abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72019961
Vandaag ontving mijn contract voor bepaalde tijd bij mijn huidige werkgever. Hier staat echter het volgende in: "het dienstverband zal duren tot en met 31 augustus 2010 zonder dat voorafgaand opzegging door een van beide partijen vereist is".

Is hier (wettelijk gezien) niet een opzegtermijn van minimaal 1 maand voor nodig, tenzij anders afgesproken of staat mijn werkgever in zijn recht.

Natuurlijk ben ik al blij met mijn contract, maar ik weet toch graag waar ik aan toe ben!

[ Bericht 0% gewijzigd door goddess-in-heaven op 19-08-2009 20:45:04 ]
pi_72019982
Als er geen opzegtermijn in het contract is opgenomen heb je die ook niet en zit je gewoon aan de 12 maanden vast.

Edit: Het contract loopt een jaar en stopt vervolgens van rechtswege en daar heb je geen opzegtermijn voor nodig, je weet immers wanneer deze stopt. Beantwoord dat je vraag?
pi_72020043
Je krijgt op 19 augustus 2009 een contract die loopt t/m 31 augustus 2009?
pi_72020078
Een opzegtermijn is alleen van nut als het zou gaan om een eventuele tussentijdse opzegging, dus voor de genoemde datum...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_72020198
Is het niet zo dat de werkgever wettelijk verplicht is om ruim (wat is ruim?) voor de einddatum van het contract aan te geven of hij van plan is dit te verlengen?
pi_72020203
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:39 schreef Dennis101 het volgende:
Als er geen opzegtermijn in het contract is opgenomen heb je die ook niet en zit je gewoon aan de 12 maanden vast.

Edit: Het contract loopt een jaar en stopt vervolgens van rechtswege en daar heb je geen opzegtermijn voor nodig, je weet immers wanneer deze stopt. Beantwoord dat je vraag?
In de CAO staat voor een tussentijdse opzegging 2 maanden met goedkeuring van beiden. Het gaat dus inderdaad om het aflopen van het contract.
Ik heb dit nog nooit zo expliciet genoemd zien worden.

DappereDodo77, dat dacht ik dus ook
pi_72020213
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:46 schreef DappereDodo77 het volgende:
Is het niet zo dat de werkgever wettelijk verplicht is om ruim (wat is ruim?) voor de einddatum van het contract aan te geven of hij van plan is dit te verlengen?
Nee.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:48:56 #8
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_72020262
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:41 schreef Tahiti het volgende:
Ja, met ingangsdatum 31 augustus 2009 misschien? Gewoon op tijd aangegeven dat het verlengd wordt dus.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_72020283
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:47 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee.
Zou ik dat met mijn leidinggevende af moeten stemmen of kan ik ook in het contract laten opnemen dat ik het graag eerder hoor?

En het contract loopt tot 31 augustus 2010
pi_72020290
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:46 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

In de CAO staat voor een tussentijdse opzegging 2 maanden met goedkeuring van beiden. Het gaat dus inderdaad om het aflopen van het contract.
Ik heb dit nog nooit zo expliciet genoemd zien worden.
2 maanden lijkt mij normaal, tenminste dat is bij mijn werkgevers altijd zo geweest. 1 maand voor de werknemer en 2 maanden voor de werkgever. Maar als het zo expliciet in je contract staat vermeld vraag ik het me af of het wel mag.
pi_72020348
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:49 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

Zou ik dat met mijn leidinggevende af moeten stemmen of kan ik ook in het contract laten opnemen dat ik het graag eerder hoor?
In het contract op laten nemen dat je dat eerder zal horen zullen ze niet mee instemmen. Tegen het einde van de looptijd moet je vragen of ze je willen houden.

