In de CAO staat voor een tussentijdse opzegging 2 maanden met goedkeuring van beiden. Het gaat dus inderdaad om het aflopen van het contract.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:39 schreef Dennis101 het volgende:
Als er geen opzegtermijn in het contract is opgenomen heb je die ook niet en zit je gewoon aan de 12 maanden vast.
Edit: Het contract loopt een jaar en stopt vervolgens van rechtswege en daar heb je geen opzegtermijn voor nodig, je weet immers wanneer deze stopt. Beantwoord dat je vraag?
Nee.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:46 schreef DappereDodo77 het volgende:
Is het niet zo dat de werkgever wettelijk verplicht is om ruim (wat is ruim?) voor de einddatum van het contract aan te geven of hij van plan is dit te verlengen?
Ja, met ingangsdatum 31 augustus 2009 misschien? Gewoon op tijd aangegeven dat het verlengd wordt dus.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:41 schreef Tahiti het volgende:
Je krijgt op 19 augustus 2009 een contract die loopt t/m 31 augustus 2009?
Zou ik dat met mijn leidinggevende af moeten stemmen of kan ik ook in het contract laten opnemen dat ik het graag eerder hoor?quote:
2 maanden lijkt mij normaal, tenminste dat is bij mijn werkgevers altijd zo geweest. 1 maand voor de werknemer en 2 maanden voor de werkgever. Maar als het zo expliciet in je contract staat vermeld vraag ik het me af of het wel mag.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:46 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
In de CAO staat voor een tussentijdse opzegging 2 maanden met goedkeuring van beiden. Het gaat dus inderdaad om het aflopen van het contract.
Ik heb dit nog nooit zo expliciet genoemd zien worden.
In het contract op laten nemen dat je dat eerder zal horen zullen ze niet mee instemmen. Tegen het einde van de looptijd moet je vragen of ze je willen houden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:49 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
Zou ik dat met mijn leidinggevende af moeten stemmen of kan ik ook in het contract laten opnemen dat ik het graag eerder hoor?
Je kunt het altijd vragen, maar meer dan dat ook niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:49 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
Zou ik dat met mijn leidinggevende af moeten stemmen of kan ik ook in het contract laten opnemen dat ik het graag eerder hoor?
Dat gaat wel gewoon schriftelijk hoor.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:54 schreef Peter het volgende:
Als je gewoon doorwerkt na 31 aug '10, en je baas kijkt je niet raar aan, dan is het toch automatisch verlengd?
Dat dan weer wel inderdaad. Als jij op komt dagen en gaat vrolijk verder met je werk en je leidinggevende zegt daar niets van, dan is je contract stilzwijgend verlengt. Zo'n situatie zal alleen niet snel voorkomen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:54 schreef Peter het volgende:
Als je gewoon doorwerkt na 31 aug '10, en je baas kijkt je niet raar aan, dan is het toch automatisch verlengd?
Klinkt heel logischquote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:53 schreef rene90 het volgende:
Is vrij simpel, je weet dat het sowieso die datum afloopt, dus hoeft niet een maand van tevoren omdat jullie beide al op de hoogte zijn van die datum.
"het dienstverband zal duren tot en met 31 augustus 2010 zonder dat voorafgaand opzegging door een van beide partijen vereist is".quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:41 schreef Tahiti het volgende:
Je krijgt op 19 augustus 2009 een contract die loopt t/m 31 augustus 2009?
Dat stond er eerst niet, is aangepast.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:56 schreef Deamobile het volgende:
[..]
"het dienstverband zal duren tot en met 31 augustus 2010 zonder dat voorafgaand opzegging door een van beide partijen vereist is".
Lezen is ook een vak
Naar mijn weten als je na het verlopen van je contract, wat verder niet aangekondigd hoeft te worden, aangezien die datum al bekend is, gewoon komt opdagen en je gewoon in staat gesteld wordt je werk te doen, je contract meteen wederom verlengt is voor dezelfde periode, tenzij het aantal verlengingen al bereikt is en je dan dus een permanent contract hebt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:55 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat gaat wel gewoon schriftelijk hoor.
Stilzwijgende verlenging idd. Zo'n verlenging is voor de duur van het vorige contract, maar ten hoogste voor 1 jaar.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:58 schreef The_stranger het volgende:
Naar mijn weten als je na het verlopen van je contract, wat verder niet aangekondigd hoeft te worden, aangezien die datum al bekend is, gewoon komt opdagen en je gewoon in staat gesteld wordt je werk te doen, je contract meteen wederom verlengt is voor dezelfde periode, tenzij het aantal verlengingen al bereikt is en je dan dus een permanent contract hebt.
Dat klopt inderdaad. Is niet netjes maar wel rechtsgeldig.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:58 schreef The_stranger het volgende:
Naar mijn weten als je na het verlopen van je contract, wat verder niet aangekondigd hoeft te worden, aangezien die datum al bekend is, gewoon komt opdagen en je gewoon in staat gesteld wordt je werk te doen, je contract meteen wederom verlengt is voor dezelfde periode, tenzij het aantal verlengingen al bereikt is en je dan dus een permanent contract hebt.
Tenzij dat dan het vierde contract voor bepaalde tijd is, dan wordt het automatisch een verlenging voor onbepaalde tijd.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:52 schreef Light het volgende:
[..]
Stilzwijgende verlenging idd. Zo'n verlenging is voor de duur van het vorige contract, maar ten hoogste voor 1 jaar.
Dat doet de werkgever toch al in het contract zelf? De einddatum is al vastgesteld. Je moet er dus altijd vanuit gaan dat hij niet verlengd wordt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:46 schreef DappereDodo77 het volgende:
Is het niet zo dat de werkgever wettelijk verplicht is om ruim (wat is ruim?) voor de einddatum van het contract aan te geven of hij van plan is dit te verlengen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |