Wel apart dan, zullen wel meer mensen zijn die geen gebruik maken van de OV aangezien je eigen vervoer hebt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:02 schreef zquing het volgende:
als je in 't buitenland zit, maar dat staat allemaal op de site van de IBgroep
Hmm, nee, dat is niet het geval.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:03 schreef mstx het volgende:
Nee, alleen als je in een afgelegen gebied woont waar geen OV rijdt.
Je hoeft ze niet te bellen want die vraag staat gewoon op hun site.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:04 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Hmm, nee, dat is niet het geval.
Ik bel ze nog wel deze week.
Dus mocht ik dan uiteindelijk niet doorgaan met me opleiding heb ik verder geen schuld? Die ik dan wel zou hebben als ik hem wel neem?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nee. Je kunt er wel voor kiezen hem niet op te halen, zodat je geen schuld voor je OV opbouwt. Die schuld wordt trouwens kwijtgescholden als je een diploma haalt.
Je moet je opleiding afronden om je schuld kwijt te schelden (binnen een x aantal jaar), je OV "betaal" je voor, maar wordt dus kwijtgescholden. Maak je je opleiding niet af, heb je die maandelijkse kosten voor je OV bovenop je schuld zitten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:19 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Dus mocht ik dan uiteindelijk niet doorgaan met me opleiding heb ik verder geen schuld? Die ik dan wel zou hebben als ik hem wel neem?
En als je je ov-jaarkaart niet ophaalt bouw je er dus ook geen schuld op.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je moet je opleiding afronden om je schuld kwijt te schelden (binnen een x aantal jaar), je OV "betaal" je voor, maar wordt dus kwijtgescholden. Maak je je opleiding niet af, heb je die maandelijkse kosten voor je OV bovenop je schuld zitten.
Maar zonder OV bouw je dan toch geen schuld op? Waar wordt die schuld op gebaseerd dan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je moet je opleiding afronden om je schuld kwijt te schelden (binnen een x aantal jaar), je OV "betaal" je voor, maar wordt dus kwijtgescholden. Maak je je opleiding niet af, heb je die maandelijkse kosten voor je OV bovenop je schuld zitten.
Je studiefinanciering.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:23 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Maar zonder OV bouw je dan toch geen schuld op? Waar wordt die schuld op gebaseerd dan?
Je gewone schoolkosten blijven dan wel staan als schuld. Oke anders, als jij je opleiding niet afrond heb je een schuld welke bestaat uit:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En als je je ov-jaarkaart niet ophaalt bouw je er dus ook geen schuld op.
Je ov kaart wordt dus wel gewoon aangemaakt, maar als ik hem niet afhaal heb ik dus minder kosten. Lijkt me beter.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:25 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je gewone schoolkosten blijven dan wel staan als schuld. Oke anders, als jij je opleiding niet afrond heb je een schuld welke bestaat uit:
-al je ontvangen studiefinanciering
-je OV kosten
Heb je dus geen gebruik gemaakt van je OV heb je alleen nog de schuld van je ontvangen studiefinanciering.
Als jij dus gewoon je diploma haalt wordt het omgezet naar een gift, lijkt me wel dat dat je intentie is dus waarom dan geen week/weekend OV nemen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:27 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Je ov kaart wordt dus wel gewoon aangemaakt, maar als ik hem niet afhaal heb ik dus minder kosten. Lijkt me beter.
Als je binnen 10 jaar een diploma haalt heb je helemaal geen kosten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:27 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Je ov kaart wordt dus wel gewoon aangemaakt, maar als ik hem niet afhaal heb ik dus minder kosten. Lijkt me beter.
Ja oke, maar gezien mijn geschiedenis wat er verder niet veel toe doet lijkt het me verstandiger om hem niet te nemen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je binnen 10 jaar een diploma haalt heb je helemaal geen kosten.
Als je nu al weet dat je je opleiding moeilijk/niet gaat afronden kan je hem beter niet nemen nee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:28 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Ja oke, maar gezien mijn geschiedenis wat er verder niet veel toe doet lijkt het me verstandiger om hem niet te nemen.
Nee, dat niet, maar een kleine mogelijkheid is er altijd. Voor iedereen. Zekerheid boven alles....quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:30 schreef rene90 het volgende:
[..]
Als je nu al weet dat je je opleiding moeilijk/niet gaat afronden kan je hem beter niet nemen nee.
True.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:32 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Nee, dat niet, maar een kleine mogelijkheid is er altijd. Voor iedereen. Zekerheid boven alles....
En waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:36 schreef Jesse_ het volgende:
Begin maar gewoon niet aan je opleiding, lijkt me beter voor je.
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je auto kost, en hoeveel schuld je met je OV opbouwt. Als je iedere dag van Eindhoven naar A'dam moet (ik roep maar iets), dan zou ik zeker een OV nemen bijv.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:32 schreef Droathoah het volgende:
Nee, dat niet, maar een kleine mogelijkheid is er altijd. Voor iedereen. Zekerheid boven alles....
Is net wat je wilt inderdaad, wil je wat geld erop toe leggen voor wat extra comfort dan neem je de auto, anders wat meer tijd en dan OV.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:39 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je auto kost, en hoeveel schuld je met je OV opbouwt. Als je iedere dag van Eindhoven naar A'dam moet (ik roep maar iets), dan zou ik zeker een OV nemen bijv.
Omdat je al niet eens een ov durft te nemenquote:
Ik gebruik hem niet? Met de bus moet ik 45 reizen en met de auto 15 minuten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:46 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Omdat je al niet eens een ov durft te nemen
Maar dat gaat voor TS dus totaal niet opquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:48 schreef bioloogje het volgende:
Huisgenoot van me was vorig jaar ook bezig om zo een extra vergoeding te krijgen ipv. een OV. Woont in dorpje dat in principe wel met OV te halen was, maar hij heeft een hele brief gestuurd waarin hij elke reden heeft gezet die hij kon bedenken. (na die tijd rijd er geen bus meer, neem anderen mee, onbetrouwbaar OV, etc. etc.) Ik weet eigenlijk niet of het hem gelukt is om een extra vergoeding te krijgen. Ik zal het hem eens vragen als hij terug is van vakantie.
Nee, maar ik vind het wel raar dat het er niet is, maargoed. Zal de IBgroep zn redenen wel voor hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:48 schreef rene90 het volgende:
[..]
Maar dat gaat voor TS dus totaal niet op
Om studenten niet zomaar een zakcentje te geven. Als iemand naast school woont zou hij dus elke maand een extra bedrag krijgen wat nogal oneerlijk is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:52 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind het wel raar dat het er niet is, maargoed. Zal de IBgroep zn redenen wel voor hebben.
Voor die gast gaat het eigenlijk ook helemaal niet op. Dus als het hem is gelukt met al die onzin redenen die hij heeft bedacht, moet het TS ook lukkenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:48 schreef rene90 het volgende:
[..]
Maar dat gaat voor TS dus totaal niet op
True, maar dat is uit te zoeken, ze hebben mijn adres en die van de school. Maar uitzoeken doen ze niet graag bij de IB, haha.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:54 schreef rene90 het volgende:
[..]
Om studenten niet zomaar een zakcentje te geven. Als iemand naast school woont zou hij dus elke maand een extra bedrag krijgen wat nogal oneerlijk is.
Ooh ja, en het OV promoten.
Ik weet zeker dat ik in de trein meer comfort heb dan in de auto, en ook sneller thuis ben (A'dam - Den Bosch)quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:40 schreef rene90 het volgende:
Is net wat je wilt inderdaad, wil je wat geld erop toe leggen voor wat extra comfort dan neem je de auto, anders wat meer tijd en dan OV.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |