Wat ik lees, is de wet Koop op Afstand ook geldig voor abonnementen. Dus met 8 dagenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:12 schreef trovey het volgende:
Zou datgene wat je hebt aangestreept eens bekijken of dat wel wettelijk is...heb zo vaak bij programma's als Kassa gezien dat die termijn gewoon een wettelijke termijn is wat ze zelf ook in hun voorwaarden zetten.
Ik heb in principe nummerbehoud, maar dit gaat ook niet in zonder het contract te hebben ondertekend?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:21 schreef jack4ya het volgende:
Wetboek 7 artikel 46 meen ik. Ik zoek even op.
[...]
Alleen maatwerk is een uitzondering, bijv een nummerbehoud. Dan heb je (mogelijk) geen bedenktijd.
[..]
Dat lijkt me niet nee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:48 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Ik heb in principe nummerbehoud, maar dit gaat ook niet in zonder het contract te hebben ondertekend?
quote:Dan valt dit nog onder de colportage wet
De wet koop op afstand bestaat eigenlijk niet en is gewoon een setje regels uit Burgerlijk Wetboek 7. Er is wel een Europese Richtlijn 'betreffende de bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten', waar de Nederlandse regels op zijn gebaseerd. Verder heeft de colportagewet hier niets mee van doen.quote:De wet koop op afstand (colportage wet) is hier geldig.
Dat kan dus nooit. Het is dwingend recht. Verder staan er nog veel meer lulverhalen in die regels, maar dat is voor een andere keer.quote:Indien je het contract(! ) terugstuurt doe je afstand van de wettelijke termijn.
Het is binnen 8 werkdagen, dus dat is t/m 7 werkdagen. En als een telecombedrijf jou belt om wat te verkopen valt dat gewoon onder de colportagewet, of zie ik dat verkeerd, dan mag je dat iets uitvoeriger uitleggen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 05:11 schreef Zelva het volgende:
Hoe komt iedereen hier toch bij die 8 dagen? Het is zeven werkdagen.
Verder gaat de bedenktermijn in op het moment dat je het ondertekende contract terugstuurt. Op dat moment bestel je de dienst immers pas.
[..]
[..]
De wet koop op afstand bestaat eigenlijk niet en is gewoon een setje regels uit Burgerlijk Wetboek 7. Er is wel een Europese Richtlijn 'betreffende de bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten', waar de Nederlandse regels op zijn gebaseerd. Verder heeft de colportagewet hier niets mee van doen.
[..]
Dat kan dus nooit. Het is dwingend recht. Verder staan er nog veel meer lulverhalen in die regels, maar dat is voor een andere keer.
Neem even contact met consuwijzer, zij kunnen je ook nog wel op weg helpen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:14 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik heb net gebeld met de club, en ze vertellen mij dat de wet Koop op Afstand per 1 januari veranderd is. Het opgenomen gesprek waar ik akkoord ga met de koop is hierbij een wettelijjk akkoord, ofzo.
Volgens hen moet ik contact opnemen met mijn provider om hier de koop ongedaan te maken.
quote:Suzanne:
U kunt uw contractvernieuwing annuleren binnen acht dagen, omdat het inderdaad verkoop op afstand is. Hiervoor dient u contact op te nemen met het desbetreffende verkooppunt. Zodra deze vernieuwing geannuleerd is, kunt u uw contract opnieuw vernieuwen.
Boschkabouter:
Mij is bij de servicedesk van belnu.nl verteld dat ik dit met t-mobile moet regelen. Dit is van jullie uit dus niet mogelijk?
Suzanne:
Nee dit is alleen mogelijk als u het contract rechtstreeks via ons vernieuwd heeft. In dit geval dient u contact op te nemen met het verkooppunt.
Vodafone hanteert inderdaad dezelfde regels en gooit het ook op de verkoop op afstand regel, dus gewoon annuleren die zooi en als dat bedrijf komt zeiken gooi je dat van T-mobile naar hun hoofd.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:41 schreef Boschkabouter het volgende:
De servicedesk van T-mobile zegt weer het volgende.
[..]
LET OP: Als je het pakket niet aanneemt heb je het product dus ook nooit in ontvangst genomen en gaat de wet koop op afstand niet op. (De bedenktijd die daarin genoemd wordt gaat pas in NADAT JE JE BESTELLING ONTVANGEN HEBT).quote:precies de reden waarom je nu het pakket niet moet aannemen.
De leverancier (belnu) had mij gezegd dat ik het pakket maar moest weigeren, zodat het weer retour kwam bij hen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:10 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
LET OP: Als je het pakket niet aanneemt heb je het product dus ook nooit in ontvangst genomen en gaat de wet koop op afstand niet op. (De bedenktijd die daarin genoemd wordt gaat pas in NADAT JE JE BESTELLING ONTVANGEN HEBT).
Het klinkt misschien wat vergezocht, maar een maat van mij heeft daar wel eens serieus problemen mee gehad. Je zou dus even contact moeten opnemen met de leverancier wat de beste manier is om dit te regelen.
Ze negeren de Wet Koop op Afstand dus gewoon. Ik ga nog eens bellen dan.quote:Geachte heer Boschkabouter,
Onlangs hebben we uw bestelling verzonden. Deze is vandaag bij ons teruggekomen met als reden "Geweigerd".
Graag vernemen wij van u wanneer en waarheen we de bestelling opnieuw kunnen versturen. Het contract kan namelijk niet meer geannuleerd worden.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Belnu.nl
Goed nieuwsquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:17 schreef Boschkabouter het volgende:
Zo, ik heb contact gehad met de servicedesk van belnu.nl en ze hebben telefonisch gezegd dat ze contact opnemen met T-mobile om het abonnement te ontbinden.
Ik zou hier een bevestiging van T-mobile van krijgen.
Tevens heb ik de mail van belnu beantwoord waar ik uitleg welke stappen ondernomen zijn en met een verzoek tot bevestiging.
Hopelijk is het hiermee opgelost.
En dat klopt dus voor geen meter. Producten die op maat gemaakt voor je worden gaat dit bijvoorbeeld al niet op en zo zijn er nog wel een zooi uitzonderingen. En die 7 werkdagen geldt alleen voor koop op afstand of aankopen die onder de colportagewet vallen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:44 schreef zoeperzazke het volgende:
Bij alle diensten en producten heb je 7 werkdagen bedenktijd, dus ook bij dit contract....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |