Hallo, bij deze ff advies gevraagd...Ik ben tweedejaars rechtenstudent en er -wegens persoonlijke omstandigheden- niet in geslaagd om mijn P in twee jaar te halen. Gevolgd: een bindend negatief studieadvies.
Ik heb alle vakken binnen, behalve een vak; belastingrecht. Nou moet ik morgen voorkomen voor de examencommissie om mijn situatie uit te leggen en zo hopelijk mijn negatieve studieadvies uit te stellen.
Maar: hoe moet ik dit aanpakken? Ik wil niet heel zielig gaan doen (a la: boehoe ik heb zwaarwegende persoonlijke omstandigheden en de hele wereld is tegen mij) maar ik wil erg graag mijn studie afmaken op deze uni. Sta gemiddeld een 7, dus wat dat betreft gaat het wel ok, maar dit vak blijft een heel groot obstakel. Ik heb het dus in het eerste jaar niet gedaan, wegens mijn persoonlijke omstandigheden, maar dit jaar het vak gewoon niet gehaald....ondertussen is het vak belastingrecht afgeschaft voor Rechtsgeleerdheid, maar omdat het in het jaar dat ik begon (2007) nog wel verplicht was, moet ik het gewoon halen...Ik ben echt ontzettend zenuwachtig en weet nu even niet meer zo goed hoe ik het precies aan moet pakken...
Heeft iemand ervaringen/ tips?
Thanx