Stel iemand steelt heeft jouw portomonnee. Is het dan strafbaar om met jouw portemonnee te winkelen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 04:29 schreef 5-Euro het volgende:
Hallo!
ik zit al tijden met de volgende vraag:
Stel iemand plaatst op een forum (of waar dan ook op internet) VRIJWILLIG zijn creditcard gegevens.
Is het dan strafbaar voor mij als ik met zijn gegevens spullen bestel op internet?
TS is 5 euro kwijt, althans dat zegt zijn avatar en die tekst eronder. Dus iemand zal hem 5euro afhandig hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:06 schreef karr-1 het volgende:
Heb je dit zelf gedaan TS of probeer je nu gewoon uit te zoeken of je legaal iemand zijn CC mag plunderen?
Als je mij jouw portemonnee geeft wil ik er best even mee winkelenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 04:31 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Stel iemand steelt heeft jouw portomonnee. Is het dan strafbaar om met jouw portemonnee te winkelen?
als ik mijn portemonnee aan iemand zou geven, dan is het niet strafbaar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 04:31 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Stel iemand steelt heeft jouw portomonnee. Is het dan strafbaar om met jouw portemonnee te winkelen?
Ja, en de persoon die zijn gegevens online zet ook, want bij ontvangst van de CC wordt je expliciet medegedeeld door de CC maatschappij dat je zorgvuldig met de kaart en bijbehorende gegevens om moet springen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 04:29 schreef 5-Euro het volgende:
Hallo!
ik zit al tijden met de volgende vraag:
Stel iemand plaatst op een forum (of waar dan ook op internet) VRIJWILLIG zijn creditcard gegevens.
Is het dan strafbaar voor mij als ik met zijn gegevens spullen bestel op internet?
Wat je tegenwoordig allemaal al niet kan kopen voor 50 cent.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:04 schreef TNA het volgende:
[..]
Als je mij jouw portemonnee geeft wil ik er best even mee winkelen
Maar het kan ook zijn dat een gefrustreerde ex die gegevens erop zet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:30 schreef karr-1 het volgende:
Aan de andere kant, iemand die zijn CC gegevens openbaar op internet zet, verdient ook niet beter......
Dus ik geef jouw mijn portomonnee. Zo van heej moet je eens voelen wat een rare leren portomonnee. En jij denkt HAHAquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:06 schreef Mirjam het volgende:
[..]
als ik mijn portemonnee aan iemand zou geven, dan is het niet strafbaar.
nu zit het met CC gegevens vast iets anders, maar het is wel hetzelfde idee...
Klopt. Maar ook dat is een beetje je eigen verantwoordelijkheid. Mijn partner weet dat ik een creditcard heb, maar hij kent de bijbehorende gegevens niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar het kan ook zijn dat een gefrustreerde ex die gegevens erop zet.
ik vind een cc doodeng, heb er dan ook geen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt. Maar ook dat is een beetje je eigen verantwoordelijkheid. Mijn partner weet dat ik een creditcard heb, maar hij kent de bijbehorende gegevens niet.
Er is niets engs aan, zolang je er goed mee om gaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik vind een cc doodeng, heb er dan ook geen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |