Was vast een teleurstelling of niet? Denk je helemaal wat gevonden te hebben voor de zomermaanden...quote:Op woensdag 16 december 2009 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik solliciteerde omdat ik een zomerbaantje wilde en ik een advertentie in de krant zag. Ik werd in oktober terug gebeld.
Uiteindelijk heb ik wat anders gedaan in de zomer, dus dat viel wel mee. Bovendien was ik sowieso op zoek naar iets wat ik de rest van m'n studie kon blijven doen, wat ik deed alleen losse klusjes via een studentenuitzendbureau. Maar ja, soms hadden ze hele maanden niks liggen en dan ontving ik alleen stufi.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:42 schreef Mallet het volgende:
[..]
Was vast een teleurstelling of niet? Denk je helemaal wat gevonden te hebben voor de zomermaanden...
Studentenuitzendbureau's vind ik helemaal niks. Ik doe wel PR-werk voor mn studie. Daarnaast een vaste bijbaan op de vrijdag en zaterdagavond.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:47 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb ik wat anders gedaan in de zomer, dus dat viel wel mee. Bovendien was ik sowieso op zoek naar iets wat ik de rest van m'n studie kon blijven doen, wat ik deed alleen losse klusjes via een studentenuitzendbureau. Maar ja, soms hadden ze hele maanden niks liggen en dan ontving ik alleen stufi.
Tja, ik woon nog thuis dus echt veel geld heb ik niet nodig. Ben ook bezig geweest met een baantje bij boekhoudkantoor (ik studeer economie), maar daar ben ik in februari op gesprek geweest en verder nooit meer wat van gehoordquote:Op woensdag 16 december 2009 22:48 schreef Mallet het volgende:
[..]
Studentenuitzendbureau's vind ik helemaal niks. Ik doe wel PR-werk voor mn studie. Daarnaast een vaste bijbaan op de vrijdag en zaterdagavond.
Dat dringend op zoek is dan ook een beetje een wassen neus. Ik werd aangenomen toen ik 19 was.. Tenminste toen had ik mijn sollicitatie.. Week later werd ik 20.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:32 schreef Maharbal het volgende:
Het hangt echt inderdaad van je regio af hoe snel en of ze reageren.
Ze hebben mij laatst zelfs opgebeld of ik echt niet mensen in mijn regio wist, omdat ze hier dringend op zoek zijn naar chauffeurs. Mijn antwoord was dat ze ten eerste mij dan maar meer ritten mogen geven, omdat ik er nog wel een paar extra kon doenen ten tweede dat een vriend van mij had gesolliciteerd maar dat die met 21 jaar te oud is bevonden. Kennelijk zijn ze dan nog ZO dringend op zoek.
20 is dan ook het maximum dat ze (het liefst) hanteren op dit moment heb ik begrepen.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:41 schreef Mallet het volgende:
[..]
Dat dringend op zoek is dan ook een beetje een wassen neus. Ik werd aangenomen toen ik 19 was.. Tenminste toen had ik mijn sollicitatie.. Week later werd ik 20.
Ik was inderdaad 19,5 toen ik daar begon. Ik heb nu in principe volgens het arbeidsrecht een vast contract, ze kunnen me dus niet ontslaan. Ook heb ik recht om het gemiddeld aantal uren dat ik zo door het jaar maak.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:26 schreef Keuzer het volgende:
Ik neem aan dat als jij vanaf je 19e werkzaam bent bij ze, dat ze je niet ontslaan als je 20 wordt, dat kan je namelijk behoorlijk goed aanvechten ^,-. Als je 22 bent begin je net een beetje beter te verdienen..
Na de eerste 3 maanden wordt je arbeidsovereenkomst verlengd met 6 maanden, erna vervalt je arbeidsovereenkomst tenzij je weer werkzaamheden krijgt. Voor zover ik weet krijg je erna weer een contract voor 6 maanden en zo blijft het maar doorgaan. Maar omdat ik al meerdere keren 6 maanden heb gehad is het wettelijk een contract voor onbepaalde tijd geworden.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:21 schreef Keuzer het volgende:
Basically, als je er 3? maanden werkt dan kunnen ze je niet zonder reden ontslaan, dan is de proefperiode voorbij, leeftijd is geen goede reden om iemand te ontslaan. OV enzo moet je wel hebben want dat is een kernbeding in je contract.
Jezus ik ben jaloers man.. Ik heb even teruggekeken.. Ik heb 6/11 gewerkt (2 ritten).. Daarna mijn 3 beschikbare dagen niet.. 30/11 1 ritje, daarna mijn 7 beschikbare dagen niet.quote:Op donderdag 17 december 2009 13:22 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb gelukkig nog een kleine 36 uur ofzo kunnen maken in de eerste twee weken. Hopelijk plak ik daar nog eens 36 uur aan vast deze laatste 2 weken, en dan ben ik enigszins tevreden.
Which reminds me, ik zal zo eens m'n briefjes opsturen whehe.
Ik ben niet geheel ontevreden, maar ik zou er persoonlijk nog wel meer willen. Ik ben nota bene bijna elke dag beschikbaar, dan wil ik ook minimaal 25 uur per week werken!quote:Op donderdag 17 december 2009 15:27 schreef Mallet het volgende:
[..]
Jezus ik ben jaloers man.. Ik heb even teruggekeken.. Ik heb 6/11 gewerkt (2 ritten).. Daarna mijn 3 beschikbare dagen niet.. 30/11 1 ritje, daarna mijn 7 beschikbare dagen niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |