abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71977866
Beste Fok'ers

Ik heb een vraag waar ik niet uit kan komen, en kan op dit moment ook geen leraar bereiken.
Ik zit de vraagstelling van mijn onderzoeksontwerp te ontleden en wil graag weten of het een verklarende of beschrijvende vraag is. Ik kan dit namelijk niet met 100% zekerheid zeggen.
Daarom vraag ik jullie hulp.

de vraag: Welke factoren van coördinatie en communicatie van werkzaamheden en de coördinatie van de werknemers hebben invloed op het percentage afgeronde orders?

Moet ik hier nu de nadruk leggen op 'welke' , of op 'invloed op'

ofwel, beschrijvend of een verklarende vraag?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Groeten
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:28:31 #2
265768 NBT
Bigger is better.
pi_71977947
Ik denk beschrijvend.
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:31:17 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71978020
Ik vind het een zeer onduidelijke vraag, terwijl het doel van een onderzoeksvraag toch is dat-ie eenduidig op te vatten is. M.a.w. laat ze de vraag herschrijven
censuur :O
pi_71978144
Volgens mij beschrijvend. Echter het type vraag kan toch geen invloed hebben op je antwoord?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_72067162
Dit is een beschrijvende vraag. Het antwoord op deze vraag zou een lijst zijn van alle relevante factoren.

Dit maakt het meteen niet zo'n beste onderzoeksvraag omdat:

- Deze factoren kunnen van alles zijn wat mogelijk wel of niet interessant is om te onderzoeken.
- Het antwoord op de vraag zou een een beschrijvende opsomming zijn in plaats van dat je wat onderzoekt.

Je kan dus beter dieper ingaan op een beperkt aantal factoren hetgeen vrijwel altijd interessanter is.
Je onderzoeksvraag zou dan iets worden in de trant van:

Wat is de invloed van factor A en factor B op het percentage onafgeronde orders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')