abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72106636
Die van dat broodje vind ik wel een goed voorbeeld. Ik bedoel je mag als gelovige toch ook niet oordelen over anderen? Of je dan in Allah, God of je moeder geloof?
Haters gonna hate.
pi_72108542
Prima dat je niets eet op zo'n dag, dat zal mij echt een droge worst wezen, alleen poets je tanden man. Gadver, zaten 2 van die moslim vrouwtjes bij mij in de klas en die meurden toch een end weg uit de muil. Gadverdamme. En dan wordt er ook nog verwacht dat je daar serieus verbaal een half uur mee moet werken. Ik zeg neen tegen verbale communicatie op geringe afstand, tenzij er kauwgom of tandpasta in het spel komt. Want dat gaat natuurlijk nergens over.
pi_72112150
Ik ga dooooooood
pi_72112236
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:03 schreef Palmer het volgende:
Prima dat je niets eet op zo'n dag, dat zal mij echt een droge worst wezen, alleen poets je tanden man. Gadver, zaten 2 van die moslim vrouwtjes bij mij in de klas en die meurden toch een end weg uit de muil. Gadverdamme. En dan wordt er ook nog verwacht dat je daar serieus verbaal een half uur mee moet werken. Ik zeg neen tegen verbale communicatie op geringe afstand, tenzij er kauwgom of tandpasta in het spel komt. Want dat gaat natuurlijk nergens over.
poetsen mensen die de ramadan doen hun tanden niet? dat vind ik toch moeilijk te geloven (hehe) je hoeft toch niets door te slikken bij het poetsen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:10:45 #105
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72112372
Tuurlijk poetsen vastende mensen hun tanden, maar de geur die je ruikt ontstaat dan ook niet door niet poetsen maar komt omdat de maag leeg is.
pi_72112636
oh ja das waar nou dan maar een mondkapje voor doen, heel griepproof ook meteen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72114093
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:00 schreef Gamesua het volgende:
Ik ga dooooooood
Vandaag niet zo'n last als gisteren. Is wel heel warm --> dorst.
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:10 schreef Marrije het volgende:
Tuurlijk poetsen vastende mensen hun tanden, maar de geur die je ruikt ontstaat dan ook niet door niet poetsen maar komt omdat de maag leeg is.
Klopt. Als iemand op een gewone dag 's ochtends niet heeft ontbeten merk je t vaak ook wel
pi_72115905
quote:
Ik ga dooooooood
zo voelt het wel een beetje eigenlijk

vandaag toch wel het dieptepunt sinds vrijdag, ik doe er normaal gesproken een paar dagen over om me aan te passen aan de ramadan, het gaat soms ook gepaard met koppijn, maar dit keer althans voorlopig gelukkig niet, hoop binnen 1/2 dagen "ramadan fit" te zijn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_72116926
quote:
Ik ga dooooooood
Ehehehe zo zag m'n vriend er net ook wel een beetje uit ja. (En ja, hij is Turks.)
pi_72121378
De eerste 2 dagen heb ik ook wat hoofdpijn gehad, maar geen echte honger/dorst, alleen vandaag was echt een hel.
Ik moest eerst om 9 uur een toets maken en om 2 uur weer mijn boeken halen, dus ik dacht ik kan dan wel even naar de stad, dat was dus nu zo slim.. paar uur in de volle zon, en we hadden ook nog kermis dus dat rook lekker naar oliebollen en suikerspinnen... en een dorst dat ik had, overal waar ik keek zag ik mensen met smoothies/water/sap maar ik heb het gelukkig vol gehouden en nog een klein half uurtje en we mogen weer eten/drinken
pi_72121754
Ik vind het niet mogen drinken gedeelte niet zo tof eigenlijk . Best wel primaire behoefte enzo..
pi_72124147
Ik heb nu wat hoofdpijn, maar verder gaat het vasten...

