abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71998943
Hoe ik hier opgekomen ben weet ik niet, het is gewoon een hersenspinsel.

Je stelt je in het leven vaak doelen, sommigen zijn reëel, andere compleet irreëel, maar hoe dan ook zijn de meeste doelen, dan wel positief, dan wel negatief, een kwantificering van hoe vaak iets, minimaal, dan wel maximaal, voor mag vallen of hoe groot een bepaald iets mag zijn.

Maar stel nu, dat je om een of andere reden, op een bepaald doel een exact aantal geslaagde uitvoeringen als doel stelt.

Voor dit hersenspinsel verzin je iets waar je echt gek van bent, en wellicht door een passie voor een getal (X), wil je dat een aantal maal in je leven hebben gedaan.

Hoe zou je dit doel dan bereiken?

beperkingen:
Na het behalen van target tevreden zijn/stoppen met ademen/target bijstellen etc kan niet.

Het doel is er, en blijft wat het is.

Puur hypothetische scenarioschets:

Je eet voor het eerst een portie patat, als semi-dwangneuroot tel je het aantal patatjes, en dit blijken er 27 te zijn. Je bent meteen verslaafd aan de patat, maar je wil dit nu gedurende je leven 27x eten.

Hoe zou je dit aanpakken?

• Zo snel mogelijk aan 27 porties komen, en dan nooit meer?
  • De gemiddelde levensverwachting uitzoeken, en dan kijken per hoeveel tijd je een patatje moet eten (in de hoop dat je bij evt vroegtijdig overlijden nog in kan halen en in de wetenschap dat je mocht je dit overleven je je laatste dagen nooit meer je fav. hap zal eten)?
  • Flink schranzen aan het begin, maar een paar porties overlaten voor je einde?
  • Iets anders?

Let wel, je missie is om echt aan die x aantal handelingen te komen, niet meer, maar ook niet minder.
    De handeling moet iets zijn waar je echt gek op bent, en het aantal een gefixeerd nummer.

Het voorbeeld is stom, dat weet ik, en geloof me ik ben geen dwangneuroot. Maar stel nou dat je om wat voor een reden dan ook zulk een doel zou stellen, hoe zou je dit afhandelen?
  • pi_71999144
    Wat is precies de relevantie van de vraag? Waarom wil je dit weten?
    deal with it
    pi_71999553
    quote:
    Op woensdag 19 augustus 2009 01:31 schreef RTB het volgende:
    Wat is precies de relevantie van de vraag? Waarom wil je dit weten?
    *Ook benieuwd is.
    pi_71999662
    - reactie op edit -

Aan TS:
    Ik snap wat je bedoelt, maar dat verschilt toch per situatie. En je voorbeeld is wel heul slecht.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2009 02:17:35 ]
      woensdag 19 augustus 2009 @ 18:30:50 #5
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_72030984
    Lees maar eens boeken over dwangneuroses, lijkt me?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')