Technische problemen.quote:http://www.telegraaf.nl/b(...)ontrole__.html?p=1,1
LELYSTAD - De politie stopt met mobiele trajectcontroles in Nederland. Dat heeft de politie Flevoland dinsdag laten weten.
Vier jaar geleden werd mobiele trajectcontrole als eerste in Europa ingevoerd op de Markerwaarddijk tussen Lelystad en Enkhuizen. Bij mobiele trajectcontroles wordt de gemiddelde snelheid over een langere afstand gemeten door verplaatsbare meetinstallaties.
Volgens de politie zijn technische problemen de voornaamste oorzaak van het mislukken van het project. Onder meer metingen waren niet nauwkeurig. Daarop werd na vier jaar besloten te stoppen met het project. Volgens Ernst Koelman van Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (OM) wordt het project ook niet meer opnieuw gestart.
De Markerwaarddijk was de enige plaats in Nederland waar mobiele trajectcontroles werden gehouden.
Lees even de laatste regel van je gequote stukje.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dus de Politie in Flevoland beslist voor heel Nederland te stoppen met trajectcontroles. Vreemd.
ok, en hoe zit het met die trajectcontroles bij Veenhuizen (Drenthe) en Rotterdam? Misschien heb ik dat gemist dat die zijn afgeschaft.. Maakt het er voor mij nog vreemder op.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Lees even de laatste regel van je gequote stukje.
Lees nou eens even goed dat nieuwsbericht, als je er dan nog niet uitkomt, wil ik misschien even de oplossing geven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
ok, en hoe zit het met die trajectcontroles bij Veenhuizen (Drenthe) en Rotterdam? Misschien heb ik dat gemist dat die zijn afgeschaft.. Maakt het er voor mij nog vreemder op.
My bad... te weinig slaap zekerquote:
Flitskasten heb ik niet zo'n probleem mee, ik heb er wel een probleem mee dat ze die dingen op niet-nuttige plaatsten neerzetten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
Het is een mooi begin. Nu de overige trajectcontroles, flitskasten, anonieme wagens en al die andere overbodige zooi nog afschaffen.
Fietsers zonder licht zijn dan ook gewoon levensgevaarlijk, dat daar geen hogere boete op staat snap ik niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:59 schreef uiterstaardig het volgende:
Met het oppakken van boeven zijn ze ook al jaren geleden gestopt.
blijven de fietsers zonder licht en bejaarden zonder ID-kaart over.
Wat geeft de politie nou om levensgevaarlijk. Fietsers doen vaak niets terug. Als ze een kale brede gespierde motorrijder vol tattoos aanhouden dan lopen ze risico.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:08 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Fietsers zonder licht zijn dan ook gewoon levensgevaarlijk, dat daar geen hogere boete op staat snap ik niet.
En wat heeft dit ene project dan gekost? (dus kosten-opbrengsten van bekeuringen?)quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:41 schreef Buzz129 het volgende:
En weer gaat er een peperduur proefballonetje van onze Koos Spee ter ziele. Goh, wat heeft die man al een geld verspild zeg. Geen wonder van al die absurde controles op onmogelijke plaatsen en tijdstippen nodig waren om geld binnen te kruien voor de speeltjes van Koos.
Dat is toch mooi? Weet je precies waar ze zijn en kan je knallen wat je wiltquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:40 schreef kawotski het volgende:
[..]
Technische problemen.
Wat zullen we straks gaan meemaken als alle miljarden gespendeerd zijn aan het meten van kilometers van elke auto in Nederland door geheel Nederland. Oftewel Rekeningrijden.. Stopt men daar dan ook zomaar mee als blijkt dat het niet werkt. Uiteraard hoeft dit geen miljarden te kosten, 2 cent op elke liter brandstof is voldoende.
Elke keer dat ik een weg heb bereden inclusief trajectcontrole viel het mij op dat nagenoeg iedereen zich netjes aan de snelheid hield. Daar lijkt mij dan ook de werkelijke reden te liggen van het stoppen van de trajectcontrole.
Ik heb nieuws voor je: die 2 cent betalen we allang, maar dan zelfs per kilometer. Ik was dit weekend nog even in Luxemburg, waar een litertje euro momenteel 1,11 euro kost. Hier in Nederland zitten we ruim boven de 1,40 (meestal zo'n 1,43 tot 1,47). Een verschil van minimaal 30 cent. Heb je een auto die 1 op 15 rijdt, dan kost 15 kilometer rijden je dus 30 cent extra in Nederland: 2 cent per kilometer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:40 schreef kawotski het volgende:
Wat zullen we straks gaan meemaken als alle miljarden gespendeerd zijn aan het meten van kilometers van elke auto in Nederland door geheel Nederland. Oftewel Rekeningrijden.. Stopt men daar dan ook zomaar mee als blijkt dat het niet werkt. Uiteraard hoeft dit geen miljarden te kosten, 2 cent op elke liter brandstof is voldoende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |