abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72015553
Aangezien het draadje hierover vol zit een nieuw draadje, met name ook omdat nu de uitspraak bekend is:

Baby Selena blijft tot zeker 3 november bij een pleeggezin.

Dat heeft de kinderrechter in Breda vanmiddag besloten. De ouders zijn zeer teleurgesteld en overwegen hoger beroep.

De komende maanden onderzoekt de Raad voor de Kinderbescherming of er mogelijkheden zijn om de zorg of een deel van de zorg aan de verstandelijk beperkte ouders of een van hen terug te geven. De rechter is het met de ouders eens dat een lager IQ op zich geen reden is tot uithuisplaatsing van Selena. Anderzijds krijgt de Raad voor de Kinderbescherming gelijk dat de situatie van de ouders gegronde reden tot zorg geeft.

Oma Monique van den Luitgaarden zegt dat de ouders erg van streek zijn. "De rechter had bij de rechtszaak hoop gegeven, omdat hij zei dat het kindje zo snel mogelijk naar de ouders terug moet. Er is een bezoekregeling om de andere week." Maandag spreken de ouders met hun advocaat Lars Langenberg of hoger beroep zin heeft.

Bron.

En hoger beroep is ingesteld...

Sneu voor de ouders, maar waarschijnlijk goed voor het kind.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  † In Memoriam † woensdag 19 augustus 2009 @ 18:05:20 #2
137949 Disana
pi_72015799
Tja. Het kindje beseft nu nog niets, maar eigenlijk kun je best zeggen dat het nu al de dupe is van een slechte beslissing. Ik vraag me af of oma achter de beslissing van haar kind stond.
pi_72015896
Als je vindt dat ouders een te laag IQ hebben om hun kind zelfstandig op te kunnen voeden, dan ruk je zo'n kind niet uit dat gezin weg (met alle gevolgen vandien), maar dan zorg je voor voldoende ondersteuning in dat gezin! Deze ouders hebben hun kindje niets aangedaan, ze hebben slechts een lager dan gemiddeld IQ.
  † In Memoriam † woensdag 19 augustus 2009 @ 18:15:14 #4
137949 Disana
pi_72015999
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
Als je vindt dat ouders een te laag IQ hebben om hun kind zelfstandig op te kunnen voeden, dan ruk je zo'n kind niet uit dat gezin weg (met alle gevolgen vandien), maar dan zorg je voor voldoende ondersteuning in dat gezin! Deze ouders hebben hun kindje niets aangedaan, ze hebben slechts een lager dan gemiddeld IQ.
De vader vertoonde onvoorspelbaar gedrag, dat was in het vorige deel te lezen.
pi_72016018
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Onvoorspelbaar gedrag, staat los van IQ.
pi_72016058
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Genoeg vaders die onvoorspelbaar gedrag vertonen en waar nooit actie op wordt ondernomen.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  † In Memoriam † woensdag 19 augustus 2009 @ 18:21:35 #7
137949 Disana
pi_72016166
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:17 schreef Blinky het volgende:

[..]

Genoeg vaders die onvoorspelbaar gedrag vertonen en waar nooit actie op wordt ondernomen.
Daar moet je niet mij maar de rechter en kinderbescherming op aanspreken. Bovendien wordt er wel degelijk actie ondernomen tegen ouders die hun boekje te buiten gaan.
  † In Memoriam † woensdag 19 augustus 2009 @ 18:24:01 #8
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72016221
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:05 schreef Disana het volgende:
Ik vraag me af of oma achter de beslissing van haar kind stond.
Welke beslissing?
pi_72016385
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:16 schreef Banjerkanjer het volgende:

Onvoorspelbaar gedrag, staat los van IQ.
Daarom is ook getoetst of in dezen sprake is van onvoorspelbaar gedrag. Wordt ook niet ontkend door de vader overigens.
pi_72016420
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:17 schreef Blinky het volgende:

Als het bekend is wordt ook bij anderen actie ondernomen.

Het is een spagaat: als de kinderbescherming in grijpt zijn ze bruten, want die zielige ouders. Als ze niet ingrijpen en het gaat fout zijn het idioten, want ze hadden in moeten grijpen.

De beste stuurlui, enz.
pi_72016464
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daarom is ook getoetst of in dezen sprake is van onvoorspelbaar gedrag. Wordt ook niet ontkend door de vader overigens.
Ik ken heel veel heel hoog begaafde mensen met een ovoorspelbaar gedrag... damnit.. ze hebben kids! Meteen uit huis plaatsen maar? Je weet maar nooit wat er gebeurd als je altijd koffie drinkt en ineens voor een kopje thee gaat?
  † In Memoriam † woensdag 19 augustus 2009 @ 18:34:51 #12
137949 Disana
pi_72016490
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Welke beslissing?
De beslissing van haar kind (zoon of dochter) om zich voort te planten.
pi_72016543
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als het bekend is wordt ook bij anderen actie ondernomen.

Het is een spagaat: als de kinderbescherming in grijpt zijn ze bruten, want die zielige ouders. Als ze niet ingrijpen en het gaat fout zijn het idioten, want ze hadden in moeten grijpen.

De beste stuurlui, enz.
Welnee, als jij een ouder bent met een leuk maatschappelijk aanzien, mag je zo onberekenbaar zijn als de pest... en er 20 kids op na houden zonder dat iemand daar een greintje kwaad in ziet. Waarschijnlijk ben je juist een onwijs toffe gast zelfs, want met jou kun je nog wat lolligs beleven
  † In Memoriam † woensdag 19 augustus 2009 @ 18:40:09 #14
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72016639
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:34 schreef Disana het volgende:

[..]

De beslissing van haar kind (zoon of dochter) om zich voort te planten.
De advocaat van de ouders van baby Selena, mr. Lars Langenberg, gaat in hoger beroep tegen de beslissing om Selena voorlopig in een pleeggezin te plaatsen. Ook willen ze afdwingen dat Cinderella en Jeffrey hun kind vaker mogen zien.
quote:
De ouders en hun raadsman voeren aan dat de rechtbank zich niet gebaseerd heeft op feiten, maar op 'vermoedens' van de Raad voor de Kinderbescherming. De raad vreest bijvoorbeeld dat Jeffrey zijn agressie op momenten niet de baas is en volgens Langenberg vermoedt de raad ook dat de moeder van Cinderella een te grote invloed heeft op het stel en de opvoeding van de baby.

Langenberg realiseert zich terdege de spagaat waarin de Raad voor de Kinderbescherming in deze zaak verkeert.
Denk dat de moeder van Cinerella er volledig achter staat gezien de berichtgevingen in de krant .
  † In Memoriam † woensdag 19 augustus 2009 @ 18:43:43 #15
137949 Disana
pi_72016736
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:40 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De advocaat van de ouders van baby Selena, mr. Lars Langenberg, gaat in hoger beroep tegen de beslissing om Selena voorlopig in een pleeggezin te plaatsen. Ook willen ze afdwingen dat Cinderella en Jeffrey hun kind vaker mogen zien.
[..]

Denk dat de moeder van Cinerella er volledig achter staat gezien de berichtgevingen in de krant .
Oh bedankt, waar heb je het trouwens vandaan? Ik vroeg me al af of de moeder een grote rol speelde in het geheel.
pi_72026161
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

Ik ken heel veel heel hoog begaafde mensen met een ovoorspelbaar gedrag... damnit.. ze hebben kids! Meteen uit huis plaatsen maar?
Je doet net alsof men maar een dotje doet. Kun je dat even aannemelijk maken?
pi_72026189
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:36 schreef Banjerkanjer het volgende:

Welnee, als jij een ouder bent met een leuk maatschappelijk aanzien, mag je zo onberekenbaar zijn als de pest...
Onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')