Ik was op dat moment reizende van Oostenrijk, via Slowakije naar Hongarije.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waar was dat? Polen? Die hebben in juli een zwik ellende gehad zeg
Ik ben ook een noodweerfreak en ik snap best dat er ook heleboel dingen te lijden hebben met het noodweer, maar dat zal mijn liefde voor noodweer niet bederven, zelfs niet als ik schade krijg. Je heb ook mensen die gek zijn op auto's en daar kan je ook ongelukken mee veroorzaken. Ik ben er heel nuchter in. Als de bliksem in mijn huis slaat, dan kan ik er toch niks tegen doenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:31 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk af of mensen die dit soort stupide opmerkingen posten ook weten waar ze om vragen.
Carefull what you wish: You just might get it!
Ik heb in juli een '2' tekeer zien gaan in Oost-Europa en ik mag hopen dat op miraculeuze wijze die hele dreiging verdwijnt (ook al heb ik m'n camera mee naar het werk). Ik heb ook nog een gezin thuis zitten en op schade zit mijn door de crisis ietwat overspannen bankrekening ook al niet te wachten.
Maar misschien denk ik gewoon een paar stappen verder dan de noodweerfreaks hier. Ik denk aan de gevolgen, niet aan het fenomeen an sich.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:43 schreef Geertje58 het volgende:
Zevenaar meld na een HETE nacht ...25.2 gr bewolkt en luchtvochtigheid LOW...
Wie kan me vertellen wanneer die buien ong hier zijn.
Die is rood omdat er gebieden zijn met een temperatuur van rond de 40 graden, anders zou die ook oranje zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:51 schreef Geertje58 het volgende:
Verdikkeme....Ik zie op meteo.de dat Duitsland rood isEn ik woon aan de Duiste grens....
![]()
![]()
Oh Lord help me....
het gaat dalijk ontploffenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:00 schreef Saekerhett het volgende:
Wel geinig, op de radar zijn nog helemaal geen buien van betekenis te zien. Moet je nagaan hoe snel dat gaat ontstaan straks.
Dat snap ik, als ik op een prima plekje zit kan ik ook met be- en verwondering naar onweer kijken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:00 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik ben ook een noodweerfreak en ik snap best dat er ook heleboel dingen te lijden hebben met het noodweer, maar dat zal mijn liefde voor noodweer niet bederven, zelfs niet als ik schade krijg. Je heb ook mensen die gek zijn op auto's en daar kan je ook ongelukken mee veroorzaken. Ik ben er heel nuchter in. Als de bliksem in mijn huis slaat, dan kan ik er toch niks tegen doen
quote:Weeralarm wegens zeer zware windstoten
AMSTERDAM - Het KNMI heeft donderdag een weeralarm afgekondigd wegens zeer zware windstoten die snelheden kunnen bereiken tot 110 kilometer per uur. De windstoten gaan gepaard met onweersbuien die vanaf 13.00 vanuit het zuidwesten ons land binnentrekken.
Els BaxOok verwacht het instituut plaatselijk veel neerslag waaronder hagel.
Volgens het weerinstituut kunnen de buien zich razendsnel ontwikkelen. Ze verplaatsen zich richting het noordoosten en bereiken naar verwachting aan het einde van de middag het noordoosten van het land. Mogelijk leidt het noodweer tot grote schade, aldus het KNMI.
Het KNMI heeft voor donderdag ook hitte voorspeld, met temperaturen die in het oosten kunnen oplopen tot 35 graden. Volgens een woordvoerder van het weerinstituut kan de temperatuur in anderhalf uur tijd van 32 naar 19 graden dalen.
Hitte
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft gewaarschuwd dat vooral oudere en zieke mensen, maar ook sporters flink last kunnen hebben van de hitte. Het RIVM adviseert om veel te drinken, schaduw op te zoeken of te 'schuilen' op een plek waar een briesje staat.
Ik begrijp je standpunt en daar geef ik je ook gelijk inquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:11 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Dat snap ik, als ik op een prima plekje zit kan ik ook met be- en verwondering naar onweer kijken.
Maar dat is wat anders dan level 3-weersomstandigheden wensen. Dan hebben we het niet meer over 17 dakpannen terugleggen, een nieuwe schutting en de tuin opnieuw (laten) doen, dan hebben we het over doden.
Dat wens je niet imho.
Ik ben er heel makkelijk in: wat ik roep maakt voor het uiteindelijke weerbeeld heus niet uit. Feit is wel, dat welk level er ook komt, je er niets aan doet. Ook niet aan gevolgen. Dus we zullen het er toch mee moeten doen, ernstig of niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:31 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk af of mensen die dit soort stupide opmerkingen posten ook weten waar ze om vragen.
Carefull what you wish: You just might get it!
Ik heb in juli een '2' tekeer zien gaan in Oost-Europa en ik mag hopen dat op miraculeuze wijze die hele dreiging verdwijnt (ook al heb ik m'n camera mee naar het werk). Ik heb ook nog een gezin thuis zitten en op schade zit mijn door de crisis ietwat overspannen bankrekening ook al niet te wachten.
Maar misschien denk ik gewoon een paar stappen verder dan de noodweerfreaks hier. Ik denk aan de gevolgen, niet aan het fenomeen an sich.
ftttttttttttt opluchting....quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:58 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Die is rood omdat er gebieden zijn met een temperatuur van rond de 40 graden, anders zou die ook oranje zijn.
Lastige vraag..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:56 schreef Mr.J het volgende:
Wat ik mij afvraag he, zo rond 13.00/14.00 begint het noodweer en is rond 18.00/19.00 over NL heen getrokken. Is het dan ook "klaar" en zit er rustiger weer achter?
Maw; kan ik vanavond rond 19.30 nog naar 't vuurwerkfestival in Scheveningen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |