abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73101888
Ja, dat was standard practice. Hoewel ik één keer een neutraal heb uitgedeeld en een dermate eerlijke verkoper trof dat deze me toch positieve feedback gaf!

Ik vind de drie die jij noemt ook heel erg op elkaar lijken en zou ze nooit alledrie willen. Puur op geur is TV van die drie wat mij betreft de beste, maar T42 biedt wel een veel betere value for money. Dus dan moet je gaan bedenken of je genoegen neemt met een ietsje minder geur voor véél minder geld. Ik ben trouwens ook heel benieuwd naar de nieuwe L'AP - Havana Vanille: rum, sigaren en vanille. Die schijnt voor L'AP begrippen ook een hele sterke sillage en longevity te hebben lees ik op de blogs

Heeft hier trouwens al iemand TdH parfum geprobeerd? Beviel me goed. Zachter (minder peper) dan 't origineel en ook niet zo high on Iso-E Super. ZSM een side-by-side op PP.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:39:48 #177
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73102067
Ha, nu noem je net twee geuren waar ik ook geïnteresseerd in ben. Terre d'Hermes EdT heeft voor mij voornamelijk emotionele waarde, alhoewel ik het altijd wel erg lekker vind ruiken een uur nadat ik het op heb gedaan.

En L'Artisan Havana Vanille klinkt als muziek in mijn oren. Ik vond Guerlain Spiritueuse Double Vanille té Lutens-achtig (te zwaar, te orientaals) en Tobacco Vanille eigenlijk te licht/transparant. Dus als Havana Vanille ertussenin zit, zou dat mooi zijn.
Confidence through competence
pi_73103356
Funny, ik vind SDV juist niet zo zwaar en TV, wat ik me ervan herinner, syrupy-sweet! Maarrr ik heb TV alweer heel lang niet geprobeerd dus ik kan me vergissen. SDV heeft vooral een minty quality die van de tabaksbladeren afkomt die ervoor zorgt dat het geheel wat frisser aandoet. En de echte vanille laat heel lang op zich wachten. De Havana Vanille lijkt mij ook echt geweldig!

heb je nog wat TV over?

Trouwens @V_A over Shalimar en opoponax versus vanille: ik weet nog steeds niet hoe opoponax an sich ruikt, maar in die vintage Shalimar zit heel duidelijk een flinke dosis (ethyl) vanill(in)e. Zo sterk ruikt ik 'm in de huidige Shalimar absoluut niet!

EDIT: net even met Skins Amsterdam gebeld en zij voeren op dit moment Havana Vanille niet en weten niet zeker of ze 'm ooit gaan krijgen omdat L'AP niet zo hard loopt en ze niet meer de hele collectie willen aanhouden...

[ Bericht 13% gewijzigd door W1ZZ op 25-09-2009 16:36:03 ]
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:36:29 #179
55709 Stereotomy
pi_73103529
Ik heb een opdrogende TV-vial waar geen drup meer uitkomt tenzij je het 10x tegen je huid tikt. TV is inderdaad best zoet, maar dan wel transparant-zoet. Als een vanillekaars.

En ik heb het niet zo met Lutens, misschien dat ik daarom SDV ook nét niet helemaal vind. Ik zou nog wel een 5 ml decant willen hebben denk ik. Maar laat ik weer eens wat minder spenderen. Heb nu 12 flessen staan, zou er van mezelf eigenlijk 2 moeten wegdoen, maar weet niet welke twee.

En L'Artisan vind ik een hele goede lijn. Misschien voor mij wel de meest interessante nichelijn. Zeg maar soort van Lutens voor watjes.
pi_73103841
Ik vind ook dat L'AP hele, hele mooie dingen maakt maar ze missen voor mij zonder uitzondering de oomph die ik wel wil... Jij hebt 12 flessen en wilt indammen, wat moet ik dan wel niet
pi_73185102
Hm, dan ben ik ineens benieuwd op hoeveel flessen M zit. EDIT: lama, net op BN gekeken. 12 vind ik schappelijk, wil ook niet teveel daarboven gaan. Decants tellen niet

Ondanks dat ik L'AP altijd beschouw als mijn favoriete niche-lijn, zijn er toch verrassend weinig geurtjes bij die ik de moeite van het aanschaffen/regelmatig dragen vind. Misschien moet ik mn perceptie eens bijstellen.
pi_73189785
Tja, ik zou er wel een aantal kwijt kunnen, maar zolang ik geen geldzorgen heb vind ik 't de moeite niet waard om ze te verkopen. En met uitzondering van Hugh Parsons Yellow draag ik ze allemaal nog wel minimaal eens in de maand.

Ik heb trouwens ook m'n decants / minis (alles van 5ml of meer) in de lijst staan. Daar tegenover staat dan weer dat ik van sommige geuren (Mitsouko, Shalimar, No 19, Vetiver) meerdere flessen heb die niet in de lijst staan.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:06:33 #183
55709 Stereotomy
pi_73213173
Buying spreeeeeee

Net 99% 50 ml L'Artisan Timbuktu gekocht.
pi_73214255
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:54 schreef wht het volgende:

[..]

Ik hoop serieus dat jij meer geluk hebt. Ik wacht nog steeds
Your order shipped today 7/10/2009 with Global Mail Air Service
Haha, sjiek. Wil net een mailtje gaan sturen naar hun, gaat de bel. Zul je het pakketje hebben.
Ongeveer 3 maanden onderweg geweest. Naja, ik ben iig blij dat het nog is binnengekomen.
Alleen heb ik weinig trek om de volgende keer weer zo lang te wachten .
pi_73216821
Overigens op aanraden hier givenchy pi gekocht. Waanzinnig lekker!
More pls...
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:13:59 #186
55709 Stereotomy
pi_73216950
Pi zou ik een goeie vinden als je niet naar JPG Le Male wil ruiken wanneer je uitgaat.

Givenchy Pi is tevens een van de twee geurtjes waar ik een uitgesproken: 'Hmm, wat ruikt het hier lekker'-compliment op heb gehad van de andere sexe. De andere was C&S No. 88.

Vanavond Salsa. Met Y. Ik doe denk ik een spraytje Guerlain Spiritueuse Double Vanille op.

[ Bericht 14% gewijzigd door Stereotomy op 29-09-2009 18:19:05 ]
pi_73217273
Met Y? Heb je V gedumpt???
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:26:36 #188
55709 Stereotomy
pi_73217304
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:25 schreef W1ZZ het volgende:
Met Y? Heb je V gedumpt???
V is stom en moet dinsdagavond werken.
pi_73217738
Girlz r stoopid!
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:48:46 #190
55709 Stereotomy
pi_73217923
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:42 schreef W1ZZ het volgende:
Girlz r stoopid!
Quoted for truth.
pi_73218007
Ben ook maar eens aan de geurtjes gegaan Wel relatief goedkope dan maarja:

pi_73219082
Als het jou bevalt, prima toch. En misschien raak je over een tijdje hierop een beetje uitgekeken en ga je andere dingen zoeken.. ook prima!
pi_73220699
voor mannen vind ik hugo boss - hugo echt het aller heerlijkste op aarde! haha dat wilde ik even kwijt :p
  dinsdag 29 september 2009 @ 23:26:10 #194
55709 Stereotomy
pi_73228552
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:13 schreef Stereotomy het volgende:

Vanavond Salsa. Met Y. Ik doe denk ik een spraytje Guerlain Spiritueuse Double Vanille op.
Orientals bij dansen =

Knuf
  woensdag 30 september 2009 @ 00:10:47 #195
55709 Stereotomy
pi_73230001
En nog ff een vraagje aan W1ZZ of iemand anders: Guerlain's SDV is *zoooo* ontzettend 'Lutens' voor mij, dat ik me afvraag: welke geuren van Lutens lijken het meest op SDV?
pi_73233126
Whoei, lastig aangezien ik zelf SDV helemaal niet zo lutensesque vind. Voor de combinatie tabak/syrup (ik ga maar even uit van jouw mening, ik ben het totaal niet eens met de syrup ) moet je Fumerie Turque proberen. Máár SDV heeft een sterke minty/herbal noot die FT niet heeft. Verder zijn er geen Lutensgeuren die een sterke tabaksnoot hebben.

Voor geuren die niet tabak/syrup zijn maar wel in dezelfde lijn liggen kun je Borneo 1834, Chergui (lijkt een béétje op L'air du desert marocain), Encens et Lavande en Vetiver Oriental eens proberen. Dat zijn allemaal minder zoete Lutens.
pi_73235323
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:42 schreef W1ZZ het volgende:
Girlz r stoopid!
Boyz r too. Srsly. :/
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:09 schreef W1ZZ het volgende: Chergui (lijkt een béétje op L'air du desert marocain)
Neeeee!
LAdDM is kurkdroog & herbal, Chergui is veel stroperiger en heeft een bittere leernoot om het zoete uit te balanceren. Afgezien van een schep amber zie ik geen overeenkomsten.
SDV heb ik nooit geprobeerd, maar van beschrijvingen lijkt Chergui me het dichstbij komen. Die heeft (IMO, tenminste) óók een mentholachtige vibe in de topnotes.
  woensdag 30 september 2009 @ 12:04:41 #198
55709 Stereotomy
pi_73237853
Ik denk dat ik SDV maar even naar V_A ga opsturen ofzo. Kijken wat de girlz ervan vinden.
pi_73248192
Heb vanmiddag een monster Guerlain Idylle gescoord... begint wel nogal vrouwelijk maar ben benieuwd wat ie daarna gaat doen!
pi_73266350
Zijn er mensen die bij fragrancex hebben besteld met de standaard mail ipv ups? Zo ja, was het er dan binnen 2 weken? Heb namelijk weinig trek om weer 3 maanden te wachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')