abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71933668
In Nederland mag je alleen jagen met een vuurwapen en een jachtakte.
Je mag niet met je luchtpistool schieten op ongedierte want dat wordt gezien als jagen:
quote:
Het jagen is verboden met een luchtbuks of dat nou op een olifant, tapir, mus, rat of op een duif is veranderd hier niets aan.
Dus zal je toch moeten gaan voor een kaartje met opschrift van een duif. Mocht iemand zien dat je op een duif schiet en men belt de politie dan ben je voorlopig nog niet jarig.
Jagen mag alleen met een jachtakte en een vuurwapen.
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=24488
quote:
Waarmee mag ik jagen?
De toegestane jachtmiddelen zijn: geweren, honden (niet zijnde lange honden), gefokte jachtvogels (havik en slechtvalk), geregistreerde eendenkooi, lokeenden of lokduiven (mits niet blind of verminkt), fretten en buidels. Geweren die ten behoeve van de jacht mogen worden gebruikt maar ook geweren die ten behoeve van beheer en schadebestrijding mogen worden gebruikt, kunnen op de jachtakte worden bijgeschreven.
http://www.politie.nl/Vra(...)oordejachtsport.aspx

Maar hoe kan het dan legaal zijn om een muizenval neer te zetten met een blokje kaas?

Ik heb erg veel last van duiven die constant terugkomen om zo'n kutnest op mijn balkon te bouwen, maar mag van justitie daar niks tegen doen behalve constant die nesten opruimen (wat een erg goor karwei is en waarbij je ook nog eens risico loopt op een besmetting).

Ben zeker een dierenliefhebber en schiet normaal met mijn Webley Hurricane alleen op schietschijven maar voor die patatkippen zou ik graag een uitzondering willen maken (want ik heb het idee dat het telkens dezelfde duiven zijn die terugkeren).

Gelukkig mag ik ze wel vangen en inzetten als lokduiven. Als ik een jachtvergunning had.
pi_71934606
Gewoon maling aan hebben.
Zodra je de kans krijgt gewoon omleggen die klotebeesten.
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:31:58 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_71934914
Dierenbeul!!!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:33:14 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_71934955
Span een net rond je balkon
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_71935048
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:33 schreef Adelante het volgende:

Span een net rond je balkon
Ja, dat ziet er gezellig uit .
pi_71935060
Ik heb ook zo'n hekel aan die tyfusbeesten. Schijten elke keer mn hele auto onder
Zelfs als je ze gaat schieten alleen niks aan te doen denk ik, duiven zijn toch overal, dan blijf je ze schieten...
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:36:20 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_71935087
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wel effectief tegen duiven en eventuele kinderen of katten kunnen ook niet van vier hoog naar beneden lazeren.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_71935343
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:36 schreef Adelante het volgende:

Wel effectief tegen duiven en eventuele kinderen of katten kunnen ook niet van vier hoog naar beneden lazeren.
Kinderen en katten lijkt me niet echt relevant hier. Bovendien, als TS een kat had, had ie geen last van vliegende ratten.
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:45:05 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_71936059
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dierenbeul!!!
Duiven zijn geen dieren, ze zijn satansgebroed.
  zondag 16 augustus 2009 @ 23:59:49 #11
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_71937784
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Kinderen en katten lijkt me niet echt relevant hier. Bovendien, als TS een kat had, had ie geen last van vliegende ratten.
Oplossing, slotje
My mama didn't raise no fool
pi_71939847
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:45 schreef RedFever007 het volgende:
Wat heeft de TT met duiven te maken
TS wil duiven lokken met kaas en een muizenval.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_71940655
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:01 schreef AyrtonSenna het volgende:
[..]
Ik heb erg veel last van duiven die constant terugkomen om zo'n kutnest op mijn balkon te bouwen, maar mag van justitie daar niks tegen doen behalve constant die nesten opruimen (wat een erg goor karwei is en waarbij je ook nog eens risico loopt op een besmetting).
Hmmm ik heb hetzelfde probleem... Hele balkon is smerig, en als je niet oppast heb je nog een nest jongen ook. Die dan weer opgevreten worden door grote wilde vogels, zodat je heerlijk allemaal bloed op het balkon hebt...

Over dat schieten, ik heb gehoord dat je ze binnnenshuis wel mag schieten!!

(juist ja, waardeloos dus)

verder tvp dus
pi_71943281
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het werkt wel. Niet vergeten het een paar broedseizoenen vol te houden, totdat de duiven aan een andere nestplek gewend zijn. Vervolgens heb je er geen last meer van.
pi_71976884
Zonet lag er een dooie duif op het balkon.

Zal me niks verbazen is dat het die poepkip was die dat nest met eieren daar achtergelaten had.

Vies karweitje duif opruimen.

Nog viezer om de gore boel die ze daar achtergelaten hebben op te ruimen.

Ik ga toch maar eens omzien naar een goedkoop net om over dat hele kutbalkon (dat ik nooit gebruik omdat er nooit zon op staat itt mijn voorbalkon) te spannen.
pi_72012837
Volgens mij is er hier geen sprake van jagen:

Van Dale zegt: ja·gen jaagde of joeg, h gejaagd
1 vervolgen en doden van wild
2 vervolgen, jacht maken

Er moet dus actief worden deelgenomen aan de jacht, met een val doe je dit niet.
Verder moet je er op letten dat het op priveterrein moet zijn, anders wordt het waarschijnlijk als stroperij gezien.
Pauperz
pi_72013650
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:44 schreef AyrtonSenna het volgende:
Zonet lag er een dooie duif op het balkon.
Vies karweitje duif opruimen.
Gewoon van het balkon afschoppen.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:42:54 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72015317
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:01 schreef AyrtonSenna het volgende:

Maar hoe kan het dan legaal zijn om een muizenval neer te zetten met een blokje kaas?
Huismuizen vallen niet onder de Flora- en Faunawet, en zijn dus niet beschermd. Letterlijk staat in de Flora- en Faunawet (artikel 4, lid 1) het volgende.
quote:
Als beschermde inheemse diersoort worden aangemerkt:

a. alle van nature in Nederland voorkomende soorten zoogdieren, met uitzondering van gedomesticeerde dieren behorende tot bij algemene maatregel van bestuur aangewezen soorten en met uitzondering van de zwarte rat, de bruine rat en de huismuis;

b. alle van nature op het Europese grondgebied van de Lid-Staten van de Europese Unie voorkomende soorten vogels met uitzondering van gedomesticeerde vogels behorende tot bij algemene maatregel van bestuur aangewezen soorten;

[..]
Onder b. zie je dat alle vogels in principe beschermd zijn, dus ook patatduiven.
pi_72016269
Voor elke duif die je afschiet komt toch weer een nieuwe in de plaats.

Ik schiet daarom op de duiven met een supersoaker. Dat vinden ze helemáál niet leuk, maar het is verder natuurlijk compleet legaal en diervriendelijk.

O ja, een klimplant langs de balkonrand laten groeien helpt ook uitstekend. Stadsduiven hebben namelijk een hekel aan groen en natuur.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2009 18:26:37 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:17:22 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72019346
Ik had vroeger Indonesische studenten als buren en die pakten af en toe zo'n duif en vraten hem op
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72023119
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:17 schreef SeLang het volgende:
Ik had vroeger Indonesische studenten als buren en die pakten af en toe zo'n duif en vraten hem op
Haha, niet te pruimen alleen zo'n stadsduif.

Hier in de buurt had je in de jaren 90 een asielzoekerscentrum en heb die mensen wel eens achter eenden aan zien rennen
pi_72034990
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:39 schreef HarryP het volgende:

[..]

Gewoon van het balkon afschoppen.
Leuk voor m'n onderburen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')