Ze heeft het hier enorm naar de zin. Veel contact met mij en een buurman van mij. Mijn zoontje komt er vaak voor een kopje thee. Daar leeft ze erg van op aangezien ze zelf geen kinderen meer kan krijgen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:03 schreef Armageddon het volgende:
Ik zie het probleem niet eigenlijk. Is toch alleen maar beter voor haar als ze een andere beter passende woonvorm zoeken?
Ze wil het zelf niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:06 schreef trovey het volgende:
Ik mis de mening van de buurvrouw in dit verhaal of moet ik met het woord uitzetten eruit halen dat ze het er niet mee eens is?
Dus dan zou er niemand bij mogen zitten?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:12 schreef Cat22 het volgende:
Ben jij wettelijk vertegenwoordiger of anderszins benoemde verantwoordelijke voor je buurvrouw? Zo nee, dna zul je er niet bij mogne zitten.
Je TT doet wat anders vermoeden dan je OP.
Waarschijnlijk kan je buurvrouw door haar handicap of door een beperkt ziekte-inzicht niet goed voor haarzelf zorgen. En dan kun je als zorgaanbieder afwachten tot ze het gas een keer te lang laat open staan of ze in de badkamer onderuit gaat of het huis laat vervuilen, of je doet wat een goed zorgverlener moet doen: de situatie beoordelen en kijken of deze woning voor haar de beste en veiligste oplossing is.
Ik kan me voorstellen dat buurvrouw het niet meteen eens is met het geboden alternatief. En daar zal ze door de aanbieder en door familie of vrienden in begeleid moeten worden.
Nee ze staat niet onder toezicht. Ze woont "zelfstandig" binnen de woonvorm. Ze beheert haar eigen financieen en regelt verder alles voor zichzelf. De begeleiding komt in de ochtend langs om haar medicatie te brengen. En als ze omhoog zit kan ze contact opnemen met de begeleiding.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:17 schreef trovey het volgende:
Staat ze onder toezicht van een familielid of iemand anders? Die moet dan haar belangen vertegenwoordigen. Ik ben bang dat je zelf er niet veel over te zeggen zal hebben. Hooguit kunnen jullie als buren aangeven hoe je over haar en haar woonsituatie denkt maar ik denk dat dat wel het maximum is wat er mogelijk is.
Oh ik zal eens navraag doen. Maar vraag het me toch wel af hoor.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:25 schreef trovey het volgende:
Iemand die in een wooninstelling woont of iets van die strekking zal een wettelijke vertegenwoordiger hebben, zeg maar een voogd maar dan voor meerderjarigen. Kan eigenlijk iedereen zijn...familie, iemand die door een rechter is aangewezen. Ooit een collega gehad met een broer met hersenletsel. Eerst waren haar ouders zijn wettelijke vertegenwoordiger, na hun dood is zij het geworden. Je zou dus die wettelijke vertegenwoordiger te pakken moeten krijgen en daar samen met je buurvrouw mee moeten praten als je wat wilt.
Ja dat dacht ik dus ook. En ze zou het zelf fijn vinden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:29 schreef terror623 het volgende:
als het gesprek in haar woning is, en zij wil dat je erbij bent, dan ga je er gewoon bij zitten (voor het gesprek), ze kunnen niet eisen dat jij daar weggaat, er is niets dat je kan verbieden aanwezig te zijn bij het gesprek (tenzij zij dat niet wilt), je hebt echter ook niet een "recht" erbij te zijn.
In ieder geval succesquote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:30 schreef SilkSpectre het volgende:
[..]
Oh ik zal eens navraag doen. Maar vraag het me toch wel af hoor.
Voila, hier is TS dan ook.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:12 schreef Cat22 het volgende:
Ben jij wettelijk vertegenwoordiger of anderszins benoemde verantwoordelijke voor je buurvrouw? Zo nee, dna zul je er niet bij mogne zitten.
Je TT doet wat anders vermoeden dan je OP.
Waarschijnlijk kan je buurvrouw door haar handicap of door een beperkt ziekte-inzicht niet goed voor haarzelf zorgen. En dan kun je als zorgaanbieder afwachten tot ze het gas een keer te lang laat open staan of ze in de badkamer onderuit gaat of het huis laat vervuilen, of je doet wat een goed zorgverlener moet doen: de situatie beoordelen en kijken of deze woning voor haar de beste en veiligste oplossing is.
Ik kan me voorstellen dat buurvrouw het niet meteen eens is met het geboden alternatief. En daar zal ze door de aanbieder en door familie of vrienden in begeleid moeten worden.
Ja ben je bekend met Niet aangeboren hersenletsel? Hoort bij het ziektebeeld. Het niet accepteren van je handicap vooral.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:36 schreef Wazeggie het volgende:
Waar ze niet tegen kan, en dat komt omdat ze de prikkels niet kan verdragen, zijn de begeleiders.
Hieruit leid ik af dat er iets is voorgevallen? Want juist de begeleiders zijn erop gericht om duidelijk te zijn en voor zo min migelijk prikkels te zorgen. Dus het is wel raar dat zij dan niet tegen de leiding kan,m aar geen problemen heeft met naar een supermarkt, en dat is toch wel een soort prikkelbom kan ik me indenken
Ja je hebt gelijk. Zou best raar zijn als ik hun toestemming nodig zou hebben toch terwijl de buurvrouw het graag zou willen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:51 schreef klara12 het volgende:
@SilkSpectre,
Fijn dat je zo betrokken bent bij je buurvrouw. Als je zo betrokken bent dan neem je zelf een besluit.
Niks neerleggen bij de begeleiding. Gewoon doen wat je hart zegt. En probeer zoveel mogelijk vraagverlof te krijgen tijdens het gesprek. Laat je ook niet weg sturen doordat je geen begeleider bent of wettelijke vertegenwoordiger. Je zit daar als steun voor de buurvrouw.En dat is namelijke goed. Heel goed zelfs.
Als de begeleiding weet wat ze doen, dan is het namelijk helemaal geen punt om erbij te zitten op verzoek van de buurvrouw. En hoef je het ook niet aan te kondigen. Want dan kunnen ze eventueel redenen bedenken waarop je toch weggestuurd wordt. En dat wil je niet.
(ik zit zelf in de ambulante hulpverlening. Ik zou het super goed vinden vinden als er een "bemoeizuchtige buurvrouw" bij zit. Hulpverleners kijken vaak ook maar met een beperkte blik.)
Je hoeft niet te bijtenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:47 schreef SilkSpectre het volgende:
[..]
Ja ben je bekend met Niet aangeboren hersenletsel? Hoort bij het ziektebeeld. Het niet accepteren van je handicap vooral.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |