Een buurvrouw en vriendin van ons is Antilliaans, dus vanaf haar geboorte weet ze dat er donkere mensen zijn. Maar twee jaar geleden ofzo liepen we ergens en zag ze een donker meisje. Toen zei ze "Hee, dat meisje heeft een chocoladegezichtje"quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:34 schreef oh-oh het volgende:
Mijn vader is buitenlands en bij ons op school zaten vroeger dus echt kinderen die nog nooit een "bruine" gezien hadden. We hebben es een meisje thuis gehad die helemaal hysterisch werd toen mn vader uit zn werk kwam , die had echt nog nooit een donker iemand van dichtbij gezien. Kind moest gelijk naar huis en is nooit meer komen spelen![]()
Dat was trouwens de eerste keer dat ik bewust besefte dat mijn vader "anders" is
Oxy, merk jij dat mensen wel eens over je praten? Dat kinderen bijvoorbeeld aan hun ouders vragen of er 'iets' met je is? Hoe heb jij het liefst dat ze zich gedragen? Vind je het bijvoorbeeld erg als ze het aan je vragen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:57 schreef Oxymoron het volgende:
Soms he, als kinderen of volwassenen mij zien, denken ze niks. Maar als ik dan ga praten, of iets doe, wat opvalt, dan zijn ze terughoudender.
Maar ik denk niet, echt bang. Het is meer zoals bij spinnen; ik ben banger voor hen, dan zij voor mij.(Dat heeft met (on)voorspelbaarheid te maken. Sommige mensen denken dat ik onvoorspelbaar ben, maar dat is juist níet zo!)
Verder weet ik het niet zo goed, omdat ik andermans reacties, moeilijk kan begrijpen of opvangen.
Maar Jolie was denk ik niet bang voor mij op, de Meeting, toch LB?![]()
Als ik tóch aan mensen merk dat ze bang zijn voor me, dan vraag ik soms wel eens, aan mijn moeder hoe dat komt. Maar zij weet het ook niet, zo goed.
Ik denk dat het wel goed is om kinderen, al jong met verschillende ''soorten'' mensen te, laten kennismaken.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:51 schreef Oxymoron het volgende:
En toen ik door kreeg, dat hij dat niet bedoelde, toen moesten de andere mensen, in de trein, lachen, en toen zei ik: ok, ik heb autisme.
Precies! Dat is het juiste antwoord!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:51 schreef Oxymoron het volgende:Maar het is wel eens voorgekomen dat ik in de trein zat, alleen, en dat er toen een jongetje van 6 ong. kwam, en die vroeg: wat heb jij? En toen zei ik: ik heb honger.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:34 schreef snakelady het volgende:
Ja en nee, wij zijn op zoek naar een huis maar willen bewust niet in een wijk wonen hier waar veel allochtonen wonen.
Mijn zwager en schoonzus wonen daar en willen ook heel snel weg, vooral jongere kinderen daar op te voeden is niet echt verstandig.
Maar Demi heeft ook een allochtoons meisje in haar klas en die komt regelmatig hier spelen en Demi gaat daar ook spelen.
Ben blij voor je dat het bij jullie zo is, hier helaas niet, het is ook echt een probleemwijk waar minimaal 1x in de maand een inval is van de politie.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:47 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik woon ook in een wijk waar best veel allochtonen wonen. vooral de straat achter me is net klein ankara.
's zomers zitten ze allemaal buiten en er wordt van alles georganiseerd zoals feesten en er staat een groot zwembad op de parkeerplaats.
iedereen is altijd vriendelijk en iedereen groet elkaar en hebben altijd een praatje als je voorbijkomt of als ze voorbij komen en ze staan altijd voor elkaar klaar.
mensen die de buurt niet kennen halen hun neus op voor ons buurtje vanwege de allochtonen, maar het is juist erg gezellig bij ons in de wijk.
In dat geval heb je inderdaad meer dan groot gelijk Snakelady!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:18 schreef snakelady het volgende:
Ben blij voor je dat het bij jullie zo is, hier helaas niet, het is ook echt een probleemwijk waar minimaal 1x in de maand een inval is van de politie.
Ik ken er meerdere die er wonen en allemaal ervaren ze het zo en ik heb daar zelf ook wel wat gezien.
Dus het is niet dat ik me er te goed voor voel en mijn neus op haal, het is gewoon een feit dat het geen prettige buurt is daar.
Er is veel geluidsoverlast, er is veel criminaliteit, de mensen zijn er niet vriendelijk en dus voor ons de keuze om daar niet te gaan wonen erg simpel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |