abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:58:27 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71955391
Politie wil hulp burgers bij afpakken patserbakken
Uitgegeven: 17 augustus 2009 16:48
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2009 17:31

ZWOLLE - De politie IJsselland wil met behulp van tips van burgers auto's, scooters, sieraden en grote huizen van criminelen afpakken. De politie schakelt daarbij tevens de hulp in van experts uit het bankwezen en de accountancy.
Dat meldde een woordvoerder van de politie maandag.

''Bijna iedereen kent in zijn of haar omgeving wel mensen die in een auto rondrijden die ze onmogelijk kunnen betalen. Dat soort vermoedens willen we hebben'', zei een woordvoerder.

Experts onderzoeken op basis van deze tips of de goederen op oneigenlijke wijze verkregen zijn.

Het landelijke proefproject is een vervolg op onder meer het uit Amsterdam afkomstige cabrioproject. Daar wordt door de politie nagetrokken of bestuurders een dergelijke auto wel kunnen bekostigen.

Demotiverende werking

Volgens de politie heeft ruim 80 procent van de gepleegde misdrijven in Nederland een financiële oorsprong. Het idee achter de nieuwe aanpak is dat het demotiverend werkt.

''Jongeren kunnen zich gaan afvragen waarom ze nog moeten studeren, als een vriend door de verkoop van wiet op een mooie scooter kan rijden. Ook dat willen we aanpakken.'' De financieel experts zijn nodig om de gangen van potentiële criminelen na te gaan.

''De gemiddelde diender weet niet voldoende van bijvoorbeeld beleggingen. Bovendien werken criminelen vaak volgens vaste patronen.''

Omgekeerde bewijslast

De politie gaat voortaan vaker de omgekeerde bewijslast toepassen. Bij vermoeden van oneigenlijk verkregen goederen is het aan de eigenaar om te bewijzen dat hij of zij de auto of scooter op legale wijze verkregen heeft.

Nu komen nog te weinig tips binnen van mensen met vermoedens. ''Maar het is ook zo dat we daar voorheen te weinig naar hebben gekeken. We keken alleen naar de feiten.''

Valse beschuldigingen

De politie wil inspelen op de onderbuikgevoelens van burgers, zei de woordvoerder. Bang voor een stuwmeer aan valse beschuldigingen is hij echter niet. ''Er moeten duidelijk aanwijzingen zijn voordat wij een onderzoek starten.''

Naast IJsselland gaan nog vier korpsen zich in een landelijk proefproject richten op financieel-economische criminaliteit. Dinsdag wordt deze nieuwe aanpak in Zwolle gepresenteerd.

© ANP
http://www.nu.nl/algemeen(...)en-patserbakken.html

____________________________________________________________________________________

Dit lijkt me een uitstekende zaak, al moeten we wel waken voor NSB praktijken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:00:42 #2
110987 ErwinRommel
pi_71955465
Het verlinken van mensen die oneerlijk aan hun geld zijn verkopen en daarmee de opsporings diensten helpen zouden een lintje moeten krijgen.

Stel je voor: jij werkt je het leplazerus om nog je ziektekosten verzekering te kunnen dokken terwijl de buurman die geniet van een uitkering er een BMW op na kan houden, dat voelt niet goed aan. En als dat anoniem gaat dan mag dat best onder de aandacht van de FIOD/Politie komen.
pi_71955582
quote:
De politie gaat voortaan vaker de omgekeerde bewijslast toepassen.
En mag de politie zomaar besluiten dat te doen?

Politie besluit kentekens te gaan scannen.
Politie vindt dat instellen van routenavigatie tijdens het rijden strafbaar moet zijn.

Kan iemand deze hond weer terugleggen aan de ketting .
pi_71955806
Dat krijgen ze totaal niet...

want de politie dient eerst op te houden met criminele activiteiten zoals boetes automatisch uitdelen aan autobestuurders die 5 km te hard hebben gereden en ervoor 32 euro moeten betalen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:14:25 #5
110987 ErwinRommel
pi_71955851
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:13 schreef Meki het volgende:
Dat krijgen ze totaal niet...

want de politie dient eerst op te houden met criminele activiteiten zoals boetes automatisch uitdelen aan autobestuurders die 5 km te hard hebben gereden en ervoor 32 euro moeten betalen
Dat heet het handhaven van de wet
Niettemin ben ik het dit keer wel eens met je eens hoor
pi_71955892
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:14 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat heet het handhaven van de wet
Niettemin ben ik het dit keer wel eens met je eens hoor
Criminaliteit is ook handhaven van de wet. Maar zij weigeren maar iets te doen aan vele misstanden.. ze willen graag $$$$$ incasseren zoals criminele activiteiten automatische boetes en boetes uitdelen omdat je geen licht hebt op je fiets
pi_71955907
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:13 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mag ik? Ik woon al 7 jaar niet meer in NL.

Nu weer OT graag.
Waarom maakt het jou dan wat uit wat de nederlandse politie wel of niet doet?
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:23:09 #8
110987 ErwinRommel
pi_71956073
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:16 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Waarom maakt het jou dan wat uit wat de nederlandse politie wel of niet doet?
Omdat ik Nederlander ben (met stemrecht jawel!!!!!) en daar vaak zat kom.
pi_71956098
waar woon je dan ?
pi_71956119
Wat een droefheid

De buurman heeft een mooiere auto maar een mindere baan, snel de politie bellen. Het zal best wat kunnen opleveren hoor, maar het komt zo voort uit een kleinburgerlijk angst iets tekort te komen...
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:25:01 #11
110987 ErwinRommel
pi_71956141
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:23 schreef Meki het volgende:
waar woon je dan ?
Hmmmm offtopic Meki, maar ik woon in het mooie Brazilië
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:25:19 #12
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_71956152
In principe is dit indirect een inperking van onze vrijheid. Wanneer ik gewoon lang genoeg eerlijk geld heb gespaard is het niet de taak van de overheid en mijn buren om dat te gaan controleren.

Je zal maar buren hebben die een bloedhekel aan je hebben. Ga er maar vanuit dat er genoeg meldingen komen wegens jaloezie. Sowieso, sinds wanneer weten mensen hoeveel ik verdien? Nederland wordt zo bijna letterlijk een politiestaat. In een samenleving waar men elkaar onrechtmatig verklikt hoef ik niet te wonen.

Trouwens, criminelen in te dure bakken sta ik hier zeker niet te verdedigen. Ik verdedig de mensen die eerlijk aan hun geld komen. Het is aan hen wat ze met hun geld doen. Op een overheid die iemand 'voor de zekerheid' controleert zit ik niet te wachten.
pi_71956202
Even wat bagger verwijderd.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_71956251
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:25 schreef 0100 het volgende:

Trouwens, criminelen in te dure bakken sta ik hier zeker niet te verdedigen. Ik verdedig de mensen die eerlijk aan hun geld komen. Het is aan hen wat ze met hun geld doen. Op een overheid die iemand 'voor de zekerheid' controleert zit ik niet te wachten.
helaas lijkt het mode te zijn om de goeden onder de kwaden te laten lijden. Typische calvinistische wantrouwendheid.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:30:17 #15
110987 ErwinRommel
pi_71956281
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:24 schreef Zeven7 het volgende:
Wat een droefheid

De buurman heeft een mooiere auto maar een mindere baan, snel de politie bellen. Het zal best wat kunnen opleveren hoor, maar het komt zo voort uit een kleinburgerlijk angst iets tekort te komen...
Ach er zullen genoeg mensen zijn die wel eerlijk een mooie toffe bak kunnen bekostigen hoor.
Maar men moet wel het kaf van het koren scheiden vind ik.
Als iemand met lanterfanteren (beetje dealen dus) zijn brood verdiend, dan mag men daar best eens extra op controleren. Het steekt gewoon flink dat wanneer iemand keihard werkt om te kunnen leven en iemand die met lucratieve criminele activiteiten zich een luxe kan veroorloven. Dat is niet juist en dat de politie daarbij de hulp van burgers wil vind ik meer dan terecht om dat stukje onrecht weg te halen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:32:22 #16
110987 ErwinRommel
pi_71956337
quote:
In principe is dit indirect een inperking van onze vrijheid. Wanneer ik gewoon lang genoeg eerlijk geld heb gespaard is het niet de taak van de overheid en mijn buren om dat te gaan controleren.

Je zal maar buren hebben die een bloedhekel aan je hebben. Ga er maar vanuit dat er genoeg meldingen komen wegens jaloezie. Sowieso, sinds wanneer weten mensen hoeveel ik verdien? Nederland wordt zo bijna letterlijk een politiestaat. In een samenleving waar men elkaar onrechtmatig verklikt hoef ik niet te wonen.

Kijk als er niks verdachts aan is dan is er toch geen probleem? Ik zie jouw ophef niet echt.
Als jij je administratie goed op orde hebt kun je aantonen dat je eerlijk aan je luxe bent gekomen. Is dit niet zo dan zal dat verder uitgezocht moeten worden. Niets meer dan terecht vind ik.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:32:47 #17
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_71956353
Het zal trouwens vast wel helpen. Toch moet je oppassen met maatregelen als deze. Pas wanneer er duidelijke feiten zijn mag de politie ingrijpen en controleren. Het is natuurlijk van de zotte dat de politie moet gaan vertrouwen op onderbuikgevoelens van burgers. Dit toont wel aan dat de politie zelf incapabel is.
In een goed werkend politieapparaat zijn deze maatregelen helemaal niet nodig.
pi_71956420
quote:

Dat staat ook duidelijk in het bericht dat er genoeg overtuiging moet zijn om een onderzoek in te stellen en daarbij vallen jaloerse buurmannen echtwel door de mand.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:35:04 #19
110987 ErwinRommel
pi_71956425
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:32 schreef 0100 het volgende:
Het zal trouwens vast wel helpen. Toch moet je oppassen met maatregelen als deze. Pas wanneer er duidelijke feiten zijn mag de politie ingrijpen en controleren. Het is natuurlijk van de zotte dat de politie moet gaan vertrouwen op onderbuikgevoelens van burgers. Dit toont wel aan dat de politie zelf incapabel is.
In een goed werkend politieapparaat zijn deze maatregelen helemaal niet nodig.
Schijnbaar is het dus echt nodig anders kwam men niet met deze maatregel.
Ik vind ook dat de politie hun capaciteiten moeten verleggen, maar de politiek beslist echter anders. Daar mag je de gewone agent niet op afrekenen want het is tenslotte de politiek die bepaald. Zelfde geldt voor de soldaten die ingezet worden.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:36:54 #20
110987 ErwinRommel
pi_71956482
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:34 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Dat staat ook duidelijk in het bericht dat er genoeg overtuiging moet zijn om een onderzoek in te stellen en daarbij vallen jaloerse buurmannen echtwel door de mand.
Idd, ik denk niet dat men klakkeloos iemand zomaar van z'n bed ligt om ff te vragen hoe en waar die auto (or whatever) vandaan komt.
Ik heb een dusdanig vertrouwen in de NL justitie dat men dit toch wel goed zal monitoren. (gezien vanuit Braziliaanse maatregelen)
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:37:00 #21
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_71956488
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:24 schreef Zeven7 het volgende:
Wat een droefheid

Inderdaad, dat lijkt me een mooi fundament om deze wezenlijke bedreiging van de rechtstaat verder op uit te bouwen
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:37:19 #22
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_71956501
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kijk als er niks verdachts aan is dan is er toch geen probleem? Ik zie jouw ophef niet echt.
Als jij je administratie goed op orde hebt kun je aantonen dat je eerlijk aan je luxe bent gekomen. Is dit niet zo dan zal dat verder uitgezocht moeten worden. Niets meer dan terecht vind ik.
Het gaat mij ook meer om het principe. Ik vind het een onprettig gevoel om in een maatschappij te leven waar men elkaar op de hielen zit, ook wanneer je alles gewoon legaal volgens de wet doet.
pi_71956563
Waarom zou een wijkagent dit niet kunnen zien?
quote:
''Bijna iedereen kent in zijn of haar omgeving wel mensen die in een auto rondrijden die ze onmogelijk kunnen betalen
ik zie het hier ook. Uitkeringen, maar mooie kleding en mooie auto's Ik zie drugsdealen etc. Ik zie alleen niets veranderen.

