Aan de andere kant is hij wel verantwoordelijk voor het binnenhalen van de keepers Steppe en Lejsal en zijn de aankopen ook niet bepaald gelukkig geweest.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:34 schreef GuRBuH het volgende:
In hoeverre die tegendoelpunten aan Sollied te danken zijn valt nog het een en ander te zeggen imho. Zo heeft Hveen niet een supersterke verdediging (Breuer) en keepersproblemen. Aan de andere kant wilde Sollied perse met een zonevedediging werken (of juist net andersom, maar iig niet wat Dingsdag en co gewend waren)
De directie/scouting haalt de spelers, de trainer niet bij Heerenveen. Ongetwijfeld ook één van de belangrijkste oorzaken waarom het 'mis' gelopen is. Heerenveen wil jong talent opleiden en verkopen, Sollied wil met ervaren spelers presteren.. Het vinden van de ideale mix is, ondanks de bekerwinst, simpelweg niet geluktquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:37 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Aan de andere kant is hij wel verantwoordelijk voor het binnenhalen van de keepers Steppe en Lejsal en zijn de aankopen ook niet bepaald gelukkig geweest.
Heerenveen was juist altijd sterk in het scouten van onbekende talenten die dan doorgroeiden en met winst verkocht werden. Nadat Sollied kwam was dat afgelopen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:43 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
De directie/scouting haalt de spelers, de trainer niet bij Heerenveen. Ongetwijfeld ook één van de belangrijkste oorzaken waarom het 'mis' gelopen is. Heerenveen wil jong talent opleiden en verkopen, Sollied wil met ervaren spelers presteren.. Het vinden van de ideale mix is, ondanks de bekerwinst, simpelweg niet gelukt
Tja, Kuiper heeft wat dat betreft een beetje een dubbele pet op... Een aparte TD zou mij nog wel interessant lijken.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:43 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
De directie/scouting haalt de spelers, de trainer niet bij Heerenveen. Ongetwijfeld ook één van de belangrijkste oorzaken waarom het 'mis' gelopen is. Heerenveen wil jong talent opleiden en verkopen, Sollied wil met ervaren spelers presteren.. Het vinden van de ideale mix is, ondanks de bekerwinst, simpelweg niet gelukt
Ik eet mn voetbalschoen op als Maaskant de nieuwe trainer wordquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:23 schreef SCH het volgende:
Op het Heerenveen forum wordt natuurlijk vooral om Adriaanse geroepen. Maar ook heel opvallend veel om Maaskant.
Maaskant![]()
![]()
quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:32 schreef SCH het volgende:
Danny Blind wordt ook als serieuze optie genoemd, in die zin dat hij al gepolst zou zijn, ontevreden zou zijn bij Ajax enz.
Die betreffende user heeft contact met een 88-jarige seniele ex-scout van ajax. Onzin dus.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:32 schreef SCH het volgende:
Danny Blind wordt ook als serieuze optie genoemd, in die zin dat hij al gepolst zou zijn, ontevreden zou zijn bij Ajax enz.
Heerlijk dat geruchtencircuit.
Met golfer?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:51 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Die betreffende user heeft contact met een 88-jarige seniele ex-scout van ajax. Onzin dus.
Iedereen kan kandidaat zijn. Voorlopig hebben we De Jonge en als we weer wat gaan winnen zal hij wel blijven. Van t Schip lijkt me niet meteen passen bij Heerenveen en hij heeft geen hoofdtrainerservaring en past dan ook niet bij een topclub als Heerenveen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:47 schreef Barca het volgende:
Sjon van 't Schip nog een kandidaat?
Twente toch? Passen ... dat zegt men van Jol en Ajax ook. Voorlopig doet Jol het niet zo slecht.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Iedereen kan kandidaat zijn. Voorlopig hebben we De Jonge en als we weer wat gaan winnen zal hij wel blijven. Van t Schip lijkt me niet meteen passen bij Heerenveen en hij heeft geen hoofdtrainerservaring en past dan ook niet bij een topclub als Heerenveen.
A3 Koster?quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:02 schreef GuRBuH het volgende:
Van t Schip is een eeuwige assistent, die kan niks alleen, net zo als die buttbuddy van Van Gaal, hoe heet die sjaak ook alweer?
Haal dan Alex Pastoor op bij Excelsior
quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:02 schreef GuRBuH het volgende:
Van t Schip is een eeuwige assistent, die kan niks alleen, net zo als die buttbuddy van Van Gaal, hoe heet die sjaak ook alweer?
Vast hetzelfde als wat ik eerder al zeiquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:34 schreef SCH het volgende:
Wat zit die Johan Derksen weer af te geven op Foppe. Dom hoor.
We moeten talenten opleiden én ambitieus zijn. Wat mij betreft mag Foppe aan de slag om die jongens beter te maken, Ingelsten ombouwen van hardloper tot voetballer etc. Dan een tactische trainer, die meer feeling heeft met de groep en de club voor de wedstrijden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:17 schreef MaxPower het volgende:
Johan Derksen gaat te ver, maar ik ben ook niet zo blij met die bemoeienis van Foppe overal. Als we écht een cultuuromslag willen maken, en ambitieus willen zijn, dan is Foppe niet de man die dat moet doen. Als we talenten willen opleiden en altijd 5e willen worden uiteraard wel.
Foppe wordt ook niet de man die dat gaat doen maar als hij nu even nodig is voor hang- en sluitwerk dan heb ik daar niet zoveel problemen mee. Maar niet te lang!quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:17 schreef MaxPower het volgende:
Johan Derksen gaat te ver, maar ik ben ook niet zo blij met die bemoeienis van Foppe overal. Als we écht een cultuuromslag willen maken, en ambitieus willen zijn, dan is Foppe niet de man die dat moet doen. Als we talenten willen opleiden en altijd 5e willen worden uiteraard wel.
quote:Sollied weg bij Heerenveen na conflict over transfers
Van onze verslaggever Charles Bromet
Gepubliceerd op 31 augustus 2009 23:34, bijgewerkt op 23:41
AMSTERDAM - Noorse trainer won in mei nog de KNVB-beker met Heerenveen. Na vijf wedstrijden in het nieuwe seizoen verlaat hij de club al.
De coach die Heerenveen vorig seizoen nog naar de eerste prijs in de clubgeschiedenis leidde, winst van de KNVB-beker, is na vijf competitieronden in de eredivisie vertrokken bij de Friese subtopper. Trond Sollied, de Noor die bij al zijn clubs succes had met landstitels of bekerzeges, legde zijn functie maandag neer.
Onoverbrugbare cultuurverschillen zouden ten grondslag liggen aan dit besluit, dat door de club zowel ‘betreurenswaardig’ als ‘onvermijdelijk’ werd genoemd. Chris van Puyvelde, de vaste assistent van Sollied, verlaat de club eveneens. Jan de Jonge, hoofd opleidingen, is voorlopig als interim-trainer naar voren geschoven.
Oud-coach Foppe de Haan krijgt voorlopig een rol op de achtergrond. ‘Als een soort coach van Jan, iemand waar hij met vragen terecht kan’, aldus algemeen directeur Yme Kuiper. Hij sluit niet uit dat De Haan ook plaatsneemt op de bank. ‘Maar dat ligt aan Jan.’
Heerenveen maakte een teleurstellende competitiestart met vier punten en staat slechts vijftiende op de ranglijst. In de seizoenouverture, de strijd om de Johan Cruijff Schaal tegen landskampioen AZ, ging Heerenveen fors onderuit, met 5-1. De club plaatste zich donderdag wel voor de groepsfase van de Europa League, door PAOK Saloniki uit te schakelen.
Coach en clubleiding kwamen echter herhaaldelijk met elkaar in botsing over het te voeren transferbeleid. Sollied meende dat het de laatste jaren binnengekomen geld uit de transfers van onder meer Afonso Alves, Klaas-Jan Huntelaar, Georgios Samaras en Danijel Pranjic moest worden geïnvesteerd in nieuwe spelers.
Niet alleen voor het directe resultaat, maar vooral omdat hij de drukke Europese weken vreest wanneer zijn spelers met drie duels in een week fysiek zwaar worden belast. Hij wees ook op de langdurige absentie van zijn middenvelders Roorda, Väyrynen, Smarason, Svec en Elm, waardoor hij te veel noodverbanden moest aanbrengen.
Directeur Kuiper meende dat de club hem voldoende tegemoet was gekomen en wilde het geld investeren in de uitbouw van het Abe Lenstra Stadion. Bovendien bestond er in de club ontevredenheid over het spel van het team en de eigenzinnigheid van Sollied, die op zijn beurt de medische staf bekritiseerde. Spelers zouden niet tijdig genoeg geopereerd worden.
De coach staat bepaald niet bekend als een goede communicator en houdt er zo zijn eigen werkwijze op na. Vorig seizoen al werd hem verweten dat hij na de uitwedstrijden op eigen gelegenheid terug reisde, terwijl de selectie gewoon in de spelersbus stapte.
Deze en andere kleine irritaties verdwenen wat naar de achtergrond, mede dankzij de goede resultaten in de competitie en de winst van de beker, in mei tegen FC Twente.
Sollied (50) kwam in de zomer van 2008 over van AA Gent, als opvolger van Gertjan Verbeek. Nadat hij al zes keer het bekertoernooi had gewonnen in drie landen (Noorwegen, België en Griekenland) won Sollied met Heerenveen zijn zevende beker, in het vierde land waar hij actief was.
Oh leuk, als ik ga, ga ik ook wat langer dus dan kunnen we gezellig nog even samen de gay-scene inquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:01 schreef MaxPower het volgende:
SCH heb je een tip voor een leuk hotel in Lissabon? Ik ga van maandag tot vrijdag.. dus lekker in het centrum op loopafstand van wat culturele shizzle.![]()
quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"En dan steek ik mijn vinger zó diep in uw reet, herr Von Gahl"
Hotel graag, ga met mijn vriendinnetje.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh leuk, als ik ga, ga ik ook wat langer dus dan kunnen we gezellig nog even samen de gay-scene in
Vermaard hostel, niet duur. Of wil je een hotel?
http://www.hostelworld.co(...)-Hostel/Lisbon/20929
Picsquote:Op dinsdag 1 september 2009 10:22 schreef MaxPower het volgende:
Hotel graag, ga met mijn vriendinnetje.![]()
Ze zal vast woest aantrekkelijk zijn. Zit haar voetbalhart op de goede plek?quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:40 schreef MaxPower het volgende:
Gewoon naar Lissabon gaan. En anders maar op hyves kijken.
Niet bepaald..quote:
Prima, zal het later deze week eens uitzoeken. Je slaapt bij O. neem ik aan.quote:Maarreh, dat hostel staat heel goed aangeschreven, is eigenlijk ook een soort hotel, dus ik zou het toch overwegen, is geen zuipende jeugdherberg. Anders wordt het de Ibis, met meer komt mijn informant niet, ik heb zelf nog nooit in een hotel gezeten in Lissabon.
Oh fuck, je neukt met Clauwheequote:Op dinsdag 1 september 2009 10:55 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Niet bepaald..Maar dat vertel ik in Lissabon wel, dat kan op Fok tegen me gebruikt worden. Laten we het erop houden dat de groenwitte kleuren van Sporting Lissabon haar wel bevallen.
![]()
Ja, als ik ga dan doe ik dat zeker. Het is bizar hoe vaak we in Portugal spelen de laatste jaren, komt erg goed uit. Een van mijn beste vrienden heeft tegenwoordig een appartement in Berlijn, ze stemmen het aardig op me afquote:Prima, zal het later deze week eens uitzoeken. Je slaapt bij O. neem ik aan.
NieuwNoord beraadt zich inmiddels over maatregelen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:07 schreef Prosac het volgende:
Vriendinnetje van Maxpower is voor Groningen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |