abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72014819
01-02-2008 heb ik een bestelling gedaan. ik kon achteraf betalen.
paar weken later melding gedaan dat bestelling niet komt.
ik kreeg een TNT formulier waarop een fake handtekening van mij stond.
dit formulier moest ik ondertekenen.
ik heb toen de bestelling opnieuw gedaan en netjes betaald en mijn spullen ontvangen.
tot april 2009 heb ik niks meer gehoord. ik kreeg in die maand een brief of ik de factuur van de eerste bestelling alsnog wou betalen.
na veel email's kwam het er op neer dat het formulier nooit is aangekomen en het was nu te laat om een post onderzoek te starten.
het formulier alsnog opsturen heeft geen zin. (heb ik wel gedaan)
omdat ik weigerde te betalen kreeg ik niet veel later een maning van een incassobureau.
ik weet dat deze niet al te veel kunnen maar echt fijn vind ik het niet.
ik zal dan nog maanden brieven krijgen met extra kosten en wie weet hoelang die blijven komen.
de factuur van 180 euro wil ik echter ook niet betalen.
telefonische klantenservice zegt glashard dat ik moet betalen.

heeft iemand een idee wat ik het beste kan dan?
pi_72014852
betalen
No Guts, No Glory
pi_72014903
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:24 schreef nuget het volgende:
niet betalen
ja maar hoe.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:28:00 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72014964
Hoezo stond er een fake handtekening op dat TNTformulier?
En hoezo onderteken je het dan alsnog?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_72014965
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:26 schreef fespo het volgende:

[..]

ja maar hoe.
Als je het hebt, bel de rechtsbijstand.
pi_72015069
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:28 schreef Copycat het volgende:
Hoezo stond er een fake handtekening op dat TNTformulier?
En hoezo onderteken je het dan alsnog?
ik kreeg een formulier waarop stond dat ik het pakket had aangenomen met een fake handtekening.
ik moest hierop reageren door mijn handtekening + id te versturen en te verklaren dat ik de handtekening niet ken en het pakket niet in ontvangst heb genomen.
pi_72015252
Is dat wel erkent dan dat je het niet hebt gehad?
pi_72015258
Vraag het incassobureau om een door jou ondertekend bewijs dat je een betaling schuldig bent. Hebben ze niet, dus dan vertel je ze dat ze nergens recht op hebben.
censuur :O
pi_72015334
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je het hebt, bel de rechtsbijstand.
heb ik helaas niet. zal eens kijken wat mogelijk is.
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:39 schreef Kevin88 het volgende:
Is dat wel erkent dan dat je het niet hebt gehad?
nee wat er is nooit een postonderzoek geweest.
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Vraag het incassobureau om een door jou ondertekend bewijs dat je een betaling schuldig bent. Hebben ze niet, dus dan vertel je ze dat ze nergens recht op hebben.
klinkt leuk maar heb ik hier serieus iets aan?
een bestelling met mijn naam + adres + email
pi_72015420
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat doe je als je de bestelling niet zelf geplaatst hebt. Echter, de TS erkent gewoon dat hij wel degelijk de bestelling geplaatst heeft, hij wilt niet betalen omdat hij het pakket nooit ontvangen heeft.
Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 augustus 2009 @ 17:54:14 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72015542
Je hebt zelf een kopie van dat papier van TNT begrijp ik? Omdat je zegt dat je dat opnieuw hebt opgestuurd? Of heb je een nieuw formulier opgestuurd? In het eerste geval kun je misschien nog wat beginnen bij TNT.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72015635
Ligt de bewijslast in dit soort zaken niet gewoon bij de verstuurder? Zij moeten maar bewijzen dat jij het pakket ontvangen hebt. En dat kunnen ze blijkbaar niet, want ze hebben geen formulier met jouw handtekening erop.

Ik snap dat trouwens nog steeds niet van veel bedrijven. Laatst een TV on-line besteld en uitgeleverd gekregen. Nergens een handtekening hoeven zetten. Als ik nu beweer dat de bezorger de TV lekker zelf heeft gehouden, kan de winkel mij, volgens mij, niets maken. Uiteraard ben ik te goed opgevoed om zoiets te doen, maar het verbaasd me hoe makkelijk bedrijven daarin zijn.
Theories come and theories go. The frog remains
pi_72015965
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:54 schreef Rewimo het volgende:
Je hebt zelf een kopie van dat papier van TNT begrijp ik? Omdat je zegt dat je dat opnieuw hebt opgestuurd? Of heb je een nieuw formulier opgestuurd? In het eerste geval kun je misschien nog wat beginnen bij TNT.
Als jij nog een kopie hebt van dat formulier die mooi naar het bedrijf opsturen. Als het tot een rechtzaak komt is het voor hun flink moeilijk hard te maken, zeker omdat je daarna een nieuwe bestelling hebt geplaatst met dezelfde producten (of redelijk dezelfde) en waar je wel gewoon voor betaald hebt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72016703
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:22 schreef fespo het volgende:
heeft iemand een idee wat ik het beste kan dan?
Ahhh geweldig Esprit weer aan de gang... Prutsers...

Schrijf dat incassabureau uit zwolle maar een mooie brief... Leg precies uit hoe het zit, eventueel bewijs (eigen afdruk van dat formulier wat je ondertekend hebt bijvoorbeeld en eventuele correspondentie die je met Esprit gevoerd hebt erbij...

Duurde bij mij 8 maand voordat ik mijn meningsverschil met esprit had opgelost, maar dit werkte.... Adres staat op je brief, referentie/zaak nummer er ff bijzetten...

En daarna nooit meer wat kopen bij die webwinkel van ze....
pi_72068853
thanks de brief is op de post.
was er bij jouw ook zoiets aan de hand, en hoe is het uiteindelijk opgelost?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:10:10 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72068950
Volgens mij is het nog altijd zo dat hun moeten aantonen dat jij het pakket hebt ontvangen. Jij kan aantonen dat het niet door jou is ontvangen (foutieve handtekening van ontvanger immers).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72078226
Esprit ja, heb ik ook nog een leuke ervaring mee.
Ik had wat besteld online, en gelijk netjes de rekening betaald. Daarmee was de kous af (dacht ik).

Krijg ik maanden later ineens zo'n brief van het incassobureau dat ik het bedrag waarvoor ik toen kleding had besteld, plus absurd hoge administratiekosten binnen 5 dagen moest betalen.

Ik ze opgebeld, verhaal uitgelegd en gezegd dat ze de tering konden krijgen omdat ik al betaald had en dat ik daar ook bewijs van had. Zeiden ze dat ik het op moest sturen.

JA dikke doei, ik ga geen kosten maken omdat Esprit zijn administratie niet op orde heeft.

Nooit meer wat van gehoord.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:33:12 #18
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72078723
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Esprit ja, heb ik ook nog een leuke ervaring mee.
Ik had wat besteld online, en gelijk netjes de rekening betaald. Daarmee was de kous af (dacht ik).

Krijg ik maanden later ineens zo'n brief van het incassobureau dat ik het bedrag waarvoor ik toen kleding had besteld, plus absurd hoge administratiekosten binnen 5 dagen moest betalen.

Ik ze opgebeld, verhaal uitgelegd en gezegd dat ze de tering konden krijgen omdat ik al betaald had en dat ik daar ook bewijs van had. Zeiden ze dat ik het op moest sturen.

JA dikke doei, ik ga geen kosten maken omdat Esprit zijn administratie niet op orde heeft.

Nooit meer wat van gehoord.
Ik lees het al. Ik kan maar beter niks bij Esprit bestellen.
pi_72078954
Ik bestel ook al niets meer bij Esprit, teveel gedonder altijd.
Laatste keer heeft iemand ( bezorger/buren wie zal het zeggen) getekend voor mijn pakket a 200 euro.
Wat denk je? pakket lag wel gewoon voor mijn voordeur bovenaan de trap. Ik heb dit gemeld bij esprit , handtekening opgevraagd. Bleek dat ze mijn voornaam en achternaam hadden neergekrabbeld. Bij een bepaalde waarde moet je geloof ik tekenen. Maar goed ze snappen je ook niet echt heb ik het idee.
Oplossing voor mij is om nooit meer te bestellen en dat lukt prima !
pi_72091616
Ik heb eigenlijk nooit echt problemen met Esprit, alles wordt netjes bezorgd en betalingen worden meteen verwerkt.
Neemt niet weg dat het natuurlijk hartstikke vervelend is dat TS wel problemen heeft met Esprit
Ik zou iig alsnog proberen dat formulier voor te leggen met de handtekening er op, ik vraag me af of je wel een kans maakt zonder dat papier....?
pi_72094376
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:06 schreef fespo het volgende:
thanks de brief is op de post.
was er bij jouw ook zoiets aan de hand, en hoe is het uiteindelijk opgelost?
Ja ik had een pakketje met 5 kledingstukken besteld.. Had er 2 gehouden, en betaald. En 3 geretourneerd.

Daarna kreeg ik een bevestigingsmail dat 2 stuks retour waren gekomen. En moest ik ineens een jeans betalen die ik terug had gestuurd...... Gelijk de klantenservice gemaild en gebelt hierover, op de mail kwam geen antwoord en aan de telefoon werd gezegt dat ik terugbelt zou worden.... Natuurlijk gebeurde dat niet...

Toen kreeg ik het incassobureau op mijn dak. Brieven/telefoontjes etc.... Ik elke keer maar uitleggen... Totdat ze voorstelde om die brief te schrijven.. 2x een brief geschreven, bewijsstukken (zoals dat mailtje wat ik direct gestuurd had) bijgevoegd... En toen ruim 2 maand later had ik ineens een ontvangstbevestigingsmail van esprit van de desbetreffende jeans.....

Geen excuus of wat dan ook... maar ben iig van die kutbrieven en telefoontjes af...

Overigens is het natuurlijk ook vaak wél goed gegaan... Maar als het mis gaat heb je geen poot meer om op te staan eigenlijk... Bewijs maar eens dat er 3 stuks in het pakketje zaten en geen 2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')