abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71954144
Middag. Ik stel deze vraag voor een vriend van me die (idioot genoeg) weigert om te gaan 'leren'. Ik noem hem even, ehm, Barry.

Barry is in schooljaar 2007-2008 gezakt voor zijn HAVO examen. Hij had drie onvoldoendes. Hij is toen van school afgegaan en heeft afgelopen schooljaar (2008-2009) het hele jaar gewerkt. Dit schooljaar (nu al zeg maar) is hij ook alweer aan het werk.

Ik heb hem al meerdere malen aangespoord om toch zijn HAVO via een thuisstudie of avondschool af te maken, zodat hij een fatsoenlijke opleiding kan doen. Dit weigert ie.

Een van zijn grootste 'smoezen' is dat hij dan twee vakken moet gaan halen. Hier zit het probleem. Barry heeft geen cijferlijsten of rapporten meer van zijn eindexamenjaar. Zijn excuus is (letterlijk!): "Ja ik heb die lijsten toch niet meer, dan moet ik toch gewoon heel havo 5 opnieuw doen of niet soms?".

Mijn vraag (namens hem, aan jullie) is: Hoe kom je aan certificaten dat je bepaalde vakken hebt behaald? Geeft de school die door aan een instantie (IB-Groep bijv?)? Moeten certificaten aangevraagd worden? Hoe zit dit?

Hoe wist niet zo goed waar dat hij deze vragen dus daarom maar hier. Naar school gaan en daar navraag doen is echt een last-resort. Hij heeft nogal wat problemen veroorzaakt daar (met gevolgen; justitie).

Bij voorbaat dank mensen.. als jullie iets weten, gaarne.
Blaze with the fire that is never extinguished
  PR/Manusje van alles maandag 17 augustus 2009 @ 17:12:27 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71954266
M'n vriend Barry wil wat weten. sure

Je kan toch echt het beste langs je oude school gaan
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_71954323
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
M'n vriend Barry wil wat weten. sure

Je kan toch echt het beste langs je oude school gaan
Ik zelf volg IBM in Breda. Daarnaast verdien ik geld met pokeren.

Dus ja, het is voor een vriend die gewoon te lui is om dingen te gaan doen en die op dit moment setteld voor een netto salaris van 1400€ per maand (max.).
  PR/Manusje van alles maandag 17 augustus 2009 @ 17:16:34 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71954353
mja als hij daar vrede mee heeft he, waarom maak jij je dan zo druk. Als hij niet wil is het toch zinloos?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_71954357
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:06 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Naar school gaan en daar navraag doen is echt een last-resort. Hij heeft nogal wat problemen veroorzaakt daar (met gevolgen; justitie).
Oeioei, want ze zouden wel eens iets naars kunnen zeggen!
Wees een vent en ga gewoon naar je oude school.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71954407
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
mja als hij daar vrede mee heeft he, waarom maak jij je dan zo druk. Als hij niet wil is het toch zinloos?
Omdat het zonde is. Ik zat tot de derde klas bij hem in de klas (toen bleef ie zitten). Hij had makkelijk VWO aangekund, alleen deed hij naar mijn weten nooit iets voor school.
Dat hij toen in 5 havo zakte was meer dan logisch.

En tsjah waarom maak ik me druk. Omdat het gewoon doodzonde is....
pi_71954853
Barry moet gewoon VAVO gaan doen, hoeftie alleen de vakken waarie voor gezakt is over te doen
Gewoon, omdat het kan.
pi_71954941
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:39 schreef -AnneX- het volgende:
Barry moet gewoon VAVO gaan doen, hoeftie alleen de vakken waarie voor gezakt is over te doen
Zal daar zo eens wat op gaan googlen. Dat is wel gewoon een dag school hoop ik he?
pi_71955004
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:43 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Zal daar zo eens wat op gaan googlen. Dat is wel gewoon een dag school hoop ik he?
zowel overdag als 's avonds kun je de VAVO volgen
dit verschilt alleen soms nog wel eens per opleidingsplaats... VAVO word aangeboden door het ROC, dus ik zou zeggen ga eens op de site van de ROC in jouw streek kijken
Gewoon, omdat het kan.
  Moderator maandag 17 augustus 2009 @ 17:51:57 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71955191
Het maakt niet uit wie of wat Barry is, 'kay?

Enfin, Vavo inderdaad !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')