abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71974872
Ben al jaren erg verzot op ganzelever. Alleen is het hier en ook in Frankrijk zo verschrikkelijk duur en verkopen ze het bijna alleen maar in de betere restaurants. Ik heb wel eens begrepen dat het o.a. komt door de absurde regelgeving hier in Europa. Vandaar mijn vraag: zijn er leuke vakantiebestemmingen waar het veel goedkoper te kopen is? Ik zat eigenlijk te denken aan oude Franse kolonies. Wellicht in Marokko?
pi_71975004
Gatverdamme, weet je wel hoe foie gras zo word? Als je het weet en je vind het nogsteeds lekker ben je wel een beetje ziek.
Het is ZIJ, niet HIJ. Godverredomme
pi_71975028
Koop een gans en doe het zelf.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:30:26 #4
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71975040
trechter in de keel enzulks
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_71975057
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:28 schreef leipeshitouwess het volgende:
Gatverdamme, weet je wel hoe foie gras zo word? Als je het weet en je vind het nogsteeds lekker ben je wel een beetje ziek.
Het smaakt er echt niet anders door. T zou niet mijn manier van doen zijn maar je proeft er niks aan.
pi_71975085
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:31 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Het smaakt er echt niet anders door. T zou niet mijn manier van doen zijn maar je proeft er niks aan.
Nee, maar ik en waarschijnlijk nog wel andere mensen, als ik vlees eet, en dan op een gegeven moment erachter kom hoe het precies gaat, dan vind ik het automatisch niet lekker meer
pi_71975138
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:28 schreef leipeshitouwess het volgende:
Kun je beter stoppen met vlees eten.
pi_71975201
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:31 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Oh je proeft niet dat die dieren hun hele leven mishandeld worden? Nou dan moet je het lekker doen ja.
Dat ze door jouw geld lekker rijk worden en zo dus door kunnen blijven gaan maakt natuurlijk niet uit.

Sommige mensen hebben echt geen greintje empathie.
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:34 schreef DRA het volgende:

[..]

Er wordt ook niet altijd goed omgegaan met andere dieren nee, maar dat is niet de standaard voor de gehele vleesindustrie. En je hebt biologisch vlees e.d. waardoor je nog iets aan het welzijn kan doen van die dieren. Maar weet je uberhaupt wel hoe er met deze ganzen wordt omgegaan. Weleens filmpjes gezien? Dat gaat dus altijd zo bij het maken van foie gras.
Dus...
pi_71975263
Het lijkt hier wel het speelkwartiertje van de PvdD of van Groenlinks
pi_71975275
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:34 schreef DRA het volgende:

[..]

De manier waarop een koe "mishandeld" wordt en de manier waarop een gans mishandeld wordt zijn niet te vergelijken. Een koe eet zijn eigen eten tenminste op, die gans krijgt het er met een lange stok ingepropt
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:40:41 #11
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_71975307
In de Dordogne zit op elke hoek van de straat een boer die dat spul vent. Zal toch vast daar wel goedkoper zijn dan in een restaurant?

Ik eet het principieel niet dus geen idee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:40:48 #12
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_71975311
Hongarije is na Frankrijk de grootste producent! En ze zijn er goed in en het is redelijk goedkoop!

De manier waarop het 'gemaakt' wordt is meestal wat jammer, maar je kunt tegenwoordig ook Biologische Ganzenlever kopen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het is lekker!

[ Bericht 11% gewijzigd door SicSicSics op 18-08-2009 11:46:11 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:41:34 #13
215011 Placenta
eating your placenta
pi_71975330
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:37 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

[..]

Oh je proeft niet dat die dieren hun hele leven mishandeld worden? Nou dan moet je het lekker doen ja.
Dat ze door jouw geld lekker rijk worden en zo dus door kunnen blijven gaan maakt natuurlijk niet uit.

Sommige mensen hebben echt geen greintje empathie.
[..]

Er wordt ook niet altijd goed omgegaan met andere dieren nee, maar dat is niet de standaard voor de gehele vleesindustrie. En je hebt biologisch vlees e.d. waardoor je nog iets aan het welzijn kan doen van die dieren. Maar weet je uberhaupt wel hoe er met deze ganzen wordt omgegaan. Weleens filmpjes gezien? Dat gaat dus altijd zo bij het maken van foie gras.

Moraalridder

OT: Foie gras
IN MOKUM BEN JE RIJK EN GELUKKIG TEGELIJK!
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:42:14 #14
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_71975345
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:37 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

[..]

Je gaat mij niet wijsmaken dat je dat WEL proeft, dat kan namelijk niet, want vlees gaat er niet anders van smaken...

Of je t vind kunnen of niet, en of t 'mag' of niet hebben we t niet over, maar bovenstaande opmerking slaat echt gewoon snoeihard nergens op...
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_71975378
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:39 schreef DRA het volgende:
Het lijkt hier wel het speelkwartiertje van de PvdD of van Groenlinks
Waarom? Omdat sommigen het wél kan schelen hoe er met dieren omgegaan wordt? Ben je dan gelijk een boomknuffelaar. Volgens mij is het nog altijd zo dat de debielen zo met anderen (mensen of dieren) omgaan, en niet andersom.

Die hele instelling 'ach ik merk het niet, dus tja' slaat toch gewoon nergens op. Dat is toch echt jouw probleem hoor, je moet het niet omdraaien. Ik zie ook wel aan je posts dat het je niks kan schelen, maar dat betekent niet dat anderen zich dan aanstellen. Dat betekent dat jij te gemakkelijk en ongeïnteresseerd bent om normaal te redeneren.
Dus...
pi_71975399
Z
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:42 schreef Koepert het volgende:

[..]

Je gaat mij niet wijsmaken dat je dat WEL proeft, dat kan namelijk niet, want vlees gaat er niet anders van smaken...

Of je t vind kunnen of niet, en of t 'mag' of niet hebben we t niet over, maar bovenstaande opmerking slaat echt gewoon snoeihard nergens op...
Zucht... dat zeg ik toch ook niet knuppel.
Dus...
pi_71975467
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:39 schreef Sisko het volgende:

[..]

De manier waarop een koe "mishandeld" wordt en de manier waarop een gans mishandeld wordt zijn niet te vergelijken. Een koe eet zijn eigen eten tenminste op, die gans krijgt het er met een lange stok ingepropt
Het is anders wel lekker. Het enige punt dat ik wilde maken is dat als je zo huilie gaat zitten doen om een gans dan moet je dat ook doen omdat een varken bijvoorbeeld zijn hele leven lang opgesloten zit, vetgemest wordt en vervolgens in een rijtje wordt afgemaakt.
pi_71975541
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:43 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

[..]

Waarom? Omdat sommigen het wél kan schelen hoe er met dieren omgegaan wordt? Ben je dan gelijk een boomknuffelaar. Volgens mij is het nog altijd zo dat de debielen zo met anderen (mensen of dieren) omgaan, en niet andersom.

Die hele instelling 'ach ik merk het niet, dus tja' slaat toch gewoon nergens op. Dat is toch echt jouw probleem hoor, je moet het niet omdraaien. Ik zie ook wel aan je posts dat het je niks kan schelen, maar dat betekent niet dat anderen zich dan aanstellen. Dat betekent dat jij te gemakkelijk en ongeïnteresseerd bent om normaal te redeneren.
Het wordt een beetje OT maar moet jij nou zo nodig de eetlust van anderen bederven? Er zijn zat mensen die het lekker vinden.

Heb je het zelf overigens ooit een geprobeerd?
pi_71975623
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:42 schreef Koepert het volgende:

[..]

Noukijk hij zegt ook niet dat je het verschil tussen normale ganzenlever, dus gewoon een gans van de boerderij ofzo, en een gans van zo'n foie gras boerderijdinges PROEFT, maar er zit wel degelijk verschil in, qua grootte, wat niet hoort dus
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:54:52 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_71975669
Degene die het verschil tussen Foie Gras en gewone ganzenlever niet proeft moet nooit Foie Gras gaan eten!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:58:05 #21
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_71975757
sneu die mensen die het geen biet interesseert dat een dier zwaar mishandelt wordt.Als ze maar hun pens stijf vreten. En dan als argument meteen de bioindustrie erbij halen. Zo kun je ook stellen als een mens vermoord wordt of aan ziekte overlijd er ook niet gejankt moet worden want aan de andere kant van de wereld worden mensen mensen met bosjes afgemaakt en in afrika vallen ze dood om van de honger.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_71975759
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:54 schreef SicSicSics het volgende:
Degene die het verschil tussen Foie Gras en gewone ganzenlever niet proeft moet nooit Foie Gras gaan eten!
Idd, en wie een stukje biefstuk eet gaat toch ook niet na zitten denken over hoe dat dier tot zijn einde is gekomen? Gaat toch vooral om de smaak?
pi_71975793
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:58 schreef controlaltdelete het volgende:
sneu die mensen die het geen biet interesseert dat een dier zwaar mishandelt wordt.Als ze maar hun pens stijf vreten. En dan als argument meteen de bioindustrie erbij halen. Zo kun je ook stellen als een mens vermoord wordt of aan ziekte overlijd er ook niet gejankt moet worden want aan de andere kant van de wereld worden mensen mensen met bosjes afgemaakt en in afrika vallen ze dood om van de honger.
Wellicht weet je dat er een verschil is tussen mens en dier?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:59:34 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_71975796
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:22 schreef DRA het volgende:
Ben al jaren erg verzot op ganzelever. Alleen is het hier en ook in Frankrijk zo verschrikkelijk duur en verkopen ze het bijna alleen maar in de betere restaurants. Ik heb wel eens begrepen dat het o.a. komt door de absurde regelgeving hier in Europa. Vandaar mijn vraag: zijn er leuke vakantiebestemmingen waar het veel goedkoper te kopen is?
Ik hoop nergens
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:03:14 #25
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_71975891
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:59 schreef DRA het volgende:

[..]

Wellicht weet je dat er een verschil is tussen mens en dier?
over het algemeen acht de mens zich hoger dan een dier. In mijn ogen zijn ze gelijk en heb ik respect voor beiden. Jij niet zo te lezen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')