Een wijkagent weet dit heus allemaal wel.

Ik doe er niet aan mee. Zal wel bellen wanneer er een mishandeling plaats vind, maar ga dan niet eens mijn naam noemen, want ik heb ervaring in het melden van een inbraak. De idioten kwamen met 2 of drie auto's met sirene en honden de straat in

Bij mij aanbellen om te bedanken voor de melding.

Inbreker wist meteen wie de melding had gemaakt
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:42:31 #24
262650 kitao
prikplaatje
pi_71956674
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Politie vindt dat instellen van routenavigatie tijdens het rijden strafbaar moet zijn.

Volledig mee eens , bewijslast omkeren en je wordt vogelvrij verklaard.
Mijn opmerking in Politie: vaker kenteken fotograferen is duidelijk genoeg.

Ik ben wel voor 'pluk je kaal beleid' dus ook voor beursspeculanten , maar dan niet in de vorm van de staatskas spekken , want dat zijn de grootste criminelen van allemaal.
Meteen teruggeven aan de burger die bestolen is.
megalomaniac
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:43:45 #25
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_71956706
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Idd, ik denk niet dat men klakkeloos iemand zomaar van z'n bed ligt om ff te vragen hoe en waar die auto (or whatever) vandaan komt.
Ik heb een dusdanig vertrouwen in de NL justitie dat men dit toch wel goed zal monitoren. (gezien vanuit Braziliaanse maatregelen)
Ik snap je punt best en geloof ook dat het zeker kan helpen. Alleen wanneer er bewijzen zijn heeft de politie het recht om het te controleren. En wie oordeelt wanneer men mag overgaan op controle? Je moet bijna toch altijd vertrouwen op je emoties en gevoelens. Alleen als er feiten zijn heeft justitie het recht om in te grijpen, daar is ook het Nederlandse justitieapparaat op gebaseerd. Met deze maatregelen bestaat het gevaar dat je die regel overtreed.
pi_71956735
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ach er zullen genoeg mensen zijn die wel eerlijk een mooie toffe bak kunnen bekostigen hoor.
Maar men moet wel het kaf van het koren scheiden vind ik.
Als iemand met lanterfanteren (beetje dealen dus) zijn brood verdiend, dan mag men daar best eens extra op controleren. Het steekt gewoon flink dat wanneer iemand keihard werkt om te kunnen leven en iemand die met lucratieve criminele activiteiten zich een luxe kan veroorloven. Dat is niet juist en dat de politie daarbij de hulp van burgers wil vind ik meer dan terecht om dat stukje onrecht weg te halen.
Mijn overbuurman zit tussen 8:00 en 17:30 in de "Ziektewet" met z'n "rugklachten". Na 17:30 loopt hij met z'n gereedschapkist naar z'n auto en beunt tot de late uurtjes. Gaat 4 keer per jaar op vakantie en heeft meer en grotere apparatuur in z'n huis dan zijn uitkering kan verantwoorden. Dit spelletje speelt hij al een aantal jaar en ik hoop dat hij ooit tegen de lamp loopt maar ik zal het niet zijn die hem aangeeft. Da's mij te min.
pi_71956940
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:44 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Mijn overbuurman zit tussen 8:00 en 17:30 in de "Ziektewet" met z'n "rugklachten". Na 17:30 loopt hij met z'n gereedschapkist naar z'n auto en beunt tot de late uurtjes. Gaat 4 keer per jaar op vakantie en heeft meer en grotere apparatuur in z'n huis dan zijn uitkering kan verantwoorden. Dit spelletje speelt hij al een aantal jaar en ik hoop dat hij ooit tegen de lamp loopt maar ik zal het niet zijn die hem aangeeft. Da's mij te min.
Je weet het niet hè, wat er bij iemand speelt.
Mijn vader zit ook al een aantal jaren in de WAO (particulier verzekerd wegens eigen zaak, dus niet van jullie en mijn belastinggeld) en vertrekt regelmatig met een gereedschapskist om in het huis van zijn bejaarde schoonvader te werken. En hij heeft een hele dure auto. Uit een erfenis.
De man heeft vanaf zijn 16e meer dan 60 uur per week gewerkt als ondernemer en heeft meer bijgedragen aan de economie dan de meeste van jullie ooit zullen doen.

Maar vanachter je geraniums zitten oordelen dat de wereld zo oneerlijk en je tekort komt is makkelijk natuurlijk...
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:51:16 #28
110987 ErwinRommel
pi_71956963
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:37 schreef 0100 het volgende:

[..]

Het gaat mij ook meer om het principe. Ik vind het een onprettig gevoel om in een maatschappij te leven waar men elkaar op de hielen zit, ook wanneer je alles gewoon legaal volgens de wet doet.
Schijnbaar is het helaas nodig

En wat Paddy reeds schreef zou de wijkagent idd dit soort constateringen moeten raporteren. Hier ligt dus een manco bij de politie omdat ze het vaak wel weten, maar geen actie kunnen of willen ondernemen.
Wellicht dat deze stap gezet is (het zgn. klikken dus) om toch enige zekerheid in te bouwen. De aanwijzingen die een wijkagent heeft plus van "pentiti's" zou dus kunnen helpen om ze te vervolgen en kaal te plukken.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:52:10 #29
110987 ErwinRommel
pi_71956995
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:50 schreef Zeven7 het volgende:

[..]

Mijn vader zit ook al een aantal jaren in de WAO (particulier verzekerd wegens eigen zaak, dus niet van jullie en mijn belastinggeld) en vertrekt regelmatig met een gereedschapskist om in het huis van zijn bejaarde schoonvader te werken. En hij heeft een hele dure auto. Uit een erfenis.
De man heeft vanaf zijn 16e meer dan 60 uur per week gewerkt als ondernemer en heeft meer bijgedragen aan de economie dan de meeste van jullie ooit zullen doen.

Maar vanachter je geraniums zitten oordelen dat de wereld zo oneerlijk en je tekort komt is makkelijk natuurlijk...
Dan is er toch geen probleem? Hij is immers eerlijk aan zijn centen gekomen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:53:52 #30
110987 ErwinRommel
pi_71957055
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:43 schreef 0100 het volgende:

[..]

Ik snap je punt best en geloof ook dat het zeker kan helpen. Alleen wanneer er bewijzen zijn heeft de politie het recht om het te controleren. En wie oordeelt wanneer men mag overgaan op controle? Je moet bijna toch altijd vertrouwen op je emoties en gevoelens. Alleen als er feiten zijn heeft justitie het recht om in te grijpen, daar is ook het Nederlandse justitieapparaat op gebaseerd. Met deze maatregelen bestaat het gevaar dat je die regel overtreed.
Er is toch zoiets als de OvJ? Die kan besluiten een vervolg onderzoek in te stellen naar de herkomst van de luxe artikelen.
Goed waterdicht is het niet, maar het NL rechtssysteem mag men beschouwen als een van de beste ter wereld. Niks is perfect.
pi_71957199
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:52 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan is er toch geen probleem? Hij is immers eerlijk aan zijn centen gekomen.
nee, maar het is wel uitermate respectloos en écht stekend dat eerlijke mensen straks de bonnetjes aan de politie moeten laten zien na een leven hard werken. Het is toch geen politiestaat?

En ik vind respect voor de goeden zwaarder wegen dan wat kwaden via deze methode pakken. Dat doen ze dan maar op een andere manier. De politie heeft mag ik aannemen toch wel meer opsporingstechnieken dan het verongelijkte buikgevoel van de burger?
pi_71957416
klopjacht op de klanten van Scheringa
pi_71957589
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:50 schreef Zeven7 het volgende:

[..]

Als ik niet weet wat er speelt zal ik daar ook niet over oordelen maar in dit geval weet ik via z'n ex-werkgever wat meer details dan ik zou willen weten. In het geval van jou vader. Ik gun het hem van harte.
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:47:31 #34
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71959022
We gaan steeds meer richting een cultuur die een jaar of 60 - 70 geleden ook heerste toen werden er ook veel mensen verlinkt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:45:12 #35
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_71972804
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:58 schreef ErwinRommel het volgende:
Omgekeerde bewijslast

De politie gaat voortaan vaker de omgekeerde bewijslast toepassen. Bij vermoeden van oneigenlijk verkregen goederen is het aan de eigenaar om te bewijzen dat hij of zij de auto of scooter op legale wijze verkregen heeft.
Slechte zaak als je het mij vraagt.
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En wat Paddy reeds schreef zou de wijkagent idd dit soort constateringen moeten raporteren. Hier ligt dus een manco bij de politie omdat ze het vaak wel weten, maar geen actie kunnen of willen ondernemen.
Wellicht dat deze stap gezet is (het zgn. klikken dus) om toch enige zekerheid in te bouwen. De aanwijzingen die een wijkagent heeft plus van "pentiti's" zou dus kunnen helpen om ze te vervolgen en kaal te plukken.
Ik zie niet in waarom dit nu zou veranderen.....
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_71973672
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En laat die ketting dit keer van titanium zijn en flink goed vastgeketend zitten. Dit soort acties kunnen echt niet, heren gestapo polizei.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:36:26 #37
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71973797
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Het verlinken van mensen die oneerlijk aan hun geld zijn verkopen en daarmee de opsporings diensten helpen zouden een lintje moeten krijgen.

Stel je voor: jij werkt je het leplazerus om nog je ziektekosten verzekering te kunnen dokken terwijl de buurman die geniet van een uitkering er een BMW op na kan houden, dat voelt niet goed aan. En als dat anoniem gaat dan mag dat best onder de aandacht van de FIOD/Politie komen.
Dat van die uitkering ben ik het mee eens. De rest niet.

Als professionele criminaliteit écht zo'n eitje was, dan zouden meer mensen zich er mee bezig houden. Maar dat doen ze niet, omdat ze de risico's kennen.

Dus dat argument an sich (jij werkt je het leplazarus en ondertussen....) vind ik niet zo sterk.

Ik weet ook niet of die omgekeerde bewijslast wenselijk is. We moeten al veel te veel zaken bijhouden en zelf doen om anderen tevreden te stellen. Daarnaast lijkt het me nogal strijdig met de algemene geest van onze rechtsstaat.
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:40:32 #38
215628 woid
let's get Friendly
pi_71973882
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:29 schreef Harlon het volgende:

[..]

En laat die ketting dit keer van titanium zijn en flink goed vastgeketend zitten. Dit soort acties kunnen echt niet, heren gestapo polizei.
hoezo? heb jij een auto die je op papier niet kan betalen?`
pi_71973919
Vooral doen, criminele kampers en dealende Marokkanen aangeven. De politie hier kan je anonimiteit niet garanderen en voor je het weet staan ze met de hele familie voor je deur.
pi_71973949
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Als professionele criminaliteit écht zo'n eitje was, dan zouden meer mensen zich er mee bezig houden. Maar dat doen ze niet, omdat ze de risico's kennen.

Zouden er ook mensen kunnen zijn die zich uit principe niet naar dat lage niveau willen laten afzakken?
pi_71974112
Ik vind dit echt zo'n onzin hè, om zonder redelijke verdenkingen al verantwoording af te moeten leggen over je bezittingen aan de politie. Het is hier echt een politiestaat.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:52:27 #42
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71974146
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:43 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Zouden er ook mensen kunnen zijn die zich uit principe niet naar dat lage niveau willen laten afzakken?
Ook wel, maar ik denk dat je dat aantal overschat. Bovendien is de ene crimineel de andere niet. Dat alle criminaliteit van hetzelfde lage niveau is, is dan ook niet waar.
pi_71974204
Het afpakken van bezittingen van enkele lastige criminelen vind ik toch echt een slag minder belangrijk dan mijn eigen privacy. De privacy van een willekeurige burger. Ik heb geen zin om in die jacht betrokken te raken.
pi_71975266
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:43 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Met mijn posts bedoel ik dus niet dat die etters vrij rond moeten blijven lopen, maar dat de wet de politie niet eens kan steunen.

Wat die criminelen doen, dat is pas laag. Die mogen van mij flink aangepakt worden

Ik denk dus dat een wijkagent dergelijke dingen op hoort te vallen. Daar moet je de burger niet mee lastig vallen. Valse aangifte zou ook eerder kunnen. Mag mijn buurman niet dus.... (nee, daar werk ik niet aan mee)

Een inbraak meld ik trouwens wel. Net als een mishandeling. Denk zelfs dat je medeverantwoordelijk zou moeten zijn wanneer je een mishandeling niet zou melden.
pi_71977079
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

quote:
Meisje (17) vermoordt 30 mannen
Uitgegeven: 18 augustus 2009 12:06
Laatst gewijzigd: 18 augustus 2009 12:33

AMSTERDAM - In Brazilië heeft een meisje van 17 jaar toegegeven 30 mannen vermoord te hebben.
© ANPDat meldt de Engelse website Metro.

Het meisje werd bij een straatruzie in Sao Paulo opgepakt. Tijdens haar verhoor biechtte ze op vanaf haar vijftiende op moordenaarspad te zijn.

Ze verklaarde door 'frustratie, geld en gerechtigheid' tot haar daden aangezet te zijn.

Rechercheurs vermoeden echter dat het meisje ingehuurd werd door criminelen en gebruikt als seriemoordenaar.

Het meisje gaf aan voor haar achttiende de moorden te bekennen, zodat ze niet als volwassene berecht kan worden. Verder hoopt ze dat haar ouders niet overstuur zijn.
Had jij dat meisje niet eerder kunnen aangeven.
pi_71977740
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[..]

Dat vind ik dan weer geen vergelijking. Wanneer hij zou weten dat ze dit deed, zou hij haar vast en zeker aangeven.

Zou jij het , terwijl je wist dat ze die moorden pleegde, niet doen? Zou ik je trouwens medeschuldig vinden aan die moorden.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:29:06 #47
110987 ErwinRommel
pi_71984732
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[..]

Als ik het wist had ik dat zeker gedaan ja.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:37:13 #48
262650 kitao
prikplaatje
pi_71984897
Volgens mij gaat het helemaal de verkeerde kant op.
Stel : iemand met lang haar rijdt de grens over in een barrel , wordt meteen onderzocht op hasjiesh.
Een neger met dreadlocks rijdt in een Renault Cabrio , wordt meteen gezien als crimineel maar werkt zich bv dag en nacht kapot in de tankcleaning en heeft al zijn geld aangewonden om zijn droomauto te kopen.
Een jonge Turk rijdt in de Mercedes S6000 van zijn zaken-oom , wordt aangehouden en de zitting uit zijn stoel gesneden.
Indien de politie geen redelijke verdenkingen heeft van misdrijven moeten ze met hun gore rot poten overal vanaf blijven wmb.
megalomaniac
pi_71986086
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:50 schreef Picchia het volgende:
Ik vind dit echt zo'n onzin hè, om zonder redelijke verdenkingen al verantwoording af te moeten leggen over je bezittingen aan de politie. Het is hier echt een politiestaat.
NSB lijkt me eerder op zn plaats, en Wilders regeert niet eens..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:47:34 #50
110987 ErwinRommel
pi_71986429
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:33 schreef kawotski het volgende:

[..]

Jij zal dus niemand aangeven waarvan jij echt het zware vermoeden hebt dat die zijn luxe dmv criminele activiteiten bekostigd?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:50:35 #51
262650 kitao
prikplaatje
pi_71986498
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:47 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jij zal dus niemand aangeven waarvan jij echt het zware vermoeden hebt dat die zijn luxe dmv criminele activiteiten bekostigd?
Ik weet dat deze post niet voor mij bedoeld was , maar er is toch een Meld Misdaad Anoniem lijn ?
megalomaniac
pi_71986501
dus lekker je buurman aangeven bij de politie dat ze die maar ff moet controleren om te zien hoe hij z'n auto heeft kunnen betalen

klinkt als nederland op en top
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:54:40 #53
110987 ErwinRommel
pi_71986588
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:50 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik weet dat deze post niet voor mij bedoeld was , maar er is toch een Meld Misdaad Anoniem lijn ?
Ik denk dat deze oproep dan ook via die telefoonlijn zal gaan. Dit is echter een àppel aan de bevolking om ook daadwerkelijk te melden wanneer er ernstige verdenkingen zijn dat iemand zich verrijkt dmv criminele activiteiten.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:56:50 #54
110987 ErwinRommel
pi_71986641
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:50 schreef Apogist het volgende:
dus lekker je buurman aangeven bij de politie dat ze die maar ff moet controleren om te zien hoe hij z'n auto heeft kunnen betalen

klinkt als nederland op en top
Justitie zal (dan mag ik aannemen) natuurlijk eerst vooronderzoek doen. Niet iemand lukraak uit bed lichten omdat de buurman een melding heeft gemaakt.

De kreet leven en laten leven gaat niet op voor iedereen. Criminelen moeten weten dat ze verkeerd zitten en dat dat niet ongestraft kan blijven.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:59:30 #55
262650 kitao
prikplaatje
pi_71986700
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:54 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik denk dat deze oproep dan ook via die telefoonlijn zal gaan. Dit is echter een àppel aan de bevolking om ook daadwerkelijk te melden wanneer er ernstige verdenkingen zijn dat iemand zich verrijkt dmv criminele activiteiten.
En jij denkt werkelijk dat die criminelen zo dom zijn om hun gestolen geld meteen in patserbakken om te zetten?
Een paar schoffies van 16 jaar misschien , maar de echte crimineel zit in vastgoed en witwas praktijken bijv.
megalomaniac
pi_71986793
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Justitie zal (dan mag ik aannemen) natuurlijk eerst vooronderzoek doen. Niet iemand lukraak uit bed lichten omdat de buurman een melding heeft gemaakt.

De kreet leven en laten leven gaat niet op voor iedereen. Criminelen moeten weten dat ze verkeerd zitten en dat dat niet ongestraft kan blijven.
ja maar de bewijslast ligt nu bij de eigenaar van die auto... beetje krom. Je bent dus verdacht tot JIJ het tegendeel hebt bewezen.

uiteraard ben ik het met je eens dat justitie niet lukraak elke melding serieus zal nemen, maar toch is het allemaal een beetje krom
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:07:06 #57
110987 ErwinRommel
pi_71986960
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:59 schreef kitao het volgende:

[..]

En jij denkt werkelijk dat die criminelen zo dom zijn om hun gestolen geld meteen in patserbakken om te zetten?
Een paar schoffies van 16 jaar misschien , maar de echte crimineel zit in vastgoed en witwas praktijken bijv.
Dat is dus de zware criminaliteit. Daar heeft men weer andere afdelingen voor binnen het justtitie apparaat.
Waar het hier om gaat is die kleine rat die met bv thuisteelt zijn luxe bekostigd. Of de beunhaas die geniet van een WAO maar wel lekker werkt en daardoor dus de staat oplicht.
pi_71986965
quote:

[..]

nee, het is niet mijn probleem dat de overheid en politie de verkeerde prioriteiten stellen.

Maar, zal ik alvast beginnen met het aangeven van wat uitkerings'gerechtigden' die 'thuis' zitten, want dat wordt de volgende stap.

Als de politie criminelen zoekt heeft zij allang de middelen om elke crimineel op te sporen en aan te pakken. Dat zij al jaren de andere kant uitkijken is niet mijn probleem.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:09:35 #59
110987 ErwinRommel
pi_71987034
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:02 schreef Apogist het volgende:

[..]

ja maar de bewijslast ligt nu bij de eigenaar van die auto... beetje krom. Je bent dus verdacht tot JIJ het tegendeel hebt bewezen.

uiteraard ben ik het met je eens dat justitie niet lukraak elke melding serieus zal nemen, maar toch is het allemaal een beetje krom
Het klinkt idd krom ja, mee eens. Maar soms moet men het eens over een andere boeg gooien. Want waar we over praten is simpelweg onrecht. Iemand verrijkt zichzelf door er criminele activiteiten op na te houden. Dat kan en mag niet zo zijn. Dit vreet aan de mens. Vaak kan het ook een stap zijn opweg naar de wat zwaardere criminaliteit omdat het zo lucratief is. Dus ik zie zelfs nog iets als "preventie" achter deze maatregel.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:11:23 #60
110987 ErwinRommel
pi_71987098
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:07 schreef kawotski het volgende:

[..]

nee, het is niet mijn probleem dat de overheid en politie de verkeerde prioriteiten stellen.

Maar, zal ik alvast beginnen met het aangeven van wat uitkerings'gerechtigden' die 'thuis' zitten, want dat wordt de volgende stap.

Als de politie criminelen zoekt heeft zij allang de middelen om elke crimineel op te sporen en aan te pakken. Dat zij al jaren de andere kant uitkijken is niet mijn probleem.
Kijk en daar we dus al. Het individualisme is al zover doorgeslagen. "het is nl. niet mijn probleem".
Nee misschien niet de uwe, maar het is wel een maatschappelijk probleem, en de maatschappij, dat ben jij, ook als individu.
pi_71987227
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:33 schreef kawotski het volgende:

[..]

Voor NSB praktijken kun je ook prima bij de centrum partijen terecht. Het ironische is dat de communisten van de SP nog het vaakst voor onze niet-economische vrijheden opkomen. En dat is bedroevend. Privacy is geen hot item in onze politiek.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:16:02 #62
110987 ErwinRommel
pi_71987238
En buiten dat, het is een verzoek van de politie om dit soort zaken te melden, geen plicht. Dus het is voor een ieder om te bepalen wat hij/zij doet.
Maar als je weet dat bv iemand in luxe leeft zonder daar veel voor hoeven te doen en te geeft dat niet aan dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig en heb je geen recht tot klagen over dit soort zaken.
Dan heb je zelf een megaton boter op de kop.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:18:14 #63
262650 kitao
prikplaatje
pi_71987312
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat is dus de zware criminaliteit. Daar heeft men weer andere afdelingen voor binnen het justtitie apparaat.
Waar het hier om gaat is die kleine rat die met bv thuisteelt zijn luxe bekostigd. Of de beunhaas die geniet van een WAO maar wel lekker werkt en daardoor dus de staat oplicht.
Je hebt gelijk , de zware criminaliteit zit in de staat die de burger oplicht.
Die kleine crimineel doet niets anders als zijn geld terugvorderen.
En als de thuisteelt dermate gaat stinken dat de stroomkabels gaan doorsmelten en de rekeningen voor electriciteit gigantisch gaan oplopen dan zou ik ook de politie bellen en ook meteen aan de deur gaan kloppen. Anders niet.
megalomaniac
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:20:30 #64
110987 ErwinRommel
pi_71987392
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:18 schreef kitao het volgende:

[..]

Je hebt gelijk , de zware criminaliteit zit in de staat die de burger oplicht.
Die kleine crimineel doet niets anders als zijn geld terugvorderen.
En als de thuisteelt dermate gaat stinken dat de stroomkabels gaan doorsmelten en de rekeningen voor electriciteit gigantisch gaan oplopen dan zou ik ook de politie bellen en ook meteen aan de deur gaan kloppen. Anders niet.
lol

Kijk voor eigen gebruik soit!
Maar thuisteelt gebruiken voor de verkoop om daarmee je luxe te bekostigen is voor mij persoonlijk een stapje te ver
pi_71987407
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kijk en daar we dus al. Het individualisme is al zover doorgeslagen. "het is nl. niet mijn probleem".
Nee misschien niet de uwe, maar het is wel een maatschappelijk probleem, en de maatschappij, dat ben jij, ook als individu.
je begrijpt me verkeerd denk ik. Het is wel degelijk mijn probleem, maar dit is niet het enige. We hebben de politie en zelfs stadswachten niet voor niets. Het beleid dat men voert moeten ze eerst maar eens veranderen en dan neem ik mijn 'extra' verantwoordelijkheid. Als ik ze nu bijv. bel om hangjongeren te verjagen dan hebben ze 1001 excuses om niet te komen, waaronder het niet koud laten worden van de Fou Yong Hai. Ik heb aan 1 excuus genoeg om niet voor hun zaken op te draaien.
pi_71987481
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:15 schreef Picchia het volgende:

[..]

Het ironische is dat de communisten van de SP nog het vaakst voor onze niet-economische vrijheden opkomen.
en daar zit er nou net 1 die graag een Intifada heeft.. als ik moslim was alla (grapje)..
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:25:42 #67
262650 kitao
prikplaatje
pi_71987558
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

lol

Kijk voor eigen gebruik soit!
Maar thuisteelt gebruiken voor de verkoop om daarmee je luxe te bekostigen is voor mij persoonlijk een stapje te ver
Al die afkortingen , soit ?

Lekker wietje op z'n tijd , moet ook eens kunnen , zonder het gevoel dat je de maffia ondersteunt.

megalomaniac
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:27:09 #68
110987 ErwinRommel
pi_71987598
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:20 schreef kawotski het volgende:

[..]

je begrijpt me verkeerd denk ik. Het is wel degelijk mijn probleem, maar dit is niet het enige. We hebben de politie en zelfs stadswachten niet voor niets. Het beleid dat men voert moeten ze eerst maar eens veranderen en dan neem ik mijn 'extra' verantwoordelijkheid. Als ik ze nu bijv. bel om hangjongeren te verjagen dan hebben ze 1001 excuses om niet te komen, waaronder het niet koud laten worden van de Fou Yong Hai. Ik heb aan 1 excuus genoeg om niet voor hun zaken op te draaien.
Ahhh juist ja.
Het moet ook beleid worden van de politie om wel gewoon te komen. Excuses van "ja we zitten ff te chinezen" gaat er bij mij ook niet in en word ik pissig.
Beetje burgerzin/plicht en de politie doet hun uiterste best, dan word het nog wel wat met Nederland.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:29:13 #69
110987 ErwinRommel
pi_71987667
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:25 schreef kitao het volgende:

[..]

Al die afkortingen , soit ?

Lekker wietje op z'n tijd , moet ook eens kunnen , zonder het gevoel dat je de maffia ondersteunt.

Soit is Frans
Ik gun een ieder zijn joint. Ik ben er ook niet op tegen al drink ik zelf liever een goede pint of 10
Maar als je er je handel van maakt dan mag dat wat mij betreft gestopt worden. Ok, ff een oogst aan je beste maat geven, soit.
Maar erin gaan dealen is toch echt wat anders.
pi_71987753
Waarom dient er dan een verschil te zijn tussen handel en thuisteelt?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:34:25 #71
262650 kitao
prikplaatje
pi_71987849
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Soit is Frans
Ik gun een ieder zijn joint. Ik ben er ook niet op tegen al drink ik zelf liever een goede pint of 10
Maar als je er je handel van maakt dan mag dat wat mij betreft gestopt worden. Ok, ff een oogst aan je beste maat geven, soit.
Maar meld dan overlast en terechte vermoedens met het liefst enige bewijzen , jouw topic kan makkelijk anders opgevat worden en met bewijslast omkeren, daar ben ik faliekant op tegen.
megalomaniac
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:42:12 #72
110987 ErwinRommel
pi_71988139
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:34 schreef kitao het volgende:

[..]

Maar meld dan overlast en terechte vermoedens met het liefst enige bewijzen , jouw topic kan makkelijk anders opgevat worden en met bewijslast omkeren, daar ben ik faliekant op tegen.
Ik mag hopen dat de burger ook nog enig moreel besef heeft van wat goed en kwaad is Kitao.
En de politie zal dat ook vast wel filteren en als er echt stront aan de vinger is zullen ze vervolg onderzoek instellen en die persoon wellicht schaduwen.

Als blijk dat men verkeerd zat is een vette excuses plus schadevergoeding wel op zijn plaats.
pi_71988213
Nederland verandert in een Stasistaat, waar je je buren niet meer kan vertrouwen.

Leuk is dat.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:46:17 #74
110987 ErwinRommel
pi_71988293
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:43 schreef Salvad0R het volgende:
Nederland verandert in een Stasistaat, waar je je buren niet meer kan vertrouwen.

