abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72016552
De Britse zender BBC gaat een televisiefilm maken over de ondergang van de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers. Lehman Brothers viel vorig jaar september om door de crisis in de financiële sector.

De tv-film ‘The Last Days Of Lehman Brothers’ draait om de bekritiseerde topman Richard Fuld en hoe hij wanhopig probeert op het laatste moment een redding van de zakenbank op poten te zetten. De film zal in het najaar op de Britse televisie te zien zijn, aldus de BBC.

Lehman Brothers viel op 15 september vorig jaar om, waarna de bankencrisis omsloeg in een wereldwijde recessie. De ondergang van Lehman Brothers was het grootste faillissement in de Amerikaanse geschiedenis.

bron Volkskrant

Ben benieuwd
pi_72017366
Ik ook.
Dag lief wezentje!
pi_72017418
Tof .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:32:21 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72018100
Baas

Ik probeer al extreem lang meer te weten komen over hoe het er daar aan toeging de laatste dagen... Natuurlijk weet je de mechanica (grote leverage, veel ingezet op subprime, maturity mismatch, vervolgens moeilijke roll over van kortetermijn schulden) maar hoe dat zich vertaalt in management acties, sfeer, dat blijft nog best goed verborgen.

In Nederland vind ik het helemaal raar dat je er zo weinig over hoort omdat belangrijk vehikel Lehman Brothers Treasury Co. B.V. een vennootschap was naar ons prachtige Neerlands recht. Er moeten toch meer mensen geboeid zijn door wat daar gebeurde?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:45:00 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72018465
Cool, ik kan niet wachten...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72027432
Britse TV blijft tof!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_72027468
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:32 schreef eleusis het volgende:
Baas

Ik probeer al extreem lang meer te weten komen over hoe het er daar aan toeging de laatste dagen... Natuurlijk weet je de mechanica (grote leverage, veel ingezet op subprime, maturity mismatch, vervolgens moeilijke roll over van kortetermijn schulden) maar hoe dat zich vertaalt in management acties, sfeer, dat blijft nog best goed verborgen.

In Nederland vind ik het helemaal raar dat je er zo weinig over hoort omdat belangrijk vehikel Lehman Brothers Treasury Co. B.V. een vennootschap was naar ons prachtige Neerlands recht. Er moeten toch meer mensen geboeid zijn door wat daar gebeurde?
Natuurlijk niet, er zijn eindeloos veel structuren die gebruik maken van Nederland vehicles die niks met Nederland hebben en dus niet echt interessant zijn voor ons. Het enige interessante wat Lehman had in Nederland was hun investment banking team in Amsterdam en dat is opgedoekt (werken grotendeels bij Deutsche Bank).
pi_72033973
Acteurs die er in mee gaan spelen:

James Cromwell
Cromwell will star as US Treasury Secretary Hank Paulson in the drama.

Paulson (l) en Cromwell (r)

Corey Johnson
Corey Johnson will appear as Dick Fuld, CEO of Lehman Brothers

Fuld (l) en Johnson (r)

Ben Daniels

James Bolam

Executive Producer Ruth Caleb, who worked on the acclaimed euthanasia drama Short Stay In Switzerland with Julie Walters, said: "In the year following the collapse of Lehman Brothers, writer Craig Warner has written a very engaging script inspired by those events.

"We are also very fortunate that we have an exceptional cast to bring those events to life."

Lehman Brothers, which was the fourth-largest US investment bank, filed for bankruptcy on 16 September after incurring losses of billions of dollars in the US mortgage market.

The Last Days of Lehman Brothers will follow chief executive Dick Fuld as he attempts to strike a last-ditch rescue deal for the bank.

The hour-long drama will be screened on BBC Two this autumn.
pi_72034215
De film zal wel in dezelfde stijl als de Enron documentaire worden gefilmd. Ofwel, heel veel mensen aan het woord die het al langer zagen aankomen en enorm veel kritiekuitingen op de CEO. Desalniettemin wil ik het wel graag zien
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_72035070
Zolang hij maar niet zo wordt als Barbarians at the Gate. Het boek was erg goed, maar de film vond ik tegenvallen.

