abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:07:49 #1
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72017413
Steeds meer halal in de schappen

VENLO - De vraag naar halal producten wordt steeds groter. Dat zegt verkoopleider Rene van Apeldoorn van Mekkafood in Venlo.

Het afgelopen jaar schroefde het bedrijf de productie van voedingsmiddelen die volgens de islamitische regels zijn gemaakt, op met 25 procent.

Van Apeldoorn bevestigde dinsdag een bericht hierover in De Telegraaf. ''De groei komt mede door een nieuwe fabriek die wij in Venlo hebben geopend'', aldus de zakenman.

Frikadellen

Mekkafood is jaarlijks goed voor 7800 ton producten, zoals Turkse pizza's, frikadellen en hamburgers. Halal regels zijn afgeleid uit de Koran.

Ze schrijven onder meer voor dat vlees van dieren die de moslims onrein vinden, zoals varkens, niet in de producten mag worden verwerkt. Ook moeten de dieren volgens islamitische regels worden geslacht.

BRON NU.NL

wat vinden jullie nou hier van ?

Wanneer gaan sommige bevolkings groepen nou eens leren zich aan te passen aan het land waar ze verblijven .
Want zo krijg ik steeds als normale burger toch het gevoel dat Wilders zijn gelijk gaat krijgen met de overnamen van de islam in of van Europa.

Waarom moet ik als niet gelovige steeds weer de dupe zijn van iemand anders haar of zijn denk wijzen.
Steeds meer kom ik dingen tegen van ... mmm wie moet zich nu aan passen aan wie ..

is eten wat de pot schaft er niet meer bij
En daar denk dat ik eens een varkens vlees slager begint in Mekka of zo want denk niet dat dat daar moeilijk om gedaan gaat worden na dat wij als Nederlanders ook hun vlees hier heen brengen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  † In Memoriam † woensdag 19 augustus 2009 @ 19:10:10 #2
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72017485
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:07 schreef RAVW het volgende:
Steeds meer halal in de schappen

Van Apeldoorn bevestigde dinsdag een bericht hierover in De Telegraaf. ''De groei komt mede door een nieuwe fabriek die wij in Venlo hebben geopend'', aldus de zakenman.

Frikadellen

Mekkafood is jaarlijks goed voor 7800 ton producten, zoals Turkse pizza's, frikadellen en hamburgers. Halal regels zijn afgeleid uit de Koran.

wat vinden jullie nou hier van ?

Wanneer gaan sommige bevolkings groepen nou eens leren zich aan te passen aan het land waar ze verblijven .
Want zo krijg ik steeds als normale burger toch het gevoel dat Wilders zijn gelijk gaat krijgen met de overnamen van de islam in of van Europa.

Waarom moet ik als niet gelovige steeds weer de dupe zijn van iemand anders haar of zijn denk wijzen.
Steeds meer kom ik dingen tegen van ... mmm wie moet zich nu aan passen aan wie ..
Blabla, vraag-aanbod.
Je gaat toch geen winkel starten in dingen die je niet of moeilijk kunt verkopen
Halalfrikandellen zijn overigens erg lekker, zou je willen adviseren om ze ook eens gewoon te kopen en te eten i.p.v. te zeuren over geloof. Dat proef je écht niet aan die frikandellen hoor
pi_72017520
Het is een schande! Als je tegenwoordig in de supermarkt vraagt naar legbatterij-eieren kijkt iedereen je vreemd aan
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72017554
--> KLB
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:13:05 #5
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72017592
Nee dat snap ik ook wel de smaak kan wel goed zijn ...
maar het gaat er om het aanpassen en dit vind ik niet een vorm van aanpassen aan de plaatselijke bevolking.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_72017608
Ik zag laatst ook al spaghetti liggen, het moet niet gekker worden met die verdringing van onze cultuur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72017649
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:10 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Blabla, vraag-aanbod.
Je gaat toch geen winkel starten in dingen die je niet of moeilijk kunt verkopen
Halalfrikandellen zijn overigens erg lekker, zou je willen adviseren om ze ook eens gewoon te kopen en te eten i.p.v. te zeuren over geloof. Dat proef je écht niet aan die frikandellen hoor
Uitstekende reactie.
Dag lief wezentje!
pi_72017656
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zag laatst ook al spaghetti liggen, het moet niet gekker worden met die verdringing van onze cultuur.
Ik heb me onlangs laten vertellen dat zelfs de OERHOLLANDSE AARDAPPEL helemáál niet oerhollands is!11!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:16:15 #9
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_72017686
- knip -

[ Bericht 85% gewijzigd door sp3c op 19-08-2009 20:00:58 ]
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  † In Memoriam † woensdag 19 augustus 2009 @ 19:17:55 #10
137949 Disana
pi_72017734
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
LOL

Ik zag laatst in onze Jumbo halal kipfilet broodbeleg liggen met zo'n mooi Arabisch tekentje erop. Ik zie het gewoon als verrijking van de cultuur.
pi_72017797
Lekker

Wat zit je nou te zeiken gast?
Alsof het je pijn doet dat er 1 schap vrijgemaakt is voor Halal food.
Varkensvlees is overal te koop OOK in islamitische landen, ga maar terug naar je boerderij.
pi_72017943
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:17 schreef Disana het volgende:
Ik zag laatst in onze Jumbo halal kipfilet broodbeleg liggen met zo'n mooi Arabisch tekentje erop. Ik zie het gewoon als verrijking van de cultuur.
Ik ben niet dol op religies, en ik zie uitingen daarvan dan ook niet snel als verrijking. Nou is de eetcultuur in Nederland zodanig dat elke buitenlandse invloed een verrijking is, maar het specifiek religieuze wat mij betreft niet.

Maar het beinvloedt gewoon de vraag en dus het aanbod, net zoals dat er doorgaans op vrijdag een vismarkt is en niet op donderdag. Dat komt ook door de katholieken. Daar doet ook niemand moeilijk over. Door de gereformeerden kun je dan weer op zondag sowieso moeilijk inkopen doen. Dus de invloed van de islam op het aanbod is eigenlijk heel erg gering.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72017961
DE MOSLIMS NEMEN DIT LAND OVER!!!!
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_72017964
Op de kop hangen, aderen doorsnijden en levend leegbloeden. Dat is halal
pi_72018038
Legbatterijen en Kistkalveren das niet halal .....
pi_72018150
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:20 schreef Santello het volgende:
Lekker

Wat zit je nou te zeiken gast?
Alsof het je pijn doet dat er 1 schap vrijgemaakt is voor Halal food.
Varkensvlees is overal te koop OOK in islamitische landen, ga maar terug naar je boerderij.
Dat dus? Vraag en aanbod ook, er is blijkbaar vraag naar. Waarom zou je het als commercieel bedrijf dan niet gaan verkopen?
pi_72018168
Aan de andere kant vind je aan de Costa's en in Turkije ook overal tenten als 'Friet van Piet'
pi_72018208
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:34 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat dus? Vraag en aanbod ook, er is blijkbaar vraag naar. Waarom zou je het als commercieel bedrijf dan niet gaan verkopen?
Een heel goed argument is dat er een user op Fok, genaamd RAVW, bang is voor de islamisering van Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
  Donald Duck held woensdag 19 augustus 2009 @ 19:36:44 #19
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72018229
Als het naast het normale productaanbod in de winkels ligt, ze doen maar. Ze hebben ook speciale hoekjes ingericht met alles van de oosterse keuken bijvoorbeeld.

Wat ik wel apart vind, is dat er op zakken Hamka's tegenwoordig duidelijk vermeld wordt dat er vooral toch echt geen ham in zit. Normaal is het hebben van smaakvervangers ipv het echte ingredient in producten juist iets wat ze wegstoppen in de kleine lettertjes
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  † In Memoriam † woensdag 19 augustus 2009 @ 19:37:10 #20
137949 Disana
pi_72018241
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben niet dol op religies, en ik zie uitingen daarvan dan ook niet snel als verrijking. Nou is de eetcultuur in Nederland zodanig dat elke buitenlandse invloed een verrijking is, maar het specifiek religieuze wat mij betreft niet.

Maar het beinvloedt gewoon de vraag en dus het aanbod, net zoals dat er doorgaans op vrijdag een vismarkt is en niet op donderdag. Dat komt ook door de katholieken. Daar doet ook niemand moeilijk over. Door de gereformeerden kun je dan weer op zondag sowieso moeilijk inkopen doen. Dus de invloed van de islam op het aanbod is eigenlijk heel erg gering.
Ik heb ook niets met religie. Maar dat dergelijke producten gewoon in de schappen kunnen liggen vind ik wel cultuurverrijking, het is gewoon prima dat dat kan. Ik denk wel dat ik mijn grenzen heb, schapenogen zie ik liever niet tussen het vlees liggen.
  Moderator woensdag 19 augustus 2009 @ 19:37:26 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_72018248
hoe is de niet gelovige hier precies de dupe van?

die mogen geen halal vlees eten?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_72018262
Zo lang ik in de schappen maar de keuze kan maken om haram vlees te kopen vind ik het prima.
pi_72018318
Er ligt ook bami in de winkel, en pasta. Help de Italianen en Chinezen menen ons over! Stel je niet aan, en doen niet zo bekrompen TS.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:40:21 #24
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72018335
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een heel goed argument is dat er een user op Fok, genaamd RAVW, bang is voor de islamisering van Nederland.
Daar ben ik niet bang voor want dat is gewoon een feit als het zo doorgaat .
  Moderator woensdag 19 augustus 2009 @ 19:41:08 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_72018353
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:38 schreef Herr_Munk het volgende:
Zo lang ik in de schappen maar de keuze kan maken om haram vlees te kopen vind ik het prima.
zolang ik het verschil niet merk kan het me zowieso niet zo heel veel boeien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')