Bacteriofagen zijn virussen die bacteriën besmetten. Maar ik weet niet of menselijke virussen dit ook kunnen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:34 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp dus op vieze handen, omdat ze bacteriën als gastheer gebruiken.
Lijkt mij ook.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:34 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Als ik het goed begrijp dus op vieze handen, omdat ze bacteriën als gastheer gebruiken.
Dat is een goeie vraag. Dagen lijkt me wat overdreven, maar wel uren mss?quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:15 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Even met mijn steenkolenmijnbiologie he, HIV is een virus. Wat ik van dit virus weet, is dat het buiten het lichaam nog maar heel kort "leeft" (ik weet dat die uitdrukking niet klopt, maar je snapt wat ik bedoel). Als het virus zich dan in een bacterierijke omgeving bevindt, bijvoorbeeld op een deurklink van een toilet op het Centraal Station in Amsterdam, kan het dan heel lang "overleven", als in dagen, en dan op het lichaam van een nieuwe gastheer verder "parasiteren"?
Overleving buiten het lichaam:quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:15 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Even met mijn steenkolenmijnbiologie he, HIV is een virus. Wat ik van dit virus weet, is dat het buiten het lichaam nog maar heel kort "leeft" (ik weet dat die uitdrukking niet klopt, maar je snapt wat ik bedoel). Als het virus zich dan in een bacterierijke omgeving bevindt, bijvoorbeeld op een deurklink van een toilet op het Centraal Station in Amsterdam, kan het dan heel lang "overleven", als in dagen, en dan op het lichaam van een nieuwe gastheer verder "parasiteren"?
Nee want je handen bijven vochtig en warm. En kunnen op die manier nieuwe ziektekiemen vangenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:30 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Dus als alternatief voor het grondig wassen/desinfecteren van je handen kan je ze gewoon vijf minuten in de lucht houden?
en er zijn virussen en bacterieen die een reis door het heelal kunnen overelvenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:26 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Nee want je handen bijven vochtig en warm. En kunnen op die manier nieuwe ziektekiemen vangen
virussen kunnen zich niet zelfstandig inkapselen. bacterien wel (cyst-vorming(?) weet niet of het in het NL een cyst of cyste is) Ingekapselde bacterieen kunnen in optimale omstandigheden jaarenlang dormant maar levend blijven. Virussen zijn een stuk minder taai -> HIV is al na een paar m,inuten buiten;ucht/zuurstof/UV stuk; griepvirus gaat langer mee.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:00 schreef Dartanion het volgende:
We vergeten de bacterieeën en virussen die zich kunnen inkapselen
(jaja we gaan de mensen op FOK! eens goed bang maken)
Een cyste is een onnatuurlijke lichaamsholte, gemaakt door het lichaam zelf waarin iets is weggewerkt. Een abces is een holte met pus en een ingekapselde bacterie is (dacht ik) een endospore, die overleven inderdaad erg lang.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:00 schreef mr.happy het volgende:
[..]
virussen kunnen zich niet zelfstandig inkapselen. bacterien wel (cyst-vorming(?) weet niet of het in het NL een cyst of cyste is) Ingekapselde bacterieen kunnen in optimale omstandigheden jaarenlang dormant maar levend blijven. Virussen zijn een stuk minder taai -> HIV is al na een paar m,inuten buiten;ucht/zuurstof/UV stuk; griepvirus gaat langer mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |