abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71995711
Hoi,

Onlangs ben ik telefonisch benaderd voor een verlenging van mijn telefoonabonnement. Ik ben hiermee akkoord gegaan en krijg dus binnenkort (morgen rond half 6) mijn telefoon thuisgestuurd.
Hierbij moet ik ¤108,- aan de bezorger doneren.

Echter, achteraf gezien is het voor mij niet voordelig om een tweejarig abonnement aan te gaan met deze club en wil van het contract af.

De FAQ van het bedrijf zegt ook al tegenstrijdige dingen. Eerst wordt gezegd dat abonnementen opzegbaar zijn, en daarna wordt weer gezegd dat de Wet Koop op Afstand niet van toepassing is op de abonnementen die afgesloten zijn.
Artikel uit de FAQ:
http://www.superbosch.nl/opzegging.JPG

Ik heb nog niets getekend of ontvangen, echter wel een telefonische toezegging gedaan (die ook opgenomen is)
Overigens is het me ook een raadsel waar de 108 euro rembourskosten vandaan komen. Er is mij telefonisch toegezegd dat het grapje me 88 euro zou kosten, met 10 euro verzendkosten.

Heeft iemand nu enig idee wat mijn rechten zijn en wat ik moet doen? (Pakketje niet aannemen bijvoorbeeld)

Uiteraard ga ik morgen nog even met de club bellen, maar het is fijn als ik weet wat mijn rechten zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Boschkabouter op 20-08-2009 12:01:54 ]
pi_71995813
Zou datgene wat je hebt aangestreept eens bekijken of dat wel wettelijk is...heb zo vaak bij programma's als Kassa gezien dat die termijn gewoon een wettelijke termijn is wat ze zelf ook in hun voorwaarden zetten.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71995843
Dan valt dit nog onder de colportage wet, en dan heb je alsnog 8 dagen bedenktijd om dat ding terug te sturen.
pi_71995893
je hebt niets getekend. Niet aannemen en annuleren. Niet geschoten altijd mis
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:17:42 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_71995956
Je mag niet zomaar onwettelijke bepalingen in je Algemene Voorwaarden zetten. Ik zou het inderdaad allemaal even heel goed uitzoeken.

http://consumenten.startpagina.nl/

Ik zou hier eens kijken.
pi_71996066
Wetboek 7 artikel 46 meen ik. Ik zoek even op.

Consuwijzer:
"Wanneer gaat uw bedenktijd in?
Uw bedenktijd gaat in als u het product thuis krijgt. Koopt u geen product maar een dienst? Dan gaat de bedenktijd in op het moment dat u de dienst bestelt."

Alleen maatwerk is een uitzondering, bijv een nummerbehoud. Dan heb je (mogelijk) geen bedenktijd.

Omdat het geheel onder rembours verzonden wordt, zou ik het inderdaad niet aannemen.
Wat je sowieso kan doen is de verkoper bellen en melden dat je gebruikt maakt van de "Koop op afstand bescherming" dus dat je van de wettelijke bepaalde bedenktermijn gebruik maakt.
Voor een niet maatwerk product staat dit als een paal boven water, en voor je dienst net zo.

Zeg gewoon dat je bedacht heb, en vraag hoe jullie dit gezamelijk aanpakken. Een instelling van "hoe lossen we dit gezamenlijk even snel en netjes op" moet je een eind kunnen brengen.

Ze mogen je géén verzendkosten in rekening brengen.
Hooguit betaal je zelf de terugzending... precies de reden waarom je nu het pakket niet moet aannemen.

[ Bericht 63% gewijzigd door jack4ya op 18-08-2009 23:39:39 ]
pi_71996592
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:12 schreef trovey het volgende:
Zou datgene wat je hebt aangestreept eens bekijken of dat wel wettelijk is...heb zo vaak bij programma's als Kassa gezien dat die termijn gewoon een wettelijke termijn is wat ze zelf ook in hun voorwaarden zetten.
Wat ik lees, is de wet Koop op Afstand ook geldig voor abonnementen. Dus met 8 dagen

Overigens, gaat het annuleren van de bestelling niet pas in NADAT ik het contract heb ondertekend?
pi_71996598
Je hoeft hem niet aan te nemen. Je kan hem nog altijd annueleren. De wet koop op afstand (colportage wet) is hier geldig. Ze kunnen in hun AV van alles opnemen. Maar de wet staat boven een AV.

Ik ben ook "te grazen genomen". Ik ben er toen onderuit gekomen omdat ik de AV niet kon lezen op het moment dat ik het contract aanging noch lezen voor ik het contract aan ging (ja erg dom). En is deze dus pas achteraf kon lezen via een mail die ik achteraf kreeg.
Ik heb telefonisch contact opgenomen, de situatie uitgelegd en het pakketje aan de deur geweigerd. Heb er niks meer van gehoord sinds dien.
:-)
pi_71996784
Lees je eigen tekst even!

Er staat dat "als je het contract* terugstuurt" dat je dan pas "de bestelling definitief maakt."

* met je handtekening dus,

Ofwel... he-le-maal niets aan de hand.
(toch?)

(Neemt niet weg dat hun AV in strijd zijn mbt de bedenktijd, maar je hebt al een eerdere 'uitgang' nu.)
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:45:11 #10
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_71996880
er staat heel sneaky dat de wet op afstand kopen wel degelijk van toepassing is. Indien je het contract(! ) terugstuurt doe je afstand van de wettelijke termijn.

Vlak daarvoor roepen ze nog dat die termijn alleen van toepassing is op accesoires. Sinds wanneer heb je een contract bij accesoires?

Kortom, ze geven aan dat de wet op afstand wel van toepassing is. Ze formuleren het alleen HEEEEEL sneaky van de andere kant uit.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_71997004
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:21 schreef jack4ya het volgende:
Wetboek 7 artikel 46 meen ik. Ik zoek even op.
[...]

Alleen maatwerk is een uitzondering, bijv een nummerbehoud. Dan heb je (mogelijk) geen bedenktijd.
[..]
Ik heb in principe nummerbehoud, maar dit gaat ook niet in zonder het contract te hebben ondertekend?
pi_71997025
In mijn tijd als medewerker van Vodafone moesten we reeds bestaande klanten bellen voor het aanbieden van een verlenging. Hier gold altijd de 8 dagen bedenktijd voor als ze hierop in gingen en dit moest altijd er duidelijk bij gezegd worden. Dus ik denk dat er in deze situatie het zelfde geld en je het pakketje moet weigeren en een direct contact met het bedrijf moet opnemen.
pi_71997249
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:48 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Ik heb in principe nummerbehoud, maar dit gaat ook niet in zonder het contract te hebben ondertekend?
Dat lijkt me niet nee.

Ze geven zelf aan dat de bestelling pas definitief wordt als je het contract (met daarop de aanvraag voor nummerbehoud, gok ik zo) ondertekend en wel retourneerd.

Lijken me knappe jongens als ze je daadwerkelijk het toekomstige contract aansmeren zonder terugzending van het contract en dus zonder jouw handtekening.

Nogmaals, ze stellen zelf (net onder het geel) dat je de bestelling pas definitief maakt als je het contract retourneerd. Nou, dan doe je dat toch niet. Duidelijk lijkt me.
pi_71997314
Ok, ik kan nu met een gerust hart gaan slapen.

Allen dank voor jullie bijdragen en ik zal morgen het bedrijf bellen om het contract (of poging daartoe) te laten ontbinden.

Morgenmiddag zal de resultaten van het gesprek wel hier neerzetten.

En meteen heb ik een wijze les geleerd: Nooit meer dingen van vreemden via de telefoon kopen. Bijna 1000 euro (verdeeld over 2 jaar) voor een telefoon is gewoon
pi_71997362
Je staat volgens mij gewoon in je recht. (Alleen ben ik geen jurist natuurlijk.)
Of je het ook zonder morren krijgt, is mogelijk weer een ander verhaal.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 05:11:02 #16
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72000352
Hoe komt iedereen hier toch bij die 8 dagen? Het is zeven werkdagen.

