abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 augustus 2009 @ 09:57:43 #126
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_72032120
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Waar was dat? Polen? Die hebben in juli een zwik ellende gehad zeg
Ik was op dat moment reizende van Oostenrijk, via Slowakije naar Hongarije.

Het front achtervolgde me ook nog door in een boog naar me terug te keren naar Budapest, waar ik heen op weg was.
Resultaat: vrachtwagen van de weg, bomen vielen om, onweer sloeg overal om me heen in en er waaide met mannelijke snelheden troep over de weg waarvan ik blij ben dat de grootste zaken mijn auto misten.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_72032167
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:31 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Ik vraag me werkelijk af of mensen die dit soort stupide opmerkingen posten ook weten waar ze om vragen.

Carefull what you wish: You just might get it!

Ik heb in juli een '2' tekeer zien gaan in Oost-Europa en ik mag hopen dat op miraculeuze wijze die hele dreiging verdwijnt (ook al heb ik m'n camera mee naar het werk). Ik heb ook nog een gezin thuis zitten en op schade zit mijn door de crisis ietwat overspannen bankrekening ook al niet te wachten.
Maar misschien denk ik gewoon een paar stappen verder dan de noodweerfreaks hier. Ik denk aan de gevolgen, niet aan het fenomeen an sich.
Ik ben ook een noodweerfreak en ik snap best dat er ook heleboel dingen te lijden hebben met het noodweer, maar dat zal mijn liefde voor noodweer niet bederven, zelfs niet als ik schade krijg. Je heb ook mensen die gek zijn op auto's en daar kan je ook ongelukken mee veroorzaken. Ik ben er heel nuchter in. Als de bliksem in mijn huis slaat, dan kan ik er toch niks tegen doen
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_72032379
Hmm zelfs op de europese buienradar zie ik in een tijdsbestek van 3 uur nog niet veel deze kant opkomen... ik ben een beetje leek hierin.... maar als ze zich ontwikkelen dan kun je ze toch ook nog helemaal niet zien?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:17:02 #129
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_72032560
Eindhoven, NL (Airport)
Geactualiseerd: 20 min 44 sec ago
24 °C
Geheel bewolkt
Luchtvochtigheid: 65%
Dauwpunt: 17 °C
Wind: 13 km/u / 3.6 m/s from the ZzO
Luchtdruk: 1014 hPa (Luchtdruk stijgend)
Zicht: 10.0 kilometers
UV: 1 out of 16
Bewolkt: Licht bewolkt 4267 m
Geheel bewolkt 5791 m
(Above Ground Level)
Elevation: 22 m

Luchtdruk stijgt???
Ik ben een eckte rapnegert
pi_72033181
Zevenaar meld na een HETE nacht . ..25.2 gr bewolkt en luchtvochtigheid LOW...
Wie kan me vertellen wanneer die buien ong hier zijn.
pi_72033355
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:43 schreef Geertje58 het volgende:
Zevenaar meld na een HETE nacht . ..25.2 gr bewolkt en luchtvochtigheid LOW...
Wie kan me vertellen wanneer die buien ong hier zijn.

Rond 16:00 uur
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_72033422
Verdikkeme....Ik zie op meteo.de dat Duitsland rood is En ik woon aan de Duiste grens....
Oh Lord help me....
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:58:48 #133
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_72033633
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:51 schreef Geertje58 het volgende:
Verdikkeme....Ik zie op meteo.de dat Duitsland rood is En ik woon aan de Duiste grens....
Oh Lord help me....
Die is rood omdat er gebieden zijn met een temperatuur van rond de 40 graden, anders zou die ook oranje zijn.
pi_72033678
Wel geinig, op de radar zijn nog helemaal geen buien van betekenis te zien. Moet je nagaan hoe snel dat gaat ontstaan straks.
pi_72033744
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:00 schreef Saekerhett het volgende:
Wel geinig, op de radar zijn nog helemaal geen buien van betekenis te zien. Moet je nagaan hoe snel dat gaat ontstaan straks.
het gaat dalijk ontploffen
Ik ben illegaal!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:11:49 #136
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_72033971
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:00 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Ik ben ook een noodweerfreak en ik snap best dat er ook heleboel dingen te lijden hebben met het noodweer, maar dat zal mijn liefde voor noodweer niet bederven, zelfs niet als ik schade krijg. Je heb ook mensen die gek zijn op auto's en daar kan je ook ongelukken mee veroorzaken. Ik ben er heel nuchter in. Als de bliksem in mijn huis slaat, dan kan ik er toch niks tegen doen
Dat snap ik, als ik op een prima plekje zit kan ik ook met be- en verwondering naar onweer kijken.
Maar dat is wat anders dan level 3-weersomstandigheden wensen. Dan hebben we het niet meer over 17 dakpannen terugleggen, een nieuwe schutting en de tuin opnieuw (laten) doen, dan hebben we het over doden.
Dat wens je niet imho.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_72034136
Het zag er net nog even uit dat het ging regenen maar nu is het opeens weer superheet. Laat dat onweer maar komen!
pi_72034441
quote:
Weeralarm wegens zeer zware windstoten

AMSTERDAM - Het KNMI heeft donderdag een weeralarm afgekondigd wegens zeer zware windstoten die snelheden kunnen bereiken tot 110 kilometer per uur. De windstoten gaan gepaard met onweersbuien die vanaf 13.00 vanuit het zuidwesten ons land binnentrekken.
Els BaxOok verwacht het instituut plaatselijk veel neerslag waaronder hagel.

Volgens het weerinstituut kunnen de buien zich razendsnel ontwikkelen. Ze verplaatsen zich richting het noordoosten en bereiken naar verwachting aan het einde van de middag het noordoosten van het land. Mogelijk leidt het noodweer tot grote schade, aldus het KNMI.

Het KNMI heeft voor donderdag ook hitte voorspeld, met temperaturen die in het oosten kunnen oplopen tot 35 graden. Volgens een woordvoerder van het weerinstituut kan de temperatuur in anderhalf uur tijd van 32 naar 19 graden dalen.

Hitte

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft gewaarschuwd dat vooral oudere en zieke mensen, maar ook sporters flink last kunnen hebben van de hitte. Het RIVM adviseert om veel te drinken, schaduw op te zoeken of te 'schuilen' op een plek waar een briesje staat.
pi_72034568
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:11 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Dat snap ik, als ik op een prima plekje zit kan ik ook met be- en verwondering naar onweer kijken.
Maar dat is wat anders dan level 3-weersomstandigheden wensen. Dan hebben we het niet meer over 17 dakpannen terugleggen, een nieuwe schutting en de tuin opnieuw (laten) doen, dan hebben we het over doden.
Dat wens je niet imho.
Ik begrijp je standpunt en daar geef ik je ook gelijk in Maar toch: level 3 is afgezien van al die ellende wel erg mooi om mee te maken
Ik ben illegaal!
pi_72034966
tvp
pi_72034988
Ik ga zo mooi met de auto naar de uni en dan een paar uur leren. Eind van de middag genieten van het weer
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_72035057
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:31 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Ik vraag me werkelijk af of mensen die dit soort stupide opmerkingen posten ook weten waar ze om vragen.

Carefull what you wish: You just might get it!

Ik heb in juli een '2' tekeer zien gaan in Oost-Europa en ik mag hopen dat op miraculeuze wijze die hele dreiging verdwijnt (ook al heb ik m'n camera mee naar het werk). Ik heb ook nog een gezin thuis zitten en op schade zit mijn door de crisis ietwat overspannen bankrekening ook al niet te wachten.
Maar misschien denk ik gewoon een paar stappen verder dan de noodweerfreaks hier. Ik denk aan de gevolgen, niet aan het fenomeen an sich.
Ik ben er heel makkelijk in: wat ik roep maakt voor het uiteindelijke weerbeeld heus niet uit. Feit is wel, dat welk level er ook komt, je er niets aan doet. Ook niet aan gevolgen. Dus we zullen het er toch mee moeten doen, ernstig of niet.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_72035217
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:58 schreef Radio-silence het volgende:

[..]

Die is rood omdat er gebieden zijn met een temperatuur van rond de 40 graden, anders zou die ook oranje zijn.
ftttttttttttt opluchting....
pi_72035273
oh, pas om 16:00 in harlingen? Had vrijvanaf 13:00 gepland, jammer , dat laten we maar even zo
pi_72035292
TerugVindPlensbui.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:56:32 #146
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_72035306
Wat ik mij afvraag he, zo rond 13.00/14.00 begint het noodweer en is rond 18.00/19.00 over NL heen getrokken. Is het dan ook "klaar" en zit er rustiger weer achter?

Maw; kan ik vanavond rond 19.30 nog naar 't vuurwerkfestival in Scheveningen?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_72035363
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:56 schreef Mr.J het volgende:
Wat ik mij afvraag he, zo rond 13.00/14.00 begint het noodweer en is rond 18.00/19.00 over NL heen getrokken. Is het dan ook "klaar" en zit er rustiger weer achter?

Maw; kan ik vanavond rond 19.30 nog naar 't vuurwerkfestival in Scheveningen?
Lastige vraag..
Waarop eigenlijk nog niemand het antwoord weet. De lucht is vrij onstabiel... er kan van alles gebeuren in redelijk tijdsbestek... maar 19.30 is vroeg..denk dat het dan nog niet voorbij is... 22.00 uur misschien. Maar ja, afwachten...
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:58:55 #148
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_72035388
Top, de eerste pijlen worden om 22.00 afgestoken.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_72035400
uit het andere topic, met dank aan HornedReaper
========

Een warme luchtmassa tot bijna 6 kilometer hoogte wordt met een zuidelijke tot zuidwestelijke stroming naar Nederland getransporteerd. Tot ongeveer 2500 meter is de lucht relatief droog.

De onstabiliteitsparameter CAPE gaf voor Trappes om 02:00 vannacht maar liefst 2283 Joule aan.

Een sterk koufront dat behoort bij een lagedrukgebied met kern vlak ten zuiden van IJsland nadert in rap tempo vanuit het westen Nederland. Tegen de avond bereikt dit front de westkust. Vlak na middernacht zal het Nederland in het oosten alweer hebben verlaten.
Voor dit front uit is een sterke zuidwestelijke jet (windveld) aanwezig op hoogte. Zo waait het tussen 5000 en 6000 meter ongeveer 150 km/u.

De zwaarste buien in Nederland worden verwacht in de middag en vroege avond voor het front uit. De zojuist genoemde jet, maar ook gedwongen convectie (stijgende lucht) door windconvergentie (wind die vlak boven het oppervlak naar elkaar toe waait; b.v. ten westen van de locatie zuidwest en ten oosten van de locatie zuidoost) gaan in de namiddag zorgen voor initiatie van de buien voor het koufront uit.

Supercell onweersbuien
Een combinatie van voldoende energie (1000-2000 CAPE aanwezig) en 15-20 m/s windshear (verandering van windvector) in de onderste 3 kilometer van de atmosfeer zijn voldoende voor kans op zogenaamde Supercell onweersbuien.
Een Supercell is een onweerbui waarvan de 'updraft' (het gedeelte waarin de lucht stijgt) roteert. Deze buien zijn zeer goed in staat grote hagelstenen en zeer zware windstoten te produceren.

Hier komt bij dat het feit dat de onderste ruim 2 kilometer van de atmosfeer droog is en er op 1500 meter hoogte ook al gauw 50 km/u wind staat. Deze twee factoren vergroten de kans op zeer zware windstoten nog eens.

Als in de avond het koufront over het land trekt neemt de kans op zwaar weer af, maar zware windstoten zijn op het koufront ook nog mogelijk.
pi_72035698
Zevenaar meld wind zuid 5km/h.
27 gr en luchtvochtigheid van 61%
Mijn hoofd knalt uit zijn voegen en dat betekent dat er onweer in de lucht zit..
Dus het belooft nog wat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')