Er zijn natuurlijk genoeg films gemaakt die laten zien dat het wel kan. Een van de betere voorbeelden is Rogue Trader wat mij betreft.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:57:11 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72035327
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:09 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, er zijn eindeloos veel structuren die gebruik maken van Nederland vehicles die niks met Nederland hebben en dus niet echt interessant zijn voor ons. Het enige interessante wat Lehman had in Nederland was hun investment banking team in Amsterdam en dat is opgedoekt (werken grotendeels bij Deutsche Bank).
De faillissementszaak loopt daardoor wel hier bij de rechtbank, die zaken zijn vaak best lollig voor de liefhebber. Het kan zijn dat er nog niet veel is gebeurd natuurlijk, maar ik had verwacht dat bijvoorbeeld FD wel wat updates zou geven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72035461
Interessant.
pi_72041611
Ik heb liever dat het meer over komt als een échte film, zoals de 2 enige beurs films die ik ken Wall Street (1987) en Trading Places (1983). Dan zo'n melo drama achtige documentaire met een boel gelul, en weinig écht spannende of onthullende dingen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 augustus 2009 @ 17:29:23 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_72046437
Even volgen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:56:38 #15
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_72448565
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:29 schreef borisz het volgende:
Even volgen.
idd

The Last Days of Lehman Brothers
Wednesday, 21:00 on BBC Two

On 12 September 2008 the heads of Wall Street's three biggest investment banks are summoned to a late afternoon meeting at the New York Federal Reserve. After six months of turmoil in the world's financial markets, Lehman Brothers, the fourth biggest player on Wall Street, is on life support and the government is about to pull the plug.

As Lehman CEO Dick Fuld waits anxiously in his 7th Avenue headquarters for news from the Fed, US Treasury Secretary Hank Paulson drops a bombshell - Lehman Brothers is not too big to fail and this time there will be no public money for a bailout. After 42 years with the firm he calls the mothership, Fuld's time is running out.

Drama going behind closed doors to tell the story of three days that shook the world.
pi_72473715
Zoals ikweethetookniet al schrijft:

Woensdag 9 september 21.00u (22.00u Nederlandse tijd)
The Last Days of Lehman Brothers

Jammergenoeg maar 1 uur, dus ik ben benieuwd hoe diepgravend deze film wordt.
  zaterdag 5 september 2009 @ 22:47:41 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72473785
Gewoon een leuke sfeerschets denk ik, voor analyse zal je wel elders moeten zijn.
pi_72480498
Dit moeten we zien natuurlijk.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:00:16 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72573868
Bumpertje voor vanavond.
pi_72574039
Tvp voor vanavond.
pi_72574087
ik ga zeker kijken
pi_72574640
Potverdorie, allemaal leuke programma's op de buis vanavond dus.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_72578507
Uitzendtijd: 22:00 - 23:00 uur NL tijd op BBC 2

Nadat de verkoop van een belang aan een Koreaanse bank is mislukt, staan de zaken er in 2008 beroerd voor bij de Amerikaanse bank Lehman Brothers. De Amerikaanse overheid weigert hulp te bieden en Lehman-topman Hank Paulson probeert de bank te verkopen aan Bank of America of Barclays. Als dit niet lijkt te lukken stevent de bank af op het grootste faillissement in de Amerikaanse geschiedenis.
pi_72578592
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Uitzendtijd: 22:00 - 23:00 uur NL tijd op BBC 2

Nadat de verkoop van een belang aan een Koreaanse bank is mislukt, staan de zaken er in 2008 beroerd voor bij de Amerikaanse bank Lehman Brothers. De Amerikaanse overheid weigert hulp te bieden en Lehman-topman Hank Paulson probeert de bank te verkopen aan Bank of America of Barclays. Als dit niet lijkt te lukken stevent de bank af op het grootste faillissement in de Amerikaanse geschiedenis.
Goed. Hank is de US Treasury Secretary... Waar heb je deze quote vandaan?
pi_72578691
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

tvgids.nl volgens mij.
pi_72578706
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Tsja dat zou jij wel willen weten he
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72580493
prima bed tv
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72586324
het is al bijna zover
pi_72586867
Zou er ook zo'n scene inzitten als met Hitler in 'Der Untergang', maar dan met Richard Fuld ...?
Goud kan je niet bijdrukken
pi_72598120
En we zijn begonnen

