abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71990053
quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ontrole__.html?p=1,1

LELYSTAD - De politie stopt met mobiele trajectcontroles in Nederland. Dat heeft de politie Flevoland dinsdag laten weten.

Vier jaar geleden werd mobiele trajectcontrole als eerste in Europa ingevoerd op de Markerwaarddijk tussen Lelystad en Enkhuizen. Bij mobiele trajectcontroles wordt de gemiddelde snelheid over een langere afstand gemeten door verplaatsbare meetinstallaties.

Volgens de politie zijn technische problemen de voornaamste oorzaak van het mislukken van het project. Onder meer metingen waren niet nauwkeurig. Daarop werd na vier jaar besloten te stoppen met het project. Volgens Ernst Koelman van Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (OM) wordt het project ook niet meer opnieuw gestart.

De Markerwaarddijk was de enige plaats in Nederland waar mobiele trajectcontroles werden gehouden.
Technische problemen.

Wat zullen we straks gaan meemaken als alle miljarden gespendeerd zijn aan het meten van kilometers van elke auto in Nederland door geheel Nederland. Oftewel Rekeningrijden.. Stopt men daar dan ook zomaar mee als blijkt dat het niet werkt. Uiteraard hoeft dit geen miljarden te kosten, 2 cent op elke liter brandstof is voldoende.

Elke keer dat ik een weg heb bereden inclusief trajectcontrole viel het mij op dat nagenoeg iedereen zich netjes aan de snelheid hield. Daar lijkt mij dan ook de werkelijke reden te liggen van het stoppen van de trajectcontrole.

[ Bericht 4% gewijzigd door kawotski op 18-08-2009 21:16:28 ]
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_71990221
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:40 schreef kawotski het volgende:

[..]

Dus de Politie in Flevoland beslist voor heel Nederland te stoppen met trajectcontroles. Vreemd.
Lees even de laatste regel van je gequote stukje.
pi_71990289
nadruk op mobiele...
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_71990303
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:45 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Lees even de laatste regel van je gequote stukje.
ok, en hoe zit het met die trajectcontroles bij Veenhuizen (Drenthe) en Rotterdam? Misschien heb ik dat gemist dat die zijn afgeschaft.. Maakt het er voor mij nog vreemder op.
pi_71990421
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:47 schreef kawotski het volgende:

[..]

ok, en hoe zit het met die trajectcontroles bij Veenhuizen (Drenthe) en Rotterdam? Misschien heb ik dat gemist dat die zijn afgeschaft.. Maakt het er voor mij nog vreemder op.
Lees nou eens even goed dat nieuwsbericht, als je er dan nog niet uitkomt, wil ik misschien even de oplossing geven.

Edit: oplossing was al gegeven.
pi_71990448
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:46 schreef -Jay-20- het volgende:
nadruk op mobiele...
My bad... te weinig slaap zeker

Maar goed, lijkt mij dat de complexiteit aardig ver onder het niveau ligt van het rekening rijden.
pi_71991152

[ Bericht 100% gewijzigd door Gavin_de_Becker op 18-08-2009 21:12:50 ]
I'll be back
pi_71994871
Het is een mooi begin. Nu de overige trajectcontroles, flitskasten, anonieme wagens en al die andere overbodige zooi nog afschaffen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_71995253
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
Het is een mooi begin. Nu de overige trajectcontroles, flitskasten, anonieme wagens en al die andere overbodige zooi nog afschaffen.
Flitskasten heb ik niet zo'n probleem mee, ik heb er wel een probleem mee dat ze die dingen op niet-nuttige plaatsten neerzetten.

Van mij mogen ze hier aan de weg een flitskast plaatsen. Idioten die met 120 langscheuren op een weg waar je 50 mag verdienen het gewoon om op de bon geslingerd te worden. De reden hiervan is dat langs deze weg een fietspad ligt, en ik vind dat mensen veilig moeten kunnen oversteken. Fatsoenlijk met je auto van de oprit afrijden in de achteruit is ook redelijk vaak een probleem door die hardrijders.
pi_71995328
Met het oppakken van boeven zijn ze ook al jaren geleden gestopt.
blijven de fietsers zonder licht en bejaarden zonder ID-kaart over.
pi_71995653
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:59 schreef uiterstaardig het volgende:
Met het oppakken van boeven zijn ze ook al jaren geleden gestopt.
blijven de fietsers zonder licht en bejaarden zonder ID-kaart over.
Fietsers zonder licht zijn dan ook gewoon levensgevaarlijk, dat daar geen hogere boete op staat snap ik niet.
pi_71995857
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:08 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Fietsers zonder licht zijn dan ook gewoon levensgevaarlijk, dat daar geen hogere boete op staat snap ik niet.
Wat geeft de politie nou om levensgevaarlijk. Fietsers doen vaak niets terug. Als ze een kale brede gespierde motorrijder vol tattoos aanhouden dan lopen ze risico.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72005863
Technische problemen = De controles veroorzaakte lange files.
pi_72006980
En weer gaat er een peperduur proefballonetje van onze Koos Spee ter ziele. Goh, wat heeft die man al een geld verspild zeg. Geen wonder dat al die absurde controles op onmogelijke plaatsen en tijdstippen nodig waren om geld binnen te kruien voor de speeltjes van Koos.

En dan zijn er ook nog van dat soort, zich minister noemende lui, zoals Hirsch (slik je) Ball-in en Guusje Nadorst die dit met genoegen zien gebeuren. Liever emigreerde ik vandaag nog dan morgen, maar helaas houde economische omstandigheden mij tegen.
pi_72007070
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:41 schreef Buzz129 het volgende:
En weer gaat er een peperduur proefballonetje van onze Koos Spee ter ziele. Goh, wat heeft die man al een geld verspild zeg. Geen wonder van al die absurde controles op onmogelijke plaatsen en tijdstippen nodig waren om geld binnen te kruien voor de speeltjes van Koos.
En wat heeft dit ene project dan gekost? (dus kosten-opbrengsten van bekeuringen?)
pi_72027596
quote:

[..]

Technische problemen.

Wat zullen we straks gaan meemaken als alle miljarden gespendeerd zijn aan het meten van kilometers van elke auto in Nederland door geheel Nederland. Oftewel Rekeningrijden.. Stopt men daar dan ook zomaar mee als blijkt dat het niet werkt. Uiteraard hoeft dit geen miljarden te kosten, 2 cent op elke liter brandstof is voldoende.

Elke keer dat ik een weg heb bereden inclusief trajectcontrole viel het mij op dat nagenoeg iedereen zich netjes aan de snelheid hield. Daar lijkt mij dan ook de werkelijke reden te liggen van het stoppen van de trajectcontrole.
Dat is toch mooi? Weet je precies waar ze zijn en kan je knallen wat je wilt

Hier om de hoek staat een flitskast, welke niet meer werkt.
Zover heb ik geen flitspaal gezien die op een domme plek stond btw.. maar ik ben nog niet ver geweest..
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_72029141
quote:
Ik heb nieuws voor je: die 2 cent betalen we allang, maar dan zelfs per kilometer. Ik was dit weekend nog even in Luxemburg, waar een litertje euro momenteel 1,11 euro kost. Hier in Nederland zitten we ruim boven de 1,40 (meestal zo'n 1,43 tot 1,47). Een verschil van minimaal 30 cent. Heb je een auto die 1 op 15 rijdt, dan kost 15 kilometer rijden je dus 30 cent extra in Nederland: 2 cent per kilometer.
pi_72029257
Ik zag ze al zelden meer.
Maar goed, er kwamen ook meer vaste trajectcontroles op een gegeven moment. En je hebt nog de standaard mobiele flitscontroles.

Er verandert dus weinig.
pi_72029424
Prima voor ze. Ze moeten maar eens met open vizier gaan controleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')