Dat weet ik niet. Mensen kunnen er toch ook troost in vinden. Want waarom zou je dit zonder geloof beter of gemakkelijker kunnen acceptere? Met of zonder geloof, dit is een drama. En iedereen verwerkt dat op zijn of haar eigen manier. Ik vind je oordeel niet terecht en ook niet zo logisch. Mijn familie is behoorlijk gelovig, ik zelf niet, maar ik heb toch meegemaakt hoe zij steun vonden bij hun geloof bij een overlijdensdrama, ik kan me daar wel iets bij voorstellen, ben er zelfs wel een beetje jaloers op.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:11 schreef Black_Tulip het volgende:
Echt, mensen zijn zoveel beter af zonder het geloof..
Je hoeft niet gelovig te zijn om hulp van slachtofferhulp af te slaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:17 schreef Gnittoo het volgende:
misschien is het wel beter om zoiets binnen je eigen gemeenschap te verwerken.
zo'n gebeurtenis met een buitenstaander van slachtofferhulp verwerken lijkt mij ook wat vreemd.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:18 schreef SCH het volgende:
ik zelf niet, maar ik heb toch meegemaakt hoe zij steun vonden bij hun geloof bij een overlijdensdrama, ik kan me daar wel iets bij voorstellen, ben er zelfs wel een beetje jaloers op.
Ik begerijp niet zo goed wat er zo fout is aan de zelfredzaamheid van deze mensen. Ze willen géén beroep doen op slachtofferhulp en verwerken/bespreken het op hun eigen manier.quote:De school waarop drie van de vier slachtoffers van de fatale woningbrand in Kampen zaten, ging woensdagochtend gewoon open. De Groen van Prinstererschool besloot geen gebruik te maken van Slachtofferhulp. ,,Wij als christenen verwerken dit op onze eigen manier'', aldus directeur Dirk van Garderen. Op de school zitten nog twee kinderen uit het getroffen gezin.
Bron?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:02 schreef Disana het volgende:
Er is nu al een herdenkingsbijeenkomst. Dat gaat ook steeds sneller in Nederland, de rouw kan kennelijk niet snel genoeg geuit worden.
Overigens maakt de school waarop twee van de kinderen zaten geen gebruik van Slachtofferhulp omdat ze het als christenen op hun eigen manier verwerken.
Alleen jammer dat de directeur dit zelf beslist voor alle kinderen op die school, en de ouders van die kinderen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:35 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Ik begerijp niet zo goed wat er zo fout is aan de zelfredzaamheid van deze mensen. Ze willen géén beroep doen op slachtofferhulp en verwerken/bespreken het op hun eigen manier.
Er staat voor elk incident in Nederland een leger aan slachtofferhulpjes klaar, als die falen dan wijst de bevolking daar met priemende vingertjes naar. Nu geven mensen aan dat ze het zelf kunnen oplossen (zou eigenlijk ook geen enkele reden weten waarom dat niet kan) en dan is het ook niet goed.
Makkelijk: die kinderen zijn nu aan het chillen in de hemel. Tenzij ze slecht waren, dan zitten ze in de hel.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:14 schreef MrX1982 het volgende:
Probeer dit soort dingen daar dan maar eens mee te rijmen.
mensen kunnen altijd individueel slachtofferhulp inschakelen, of niet?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de directeur dit zelf beslist voor alle kinderen op die school, en de ouders van die kinderen.
Mennonietengemeenschap?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:08 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Nee niet echt, maar ik weet wel dat er grotere groepen zijn in duitsland en canada. vader is ook van duitse afkomst, moeder is hongaarse canadees. -edit- (geloof ik)
In feite is dat ook slachtofferhulp, als ze het met elkaar doen natuurlijk. Lijkt mij ook prima.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:35 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Ik begerijp niet zo goed wat er zo fout is aan de zelfredzaamheid van deze mensen. Ze willen géén beroep doen op slachtofferhulp en verwerken/bespreken het op hun eigen manier.
Er staat voor elk incident in Nederland een leger aan slachtofferhulpjes klaar, als die falen dan wijst de bevolking daar met priemende vingertjes naar. Nu geven mensen aan dat ze het zelf kunnen oplossen (zou eigenlijk ook geen enkele reden weten waarom dat niet kan) en dan is het ook niet goed.