Warning this contains strong language
pi_72598661
Super, wat een verrot stelletje

Maybe we can wash away our sins, blijkbaar weten ze zelf prima wat ze op hun geweten hebben.

dat citaat over Babylon
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_72601655
Revelation 18:

After these things I saw another angel coming down from heaven, having great authority, and the earth was illuminated with his glory. And he cried mightily with a loud voice, saying, “Babylon the great is fallen, is fallen, and has become a dwelling place of demons, a prison for every foul spirit, and a cage for every unclean and hated bird! For all the nations have drunk of the wine of the wrath of her fornication, the kings of the earth have committed fornication with her, and the merchants of the earth have become rich through the abundance of her luxury.”

(een) uitleg over de link tussen openbaring 18 en de krediet crisis:
http://www.stevenmcollins.com/html/babylon_the_great_fall.html
Goud kan je niet bijdrukken
pi_72603131
Iemand die weet of dit ergens op internet is terug te zien?
pi_72603773
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:23 schreef bwgrainer het volgende:
Iemand die weet of dit ergens op internet is terug te zien?
www.missed-episodes.co.uk

Het werd mij overigens niet helemaal duidelijk waarom Lehman werd geslachtofferd door Paulson.
pi_72604059
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb liever dat het meer over komt als een échte film, zoals de 2 enige beurs films die ik ken Wall Street (1987) en Trading Places (1983). Dan zo'n melo drama achtige documentaire met een boel gelul, en weinig écht spannende of onthullende dingen.
Boiler Room, niet zozeer beurs, maar wel aandelen (en voornamelijk de smerige praktijken van telefonische broker)

Rogue Trader, aanrader. Is het verhaal van Nick Leeson (goed vertolkt door Ewan McGregor)

Other People's Money, 80's comedy met Danny deVito

En nog een docu Enron: The Smartest Guys in the Room
pi_72606239
wat een bijbelcitaten toch. right wing americans.......

wat me wel opviel was dat paulson veel depressiever (of realistisch, net hoe je het opvat) overkwam dan in het eggie in het nieuws.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72606743
Het blijft natuurlijk een vreemd verhaal dat veel banken ervoor gered waren, en erna ook.

Wat een malloot trouwens die lehamn directeur. Met zijn gorrilla bijnaam

Ik hou wel van wat leedverrmaak, de grappigste scene vond ik wel de euforie dat men dacht dat barclays de boel zou overnemen en men de champange en ander luxe producten in de boardroom al had klaar staan toen de bedrukte onderhandelaars binnen kwamen.

Verder wel een leuke korte film die mijns inziens wel wat langer had mogen zijn dat we een beetje meer introductie gekregen zouden hebben wie nu precies van welke bank was, want dat was niet echt duidelijk in het begin.
pi_72609354
quote:
Die doet hier niks.

Niemand anders die weet of en waar je dit online kunt bekijken?
pi_72615704
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:15 schreef earthling39 het volgende:
http://www.wisevid.com/vi(...)ymvtbs0gvvkw0a61616#

gebruik vlcplayer om te kijken
thanx
pi_72617502
Toch keek het wel lekker weg, alleen jammer dat het vrij incidenteel is verfilmd, je mist wat aanknoop punten tussen de relatie van Paulson en de banken etc
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
pi_72618654
bekijk nou gewoon eens even de eerste 15 min van willem middelkoop in dwdd
Dan weet je gelijk waarom lehman pleitte moest en de rest niet

[url=http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Uitzendingen-detail.630.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=11896&tx_ttnews[backPid]=615&tx_ttnews[cat]=149&kalender=1252517400&cHash=43853c012f]http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Uitzendingen-detail.630.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=11896&tx_ttnews[backPid]=615&tx_ttnews[cat]=149&kalender=1252517400&cHash=43853c012f[/url]
pi_72636141
Het was een leuke docu
pi_72636529
HAHAHAHA die zus!
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:44:49 #46
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_72640028
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:15 schreef earthling39 het volgende:
http://www.wisevid.com/vi(...)ymvtbs0gvvkw0a61616#

gebruik vlcplayer om te kijken
Thx, ga ik zeker ff kijken
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')