abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72007625
Ik hou mijn kind niet weg bij bepaalde groepen mensen. Wel is het zo dat ze met sommige mensen niet in aanraking kom, omdat ik er zelf ook niet mee in aanraking kom. Het opzoeken doe ik dan ook weer niet per sé. Maar ik hou haar nergens bewust van weg en zal altijd proberen normaal te reageren als ze haar verbazing uit of iets dergelijks.

Zo zag ze in het ziekenhuis pas iemand in een rolstoel. Haar eerste opmerking was "Dat is een gekke fiets". Waarop ik wel heb uitgelegd dat het geen fiets was, maar dat die mevrouw niet kon lopen en daarom een rolstoel had bijvoorbeeld.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_72008005
Bepaalde groepen opzoeken werkt ook niet lijkt me. Al vind ik het voor mezelf jammer dat ik nooit met allochtonen in aanraking ben gekomen. In mijn buurt woonden ze niet, naar mijn school gingen ze niet, op het VWO zat er welgeteld 1, en kunstgeschiedenis studeren tja, deden ze ook niet. En ik had niets anders willen of kunnen doen dan ik heb gedaan, maar ik vind het wel jammer dat ik er geen ken, eigenlijk. Ik had het denk ik wel erg leuk gevonden om een iets meer gevarieerde groep mensen om mij heen te hebben. Het moet op je pad komen denk ik, dan slaat het ergens op. Met je kind naar een instelling gaan om te zeggen: kijk knul, zulke mensen zijn er ook, gaat denk ik nergens over. Je moet er wel écht iets mee van doen hebben denk ik.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:34:40 #53
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_72008523
Mijn vader is buitenlands en bij ons op school zaten vroeger dus echt kinderen die nog nooit een "bruine" gezien hadden. We hebben es een meisje thuis gehad die helemaal hysterisch werd toen mn vader uit zn werk kwam , die had echt nog nooit een donker iemand van dichtbij gezien. Kind moest gelijk naar huis en is nooit meer komen spelen
Dat was trouwens de eerste keer dat ik bewust besefte dat mijn vader "anders" is
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_72008611
Haha, nou zo wereldvreemd was ik gelukkig niet, we gingen wel winkelen in Rotterdam, dus ik zag genoeg, maar ik ontmoette ze nooit.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 13:57:09 #55
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_72038965
Soms he, als kinderen of volwassenen mij zien, denken ze niks. Maar als ik dan ga praten, of iets doe, wat opvalt, dan zijn ze terughoudender.
Maar ik denk niet, echt bang. Het is meer zoals bij spinnen; ik ben banger voor hen, dan zij voor mij. (Dat heeft met (on)voorspelbaarheid te maken. Sommige mensen denken dat ik onvoorspelbaar ben, maar dat is juist níet zo!)

Verder weet ik het niet zo goed, omdat ik andermans reacties, moeilijk kan begrijpen of opvangen.
Maar Jolie was denk ik niet bang voor mij op, de Meeting, toch LB?
Als ik tóch aan mensen merk dat ze bang zijn voor me, dan vraag ik soms wel eens, aan mijn moeder hoe dat komt. Maar zij weet het ook niet, zo goed.

Ik denk dat het wel goed is om kinderen, al jong met verschillende ''soorten'' mensen te, laten kennismaken.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_72039152
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:34 schreef oh-oh het volgende:
Mijn vader is buitenlands en bij ons op school zaten vroeger dus echt kinderen die nog nooit een "bruine" gezien hadden. We hebben es een meisje thuis gehad die helemaal hysterisch werd toen mn vader uit zn werk kwam , die had echt nog nooit een donker iemand van dichtbij gezien. Kind moest gelijk naar huis en is nooit meer komen spelen
Dat was trouwens de eerste keer dat ik bewust besefte dat mijn vader "anders" is
Een buurvrouw en vriendin van ons is Antilliaans, dus vanaf haar geboorte weet ze dat er donkere mensen zijn. Maar twee jaar geleden ofzo liepen we ergens en zag ze een donker meisje. Toen zei ze "Hee, dat meisje heeft een chocoladegezichtje" Ik vond het wel lief klinken en vond het ook niet gek.

Ik vond het wel apart dat haar aan dat meisje wel opviel dat ze 'anders' was, en ze dit bij de donkere mensen in onze omgeving blijkbaar niet had.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 14:38:03 #57
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_72040260
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:57 schreef Oxymoron het volgende:
Soms he, als kinderen of volwassenen mij zien, denken ze niks. Maar als ik dan ga praten, of iets doe, wat opvalt, dan zijn ze terughoudender.
Maar ik denk niet, echt bang. Het is meer zoals bij spinnen; ik ben banger voor hen, dan zij voor mij. (Dat heeft met (on)voorspelbaarheid te maken. Sommige mensen denken dat ik onvoorspelbaar ben, maar dat is juist níet zo!)

