Wat een verhaalquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:39 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Maar das toch logisch. Stel nou dat ik zeg: ach, ik heb toch geen leven, we proberen het! En ik kom daar, er staan 5 mensen, waarvan 3 mannen en 2 normale vrouwen. Welke ga ik aanspreken?
Dat bedoel ik, ze werkt het gewoon. Onbewust ga je toch naar een meisje toe. Doe ik de trein ook. Bij 2 jongens of bij 2 meisjes? Gaat automatisch, denk ik nieteens over na
Echt moeite met aanspreken is het niet. Het is meer dat ik moeite heb met het gaande houden van gesprekken. Ik ben gewon te saai blijkbaarquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:39 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Dan heb je idd de verkeerde mensen denk ikIk begrijp dat jij moeite hebt met mensen aanspreken? Ik ben ook geen held, maar ben wel altijd heel open en kan makkelijk een praatje maken. Ben niet iemand die lukraak iedereen aanspreekt, maar gewoon terughoudend
Hoezo vind je je aanmelden bij een sportvereniging een te grote stap? Ik zelf begin volgende week voor t eerst (ken niemand dus) en dat vind ik zelf ook altijd even wennen. Maar aan de andere kant kan het juist gezellig zijn!
Ik ben ook verhuisd, kende helemaal niemand hier, maar ben gewoon gaan praten met mensen. Daarna voorgesteld of ik mee mocht (waarom niet?), wellicht kwam dat raar over, maar een hoop mensen vonden het wel gezellig. Ondertussen via hen een heleboel kennissen en vrienden opgedaan. Ik heb dan ook zelf veel voorstellen gedaan en mijzelf erin gedrukt als het ware. Aangezien ik wel "chill" was () word ik nu regelmatig gebeld om wat te gaan doen e.d. Met mijn scriptie heb ik zelfs amper meer tijd voor ze
[..]
Ik heb t tegenovergestelde... Ik kan altijd wel lachen met mensen maar ik durf nooit het gesprek te beginnenquote:Op dinsdag 22 september 2009 20:31 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Echt moeite met aanspreken is het niet. Het is meer dat ik moeite heb met het gaande houden van gesprekken. Ik ben gewon te saai blijkbaar![]()
Alsof jij het niet zou doenquote:Op dinsdag 22 september 2009 20:00 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Wat een verhaalMaar inderdaad, ik had ook eigenlijk beter vrienden moeten maken toen ik verhuisde, maar toen had ik een vriendin dus ik vond haar op dat moment genoeg.... Nu heeft ze me op een kutmanier gedumpt en zit ik hier....
![]()
![]()
Je kan toch over de standaard dingen praten? Werk, waar iemand woont e.d.?quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:31 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Echt moeite met aanspreken is het niet. Het is meer dat ik moeite heb met het gaande houden van gesprekken. Ik ben gewon te saai blijkbaar![]()
Niet echt, mijn oude vrienden van mijn middelbare schooltijd heb ik achtergelaten toen ik verhuisde van Utrecht naar Eindhovenquote:Op dinsdag 22 september 2009 20:47 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Alsof jij het niet zou doen
Je kijkt toch liever naar iets schattigs dan één of andere sjonny waarvan er 25 (bij mij althans) in de klas zitten?
To the point, jij hebt niets overgehouden aan vrienden boudemaniak? Ook niet via je chick destijds? Ik ben er zelf wel mee bezig geweest destijds.
Ik ben ook van mening dat je via school/buurt je vrienden tegenkomt. Elders niet, dit is toch de plek waar je met elkaar opgezadeld wordt en je filtert jouw soort eruit
Ja ik KEN wel veel mensen, maar dat zijn allemaal oppervlakkige relaties joh... Die willen noooit wat doen..hebben eigen levens enzo. Zal allemaal wel... ik ga het gewoon proberen via Nieuwemensenlerenkennen.nlquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:34 schreef mafkees01 het volgende:
Tja goed, misschien kan je wat mensen hier vinden of naar meetings gaan? Ik neem aan dat je wel wat mensen kent, alleen daar moet je ook nog wat mee gaan doen. Desnoods stel jij het voor, deed ik ook hoor
En anders nu via je werk/studie. (alhoewel dat op een hogeschool/uni toch altijd anders ligt dan bij de middelbare..)