Het zou natuurlijk kunnen dat vanwege (markt)omstandigheden ze pas in de laatste week, of de laatste dag zelfs beslissen of je kan blijven of niet. Dit komt niet zo vaak voor en meestal als je maand van te voren langs je leidinggevende gaat hebben ze meestal wel hun beslissing klaar.
pi_72020356
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:49 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

Je kunt het altijd vragen, maar meer dan dat ook niet.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_72020387
Is vrij simpel, je weet dat het sowieso die datum afloopt, dus hoeft niet een maand van tevoren omdat jullie beide al op de hoogte zijn van die datum.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72020412
Als je gewoon doorwerkt na 31 aug '10, en je baas kijkt je niet raar aan, dan is het toch automatisch verlengd?
dag
pi_72020442
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:54 schreef Peter het volgende:
Als je gewoon doorwerkt na 31 aug '10, en je baas kijkt je niet raar aan, dan is het toch automatisch verlengd?
Dat gaat wel gewoon schriftelijk hoor.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72020451
Het lijkt mij dat je werkgever ruim optijd opzegt. Namelijk een jaar van te voren
pi_72020464
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:54 schreef Peter het volgende:
Dat dan weer wel inderdaad. Als jij op komt dagen en gaat vrolijk verder met je werk en je leidinggevende zegt daar niets van, dan is je contract stilzwijgend verlengt. Zo'n situatie zal alleen niet snel voorkomen.
pi_72020486
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:53 schreef rene90 het volgende:
Is vrij simpel, je weet dat het sowieso die datum afloopt, dus hoeft niet een maand van tevoren omdat jullie beide al op de hoogte zijn van die datum.
Klinkt heel logisch

Zoals ik al zei, ik wil bepaalde zaken graag in de hand houden. Al wil een maand van tevoren een gesprek hebben ook geen uitsluitsel geven. Bij mijn vorige baan kreeg ik een maand van tevoren te horen dat ik mocht blijven en 3 weken voor het aflopen van mijn contract kreeg ik te horen dat er toch geen geld was om me te houden... Ervaringen in het verleden hebben me een beetje panisch gemaakt over dit soort zaken.
pi_72020497
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:41 schreef Tahiti het volgende:
"het dienstverband zal duren tot en met 31 augustus 2010 zonder dat voorafgaand opzegging door een van beide partijen vereist is".

Lezen is ook een vak
pi_72020531
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:56 schreef Deamobile het volgende:

[..]

"het dienstverband zal duren tot en met 31 augustus 2010 zonder dat voorafgaand opzegging door een van beide partijen vereist is".

Lezen is ook een vak
Dat stond er eerst niet, is aangepast.
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:55 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat gaat wel gewoon schriftelijk hoor.
Naar mijn weten als je na het verlopen van je contract, wat verder niet aangekondigd hoeft te worden, aangezien die datum al bekend is, gewoon komt opdagen en je gewoon in staat gesteld wordt je werk te doen, je contract meteen wederom verlengt is voor dezelfde periode, tenzij het aantal verlengingen al bereikt is en je dan dus een permanent contract hebt.
C. Sagan
pi_72024725
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:58 schreef The_stranger het volgende:

Naar mijn weten als je na het verlopen van je contract, wat verder niet aangekondigd hoeft te worden, aangezien die datum al bekend is, gewoon komt opdagen en je gewoon in staat gesteld wordt je werk te doen, je contract meteen wederom verlengt is voor dezelfde periode, tenzij het aantal verlengingen al bereikt is en je dan dus een permanent contract hebt.
Stilzwijgende verlenging idd. Zo'n verlenging is voor de duur van het vorige contract, maar ten hoogste voor 1 jaar.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 08:46:48 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72030787
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:58 schreef The_stranger het volgende:
Dat klopt inderdaad. Is niet netjes maar wel rechtsgeldig.

Overigens stuurt een beetje werkgever een schriftelijke bevestiging van be-eindiging. Als dat het geval is heb je geen poot om op te staan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 08:47:31 #23
65960 sanger
pi_72030794
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:52 schreef Light het volgende:

[..]

Stilzwijgende verlenging idd. Zo'n verlenging is voor de duur van het vorige contract, maar ten hoogste voor 1 jaar.
Tenzij dat dan het vierde contract voor bepaalde tijd is, dan wordt het automatisch een verlenging voor onbepaalde tijd.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 08:48:30 #24
65960 sanger
pi_72030803
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:46 schreef DappereDodo77 het volgende:
Dat doet de werkgever toch al in het contract zelf? De einddatum is al vastgesteld. Je moet er dus altijd vanuit gaan dat hij niet verlengd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')