Natuurlijk niet, er zijn eindeloos veel structuren die gebruik maken van Nederland vehicles die niks met Nederland hebben en dus niet echt interessant zijn voor ons. Het enige interessante wat Lehman had in Nederland was hun investment banking team in Amsterdam en dat is opgedoekt (werken grotendeels bij Deutsche Bank).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:32 schreef eleusis het volgende:
Baas![]()
Ik probeer al extreem lang meer te weten komen over hoe het er daar aan toeging de laatste dagen... Natuurlijk weet je de mechanica (grote leverage, veel ingezet op subprime, maturity mismatch, vervolgens moeilijke roll over van kortetermijn schulden) maar hoe dat zich vertaalt in management acties, sfeer, dat blijft nog best goed verborgen.
In Nederland vind ik het helemaal raar dat je er zo weinig over hoort omdat belangrijk vehikel Lehman Brothers Treasury Co. B.V. een vennootschap was naar ons prachtige Neerlands recht. Er moeten toch meer mensen geboeid zijn door wat daar gebeurde?
De faillissementszaak loopt daardoor wel hier bij de rechtbank, die zaken zijn vaak best lollig voor de liefhebber. Het kan zijn dat er nog niet veel is gebeurd natuurlijk, maar ik had verwacht dat bijvoorbeeld FD wel wat updates zou geven.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, er zijn eindeloos veel structuren die gebruik maken van Nederland vehicles die niks met Nederland hebben en dus niet echt interessant zijn voor ons. Het enige interessante wat Lehman had in Nederland was hun investment banking team in Amsterdam en dat is opgedoekt (werken grotendeels bij Deutsche Bank).
quote:
Goed. Hank is de US Treasury Secretary... Waar heb je deze quote vandaan?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Uitzendtijd: 22:00 - 23:00 uurNL tijd op BBC 2
![]()
Nadat de verkoop van een belang aan een Koreaanse bank is mislukt, staan de zaken er in 2008 beroerd voor bij de Amerikaanse bank Lehman Brothers. De Amerikaanse overheid weigert hulp te bieden en Lehman-topman Hank Paulson probeert de bank te verkopen aan Bank of America of Barclays. Als dit niet lijkt te lukken stevent de bank af op het grootste faillissement in de Amerikaanse geschiedenis.![]()
tvgids.nl volgens mij.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:27 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Goed. Hank is de US Treasury Secretary... Waar heb je deze quote vandaan?
Tsja dat zou jij wel willen weten hequote:Op woensdag 9 september 2009 12:27 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Goed. Hank is de US Treasury Secretary... Waar heb je deze quote vandaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
www.missed-episodes.co.ukquote:Op donderdag 10 september 2009 00:23 schreef bwgrainer het volgende:
Iemand die weet of dit ergens op internet is terug te zien?
Boiler Room, niet zozeer beurs, maar wel aandelen (en voornamelijk de smerige praktijken van telefonische broker)quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb liever dat het meer over komt als een échte film, zoals de 2 enige beurs films die ik ken Wall Street (1987) en Trading Places (1983). Dan zo'n melo drama achtige documentaire met een boel gelul, en weinig écht spannende of onthullende dingen.
quote:Op donderdag 10 september 2009 16:15 schreef earthling39 het volgende:
http://www.wisevid.com/vi(...)ymvtbs0gvvkw0a61616#
gebruik vlcplayer om te kijken
Thx, ga ik zeker ff kijkenquote:Op donderdag 10 september 2009 16:15 schreef earthling39 het volgende:
http://www.wisevid.com/vi(...)ymvtbs0gvvkw0a61616#
gebruik vlcplayer om te kijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |