abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71974349
Ik krijg studiefinanciering, maar ik hoef geen OV, want ik heb een eigen auto. Kun je dan een extra vergoeding krijgen, omdat je dan geen OV neemt?

Bedankt.
pi_71974360
Nee.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_71974368
als je in 't buitenland zit, maar dat staat allemaal op de site van de IBgroep
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_71974399
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:02 schreef zquing het volgende:
als je in 't buitenland zit, maar dat staat allemaal op de site van de IBgroep
Wel apart dan, zullen wel meer mensen zijn die geen gebruik maken van de OV aangezien je eigen vervoer hebt.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:03:33 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_71974400
Nee, alleen als je in een afgelegen gebied woont waar geen OV rijdt.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_71974416
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:03 schreef mstx het volgende:
Nee, alleen als je in een afgelegen gebied woont waar geen OV rijdt.
Hmm, nee, dat is niet het geval.

Ik bel ze nog wel deze week.
pi_71974580
Het is altijd zo geweest dat als je je OV niet hoeft je daarvoor in de plaats een (relatief kleine) vergoeding krijgt. Je zou even op de site moeten kijken/even moeten bellen om te kijken of dat nog zo is.
pi_71974663
Voorheen was het inderdaad zo dat je dan een vergoeding krijgt.
Wanneer je stage loopt krijg je zo'n 60 euro per maand wanneer je stage niet te bereiken is met OV (maar dat moet dan te bewijzen zijn). Geen idee of de vergoeding als je aangeeft geen OV-jaarkaart te willen hebben overeen komt met dit bedrag.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71974719
Nee. Je kunt er wel voor kiezen hem niet op te halen, zodat je geen schuld voor je OV opbouwt. Die schuld wordt trouwens kwijtgescholden als je een diploma haalt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_71974744
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:04 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Hmm, nee, dat is niet het geval.

Ik bel ze nog wel deze week.
Je hoeft ze niet te bellen want die vraag staat gewoon op hun site.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71974793
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nee. Je kunt er wel voor kiezen hem niet op te halen, zodat je geen schuld voor je OV opbouwt. Die schuld wordt trouwens kwijtgescholden als je een diploma haalt.
Dus mocht ik dan uiteindelijk niet doorgaan met me opleiding heb ik verder geen schuld? Die ik dan wel zou hebben als ik hem wel neem?
pi_71974852
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:19 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Dus mocht ik dan uiteindelijk niet doorgaan met me opleiding heb ik verder geen schuld? Die ik dan wel zou hebben als ik hem wel neem?
Je moet je opleiding afronden om je schuld kwijt te schelden (binnen een x aantal jaar), je OV "betaal" je voor, maar wordt dus kwijtgescholden. Maak je je opleiding niet af, heb je die maandelijkse kosten voor je OV bovenop je schuld zitten.
Top 5 China producten
pi_71974874
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:21 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je moet je opleiding afronden om je schuld kwijt te schelden (binnen een x aantal jaar), je OV "betaal" je voor, maar wordt dus kwijtgescholden. Maak je je opleiding niet af, heb je die maandelijkse kosten voor je OV bovenop je schuld zitten.
En als je je ov-jaarkaart niet ophaalt bouw je er dus ook geen schuld op.
pi_71974905
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:21 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar zonder OV bouw je dan toch geen schuld op? Waar wordt die schuld op gebaseerd dan?
pi_71974921
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:23 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Maar zonder OV bouw je dan toch geen schuld op? Waar wordt die schuld op gebaseerd dan?
Je studiefinanciering.
pi_71974946
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En als je je ov-jaarkaart niet ophaalt bouw je er dus ook geen schuld op.
Je gewone schoolkosten blijven dan wel staan als schuld. Oke anders, als jij je opleiding niet afrond heb je een schuld welke bestaat uit:
-al je ontvangen studiefinanciering
-je OV kosten

Heb je dus geen gebruik gemaakt van je OV heb je alleen nog de schuld van je ontvangen studiefinanciering.
Top 5 China producten
pi_71974970
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je gewone schoolkosten blijven dan wel staan als schuld. Oke anders, als jij je opleiding niet afrond heb je een schuld welke bestaat uit:
-al je ontvangen studiefinanciering
-je OV kosten

Heb je dus geen gebruik gemaakt van je OV heb je alleen nog de schuld van je ontvangen studiefinanciering.
Je ov kaart wordt dus wel gewoon aangemaakt, maar als ik hem niet afhaal heb ik dus minder kosten. Lijkt me beter.
pi_71974996
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:27 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Je ov kaart wordt dus wel gewoon aangemaakt, maar als ik hem niet afhaal heb ik dus minder kosten. Lijkt me beter.
Als jij dus gewoon je diploma haalt wordt het omgezet naar een gift, lijkt me wel dat dat je intentie is dus waarom dan geen week/weekend OV nemen.
Top 5 China producten
pi_71974998
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:27 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Als je binnen 10 jaar een diploma haalt heb je helemaal geen kosten.
pi_71975013
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je binnen 10 jaar een diploma haalt heb je helemaal geen kosten.
Ja oke, maar gezien mijn geschiedenis wat er verder niet veel toe doet lijkt het me verstandiger om hem niet te nemen.
pi_71975033
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:28 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Ja oke, maar gezien mijn geschiedenis wat er verder niet veel toe doet lijkt het me verstandiger om hem niet te nemen.
Als je nu al weet dat je je opleiding moeilijk/niet gaat afronden kan je hem beter niet nemen nee.
Top 5 China producten
pi_71975092
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:30 schreef rene90 het volgende:

[..]

Als je nu al weet dat je je opleiding moeilijk/niet gaat afronden kan je hem beter niet nemen nee.
Nee, dat niet, maar een kleine mogelijkheid is er altijd. Voor iedereen. Zekerheid boven alles....
pi_71975127
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:32 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Nee, dat niet, maar een kleine mogelijkheid is er altijd. Voor iedereen. Zekerheid boven alles....
True.
Top 5 China producten
pi_71975198
Begin maar gewoon niet aan je opleiding, lijkt me beter voor je.
pi_71975261
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:36 schreef Jesse_ het volgende:
Begin maar gewoon niet aan je opleiding, lijkt me beter voor je.
En waar baseer je dat op?
pi_71975273
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:32 schreef Droathoah het volgende:

Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je auto kost, en hoeveel schuld je met je OV opbouwt. Als je iedere dag van Eindhoven naar A'dam moet (ik roep maar iets), dan zou ik zeker een OV nemen bijv.
pi_71975314
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:39 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je auto kost, en hoeveel schuld je met je OV opbouwt. Als je iedere dag van Eindhoven naar A'dam moet (ik roep maar iets), dan zou ik zeker een OV nemen bijv.
Is net wat je wilt inderdaad, wil je wat geld erop toe leggen voor wat extra comfort dan neem je de auto, anders wat meer tijd en dan OV.

Zelf ga ik ook met de auto, met OV is het 5 kwartier, met auto inc. file 30 min.
Top 5 China producten
pi_71975449
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:39 schreef Droathoah het volgende:

[..]

En waar baseer je dat op?
Omdat je al niet eens een ov durft te nemen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:48:23 #29
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_71975491
Huisgenoot van me was vorig jaar ook bezig om zo een extra vergoeding te krijgen ipv. een OV. Woont in dorpje dat in principe wel met OV te halen was, maar hij heeft een hele brief gestuurd waarin hij elke reden heeft gezet die hij kon bedenken. (na die tijd rijd er geen bus meer, neem anderen mee, onbetrouwbaar OV, etc. etc.) Ik weet eigenlijk niet of het hem gelukt is om een extra vergoeding te krijgen. Ik zal het hem eens vragen als hij terug is van vakantie.
pi_71975503
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:46 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Omdat je al niet eens een ov durft te nemen
Ik gebruik hem niet? Met de bus moet ik 45 reizen en met de auto 15 minuten.
pi_71975509
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:48 schreef bioloogje het volgende:
Huisgenoot van me was vorig jaar ook bezig om zo een extra vergoeding te krijgen ipv. een OV. Woont in dorpje dat in principe wel met OV te halen was, maar hij heeft een hele brief gestuurd waarin hij elke reden heeft gezet die hij kon bedenken. (na die tijd rijd er geen bus meer, neem anderen mee, onbetrouwbaar OV, etc. etc.) Ik weet eigenlijk niet of het hem gelukt is om een extra vergoeding te krijgen. Ik zal het hem eens vragen als hij terug is van vakantie.
Maar dat gaat voor TS dus totaal niet op
Top 5 China producten
pi_71975609
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:48 schreef rene90 het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het wel raar dat het er niet is, maargoed. Zal de IBgroep zn redenen wel voor hebben.
pi_71975656
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:52 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het wel raar dat het er niet is, maargoed. Zal de IBgroep zn redenen wel voor hebben.
Om studenten niet zomaar een zakcentje te geven. Als iemand naast school woont zou hij dus elke maand een extra bedrag krijgen wat nogal oneerlijk is.

Ooh ja, en het OV promoten.
Top 5 China producten
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:54:42 #34
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_71975665
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:48 schreef rene90 het volgende:

[..]

Voor die gast gaat het eigenlijk ook helemaal niet op. Dus als het hem is gelukt met al die onzin redenen die hij heeft bedacht, moet het TS ook lukken
pi_71975694
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:54 schreef rene90 het volgende:

[..]

Om studenten niet zomaar een zakcentje te geven. Als iemand naast school woont zou hij dus elke maand een extra bedrag krijgen wat nogal oneerlijk is.

Ooh ja, en het OV promoten.
True, maar dat is uit te zoeken, ze hebben mijn adres en die van de school. Maar uitzoeken doen ze niet graag bij de IB, haha.
pi_71978087
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:40 schreef rene90 het volgende:

Is net wat je wilt inderdaad, wil je wat geld erop toe leggen voor wat extra comfort dan neem je de auto, anders wat meer tijd en dan OV.
Ik weet zeker dat ik in de trein meer comfort heb dan in de auto, en ook sneller thuis ben (A'dam - Den Bosch) Nadeel is dat ik mijn eigen OV moet bekostigen, a bijna 6800 euri per jaar
pi_71978227
FF voor de duidelijkheid:

De prestatiebeurs geldt voor MBO niveau 3 of 4 en hoger onderwijs. Haal je niet binnen 10 jaar na aanvang je diploma dan moet je terugbetalen: je basisbeurs, je OV (ca. ¤ 80,00 pm) en je aanvullende beurs met uitzondering van het eerste jaar. Haal je je OV niet op, dan vervalt het OV-gedeelte van de schuld. Dit wordt overigens pas gecontroleerd nadat je je studie hebt beëindigd. Je krijgt geen extra vergoeding als je je OV niet ophaalt, behalve als je in het buitenland zit of er geen toereikend openbaar vervoer is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')