abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71948116
En ze hebben weer wat gevonden om de automobilist te sarren:
quote:
REEUWIJK/WOERDEN - Op het grote matrixbord naast de A12 licht de verlaagde snelheidslimiet op: 80 km/uur. Er lijkt niets aan de hand, maar een blik in de buitenspiegel leert anders.

De inktzwarte lucht belooft binnen een minuut een wolkbreuk. Nu alvast gas terugnemen voorkomt dat automobilisten straks tegen een voorganger klappen.

Weggebruikers op de A12 naar Utrecht (zuidbaan) krijgen tussen Reeuwijk en de nieuwe afslag Woerden-oost bij Harmelen met een proef van Rijkswaterstaat te maken. Deze proef lijkt een beetje op de snelheidsregeling via de bestaande matrixborden boven de weg. Maar deze variabele snelheidsregeling gaat verder en is ‘slimmer.’

Nu is het zo dat de matrixborden pas aangaan als het verkeer al bijna is vastgelopen. Dat komt door de manier van bedienen van de borden; draden in het wegdek geven de rijsnelheid van het verkeer door.

De computer berekent de snelheid waarmee het verkeer zou blijven rijden en stuurt die informatie naar de verkeersinstallatie met de matrixborden. Tussen 8 september, als de proef daadwerkelijk begint, en februari 2010 gaat dat anders. Dankzij de buienradar van het KNMI is vooraf vrij nauwkeurig bekend wat voor neerslag in welke hoeveelheid eraan zit te komen.

,,De snelheidsbeperking wordt al ingeschakeld bij de komst van de bui. Dat voorkomt dat het verkeer plotseling gaat remmen als de bui losbarst,’’ aldus woordvoerster Esther de Graaf van Rijkswaterstaat.

In de proef op de A12 wil Rijkswaterstaat bovendien uitproberen of zij het verkeer op drukke tijdstippen geleidelijker kan laten rijden. Nu staan vaak files op de rijksweg die onverklaarbaar zijn. Er is geen aanrijding of klus aan de weg waardoor het verkeer even moet wachten. De file lijkt alleen te zijn ontstaan omdat het verkeer plotseling remt en even later weer (te) hard gas geeft.

Zo staat het vaak muurvast bij de oprit van de N11 vanuit Alphen, bij Bodegraven en bij Waarder. Die ‘schokgolven’ in het weggedrag wil Rijkswaterstaat proberen kleiner te maken en er mogelijk helemaal uit te halen. Dat is niet alleen beter en prettiger voor de weggebruikers, aldus woordvoerster De Graaf. Ook wordt het risico op ongelukken kleiner. ,,Doorstroming en veiligheid gaan hand in hand,’’ aldus de woordvoerster.
Bron: http://www.ad.nl/autowere(...)licht_gas_terug.html

En soms ziet het er spannender uit dan het is. Ze zouden al die matrixborden eens weg moeten flikkeren of gewoon een maand lang niet gebruiken. Kijken wat er dan met de files gebeurd. Al zal iedereen dan op elkaar klappen, zelf nadenken kunnen we niet meer.
pi_71948157
Alsof dat nodig is, bij een enkele druppel gaat iedereen al 30 rijden, de faalhazen
pi_71948192
Wat een onzin, het gros mindert al vaart bij slecht weer. Gewoon weer iets wat onder het kopje "anticiperen" hoort.
Of gaan ze straks ook bij elke splitsing aangeven wanneer je je richting aan moet geven?

Krampachtig geforceerd gedoe dat meer kwaad doet dan goed.
pi_71948193
En dan gaan ze de buienradar gebruiken. Fijn. Hoe vaak ik volgens dat ding wel niet midden in een wolkbreuk moet zitten, maar ondertussen schijnt het zonnetje.
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:28:44 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_71948211
En de betutteling gaat maar door. Wat is nu het doel, de hersenen en zelfbeschikking van het volk helemaal uitschakelen?
  PR/Manusje van alles maandag 17 augustus 2009 @ 13:29:34 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71948231
als je gewoon met 120 door kan rijden ben je die bui al voorbij op dat kleine stukje weg als iedereen afgeremd is
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:32:06 #7
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_71948324
Ik combineer alle bovenstaande posts.
Sjemig, wat een onzin kan onze overheid bedenken zeg.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_71948340
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:28 schreef Casos het volgende:
En dan gaan ze de buienradar gebruiken. Fijn. Hoe vaak ik volgens dat ding wel niet midden in een wolkbreuk moet zitten, maar ondertussen schijnt het zonnetje.
Precies, dat ding zal niet heel accuraat zijn, dus als er een paar honderd meter verder een bui is, maar op de snelweg niet, dan gaat iedereen - vanwege die matrixborden - plots op de rem trappen, wat de verkeersdoorstroming belemmert en ook nog eens gevaarlijke situaties kan opleveren.

Plus, zoals al is gezegd: een hoop mensen gaan al krampachtig 30 km/h rijden bij een paar druppels.. dat moet er straks ook nog eens bijkomen als het niet eens regent, omdat zo'n matrixbord het aangeeft. Alsof men collectief te hard loopt te rijden bij regen. Wanneer halen ze hun hoofd uit hun reet bij Rijkswaterstaat?
pi_71948452
En dat stukje over het verkeer geleidelijker laten rijden. De beste oplossing daarvoor is imo die klote matrixborden gewoon uit laten. Zelf kijken hoe de situatie is en niet af laten hangen van een bord dat boven de weg hangt.

Hoevaak zie je niet dat op drukke kruispunten de doorstroming vele malen beter is als de verkeerslichten uitgeschakeld zijn?
pi_71948477
En dan krijg je ook van die mensen die volgas door een wolkbreuk rijden, want de matrixborden geven niks aan
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:37:17 #11
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_71948488
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:32 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Precies, dat ding zal niet heel accuraat zijn, dus als er een paar honderd meter verder een bui is, maar op de snelweg niet, dan gaat iedereen - vanwege die matrixborden - plots op de rem trappen, wat de verkeersdoorstroming belemmert en ook nog eens gevaarlijke situaties kan opleveren.

Plus, zoals al is gezegd: een hoop mensen gaan al krampachtig 30 km/h rijden bij een paar druppels.. dat moet er straks ook nog eens bijkomen als het niet eens regent, omdat zo'n matrixbord het aangeeft. Alsof men collectief te hard loopt te rijden bij regen. Wanneer halen ze hun hoofd uit hun reet bij Rijkswaterstaat?
Daar heb je geen regendruppels voor nodig, een groot aantal automobilisten kan uberhaupt niet verantwoord deel nemen aan het verkeer. Maar als je dit soort 'ideeën' leest is het sowieso hopeloos gesteld met de toekomst van Nederland...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:39:42 #12
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_71948551
En dan natuurlijk, in combinatie met traject-controle, iedereen bekeuren die geen 80 gaat rijden.. heel doordacht dit.
'sup.
pi_71948562
Ik ben al vele malen langs stukken snelweg gereden waar matrixborden tijdelijk een afwijkende maximumsnelheid aangeven, terwijl er op dat moment geen wegwerkzaamheden zijn, files zijn, of andere zaken waardoor men zachter zou moeten rijden.
Toch rijdt men zachter, omdat die domme borden nog aanstaan met die bepaalde snelheid.

We moeten zeker niet nóg meer matrixborden op de wegen krijgen.
Wordt de automobilist steeds incompetenter? Wat is het probleem, vanwaar die oneindige betutteling?
pi_71948573
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:37 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Daar heb je geen regendruppels voor nodig, een groot aantal automobilisten kan uberhaupt niet verantwoord deel nemen aan het verkeer. Maar als je dit soort 'ideeën' leest is het sowieso hopeloos gesteld met de toekomst van Nederland...
Inderdaad. De stupiditeit van het Nederlands volk kan je het beste afmeten aan de rijstijl van diegene. Wat een mongolen zitten er soms op de weg
pi_71948583
Waarom nou weer 80? Als het in Duitsland regent, dan mag je gewoon 100 of 120 (ligt eraan wat er op de borden staat). 80 is echt een slakkengang op de snelweg.
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:40:59 #16
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_71948592
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:36 schreef Casos het volgende:
En dat stukje over het verkeer geleidelijker laten rijden. De beste oplossing daarvoor is imo die klote matrixborden gewoon uit laten. Zelf kijken hoe de situatie is en niet af laten hangen van een bord dat boven de weg hangt.
Zolang er nog genoeg debielen zijn die denken dat je 'het verkeer' kan sturen (de diverse verkeerscentrales van Rijkswaterstaat door heel Nederland) en we een compleet stompzinnige overheid hebben zal je dit soort maatregelen nog veel meer terug zien.
Hier in Limburg hebben we ook van die matrixborden: die gaan vaak aan als er al een flinke file staat, of als er (net) geen file is (maar die dan dus wel ontstaat omdat veel mensen stompzinnig remmen want de matrixborden staan aan...)
quote:
Hoevaak zie je niet dat op drukke kruispunten de doorstroming vele malen beter is als de verkeerslichten uitgeschakeld zijn?
Maar ons beleid dan? Wat moeten we dan met al die beleidsmedewerkers? Die goedbetaalde mensen moeten toch hun werk blijven behouden?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_71948612
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:37 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Daar heb je geen regendruppels voor nodig, een groot aantal automobilisten kan uberhaupt niet verantwoord deel nemen aan het verkeer. Maar als je dit soort 'ideeën' leest is het sowieso hopeloos gesteld met de toekomst van Nederland...
Inderdaad zeg, het is geen uitzondering dat er automobilisten door vrachtwagens en bussen worden ingehaald op de snelwegen. Gewoonweg omdat ze ~ 80 of 90 km/h rijden.
Je mag blij zijn als je in NL overdag 120 km/h kan rijden.. maar dat is vaak ook van korte duur.
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:41:47 #18
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71948619
Misschien dat die mensen eens gaan nadenken, ipv met 150 een stortbui inrijden en dan opeens vol in de ankers, ipv van te voren je gas alvast los laten en gewoon rustig langzamer laten rollen..

Ze moeten er alleen niet gaan flitsen, want die buienradars werken ook net altijd betrouwbaar en dan schiet het niet op als je maar 80 mag en je er 120 gewoon kan rijden..
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:41:54 #19
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71948624
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:28 schreef OldJeller het volgende:
Wat een onzin, het gros mindert al vaart bij slecht weer. Gewoon weer iets wat onder het kopje "anticiperen" hoort.
Of gaan ze straks ook bij elke splitsing aangeven wanneer je je richting aan moet geven?

Krampachtig geforceerd gedoe dat meer kwaad doet dan goed.
Als het nu door praktijkervaring duidelijk is dat files ontstaan als mensen bij het begin van een bui hard remmen, waarom denk jij dan vanuit je bureaustoel even te kunnen roepen "wat een onzin" ?

Makkelijk hoor, niet gehinderd door enige kennis op internet de smartass proberen uit te hangen.
zzz
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:42:34 #20
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71948643
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:26 schreef Casos het volgende:
En ze hebben weer wat gevonden om de automobilist te sarren:
Jij vindt het leuk om in de file te staan begrijp ik ?
zzz
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:43:45 #21
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_71948680
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:41 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Als het nu door praktijkervaring duidelijk is dat files ontstaan als mensen bij het begin van een bui hard remmen, waarom denk jij dan vanuit je bureaustoel even te kunnen roepen "wat een onzin" ?

Makkelijk hoor, niet gehinderd door enige kennis op internet de smartass proberen uit te hangen.
Ach gut. "Jouw praktijkervaring" is de uitkomst van een onderzoek, door theoretici en beleidsmakers. Ze moesten het maar eens overlaten aan de mensen van de praktijk, ik denk dat Nederland dan zo weer een Gouden Eeuw in hobbelt.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_71948699
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:41 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Als het nu door praktijkervaring duidelijk is dat files ontstaan als mensen bij het begin van een bui hard remmen, waarom denk jij dan vanuit je bureaustoel even te kunnen roepen "wat een onzin" ?

Makkelijk hoor, niet gehinderd door enige kennis op internet de smartass proberen uit te hangen.
Praktijkervaring, nerd.
Waarom denk jij dat je überhaupt iets mag roepen in dit topic, zonder rijbewijs, auto of ervaring met rijden?
pi_71948715
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:42 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Jij vindt het leuk om in de file te staan begrijp ik ?
Je begreep het bericht niet, zie ik?
pi_71948748
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:41 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Als het nu door praktijkervaring duidelijk is dat files ontstaan als mensen bij het begin van een bui hard remmen, waarom denk jij dan vanuit je bureaustoel even te kunnen roepen "wat een onzin" ?

Makkelijk hoor, niet gehinderd door enige kennis op internet de smartass proberen uit te hangen.
Meestal is het andersom. Degene die dit soort dingen bedenken, gaan of met de fiets of met het OV naar het werk. De meeste die hier reageren zitten dagelijks met de auto op de weg en hebben dus een flinke dosis praktijkervaring, waardoor ze prima de smartass kunnen uithangen.
pi_71948781
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:42 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Jij vindt het leuk om in de file te staan begrijp ik ?
Nee, daarom ben ik ook tegen al deze betutteling.
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:47:36 #26
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71948802
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:46 schreef Casos het volgende:

[..]

Nee, daarom ben ik ook tegen al deze betutteling.
Je wil niet in de file staan dus wil je niet dat er iets gedaan wordt om files te voorkomen.

Duidelijk
zzz
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:49:00 #27
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71948852
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:45 schreef Casos het volgende:

[..]

Meestal is het andersom. Degene die dit soort dingen bedenken, gaan of met de fiets of met het OV naar het werk. De meeste die hier reageren zitten dagelijks met de auto op de weg en hebben dus een flinke dosis praktijkervaring, waardoor ze prima de smartass kunnen uithangen.
Echt waar ? Heb je statistieken om aan te tonen dat bedenkers van 'dit soort dingen' meestal zelf niet met de auto gaan,of is het gewoon weer zo'n uit de lucht gegrepen volkswijsheid ?
zzz
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:49:40 #28
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_71948875
Ja fijn, laten we die matrixborden nog meer gaan gebruiken. Door die kutborden onstaan juist files. Zodra die krengen op 90, 70, 50 springen, heb je gelijk van die mongolen die op hun rem trappen
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_71948882
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:47 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Je wil niet in de file staan dus wil je niet dat er iets gedaan wordt om files te voorkomen.

Duidelijk
Leer eens begrijpend lezen. Ik wil dat ze iets doen om files te voorkomen ja, praktijkervaring leert mij dat die #@^% matrixborden meer files veroorzaken. Al helemaal met dit soort onzin. We gaan alvast preventief in de file staan......
pi_71948913
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:49 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Echt waar ? Heb je statistieken om aan te tonen dat bedenkers van 'dit soort dingen' meestal zelf niet met de auto gaan,of is het gewoon weer zo'n uit de lucht gegrepen volkswijsheid ?
Kijk maar eens naar het aantal files, daar heb je mijn statistieken. Als die idioten namelijk wel eens in de auto zouden zitten, zouden ze zelf het resultaat zien van al die onzinnige regels om files zogenaamd te voorkomen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:51:08 #31
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_71948918
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:49 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ja fijn, laten we die matrixborden nog meer gaan gebruiken. Door die kutborden onstaan juist files. Zodra die krengen op 90, 70, 50 springen, heb je gelijk van die mongolen die op hun rem trappen
Als de politie dáár nu eens op ging bekeuren, want het is verboden om onnodig op je rem te trappen. Gewoon: gas loslaten en/of op de koppeling snelheid minderen. Volgens mij halen ze hun quotum dan met gemak.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_71948975
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:49 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Echt waar ? Heb je statistieken om aan te tonen dat bedenkers van 'dit soort dingen' meestal zelf niet met de auto gaan,of is het gewoon weer zo'n uit de lucht gegrepen volkswijsheid ?
Pcies, de reden dat je keigaaf elke dag in de file staan is omdat we allemaal denken dat we slimmer dan de rest zijn en dus best wel dicht op elkaar mogen rijden, harder mogen rijden of op het laatste moment iemand bij de invoegstrook mogen afsnijden

Kijk naar mieren, die hebben nooit last van files, omdat die zich wel aanpassen aan elkaar en als 1 collectief functioneren. Bij ons mensen ontbreekt het collectiviteitsgevoel.
pi_71949043
We (we: (ervaren) automobilisten onder ons) weten allemaal hoe de 80-kilometer zones hun vruchten afworpen toen deze op vele plaatsen in Nederland werden ingevoerd.
quote:
'80 km-zone mislukt'

DEN HAAG - De 80 kilometerzones op de snelwegen rond de grote steden zijn grotendeels mislukt door het rijgedrag van automobilisten. Zij maken onvoldoende gebruik van de linkerrijstrook en veroorzaken files door tijdens het invoegen te veel te remmen.
quote:
Meer files in zones van 80 kilometer

Rotterdam, 3 april. Op de tachtig kilometer zones in de Randstad is de filedruk de afgelopen drie maanden meer dan gemiddeld gestegen. Dat stelt de Verkeers Informatie Dienst (VID). De Tweede Kamer wil nu van enkele zones af.
Ja joh, allemaal successen. Krampachtig de automobilist aan allerlei regeltjes willen onderwerpen en perse de maximumsnelheid naar beneden willen schroeven, wat niet ten goede komt van verkeersdoorstroming, files, ongelukken, gevaarlijke situaties, etc. etc.
Wellicht tijd om kundige mensen die praktijkervaring hebben op de Nederlandse wegen beslissingen te laten nemen over dit soort zaken.
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:55:58 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71949072
Het principe van de matrixborden is leuk, als je de aangegeven snelheid rijdt dan ontstaat er geen file, maar of het werkelijk werkt blijft onduidelijk omdat geen hond 70 gaat rijden als hij ook nog 100 kan rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_71949091
Lekker weer: smog, dus 80. Regen: nat, dus 80. In de buurt van een stad: 80.

Nog even en alle snelwegen zijn 80.

Variabele snelheid was een goed idee. Maar niet als daarmee de snelheid alleen maar nog lager gaat. Doordat wij ZOAB gebruiken zijn onze snelwegen uitermate geschikt voor regenachtig weer, maar waar op slechte snelwegen in het buitenland bij regen 100 de norm is gaan we hier naar 80 met ZOAB.

Rijkswaterstaat wordt geleid door malloten en die Eurlings staat inmiddels ook in zijn hemd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:58:25 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71949135
Nieuwe wegen worden al vrijwel niet meer met ZOAB aangelegd.... omdat die 2 dagen per jaar dat het in NL vriest zo gevaarlijk worden op ZOAB dat al die regen het rest van het jaar niet meer meetelt
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_71949153
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:56 schreef DS4 het volgende:
Regen: nat, dus 80.
Of vanaf oktober winterbanden en dan jagen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:00:41 #38
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71949197
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:51 schreef Casos het volgende:

[..]

Kijk maar eens naar het aantal files, daar heb je mijn statistieken. Als die idioten namelijk wel eens in de auto zouden zitten, zouden ze zelf het resultaat zien van al die onzinnige regels om files zogenaamd te voorkomen.
Als je een beetje gestudeerd had wist je dat dit gewoon een domme uitspraak is.
Dat er files zijn wil niet zeggen dat sommige maatregelen niet werken, en wil al helemaal niks zeggen over het vervoersmiddel dat een verkeersplanoloog zelf gebruikt.
Het kan ook dat er simpelweg te veel auto's op dezelfde tijd op hetzelfde kleine stuk weg moeten zijn, dan is er weinig aan te doen.
Files door abrupte snelheidsveranderingen echter zijn op te lossen door de abrupte veranderingen om te vormen in geleidelijke veranderingen en lagere snelheden, waardoor men dichter op elkaar kan rijden en minder 'paniekstops' maakt.

Maar ik snap dat dat een stuk minder leuk is om te roepen dan "Nou die meneruh hebbuh zelf duidelijk geen auto's de rotzakkuh !"
zzz
pi_71949276
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:58 schreef Leandra het volgende:
Nieuwe wegen worden al vrijwel niet meer met ZOAB aangelegd....
Een verbeterde versie dan. Ik merk echt een enorm groot verschil met b.v. Duitsland. Daar heb ik nog wel eens last van aquaplaning, terwijl ik dat in NL eigenlijk nooit heb.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71949352
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:00 schreef _Led_ het volgende:

Als je een beetje gestudeerd had wist je dat dit gewoon een domme uitspraak is.
Toch heeft hij geen ongelijk over de matrixborden. De 80 km/u stukken hebben meer files ten gevolge gehad. Maar ook de huidige gekte om bij een vrachtwagen of zelfs auto op de vluchtstrook de matrixborden aan te zetten leidt keer op keer tot files, waar je vroeger eigenlijk niets merkte van voertuigen op de vluchtstrook.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71949749
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:32 schreef OldJeller het volgende:

Plus, zoals al is gezegd: een hoop mensen gaan al krampachtig 30 km/h rijden bij een paar druppels.. dat moet er straks ook nog eens bijkomen als het niet eens regent, omdat zo'n matrixbord het aangeeft. Alsof men collectief te hard loopt te rijden bij regen. Wanneer halen ze hun hoofd uit hun reet bij Rijkswaterstaat?
De Nederlandse weggebruiker kennende wordt er juist vaak veel te hard gereden bij regen. En me dunkt dat het veel gevaarlijker is als er één automobilist uit eigener beweging 100 km/u rijdt en het verkeer om hem heen sneller, dan als iedereen 100 km/u rijdt vanwege matrixborden die dat verplichten.

Ik vind 80 km/u overigens wel érg langzaam voor de gemiddelde Nederlandse regenbui, zeker als je je al aan die snelheid moet houden voordat er überhaupt een drupje regen op je voorruit is gevallen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:21:49 #42
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_71949800
Wat een fucking futiel geouwehoer in de marge.

Maar je moet wat, als er gewoon geen politieke wil bestaat om files aan te pakken, stel je voor, dan komt grachtengordel Femke ons weer vertellen dat dat 'niet goed voor het milieu is! en dat we eigenlijk maar de trein moeten nemen.

En dan ga je je met dit soort weliswaar technisch wel interessante, maar voor het totaal plaatje compleet insignificante dingen bezighouden.
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:22:28 #43
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_71949821
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:00 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Als je een beetje gestudeerd had wist je dat dit gewoon een domme uitspraak is.
Dat er files zijn wil niet zeggen dat sommige maatregelen niet werken, en wil al helemaal niks zeggen over het vervoersmiddel dat een verkeersplanoloog zelf gebruikt.
Gast, werkelijk. Alleen het ene woordje 'verkeersplanoloog' al: er zijn veel mensen in Nederland die bezig zijn daarmee, maar gezien de staat van het verkeer in Nederland gaat het niet goed: overal staan files, openbaar vervoer is niet echt vooruitstreven of aantrekkelijk maar er komen wel constant nieuwe regels...
quote:
Het kan ook dat er simpelweg te veel auto's op dezelfde tijd op hetzelfde kleine stuk weg moeten zijn, dan is er weinig aan te doen.
Je zou die auto's ook snel kunnen afvoeren van dat ene punt, dat zou een hoop files schelen.
quote:
Files door abrupte snelheidsveranderingen echter zijn op te lossen door de abrupte veranderingen om te vormen in geleidelijke veranderingen en lagere snelheden, waardoor men dichter op elkaar kan rijden en minder 'paniekstops' maakt.
Pertinente onzin. Maar als je de praktijk niet kent is uitleg zinloos.
quote:
Maar ik snap dat dat een stuk minder leuk is om te roepen dan "Nou die meneruh hebbuh zelf duidelijk geen auto's de rotzakkuh !"
Het geldt niet alleen voor auto's, ook voor treinen en bussen, belastingen, milieu, wonen, etc. Nederland gaat ten onder aan beleid en regels.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_71949845
Gewoon alle auto's uitrusten met een snelheidsbegrenzer die aangestuurd wordt door de systemen die de matrixborden sturen. Alle problemen uit de wereld.
pi_71949964
Als iedereen nou gewoon zijn snelheid aanhoudt tijdens de regen, dan hebben we dit soort idioterieën ook niet nodig.
So we just called him Fred too
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:36:23 #46
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_71950250
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:27 schreef Cothen het volgende:
Als iedereen nou gewoon zijn snelheid aanhoudt tijdens de regen, dan hebben we dit soort idioterieën ook niet nodig.
Mjah. Ik kan ook altijd weinig begrip opbrengen voor mensen die niet doorhebben dat ze droog zitten in de auto, en die ook niet weten dat een auto gemaakt is om ook door de regen te rijden.

Die 'paniek' reflex moet er eigenlijk uit bij het domme volk, maar nee, de overheid faciliteert die domme mentaliteit, met electronische hulpmiddelen die je op voorhand vertellen dat je in paniek moet raken
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:37:51 #47
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_71950289
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:27 schreef Scorpie het volgende:
Alsof dat nodig is, bij een enkele druppel gaat iedereen al 30 rijden, de faalhazen
't Eerste waar ik aan dacht bij 't lezen van de tt.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_71950359
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:23 schreef giscard het volgende:
Gewoon alle auto's uitrusten met een snelheidsbegrenzer die aangestuurd wordt door de systemen die de matrixborden sturen. Alle problemen uit de wereld.
Nee, de mensen die dat idee toejuichen moet direct de rijbevoegdheid van worden afgenomen.
Haalt een hoop zondagsrijders van de weg.
pi_71950484
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:20 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

De Nederlandse weggebruiker kennende wordt er juist vaak veel te hard gereden bij regen. En me dunkt dat het veel gevaarlijker is als er één automobilist uit eigener beweging 100 km/u rijdt en het verkeer om hem heen sneller, dan als iedereen 100 km/u rijdt vanwege matrixborden die dat verplichten.
Eh, nee hoor.. leert de ervaring en vraag het hier even aan de andere mensen die ook met regelmaat zich op de weg begeven. Nederlanders nemen slakkentempo aan bij enige druppels. Ook op links, en dan hebben ze het idee dat iedereen 30 km/h moet rijden, omdat het regent, dus gaan ze niet naar de rechterbaan.

Het verkeer past zich altijd prima netjes aan, met een paar buitenbeentjes.
Op snelwegen zie je vaak dat de gemiddelde snelheid 130 km/h en iedereen doet gezellig mee. Op 80 km/h wegen ook, genoeg ruimte tussen twee auto's en iedereen rijdt ongeveer 90 km/h.
Werkt allemaal prima.

Maar goed, natuurlijke regen of bonnenregen, ze willen altijd de automobilisten aanpakken.
pi_71950873
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:00 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Als je een beetje gestudeerd had wist je dat dit gewoon een domme uitspraak is.
Dat er files zijn wil niet zeggen dat sommige maatregelen niet werken, en wil al helemaal niks zeggen over het vervoersmiddel dat een verkeersplanoloog zelf gebruikt.
Het kan ook dat er simpelweg te veel auto's op dezelfde tijd op hetzelfde kleine stuk weg moeten zijn, dan is er weinig aan te doen.
Files door abrupte snelheidsveranderingen echter zijn op te lossen door de abrupte veranderingen om te vormen in geleidelijke veranderingen en lagere snelheden, waardoor men dichter op elkaar kan rijden en minder 'paniekstops' maakt.

Maar ik snap dat dat een stuk minder leuk is om te roepen dan "Nou die meneruh hebbuh zelf duidelijk geen auto's de rotzakkuh !"
Noem dan eens een maatregel die tot minder files heeft geleid. 80 zones is een mislukking, matrixborden bij een lekke band op de vluchtstrook zorgt ook voor meer files, doseerlichten heeft ook geen effect, iig niet op de plaatsen waar ik ze tegenkom. Enige maatregel die ik kan bedenken die wel nut heeft, is het inhaalverbod voor vrachtwagens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')