Wat heb je te verliezen? zei ze heel stoerquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:44 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Ja ik KEN wel veel mensen, maar dat zijn allemaal oppervlakkige relaties joh... Die willen noooit wat doen..hebben eigen levens enzo. Zal allemaal wel... ik ga het gewoon proberen via Nieuwemensenlerenkennen.nlOok al durf ik dit waarschijnlijk niet
Focus je wat meer op mensen die makkelijk babbelen. Daar heb je zelf minder moeite mee en je kunt ervan leren.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:31 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Alleen? Je durft amper te praten maar gaat wel de kroeg in? Je legt imo de drempel wel erg hoog... Kroeg is nou niet echt de plek vind ik. Niet waar ik kom iig, zeker niet als ik met vrienden ben. Als je een vriendin van ...... bent dan wel, maar om als vreemde alleen binnen te stappen gaat hier niet werken iig. Je zei dat je al bang bent om te gaan sporten? Dan moet je gewoon heeeel spontaan zijn en alles best vinden, maar dat ben jij niet anders typte je hier nietquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:48 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Wat heb je te verliezen? zei ze heel stoer. Ik ga vrijdag gewoon die kroeg in en zie wel of ik aanspraak kan krijgen. Lukt het niet en sta ik na anderhalf uur nog steeds alleen in een hoek, ga ik gewoon weer naar huis.
Je hebt op die internetpagina ook activiteiten met een klein groepje. Misschien voel je je dan meer op je gemak? Of juist niet natuurlijk...
Die werken idd goed.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Oh nog een tip: vriendschappen met iemand van het andere geslacht.
Nee, ik zei dat ik geen problemen heb met aanspreken. Dus da zal wel meevallen, vooral omdat daar 150 mensen zijn die elkaar allemaal niet kennen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:02 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Alleen? Je durft amper te praten maar gaat wel de kroeg in? Je legt imo de drempel wel erg hoog... Kroeg is nou niet echt de plek vind ik. Niet waar ik kom iig, zeker niet als ik met vrienden ben. Als je een vriendin van ...... bent dan wel, maar om als vreemde alleen binnen te stappen gaat hier niet werken iig. Je zei dat je al bang bent om te gaan sporten? Dan moet je gewoon heeeel spontaan zijn en alles best vinden, maar dat ben jij niet anders typte je hier niet
Waarom ga je niet gezellig sporten alsnog of bij je bijbaantje als je die hebt? Dat werkt altijd wel en daar zitten leeftijdsgenoten
@hieronder: dat werkt niet, uiteindelijk wil 1 toch altijd meer...
Nou nee. Zorg eerst maar eens dat je vrienden kan worden met mensen van je eigen geslacht. Dat zijn echte vriendschappen namelijk. Uitzonderingen daargelaten komt er tussen mannen en vrouwen toch altijd een factortje voortplanting bij kijken.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Fok-meet ofzo?quote:Op woensdag 23 september 2009 11:12 schreef bloempje-moi het volgende:
Nee, ik zei dat ik geen problemen heb met aanspreken. Dus da zal wel meevallen, vooral omdat daar 150 mensen zijn die elkaar allemaal niet kennen.
Nee, ik zit nog te wachten tot de pm's binnenstromen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:19 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Zijn er al mensen die elkaar op msn hebben toegevoegd n.a.v. dit topic eigenlijk?
Ik weet niet. Ik dacht een tijdje dat dat wel handig was, maar dat is het niet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Oh nog een tip: vriendschappen met iemand van het andere geslacht.![]()
Nogmaals, de kroegavond waar ik het over heb is er een georganiseerd om mensen te leren kennen. Er zijn daar 150 mensen die elkaar niet kennen en gewoon een leuke avond willen hebben. Dan zal de sfeer neem ik aan wel wat opener zijn. En anders maar niet, dan ben ik snel weer thuis.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:19 schreef Catbert het volgende:
[..]
Fok-meet ofzo?
Ik vind wel dat mafkees gelijk heeft. In de kroeg ben je meestal met wat vrienden en ik zou ook heel raar opkijken als opeens iemand bij ons komt staan om een praatje te maken. Je leert vooral via via mensen kennen. Maar in je eentje naar een kroeg zou ik zelf nooit doen. Komt gewoon vreemd over als je daar helemaal alleen bent.
Gevaarlijk. Dat is bij mij althans heel erg fout gegaan waar ik na een jaar nog mee zit. Het kan hoor, maar het kan ook heel snel fout gaan.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Wat heb je nu ondertussen al gedaan?quote:Op woensdag 23 september 2009 11:25 schreef benzin het volgende:
Het is moeilijk om een vriendschap op te bouwen met iemand. Op een dag gaat het me lukken
Ah, dat had ik gemist, sorry. In zo'n geval kan ik het me wel voorstellen. Maar ik vraag me af in hoeverre mensen 't niet vooral als date-opening zien. Ben benieuwd naar je ervaringen in ieder geval.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:28 schreef bloempje-moi het volgende:
Nogmaals, de kroegavond waar ik het over heb is er een georganiseerd om mensen te leren kennen. Er zijn daar 150 mensen die elkaar niet kennen en gewoon een leuke avond willen hebben. Dan zal de sfeer neem ik aan wel wat opener zijn. En anders maar niet, dan ben ik snel weer thuis.
Mja. Ik ben voor m'n werk een paar keer naar de VS geweest en als je daar alleen zit "moet" je wel. Maar dan heb je in de eerste plaats een goeie reden om alleen daar te zijn, en in de tweede plaats vinden ze europeanen daar buitengewoon interessant. In NL zou ik dat nooit doen, alleen al om 't "ik sta hier een beetje eenzaamheid uit te stralen" ideequote:Dat zomaar alleen de kroeg instappen geen strak plan is om mensen te leren kennen lijkt me een inkoppertje. Dat was mijn plan toen ik een weekje in Londen was, om gewoon eens een kroeg binnen te stappen. Ik durfde het niet eens, laat staan dat ik er leuke mensen heb ontmoet!![]()
Onzin. Ik weet dat een paar van mijn vrienden mij zouden doen als de kans zich voordeed. Maar dat staat een oprechte vriendschap niet in de weg. Na een tijdje zie je elkaar niet meer zo en valt het jacht-aspect sowieso weg.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:17 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nou nee. Zorg eerst maar eens dat je vrienden kan worden met mensen van je eigen geslacht. Dat zijn echte vriendschappen namelijk. Uitzonderingen daargelaten komt er tussen mannen en vrouwen toch altijd een factortje voortplanting bij kijken.
Idd onzin, want op een of andere manier kan ik beter met vrouwen omgaan dan met mannen, vooral omdat voetbal en autosport me niks interesserenquote:Op woensdag 23 september 2009 16:58 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Onzin. Ik weet dat een paar van mijn vrienden mij zouden doen als de kans zich voordeed. Maar dat staat een oprechte vriendschap niet in de weg. Na een tijdje zie je elkaar niet meer zo en valt het jacht-aspect sowieso weg.
Heb je geen collega's van dezelfde leeftijd? Die kun je ook eens vragen om je mee te nemen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:05 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Volgens mij mis ik iets, maar hoe zelfverzekerd je ook bent, een vreemde zal je echt niet zo snel aanspreken dan. Op z'n hoogst in de bar, maar als je naar de bar gaat ga je echt niet alleen (ik niet iig) en om niet alleen te gaan heb je vrienden nodig en om vrienden te maken moet je naar een bar..... het is een vicieuze cirkel![]()
En ja, ik heb tzelfde probleem
Als dat mogelijk was, was ik er zelf echt wel allang achtergekomen... net als klasgenoten enz...quote:Op woensdag 23 september 2009 19:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Heb je geen collega's van dezelfde leeftijd? Die kun je ook eens vragen om je mee te nemen.
Ik ga anders rustig alleen naar mijn stamkroeg, praat ik wel met de eigenaar als er verder niemand is.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:19 schreef Catbert het volgende:
[..]
Fok-meet ofzo?
Ik vind wel dat mafkees gelijk heeft. In de kroeg ben je meestal met wat vrienden en ik zou ook heel raar opkijken als opeens iemand bij ons komt staan om een praatje te maken. Je leert vooral via via mensen kennen. Maar in je eentje naar een kroeg zou ik zelf nooit doen. Komt gewoon vreemd over als je daar helemaal alleen bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |