abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:10:26 #1
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71945825
quote:
Fry's English Delight - Series 2
1. So Wrong It's Right

Stephen Fry explores the highways and byways of the English language.

Stephen examines how 'wrong' English can become right English. For example, nowadays, more people use the word 'wireless' in a computer context than in a radio one. With help from a lexicographer, an educationalist, a Times sub-editor and a judge, Stephen examines the way in which usage changes language.

He applauds the council leader who claimed the services provided by her local authority should be seen as strawberry-flavoured and castigates attempts at banning government jargon like step change and synergie. Banning words is fruitless; he favours blue sky thinking, and strawberry flavouring.

Broadcast on:
BBC Radio 4, 9:00am Tuesday 11th August 2009
Duration:
30 minutes
Available until:
9:32am Tuesday 18th August 2009
Let op: Beschikbaar tot 10:32am Tuesday 18th August 2009.

Feitelijk is dit een gewone ordinaire linkdump, maar aangezien daar geen aparte topic (of ik kijk eroverheen!) voor is, een hele topicreeks. Gevonden via Language log.

Het is dus nog maar even beschikbaar, want de uitzending was al van de elfde. Maar goed, het gaat over Taal, wordt gepresenteerd door Stephen Fry en is van de BBC, dus het is een geweldige combinatie. (Ook buiten de UK beschikbaar!).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:23:54 #2
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_71946261
Linkdump, schminkdump..! Wat mij betreft is het meer dan welkom - Fry is een held.

Dank!
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_71954909
Ha, wat leuk! Is 't ook te downloaden? Of alleen te beluisteren? Ik zou dit graag bewaren eigenlijk.
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:46:52 #4
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71955031
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Ha, wat leuk! Is 't ook te downloaden? Of alleen te beluisteren? Ik zou dit graag bewaren eigenlijk.
Als je ’t kunt beluisteren, kun je ’t meestal ook opslaan, hoe makkelijk dat is in het geval van iPlayer weet ik niet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71955574
Zitten ook een paar leuke Engelse "ruggespraak"-uitspraken in

"Minors refused to work after death"
"Drunk gets nine months in violin case"
" Stolen painting found by tree"
"Protestors tried to spoil play, but actors succeeded"
"Thirty-year friendship ends at altar"
"A good passer and crosser of the ball, Beckham's career began in London"
pi_71955588
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:46 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als je ’t kunt beluisteren, kun je ’t meestal ook opslaan, hoe makkelijk dat is in het geval van iPlayer weet ik niet.
Ik weet het ook niet, ik ken alleen MP3's die je kan downloaden, maar dat kan hier niet.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:17:05 #7
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71955917
ik language log! daar had ik idd het linkje gezien maar nog niet bekeken!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:53:24 #8
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71977114
Uitzending 1 is er niet meer… maar numemr twee wel!
quote:
Stephen Fry explores the highways and byways of the English language.

It may be that elocution classes for children are being replaced with 'presentation skills' courses for adults, but we still see effective communication as the key to success. Stephen announces a field day for pedants in his investigation into what nowadays counts as 'speaking proper'.
Luister hier.
pi_71998227
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:46 schreef Iblis het volgende:
Je kunt de radiostream van BBC iPlayer onder andere opslaan met behulp van het programma radiodownloader. Werkt goed als je vaker BBC radio wilt bewaren.

Deze serie is erg leuk. Stephen Fry is een geweldige verteller en zeer enthousiast over taalverschijnselen. Vorig jaar was er ook al een driedelige serie waarin metaforen, clichés en citaten besproken werden.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_72002835
Nice. Ga ik zeker eens beluisteren
pi_72139155
Aflevering 3 over onder andere de oorsprong van het woord "Hello" is online.

Ik heb het nog niet geluisterd, maar moest meteen hieraan denken:
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_72140067
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:42 schreef ijsbrekertje het volgende:
Aflevering 3 over onder andere de oorsprong van het woord "Hello" is online.

Ik heb het nog niet geluisterd, maar moest meteen hieraan denken:
Ah ja dat ken ik al. Gewedlig idd.

Hier is nog zo een klassieker:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')