Briljante LL gehad. Vooral door vriendengroep, maar ook muzikaal een leuke editie. Donderdag nacht meteen legendarisch veel onzin onder de partytent en vrijdag meteen het hoogtepunt beleefd qua gezelligheid en muziek. Ook het terrein vond ik aanzienlijk verbeterd en weer zeer leuk aangekleed. Top gedaan weer
De muziek:
Voor mij het absolute hoogtepunt: meezingen met Mike Patton bij
Faith no more!

Dood eng als die gast ineens pal voor je neus staat, psycho, maar echt zo vet!! Vriend van me wees me aan toen hij het publiek door ging en toen greep hij me dus beet.. aarrgghhh.. Nou ja, ik kreeg iig een complimentje van hem ipv een klap voor mijn kop
Optreden was sowieso heel erg gaaf. Bijna al mijn favo klassiekers kwamen voorbij, energieke show en ze hadden er plezier in. Ouwe lullen die laten zien hoe het moet

De ouwe lullen in het publiek van het voorvak trouwens ook. Er werd lekker gemoshed.. 30+ FTW
Wat ik verder heb gezien:
La Roux: heel aardig al staken de singles er zo bovenuit dat de rest wat tegen viel. Als ze meer nummers in de stijl van Bulletproof gaan maken kon het nog wel eens echt goed worden! Vond het evengoed wel leuk
Bon Iver: buiten bij de biertent genoten van de klanken. Zeker iets om eens wat meer van te beluisteren!
The Prodigy: vanaf de heuvel gekeken en mee gedanst. Ze doen precies wat ze moeten doen en dat was cool. Beter dan de vorige keer dat ze er waren wmb, minder rommelig, strakkere set. Leuk!
Devotchka: Helemaal te gek! Swingen, dansen, inhaken en gaan! Ter plekke hebben we er een mash-up met 'I like to move it' bij gemaakt, vriend van me gaat die nu in elkaar zetten thuis (hij doet het vaker). Mensen om ons heen gingen zelfs mee doen, lachen

Kortom: perfect Lima bandje, perfect festival sfeertje
TCV: aangezien ik eerst met vriendlief even naar de EHBO moest ivm verstuikte enkel heb ik ze alleen vanaf een bankje gehoord. Veel belovend, ben heel erg benieuwd naar het album. Per definitie een legendarisch optreden natuurlijk..
Mad Manoush: weer zo leuk! Heerlijk dansen in het wegzakkenden zonnetje onder de vlindervleugels. Ik hou er van

Leuk detail: straattheater wat dansend door het publiek gaat
Kyteman's hiphop orkest: tof! Goeie show, goeie muzikanten, durf.. Ik snap de hype

Niet helemaal af gezien though.. Maar genoeg om dikke duimen te geven
Basement Jaxx: druk! Man, ik had een schoenlepel mee moeten nemen. Dus maar buiten blijven staan. Ik ken de muziek niet heel goed, alleen de hitjes eigenlijk, maar ik kan me voorstellen dat het voor de kenner vooraan een geweldig concert was! Klonk swingend en strak. Leuk feestje, sympathieke band
Kaiser Chiefs: overschat en oudbakken.. het 'we kennen het nu wel' gevoel. Niettemin een band die strak speelt en precies geeft wat je verwacht. Blijkbaar vond de rest van Lowlands ook dat de hype wel over was, want het was lang zo druk niet als een paar jaar eerder. Maar in de tent zelf was het best gezellig zo vanaf de heuvel gezien. Niet meer voor herhaling vatbaar alstublieft programmeurs!
De Staat: DAMN! Briljant! Dat dit in NL rondloopt, geweldig. Eindelijk weer eens zo'n band waarvan je denkt: JA! Dit klopt helemaal!. Misschien begonnen als sologepingel op cd (die ik overigens meteen al te gek vond), maar inmiddels echt wel een volwaardige, loeistrakke live band

Absoluut de moeite waard om nog eens te checken wat mij betreft. Leuke gastoptredens er bij, feestje compleet.
Enter Shikari: beetje verloren in die grote tent. Absoluut niet mijn ding ook, te rommelig..
Snoop Dogg: vanaf de heuvel in het zonnetje, een heuvel die zelfs nog voller stond dan bij The Prodigy. Ach ja wat kan je er van zeggen: ze bouwen een leuk feestje! Viel me niet tegen, muzikaal bleef het ook goed overeind moet ik zeggen. De moeite van het programmeren zeker waard geweest
Eagles of Death metal: Lollig op z'n minst. 2e helft overtuigend. Gaan we op cd checken. Wel vanaf de heuvel gekeken (heb bijna de hele zondag heerlijk met schoenen uit in het zonnetje gezeten

) omdat ik het verder niet echt kende geen behoefte de tent in te gaan. Op een afstand krijg ik vaak meer van de muziek mee dan binnen. Goeie keuze geweest dus, was leuk!
Florence and the Machine: waarom op zo'n klein podium? Dit verdient een tent! Echt super goed! Prachtige stem, mooie muziek! Ik kende de single al, vond dat al gaaf en vroeg me af of het live overeind zou blijven. Dat deed het dubbel en dwars! Helaas niet zo veel van gezien ivm afspraak en naar huis gaan, maar op weg naar parkeerplaats even bij Plato/Concerto de cd mee gepikt. Ontdekking van LL09 wat mij betreft!
Wanneer begint de voorverkoop voor LL10??