Je bent als klasgenoot toch geen slachtoffer? Er zijn medeleerlingen omgekomen bij een brand, ja dat is verschrikkelijk, ja daar kunnen ze over praten, ja ze kunnen samen huilen (of bidden) WAT voor ENORM trauma loopt een kind verder op? Waarom moeten daar verveelde slachtofferhulpjes bovenop gaan zitten?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
mensen kunnen altijd individueel slachtofferhulp inschakelen, of niet?
Tja, ik weet het niet hoor.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je bent als klasgenoot toch geen slachtoffer? Er zijn medeleerlingen omgekomen bij een brand, ja dat is verschrikkelijk, ja daar kunnen ze over praten, ja ze kunnen samen huilen (of bidden) WAT voor ENORM trauma loopt een kind verder op? Waarom moeten daar verveelde slachtofferhulpjes bovenop gaan zitten?
Voor het gezin is het vreselijk maar de noodzaak van hulp aan een hele school ontgaat mij. Op mijn lagere school hebben ook dingen plaatsgevonden die absoluut niet leuk waren maar we zijn allemaal groot geworden zonder levensgrote trauma's zonder hulp van slachtofferhulpjes.
Tja, het is maar hoe je het bekijkt, ik kan mij wel voorstellen dat er kinderen zijn die daar baat bij zouden kunnen hebben. Al denk ik dat de school zelf ook wel in staat is om praatsessie te organiseren en begeleiden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je bent als klasgenoot toch geen slachtoffer? Er zijn medeleerlingen omgekomen bij een brand, ja dat is verschrikkelijk, ja daar kunnen ze over praten, ja ze kunnen samen huilen (of bidden) WAT voor ENORM trauma loopt een kind verder op? Waarom moeten daar verveelde slachtofferhulpjes bovenop gaan zitten?
Voor het gezin is het vreselijk maar de noodzaak van hulp aan een hele school ontgaat mij. Op mijn lagere school hebben ook dingen plaatsgevonden die absoluut niet leuk waren maar we zijn allemaal groot geworden zonder levensgrote trauma's zonder hulp van slachtofferhulpjes.
Oh, dat kan. Maar het kan vast ook geen kwaad. Vroeger was er minder aandacht voor dat soort dingen. Ik vind het wel goed dat daar nu wat beter op wordt gelet.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad best maar het getuigt niet van liefde ten opzichte van de mensen die hier achterblijven. God is nogal egocentrisch.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:38 schreef waht het volgende:
[..]
Makkelijk: die kinderen zijn nu aan het chillen in de hemel. Tenzij ze slecht waren, dan zitten ze in de hel.
Als je het weet, ben ik ook wel geïntersseerd in de naam van deze club. Ik wist niet dat de strenge tak van de wederdopers ook in Nederland zat.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:02 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Deze mensen wonen ook nog maar net in Kampen. Daarvoor woonden ze in Israel, voor een jaar. Ik kom uit Lelystad, en toen ze daar nog woonden heb ik ze leren kennen. Ik zat bij een van de oudsten in de klas. Mijn moeder hielp in het huishouden. Je kent wel mennonites en amish, nou zij zitten bij een vergelijkbare groep, iets minder streng, maar wel beetje ouderwets zeg maar.
Nah, oudste kinderen houden net zo goed toezicht. Geloof dat de oudste 21 is, dan 20, 19, 18, 16, ofzo.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:41 schreef Geerd het volgende:
Tering kan toch ook nooit goed gaan 14 kids in 1 huis met maar 4 ogen toezicht
Ik zal het navragen...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:49 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Als je het weet, ben ik ook wel geïntersseerd in de naam van deze club. Ik wist niet dat de strenge tak van de wederdopers ook in Nederland zat.
Dan is haar wens uitgekomen. De kinderen zijn nu bij God.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd vreselijk.
Op de radio vertelde de buurvrouw dat de vrouw des huizes op de straat stond te roepen here jezus red mijn kinderen.
Tuurlijk wel, zolang je maar bangmakerij uit een religie achter je hebt staan. Echte gelovigen zullen niets doen dat als verboden in het grote boek staat, dat is op zich wel weer mooi! Helaaas staan er ook heel veel dingen in dat boek wat ik niet begrijp of gewoon niet eens wil begrijpen!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:41 schreef Geerd het volgende:
Tering kan toch ook nooit goed gaan 14 kids in 1 huis met maar 4 ogen toezicht
Ja, dat idd. Ik kan me niet herinneren zelf zoiets meegemaakt te hebben maar ik heb het idee dat daar vroeger echt niks mee gedaan werd. De volgende dag was iemand er gewoon niet meer zeg maar.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:45 schreef Loedertje het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |