abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72012228
Een goeie dag allemaal,

Ik zit nu een jaar thuis met een burnout en nog steeds kamp ik met lichamelijke en psychische klachten.
Ik heb meer als 20 jaar roofbouw gepleegd en dat komt er nu allemaal uit.
Ik heb vanalles gedaan, Haptonomie, Tai Chii en ontspannings technieken, burnout therapie, psychologie
tot aan reintigratieplan opstellen wat met de eerste arbo-arts geregeld was, (wat niet goedgekeurd werd door baas want dit kost geld) en solicitaties voor ander werk.
Mijn baas wil gewoon niet betalen voor reintigratie zodat ik straks voor iemand anders ga werken,
(wat ik ergens wel begrijp maar het is wel zijn plicht).
Ik heb zelfs twee weken opnieuw geprobeerd om te werken in het bedijf omdat de tweede arboarts dit wilde en ben weer op mijn kont gegaan. Ik kan het lichamelijk gewoon niet meer aan.
Nu heb ik een deskundigen oordeel aangevraagd bij UWV om toch vaarwel tegen mijn huidige werk te kunnen zeggen omdat Psycholoog, haptonoom en zelfs Neuroloog in het ziekenhuis aangeven dat ik beter wat anders moest zoeken omdat de kans groot was op terugval vanuit mijn huidige situatie.

Zijn er mensen die wat tips of zelfs aanraders hebben?

met vriendelijke groeten,

Cosmo.

[ Bericht 3% gewijzigd door cosmo-67 op 19-08-2009 17:51:07 ]
pi_72012737
In de Arbowet staat dat de werkgever zich als goed werkgever moet gedragen. Daarnaast heb je de wet verbetering Poortwachter, waarin wordt vermeld dat werknemer en werkgever zich inspannen om te reintegreren danwel samen een oplossing te zoeken.

je krijgt door betaald max 170 procent in de eerste twee jaar, daarna vloei je af naar de ziektewet.

Ik zou juridisch advies inwinnen over welke stappen je kunt nemen tegen je baas omdat hij zich niet als een goed werkgever gedraagt. Zo ie zo geen ontslag nemen.

Succes!
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_72012748
Goed nadenken wat je nou eigenlijk wilt doen in je leven en er ook daadwerkelijk voor gaan. Kan misschien een beetje te diep gaan nu, maar het is simpel, je leeft 1 keer, dus doe dan ook iets wat je echt wilt doen en ga er ook voor.

Je bent nooit te oud om datgeen te doen wat je wilde doen, of om het te proberen. Nu moet je natuurlijk wel realistisch denken, want geld speelt ook een rol, maar werk er iig naartoe.

Als het werk wat je nu doet voldoende voor jou is , of datgeen is wat je graag doet, dan gewoon solliciteren bij andere plekken. Het is vrij moeilijk ja, maar zonder er moeite voor te doen gebeurt er niks.

De reden waarom je je niet kan relaxen is omdat je er schijnbaar teveel mee zit, wat begrijpelijk is, maar probeer het los te laten. Dit kun je gewoon afwachten omdat je baas in dit geval gewoon fout zit volgens de regels. In de tussentijd gewoon zoveel mogelijk proberen te werken aan je problemen en blijven solliciteren.

Desnoods ga je er even tussenuit, weekje, 2 weken weg als je het financieel kan missen, zo niet, zorg dan dat je niet de hele tijd thuis blijft zitten, maar ga fitnessen, joggen, zwemmen etc.
pi_72029512
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:48 schreef cosmo-67 het volgende:
Nu heb ik een deskundigen oordeel aangevraagd bij UWV om toch vaarwel tegen mijn huidige werk te kunnen zeggen
Welk deskundigenoordeel heb je aangevraagd? Er zijn er 4, uit het "vaarwel zeggen tegen je huidige werk" mag ik afleiden een deskundigenoordeel of je arbeids(on)geschikt bent (volgens WIA-normen).
quote:
reintigratieplan opstellen wat met de eerste arbo-arts geregeld was, (wat niet goedgekeurd werd door baas want dit kost geld)
quote:
Mijn baas wil gewoon niet betalen voor reintigratie zodat ik straks voor iemand anders ga werken,
(wat ik ergens wel begrijp maar het is wel zijn plicht).
Je kunt wellicht beter (ook nog) een deskundigenoordeel "reïntegratieinspanningen werkgever" aanvragen.

Een reïntegratieplan behoort overigens de werkgever op te stellen in overleg met jou (niet jij en de arbo-arts samen zonder de werkgever), de werkgever heeft dan niks af te keuren, het is immers zijn eigen productie.
Hij kan dit wel delegeren aan een arbodienst maar zich niet onder de eindverantwoordelijkheid uitdraaien.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72503447
Hoi mensen,

Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb second opinion aangevraagd om te bekijken of ik nog wel geschikt ben voor mijn huidige werk.
Volgens diverse begeleidende mensen niet dus en ik wil niet nog eens in diezelfde mallemolen terecht komen waar ik in heb gezeten. gezondheid is niet te koop dus mag je er ook niet mee spelen.
Mijn werkgever heeft zelf een second opinion aangevraagd een tijdje terug maar het UWV wist niet goed wat zijn vraag was en wij hebben toen allebei het oordeel gekregen dat er te weinig was ondernomen.
Nu is het UWV uitgegaan van zijn verhaal en hebben ze mij wat vragen gesteld per telefoon en het gekke is dat ze zelfs niks weten van de meeste stappen die ik wel ondernomen heb.
Ik heb dus wel nog wat pijlen op mijn boog. Ik ben nu wachtende op een gesprek bij het UWV, heb zelfs anti-depressiva voor geschreven gekregen op dit moment, maar wat mij steekt is dat als je door de huisarts, psycholoog en haptonoom, drie door de staat erkende begeleiders wat wordt duidelijk gemaakt, dat dan een bedrijfsarts dat zomaar kan en mag omgooien, niet te geloven.

Met vriendelijke groeten,

Cosmo.
pi_72995034
Een goedendag allemaal,

Heb over twee dagen gesprek met UWV.
Heeft iemand nog tips voor mij?

Vriendelijk bedankt
  Forum Admin dinsdag 22 september 2009 @ 11:44:33 #7
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_72995648
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 11:27 schreef cosmo-67 het volgende:
Een goedendag allemaal,

Vriendelijk bedankt
de waarheid vertellen
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_72995751
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 11:27 schreef cosmo-67 het volgende:
Een goedendag allemaal,

Vriendelijk bedankt
stel een net dossier samen van *alles* wat er tot nu toe gedaan en besproken is, bespreek dat ook.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')