de moskeeen zijn overal propvol....
mooi en leuk om te zien
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_72125925
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:55 schreef Meki het volgende:
Ik heb nu wat hoofdpijn, maar verder gaat het vasten...

de moskeeen zijn overal propvol....
mooi en leuk om te zien
Merken jullie ook dat de moskeebezoekers steeds diverser worden? Eerst waren het vooral Noord-Afrikanen en Midden-'Oosterlingen'.. maar nu zie ik steeds vaker mensen waarvan ik nooit gedacht zou hebben dat ze moslim zijn. Oost-Aziaten, Midden- en Zuid-Afrikanen(niet t land), Surinamers en Amerikanen. Ik woon in Friesland maar ik neem aan dat het bij jullie(Randstad?) nog meer zo is?
pi_72126125
Ik wens iedereen die aan de Ramadan mee doet veel succes en heb respect voor jullie

Ik ken ook mensen die aan de Ramadan mee doen en daar ga ik tussen zonsop/ondergang niet over eten praten omdat ik weet hoe moeilijk het is
pi_72128288
TVP-! Ramadan 4-ever
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_72128315
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:41 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Merken jullie ook dat de moskeebezoekers steeds diverser worden? Eerst waren het vooral Noord-Afrikanen en Midden-'Oosterlingen'.. maar nu zie ik steeds vaker mensen waarvan ik nooit gedacht zou hebben dat ze moslim zijn. Oost-Aziaten, Midden- en Zuid-Afrikanen(niet t land), Surinamers en Amerikanen. Ik woon in Friesland maar ik neem aan dat het bij jullie(Randstad?) nog meer zo is?
Ik merk in onze moskee (Zaandam) dat er steeds meer Nederlanders, Surinaamse en andere volkeren (uit midden-afrika denk ik) komen. Verder hebben we ook vastere Marokkaanse bezoekers. Wordt elk jaar drukker de moskee lijkt wel. 2000 plaatsen en ze zijn telkens weer overvol op vrijdag en nu met Ramadan elke dag goed gevuld.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:52:41 #117
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_72128325
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:51 schreef Burakius het volgende:
TVP-! Ramadan 4-ever
4-ever lijkt me niet zo slim.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_72128335
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:52 schreef mazaru het volgende:

[..]

4-ever lijkt me niet zo slim.
Nee mij ook niet
pi_72128336
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:51 schreef Burakius het volgende:
TVP-! Ramadan 4-ever
Een maandje is wel weer even genoeg toch? .
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:02:14 #120
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_72128576
voetbal en vasten gaat niet zo goed samen
mundus vult decipi
pi_72129835
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:41 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Bij ons komen er veel Indonesische Moslims en Nederlandse bekeerlingen..
verder bestaat het uit bijna uit 90 % Marokkanen.. ( Marokkaanse moskee ).

Moskee biedt plaats voor geschat op 500 mensen, maar nu zijn er meer dan 1000 tot 1500 mensen..
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:19:50 #122
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_72130120
Ik blijf wakker.
What lies in the shadow of the statue?
pi_72130246
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:19 schreef Ghaazi het volgende:
Ik blijf wakker.
ik ga pitten
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_72140092
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:52 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik merk in onze moskee (Zaandam) dat er steeds meer Nederlanders, Surinaamse en andere volkeren (uit midden-afrika denk ik) komen. Verder hebben we ook vastere Marokkaanse bezoekers. Wordt elk jaar drukker de moskee lijkt wel. 2000 plaatsen en ze zijn telkens weer overvol op vrijdag en nu met Ramadan elke dag goed gevuld.
Die van ons is ook aan een uitbreiding toe inderdaad.
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Moskee biedt plaats voor geschat op 500 mensen, maar nu zijn er meer dan 1000 tot 1500 mensen..
Ik zie ook nu af en toe een autochtoon ja. Maar waar is 'ons'? Welke stad?

Die van ons is ook een 'Marokkaanse' moskee maar het percentage Marokkanen steekt niet meer zo uit als vroeger. Vooral omdat het in een wijk zit waar niet zo veel Marokkanen wonen.
pi_72148100
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:56 schreef starla het volgende:

[..]

Ook niet als je MOET eten of drinken vanwege ziektes zoals bijvoorbeeld diabetes?
Hoe zit het met medicatie?
Is lichaamseigen vocht ook drinken? Met andere woorden, moet je je speeksel uitspugen en mogen vrouwen niet slikken na het pijpen? Nog sterker, mag er seks worden bedreven? Masturbatie? Zo nee, waar ligt de grens tussen seks en geen seks?
En lichaamseigen 'voedsel' zoals snotjes dan? Of nagels, huid etc?
wow wtf man xD Je mag gwn niks eten klaar hoezo zou je dan wel snot en sperma mogen slikken ? En je mag geen seks hebben , je mag niet mastruberen en wat bedoel je met grens ? Je mag gewoon niet te veel denke naan seks enzo : geen geflirt niks gwn....
pi_72148174
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:27 schreef Scarface150993 het volgende:

[..]

wow wtf man xD Je mag gwn niks eten klaar hoezo zou je dan wel snot en sperma mogen slikken ? En je mag geen seks hebben , je mag niet mastruberen en wat bedoel je met grens ? Je mag gewoon niet te veel denke naan seks enzo : geen geflirt niks gwn....
Goh, dan heeft mijn ex toch iets verkeerd begrepen van de hele Ramadan.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:09:49 #128
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72149341
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij geen vaste moskee had? Tenminste, dat zei je in het begin van dit topic.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_72155112
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:09 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij geen vaste moskee had? Tenminste, dat zei je in het begin van dit topic.
Ik ga vaak naar wellant college, en ook naar al mohadaine moskee in tussen meer.. en verder waar ik me bevindt ga ik naar moskee...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:11:13 #130
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72155316
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:06 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik ga vaak naar wellant college, en ook naar al mohadaine moskee in tussen meer.. en verder waar ik me bevindt ga ik naar moskee...
De moskee achter Tussenmeer ken ik wel. Vanuit mijn oude woning keek ik er op en mijn broer komt er altijd. Ik had al een vermoeden dat jij er ook wel eens zou komen.
pi_72159231
Is de band tussen jou en je broer goed ? of is het verslechtert ?...
pi_72159710
Over de ziektes etc. waarover ik hier las. In de Islam gaat de gezondheid boven regelgeving. Oftewel nood breekt wet. Net zoals dat je uitsterft op een eiland waar alleen varkens op zitten en dat het dan mag dat je varken eet. Zo moet je als je ziek ben gewoon eten etc. en niet vasten. Als je weer beter bent haal je die dagen in.
pi_72161696
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:02 schreef Gratau het volgende:
voetbal en vasten gaat niet zo goed samen
Affelay(PSV), Soltani(ADO) en Ahahaoui (VVV) speelden wel heel goed hoor als Ramadanaren het afgelopen weekend.
Nu ga ik eten en pitten, dan ben ik klaar voor een nieuwe dag. Valt wel mee hoor. Moet je gaan vasten in landen als Ethiopië, Somalië of Yemen. Dan mag je pas klagen.
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:23:42 #134
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_72162603
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:03 schreef Meki het volgende:
Is de band tussen jou en je broer goed ? of is het verslechtert ?...
Hetzelfde als daarvoor. We spreken elkaar soms maar lopen de deur niet bij elkaar plat. Hoezo?
Edit: Ik heb trouwens een sterk vermoeden dat jij hem wel kent.
pi_72168264
Meki sinds wanneer ben jij Moslim Ik dacht dat je ooit zei dat je geen Moslim was?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_72168455
Lachen met jou!

[ Bericht 97% gewijzigd door HeatWave op 26-08-2009 15:26:31 ]
De klaagbaak is een machine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')