Voor GIMP heb je het programma UFRaw nodig. Dat is ook gratis en kan je ook stand-alone gebruiken om batchgewijs al je RW2's om te zetten naar JPG/TIFF.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:49 schreef Bart het volgende:
Photoshop. En elk ander fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma. RW2 is namelijk een RAW-formaat. Gimp zal het ook wel kunnen denk ik, en dat is gratis. Paint.net misschien ook wel.
ow wacht je wilt de thumbnails zien, dan moet je ff zoeken dr is een windows plugin als rawviewerquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:41 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb wel camera raw geinstalleerd op mijn computer, net als photoshop en bridge. Maar ik zie de foto's ook niet als tumbnails in mijn verkenner. En ik wil ze eigenlijk gewoon in RAW houden dus niet omzetten naar JPEG/TIFF. Om dan met die RAW bestanden te gaan prutsen in Photoshop.
En als ik deze link download krijg ik hem dus wel op mijn computer, maar als ik dat bestand dan wil installeren. dan krijg ik dus deze melding:quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:25 schreef Cothen het volgende:
je kan ook de losse codec op je computer installeren:
http://panasonic.jp/support/global/cs/dsc/download/raw/index.html
je hebt die codec niet persee nodig van panasonic, als je met PS werkt, dan kun je veel beter met die camera raw van adobe werkenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:01 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb windows XP. En het opend ook niet in Photoshop.
[..]
En als ik deze link download krijg ik hem dus wel op mijn computer, maar als ik dat bestand dan wil installeren. dan krijg ik dus deze melding:
An operating system supported for this software installation is not installed on this computer Installation will be ended.
Hoe kan ik dat bestand installeren.
dan heb je dus niet de nieuwste versie die om kan gaan met de bestanden van je camera.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:07 schreef Stansfield het volgende:
Alleen opent hij nu ook niet met PS en ook niet in Camera Raw.
via de site van Adobequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:23 schreef Stansfield het volgende:
Ok en in camera raw kun je dan zelf updates zoeken? Of moet je dat via de adobe site in de gaten blijven houden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |