abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74557700
Animals is het toppunt van Pink Floyd
  maandag 9 november 2009 @ 22:53:17 #227
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74558010
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:43 schreef Siniti het volgende:
Animals is het toppunt van Pink Floyd
Daar begon juist het recyclen
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_74558581
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:32 schreef Sloggi het volgende:
Vanmiddag nog Obscured by Clouds beluisterd. Toch ook een goede plaat, lekkere luistermuziek.
Wot's Uh The Deal
pi_74560027
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:53 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Leg uit?
pi_74560591
Ach, zo heeft iedereen z'n eigen favoriet.
Zelf heb ik bijvoorbeeld niet zo gek veel met WYWH, en is Animals mijn absolute Floyd-favoriet.
  dinsdag 10 november 2009 @ 07:39:22 #231
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_74562860
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:53 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Ik vind Animals een heel andere plaat dan WYWH en DSOTM. Totaal onvergelijkbaar zelfs naar mijn mening.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_74564018
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 07:39 schreef fripper het volgende:

[..]

Ik vind Animals een heel andere plaat dan WYWH en DSOTM. Totaal onvergelijkbaar zelfs naar mijn mening.
Ja, maar het klopt wel dat de nummers Dogs en Sheeps al waren geschreven, en alleen de tekst wat aangepast werd om in het Animals concept te passen.
pi_74565106
Animals vind ik een van hun beste albums, prachtige sfeer.

The Wall vind ik opzich goed maar ik vind het wel zwaarmoedig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2009 10:03:34 ]
pi_74565673
Van Animals moet snel een geremasterde versie komen. Jammer dat die plaat zo dof klinkt; muzikaal een van de beste platen, qua mix e.d. een van de minste.
pi_74568110
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:26 schreef Sloggi het volgende:
Van Animals moet snel een geremasterde versie komen. Jammer dat die plaat zo dof klinkt; muzikaal een van de beste platen, qua mix e.d. een van de minste.
+ de lange versie van Pigs met Snowy White

edit:

pi_74571219
quote:
Is me nooit opgevallen eigenlijk. Maar ik heb de cd versie, weet niet of dat wat uitmaakt?

Moet zeggen dat ik geremasterde versies niet altijd beter vind. Zo had ik een album van The Moody Blues op cd en heb later de originele LP gekocht en het was alsof je een compleet ander album luisterde. Veel mooiere sfeer (naar mijn mening).

Ik luister nu trouwens Ummagumma. Vooral het live gedeelte vind ik mooi.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2009 13:49:18 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:52:08 #237
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_74575817
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:48 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

+ de lange versie van Pigs on the wing met Snowy White

edit:

Die kende ik nog niet. Mooi
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_74576500
quote:
De productie van de plaat was inderdaad behoorlijk matig. Het komt heel erg mat over.
Burning bridges gives you so much more
pi_74576651
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:35 schreef Gewas het volgende:

[..]

Is me nooit opgevallen eigenlijk. Maar ik heb de cd versie, weet niet of dat wat uitmaakt?
Nee, luister maar eens naar Animals en daarna naar Dark Side of The Wall. Animals klinkt heel dof en mat, zoals hierboven wordt gezegd. Dark Side bijvoorbeeld klinkt juist heel vol en warm. Echt een wereld van verschil.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:47:44 #240
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74586696
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Leg uit?
Het is dus al aangegeven dat Dogs en Sheep al waren geschreven...plus dat "Pigs (Three different ones)" wel erg veel weg heeft van "Have a cigar", en de baslijn van "Sheep" gewoon een kopie is van "One of these days", dan blijft alleen het 84 seconden lange "Pigs on the wing" over als origineel nummer, die vervolgens op het eind van de plaat met een andere tekst wordt overgedaan.
Gaan we door met "The Wall", dan ontdekken we dat "Mother" erg veel lijkt op "Pigs on the wing" en de riff van "Another brick in the wall part II" is een vereenvoudige versie van "Dogs". Dus hoe goed het allemaal moge klinken, van creativiteit was er maar weinig over.
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 22:00:18 #241
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74587273
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:47 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Het is dus al aangegeven dat Dogs en Sheep al waren geschreven...plus dat "Pigs (Three different ones)" wel erg veel weg heeft van "Have a cigar", en de baslijn van "Sheep" gewoon een kopie is van "One of these days", dan blijft alleen het 84 seconden lange "Pigs on the wing" over als origineel nummer, die vervolgens op het eind van de plaat met een andere tekst wordt overgedaan.
Gaan we door met "The Wall", dan ontdekken we dat "Mother" erg veel lijkt op "Pigs on the wing" en de riff van "Another brick in the wall part II" is een vereenvoudige versie van "Dogs". Dus hoe goed het allemaal moge klinken, van creativiteit was er maar weinig over.
Dat soort gelijkenissen vind ik wel érg vergezocht hoor. De bas van Sheep een kopie van One Of These Days? Kom op zeg.
Dus alles monotone baslijnen zijn vanaf nu kopiëen van elkaar? De sfeer van de Sheep-baslijn is totáál anders dan die van OOTD.
En ABITW II is een uitstapje. Wat mij betreft niet erg geslaagd, maar dat het een slap aftreksel van Dogs is, vind ik weer ver gezocht. Totáál ander nummer.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_74587731
Laten we even niet vergeten dat we allemaal van the Floyd houden, hé jongens?
pi_74588251
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:00 schreef Gert het volgende:

[..]

Dat soort gelijkenissen vind ik wel érg vergezocht hoor. De bas van Sheep een kopie van One Of These Days? Kom op zeg.
Dus alles monotone baslijnen zijn vanaf nu kopiëen van elkaar? De sfeer van de Sheep-baslijn is totáál anders dan die van OOTD.
En ABITW II is een uitstapje. Wat mij betreft niet erg geslaagd, maar dat het een slap aftreksel van Dogs is, vind ik weer ver gezocht. Totáál ander nummer.
Precies, ABITW II en Mother vormen maar een heel klein onderdeel van The Wall, zeggen dat het beste eraf was omdat je wat vergezochte gelijkenissen kan vinden met eerdere nummers, tja, lijkt me een wat overtrokken reactie. Dan kan je net zo goed zeggen dat de creativiteit al op was bij Dark Side of the Moon, want Time klinkt wel heel erg als Childhood Ends

Ik ben het wel eens dat na WYWH het niveau ietsje minder was, vooral omdat Rogers teveel dictator ging spelen, maar Animals en The Wall zijn beide gewoon fantastische albums die in geen enkele collectie mogen ontbreken (en The Final Cut vind ik ook erg goed).
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:37:10 #244
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74588700
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:25 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Precies, ABITW II en Mother vormen maar een heel klein onderdeel van The Wall, zeggen dat het beste eraf was omdat je wat vergezochte gelijkenissen kan vinden met eerdere nummers, tja, lijkt me een wat overtrokken reactie. Dan kan je net zo goed zeggen dat de creativiteit al op was bij Dark Side of the Moon, want Time klinkt wel heel erg als Childhood Ends

Nee, dan was die creativiteit al op bij "More" omdat "Cirrus Minor" een gelijksoortig einde heeft als "A saucerful of secrets" ...en "The Nile Song" en "Ibiza Bar" zijn twee keer hetzelfde nummer.
pi_74614665
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:37 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Nee, dan was die creativiteit al op bij "More" omdat "Cirrus Minor" een gelijksoortig einde heeft als "A saucerful of secrets" ...en "The Nile Song" en "Ibiza Bar" zijn twee keer hetzelfde nummer.
Als je zelfs Pink Floyd oncreatief wil noemen vraag ik me ernstig af wat voor jou nog door mag gaan als creatief Ze hebben zo'n unieke sound die je alleen bij hun muziek terug kan vinden: luister 100 rcokplaten van alles wat er voor en na PF is gemaakt, en jje ontdekt dat de PF-sound anders is dan alle andere.
  woensdag 11 november 2009 @ 22:04:42 #246
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74619213
Yes, Genesis (met Peter Gabriel), Queen
Ach kom, als zelfs David Gilmour stelt dat Pink Floyd "the laziest band ever" was... Ze hebben indruk kunnen maken met technologie, maar muzikaal gezien waren er veel betere bands.
pi_74620472
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:04 schreef Mostlyanthony het volgende:
Yes, Genesis (met Peter Gabriel), Queen
Ach kom, als zelfs David Gilmour stelt dat Pink Floyd "the laziest band ever" was... Ze hebben indruk kunnen maken met technologie, maar muzikaal gezien waren er veel betere bands.
Als Gilmour dat ooit gezegd heeft, dan heeft hij gevoel voor humor in de vorm van zelfspot Ik hebt het over originaliteit en origineel waren ze zeker en dat kan je mooi vinden of je vind het bagger dat is iets totaal anders.
  woensdag 11 november 2009 @ 22:46:58 #248
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74620676
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:40 schreef Jordiaantje het volgende:

[..]

Als Gilmour dat ooit gezegd heeft, dan heeft hij gevoel voor humor in de vorm van zelfspot Ik hebt het over originaliteit en origineel waren ze zeker en dat kan je mooi vinden of je vind het bagger dat is iets totaal anders.
Lees dan je berichtjes maar na, want je vroeg echt om 'creatief'. Oh, origineel was het zeker wel. Maar of origineel en creatief hetzelfde is...
pi_74621836
Er waren muzikaal veel betere bands? Ik vraag me af welke band(naast King Crimson ) een dergelijke album-output van hoge kwaliteit heeft kunnen verwezenlijken zoals Pink Floyd.
Burning bridges gives you so much more
  woensdag 11 november 2009 @ 23:58:59 #250
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74622612
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:26 schreef Gatenkaas het volgende:
Er waren muzikaal veel betere bands? Ik vraag me af welke band(naast King Crimson ) een dergelijke album-output van hoge kwaliteit heeft kunnen verwezenlijken zoals Pink Floyd.
Dat is een behoorlijk subjectieve vraag. Pink Floyd heeft net zo goed bagger uitgegeven (Ummagumma, Finaal Kut) naast meesterwerkjes als Dark Side en WYWH. (Zelf schijnt de band ook een bloedhekel te hebben aan Atom Heart Mother, maar daarover ben ik persoonlijk wat meer vergevingsgezind).
Wat voor de één hoge kwaliteit is, hoeft dat voor een andere niet te zijn. De eerste band die echt goed gevonden wordt door iedereen in de hele wereld moet nog opgericht worden (en naar alle waarschijnlijkheid zal dat ook nooit gebeuren)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')