Verder weet ik het niet zo goed, omdat ik andermans reacties, moeilijk kan begrijpen of opvangen.
Maar Jolie was denk ik niet bang voor mij op, de Meeting, toch LB?
Als ik tóch aan mensen merk dat ze bang zijn voor me, dan vraag ik soms wel eens, aan mijn moeder hoe dat komt. Maar zij weet het ook niet, zo goed.

Ik denk dat het wel goed is om kinderen, al jong met verschillende ''soorten'' mensen te, laten kennismaken.
Oxy, merk jij dat mensen wel eens over je praten? Dat kinderen bijvoorbeeld aan hun ouders vragen of er 'iets' met je is? Hoe heb jij het liefst dat ze zich gedragen? Vind je het bijvoorbeeld erg als ze het aan je vragen?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 14:51:49 #58
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_72040836
Ja, ik merk dat wel, hoor.
Ik heb dan het liefst dat ze dat aan mijn ouders vragen. Of aan degene met wie ik dan ben (begeleiding, ofzo). Maar het is wel eens voorgekomen dat ik in de trein zat, alleen, en dat er toen een jongetje van 6 ong. kwam, en die vroeg: wat heb jij? En toen zei ik: ik heb honger.

En toen ik door kreeg, dat hij dat niet bedoelde , toen moesten de andere mensen, in de trein, lachen, en toen zei ik: ok, ik heb autisme.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
  donderdag 20 augustus 2009 @ 14:54:26 #59
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_72040951
Oxy jij kan het hier altijd zo goed en mooi en duidelijk uitleggen
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:03:29 #60
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_72041273
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:51 schreef Oxymoron het volgende:
En toen ik door kreeg, dat hij dat niet bedoelde , toen moesten de andere mensen, in de trein, lachen, en toen zei ik: ok, ik heb autisme.
Die is ook wel erg grappig

Dank je wel voor het uitleggen
pi_72041989
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 14:51 schreef Oxymoron het volgende:Maar het is wel eens voorgekomen dat ik in de trein zat, alleen, en dat er toen een jongetje van 6 ong. kwam, en die vroeg: wat heb jij? En toen zei ik: ik heb honger.
Precies! Dat is het juiste antwoord!
Ik zou het ook gezegd hebben hoor.
Tenzij ik er eerst over zou hebben nagedacht, wat ik me dus inmiddels maar heb aangeleerd om niet al te veel op te vallen.

(Aspie hier)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 20 augustus 2009 @ 16:09:43 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_72043521
De vraag van het jongetje is ook niet duidelijk genoeg gesteld om slechts op 1 manier te kunnen opvatten. Ik zou ook grandioos de mist in gaan bij zo'n vraag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 20 augustus 2009 @ 16:16:14 #63
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72043745
Oxy ben dan geen LB, maar een jaar of 2 terug op de meet in utrecht zat je bij de boom, en hing Arwen om je heen, en als ik nu foto's laat zien van de meet, dan ben je nog steeds dat lieve meisje bij de boom.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 20 augustus 2009 @ 16:18:25 #64
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_72043826
Leuk, dat je dat zegt, evenstar. Maakt m'n (oververhitte) dag weer wat beter.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 16:49:46 #65
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72044996
Onze huisarts is een heel donkere neger en B wil hem dus echt geen hand geven en loopt hem straal voorbij. Bij het weggaan zei hij trouwens wel zo snel als het kon 'Doei doei '
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72052765
Ja en nee, wij zijn op zoek naar een huis maar willen bewust niet in een wijk wonen hier waar veel allochtonen wonen.
Mijn zwager en schoonzus wonen daar en willen ook heel snel weg, vooral jongere kinderen daar op te voeden is niet echt verstandig.

Maar Demi heeft ook een allochtoons meisje in haar klas en die komt regelmatig hier spelen en Demi gaat daar ook spelen.

Maar ik schat het eigenlijk per situatie in, voor hangjongeren loop ik niet om, de meeste reageren juist leuk op de kinderen.
Met gehandicapten kunnen ze al omgaan aangezien mijn man zijn nichtje ernstig meervoudig gehandicapt( door zuurstofgebrek, heeft ook vergroeingen in haar lichaam) is, mijn neefje is gehandicapt en de kleine van een vriendin heeft down.
Daar groeien ze dus mee op.

Laatst lag de opa van mijn man op sterven, hij was 88 jaar en hij wilde heel graag zijn achterkleinkinderen zien, sommige reageerde wel raar dat we de meiden mee naar 'grote opa' namen.
nika had niks door maar Demi ging naast opa zitten en hield zijn hand vast, zei gedag tegen hem en gaf hem een kus, was heel lief allemaal en Demi heeft er niks aan overgehouden.
Mijn Oom heeft ze ook nog vlak voor zijn sterven gezien overigens.

[ Bericht 2% gewijzigd door snakelady op 20-08-2009 20:41:37 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † donderdag 20 augustus 2009 @ 21:47:51 #67
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72055470
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 20:34 schreef snakelady het volgende:
Ja en nee, wij zijn op zoek naar een huis maar willen bewust niet in een wijk wonen hier waar veel allochtonen wonen.
Mijn zwager en schoonzus wonen daar en willen ook heel snel weg, vooral jongere kinderen daar op te voeden is niet echt verstandig.

Maar Demi heeft ook een allochtoons meisje in haar klas en die komt regelmatig hier spelen en Demi gaat daar ook spelen.

ik woon ook in een wijk waar best veel allochtonen wonen. vooral de straat achter me is net klein ankara.
's zomers zitten ze allemaal buiten en er wordt van alles georganiseerd zoals feesten en er staat een groot zwembad op de parkeerplaats.
iedereen is altijd vriendelijk en iedereen groet elkaar en hebben altijd een praatje als je voorbijkomt of als ze voorbij komen en ze staan altijd voor elkaar klaar.
mensen die de buurt niet kennen halen hun neus op voor ons buurtje vanwege de allochtonen, maar het is juist erg gezellig bij ons in de wijk.
pi_72055995
Mijn ex woonde in een flatwijkje, waar op een of andere manier veel donkere (waarschijnlijk Somalische) gezinnen woonden.
De kindjes speelden veel buiten, en er was altijd wel een mama op een balkon of galerij de boel in de gaten aan het houden. Deze vrouwen waren zeer beleefd en netjes trouwens, en de kindjes ook.
De mannen daarentegen waren helaas wat minder sociaal... Veel dronkenschap en lawaai.
Het viel echt op dat het bij bijna al die gezinnen wel zo was. Jammer...
Ik ben zelf overigens iemand die altijd probeert om iemand open en netjes tegemoet te treden. Maar ik kan echt (door nare ervaringen uit het verleden) bang worden van dronken mensen. Daar ben ik banger voor dan voor hangjongeren of zo. Maar goed, hier hebben we op zich ook weinig echt lastige groepen (ongeacht afkomst) hoor. Dus misschien heb ik gewoon geluk gehad.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72058750
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:47 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik woon ook in een wijk waar best veel allochtonen wonen. vooral de straat achter me is net klein ankara.
's zomers zitten ze allemaal buiten en er wordt van alles georganiseerd zoals feesten en er staat een groot zwembad op de parkeerplaats.
iedereen is altijd vriendelijk en iedereen groet elkaar en hebben altijd een praatje als je voorbijkomt of als ze voorbij komen en ze staan altijd voor elkaar klaar.
mensen die de buurt niet kennen halen hun neus op voor ons buurtje vanwege de allochtonen, maar het is juist erg gezellig bij ons in de wijk.
Ben blij voor je dat het bij jullie zo is, hier helaas niet, het is ook echt een probleemwijk waar minimaal 1x in de maand een inval is van de politie.
Ik ken er meerdere die er wonen en allemaal ervaren ze het zo en ik heb daar zelf ook wel wat gezien.

Dus het is niet dat ik me er te goed voor voel en mijn neus op haal, het is gewoon een feit dat het geen prettige buurt is daar.
Er is veel geluidsoverlast, er is veel criminaliteit, de mensen zijn er niet vriendelijk en dus voor ons de keuze om daar niet te gaan wonen erg simpel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_72065161
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:18 schreef snakelady het volgende:
Ben blij voor je dat het bij jullie zo is, hier helaas niet, het is ook echt een probleemwijk waar minimaal 1x in de maand een inval is van de politie.
Ik ken er meerdere die er wonen en allemaal ervaren ze het zo en ik heb daar zelf ook wel wat gezien.

Dus het is niet dat ik me er te goed voor voel en mijn neus op haal, het is gewoon een feit dat het geen prettige buurt is daar.
Er is veel geluidsoverlast, er is veel criminaliteit, de mensen zijn er niet vriendelijk en dus voor ons de keuze om daar niet te gaan wonen erg simpel.
In dat geval heb je inderdaad meer dan groot gelijk Snakelady!
Ongeacht of het nou allochtonen, junkies, pubers of hangbejaarden zijn, tegen dit soort dingen moet je inderdaad proberen je kinderen te beschermen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')