Leuk is dat.
Dat valt wel mee hoor
Alhoewel ik op Schiphol wel staande gehouden werd omdat ik me zgn "verdacht gedroeg" bij bepaalde tax free-shops. Werd ik aangesproken door een agent in burger die zich als toerist had uitgedost
Of ik me ff wilde identificeren en mijn handbagage wilde openen.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:52:20 #75
262650 kitao
prikplaatje
pi_71988501
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:43 schreef Salvad0R het volgende:

Leuk is dat.
Niet te grof , ik zou het ook niet leuk vinden als een ander loopt te profiteren.
Maar we leven in een dichtbevolkt land en fouten worden gauw gemaakt , dus ik zou er inderdaad heel voorzichtig mee omgaan.
Bovendien heb ik weinig reden om de staat te helpen zeker niet als die klote PVV aan de macht komt met hun immigratiefuckregeltjes.

Amandla Awethu.

megalomaniac
pi_71988782
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor
Alhoewel ik op Schiphol wel staande gehouden werd omdat ik me zgn "verdacht gedroeg" bij bepaalde tax free-shops. Werd ik aangesproken door een agent in burger die zich als toerist had uitgedost
Of ik me ff wilde identificeren en mijn handbagage wilde openen.
Zodra de politie "de burger" wil inschakelen om zich te bemoeien met politiezaken, dan verandert het in een Stasistaat.

Per definitie. Dat valt niet mee, dat is gewoon zo.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:04:39 #77
262650 kitao
prikplaatje
pi_71988913
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:00 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Zodra de politie "de burger" wil inschakelen om zich te bemoeien met politiezaken, dan verandert het in een Stasistaat.

Per definitie. Dat valt niet mee, dat is gewoon zo.
Ik vind opsporing verzocht geen Stasi-programma. Toch?
Ik heb nooit iemand herkend dus ik kijk er ook nooit naar.
Dat zeg ik ook altijd tegen de politie , ik weet van niets.

[ Bericht 5% gewijzigd door kitao op 19-08-2009 04:35:24 ]
megalomaniac
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:23:27 #78
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71989542
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:37 schreef kitao het volgende:
Volgens mij gaat het helemaal de verkeerde kant op.
Stel : iemand met lang haar rijdt de grens over in een barrel , wordt meteen onderzocht op hasjiesh.
Een neger met dreadlocks rijdt in een Renault Cabrio , wordt meteen gezien als crimineel maar werkt zich bv dag en nacht kapot in de tankcleaning en heeft al zijn geld aangewonden om zijn droomauto te kopen.
Een jonge Turk rijdt in de Mercedes S6000 van zijn zaken-oom , wordt aangehouden en de zitting uit zijn stoel gesneden.
Indien de politie geen redelijke verdenkingen heeft van misdrijven moeten ze met hun gore rot poten overal vanaf blijven wmb.

Straks ben je in Nederland schuldig toto het tegendeel bewezen is.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71998983
NL is een Stasistaat., allang.
Clinton of Borg: "Hillary says resistance is futile! "
  woensdag 19 augustus 2009 @ 07:42:08 #80
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72000650
quote:

[..]

Niet per se.

Simpelweg omdat het mijn zaken niet zijn. Het wordt een ander verhaal wanneer die man z'n geld verdient door de kroeg op de hoek en de kleine groenteboer een straat verder af te persen. Maar niet alles is aan mij om te controleren en verlinken.

Voorts lijkt me vrij duidelijk dat dit soort acties voortkomen uit fiscale overwegingen in plaats van nobele overwegingen omtrent veiligheid. Daar heb ik eigenlijk geen behoefte aan, dat soort praktijken.
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wat is het maatschappelijke gevaar van die thuisteler als ik je vragen mag?

Fraude met gemeenschapsgeld mag wat mij betreft altijd worden aangepakt. Maar geloof mij: daar heeft dit niet zoveel mee te maken. Zolang er bodybuilders van 120+ KG al jaren ongestoord WAO kunnen ontvangen vanwege fysieke klachten, geloof ik niet dat we maatregelen als deze nodig hebben om fraude te bestrijden.

Een beetje verstand bij de betrokken instanties zou al veel helpen.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 07:45:54 #81
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72000671
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Soit is Frans
Want?

Wapenhandel, da's pas vieze business
pi_72000833
Ah.. binnenkort is het banentekort dus ook opgelost zie ik.. lang leve de DDR oplossing?

OT: laat ze eerst eens wat meer goodwill kweken ipv dit soort onderbuikgevoelens uit te spelen. Zoals al gezegd hebben we hier oa de wijkagent voor
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_72016989
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 08:07 schreef Boswachtertje het volgende:
OT: laat ze eerst eens wat meer goodwill kweken ipv dit soort onderbuikgevoelens uit te spelen. Zoals al gezegd hebben we hier oa de wijkagent voor
that ship has sailed..

Als ik nu zeg, he juut, ga eens kijken in dat woonwagenkamp 200 meter verderop want die AMG die daar staat naast die verplaatsbare villa dat vertrouw ik niet helemaal. Er is geen wijkagent die zelfs maar op de deurbel van die woonwagen durft te drukken.. ondertussen is allang in de hele gemeente bekend hoe die familie aan hun geld komt.

Ik denk dat het voor de statistieken is, als wij nsb'ers niemand aangeven dan is er gewoonweg geen criminaliteit. Dat kan dan mooi in de nieuwjaarsspeech ter vermelding naast het aantal gedaalde fietsendiefstallen - lees aangiftes (want je weet dat er na een aangifte geen agent is die zich bekommert om jouw fiets dus waarom zou je nog aangeven)
pi_72017468
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:04 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik vind opsporing verzocht geen Stasi-programma. Toch?
Ik heb nooit iemand herkend dus ik kijk er ook nooit naar.
Dat zeg ik ook altijd tegen de politie , ik weet van niets.
Alleen levenloze bejaarden kijken naar Opsporing Verzocht, om redenen te vinden voor hun pleinvrees.
pi_72018060
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een kulargument. Als de politiek ons 24 uur per dag in de gaten wil houden is dat "Schijnbaar nodig"? Absurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')