Verder gaat de bedenktermijn in op het moment dat je het ondertekende contract terugstuurt. Op dat moment bestel je de dienst immers pas.
quote:
Dan valt dit nog onder de colportage wet
quote:
De wet koop op afstand (colportage wet) is hier geldig.
De wet koop op afstand bestaat eigenlijk niet en is gewoon een setje regels uit Burgerlijk Wetboek 7. Er is wel een Europese Richtlijn 'betreffende de bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten', waar de Nederlandse regels op zijn gebaseerd. Verder heeft de colportagewet hier niets mee van doen.
quote:
Indien je het contract(! ) terugstuurt doe je afstand van de wettelijke termijn.
Dat kan dus nooit. Het is dwingend recht. Verder staan er nog veel meer lulverhalen in die regels, maar dat is voor een andere keer.
pi_72006707
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 05:11 schreef Zelva het volgende:
Hoe komt iedereen hier toch bij die 8 dagen? Het is zeven werkdagen.

Verder gaat de bedenktermijn in op het moment dat je het ondertekende contract terugstuurt. Op dat moment bestel je de dienst immers pas.
[..]

[..]

De wet koop op afstand bestaat eigenlijk niet en is gewoon een setje regels uit Burgerlijk Wetboek 7. Er is wel een Europese Richtlijn 'betreffende de bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten', waar de Nederlandse regels op zijn gebaseerd. Verder heeft de colportagewet hier niets mee van doen.
[..]

Dat kan dus nooit. Het is dwingend recht. Verder staan er nog veel meer lulverhalen in die regels, maar dat is voor een andere keer.
Het is binnen 8 werkdagen, dus dat is t/m 7 werkdagen. En als een telecombedrijf jou belt om wat te verkopen valt dat gewoon onder de colportagewet, of zie ik dat verkeerd, dan mag je dat iets uitvoeriger uitleggen.
pi_72009693
Ik heb net gebeld met de club, en ze vertellen mij dat de wet Koop op Afstand per 1 januari veranderd is. Het opgenomen gesprek waar ik akkoord ga met de koop is hierbij een wettelijjk akkoord, ofzo.

Volgens hen moet ik contact opnemen met mijn provider om hier de koop ongedaan te maken.
pi_72009957
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:14 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik heb net gebeld met de club, en ze vertellen mij dat de wet Koop op Afstand per 1 januari veranderd is. Het opgenomen gesprek waar ik akkoord ga met de koop is hierbij een wettelijjk akkoord, ofzo.

Volgens hen moet ik contact opnemen met mijn provider om hier de koop ongedaan te maken.
Neem even contact met consuwijzer, zij kunnen je ook nog wel op weg helpen.
pi_72010409
De servicedesk van T-mobile zegt weer het volgende.
quote:
Suzanne:
U kunt uw contractvernieuwing annuleren binnen acht dagen, omdat het inderdaad verkoop op afstand is. Hiervoor dient u contact op te nemen met het desbetreffende verkooppunt. Zodra deze vernieuwing geannuleerd is, kunt u uw contract opnieuw vernieuwen.

Boschkabouter:

Mij is bij de servicedesk van belnu.nl verteld dat ik dit met t-mobile moet regelen. Dit is van jullie uit dus niet mogelijk?

Suzanne:
Nee dit is alleen mogelijk als u het contract rechtstreeks via ons vernieuwd heeft. In dit geval dient u contact op te nemen met het verkooppunt.
pi_72010685
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:41 schreef Boschkabouter het volgende:
De servicedesk van T-mobile zegt weer het volgende.
[..]
Vodafone hanteert inderdaad dezelfde regels en gooit het ook op de verkoop op afstand regel, dus gewoon annuleren die zooi en als dat bedrijf komt zeiken gooi je dat van T-mobile naar hun hoofd.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 15:10:13 #22
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_72011218
quote:
precies de reden waarom je nu het pakket niet moet aannemen.
LET OP: Als je het pakket niet aanneemt heb je het product dus ook nooit in ontvangst genomen en gaat de wet koop op afstand niet op. (De bedenktijd die daarin genoemd wordt gaat pas in NADAT JE JE BESTELLING ONTVANGEN HEBT).

Het klinkt misschien wat vergezocht, maar een maat van mij heeft daar wel eens serieus problemen mee gehad. Je zou dus even contact moeten opnemen met de leverancier wat de beste manier is om dit te regelen.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_72011392
Okay... goede aanvulling. Bug me not.

TS: je hebt te handelen met de dealer (belnu) en niet met de provider.
Net zoals je een product van een verkoper koopt en niet van een fabrikant.
pi_72014248
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:10 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

LET OP: Als je het pakket niet aanneemt heb je het product dus ook nooit in ontvangst genomen en gaat de wet koop op afstand niet op. (De bedenktijd die daarin genoemd wordt gaat pas in NADAT JE JE BESTELLING ONTVANGEN HEBT).

Het klinkt misschien wat vergezocht, maar een maat van mij heeft daar wel eens serieus problemen mee gehad. Je zou dus even contact moeten opnemen met de leverancier wat de beste manier is om dit te regelen.
De leverancier (belnu) had mij gezegd dat ik het pakket maar moest weigeren, zodat het weer retour kwam bij hen.

Overigens is volgens mij de wet Koop op Afstand wel geldig, want ze hebben de verlenging al doorgegeven aan T-Mobile. Deze dienst is dus al geleverd.

Ik ga er vanuit dat de termijn van 8 werkdagen dan ook tijdens het telefoongesprek ingaat (in ieder geval voor de zekerheid)
pi_72032762
quote:
Geachte heer Boschkabouter,

Onlangs hebben we uw bestelling verzonden. Deze is vandaag bij ons teruggekomen met als reden "Geweigerd".

Graag vernemen wij van u wanneer en waarheen we de bestelling opnieuw kunnen versturen. Het contract kan namelijk niet meer geannuleerd worden.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Belnu.nl
Ze negeren de Wet Koop op Afstand dus gewoon. Ik ga nog eens bellen dan.
pi_72033218
Bij alle diensten en producten heb je 7 werkdagen bedenktijd, dus ook bij dit contract....

Je kunt ook contact opnemen met / een klacht indienen bij Thuiswinkelwaarborg, waar ze bij zijn aangesloten, die zorgen er ook voor dat de regels van de wet in acht worden genomen.

https://beheer.thuiswinkel.org/waarborg/index.asp?bedrijfid=2326
I had a signature once. It was awful.
pi_72034141
Zo, ik heb contact gehad met de servicedesk van belnu.nl en ze hebben telefonisch gezegd dat ze contact opnemen met T-mobile om het abonnement te ontbinden.

Ik zou hier een bevestiging van T-mobile van krijgen.

Tevens heb ik de mail van belnu beantwoord waar ik uitleg welke stappen ondernomen zijn en met een verzoek tot bevestiging.

Hopelijk is het hiermee opgelost.
pi_72034251
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:17 schreef Boschkabouter het volgende:
Zo, ik heb contact gehad met de servicedesk van belnu.nl en ze hebben telefonisch gezegd dat ze contact opnemen met T-mobile om het abonnement te ontbinden.

Ik zou hier een bevestiging van T-mobile van krijgen.

Tevens heb ik de mail van belnu beantwoord waar ik uitleg welke stappen ondernomen zijn en met een verzoek tot bevestiging.

Hopelijk is het hiermee opgelost.
Goed nieuws
pi_72034293
Ik ben alleen bang dat ze (na de 8 werkdagen) melden dat het toch niet mogelijk is het abonnement te annuleren. Volgens mij ben ik dan genaaid aangezien de acht werkdagen verstreken zijn en ik nog nergens een bevestiging van heb. Of valt dat wel mee?
pi_72034747
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:44 schreef zoeperzazke het volgende:
Bij alle diensten en producten heb je 7 werkdagen bedenktijd, dus ook bij dit contract....
En dat klopt dus voor geen meter. Producten die op maat gemaakt voor je worden gaat dit bijvoorbeeld al niet op en zo zijn er nog wel een zooi uitzonderingen. En die 7 werkdagen geldt alleen voor koop op afstand of aankopen die onder de colportagewet vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')