http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=24488quote:Het jagen is verboden met een luchtbuks of dat nou op een olifant, tapir, mus, rat of op een duif is veranderd hier niets aan.
Dus zal je toch moeten gaan voor een kaartje met opschrift van een duif. Mocht iemand zien dat je op een duif schiet en men belt de politie dan ben je voorlopig nog niet jarig.
Jagen mag alleen met een jachtakte en een vuurwapen.
http://www.politie.nl/Vra(...)oordejachtsport.aspxquote:Waarmee mag ik jagen?
De toegestane jachtmiddelen zijn: geweren, honden (niet zijnde lange honden), gefokte jachtvogels (havik en slechtvalk), geregistreerde eendenkooi, lokeenden of lokduiven (mits niet blind of verminkt), fretten en buidels. Geweren die ten behoeve van de jacht mogen worden gebruikt maar ook geweren die ten behoeve van beheer en schadebestrijding mogen worden gebruikt, kunnen op de jachtakte worden bijgeschreven.
Wel effectief tegen duiven en eventuele kinderen of katten kunnen ook niet van vier hoog naar beneden lazeren.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, dat ziet er gezellig uit.
Kinderen en katten lijkt me niet echt relevant hier. Bovendien, als TS een kat had, had ie geen last van vliegende ratten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:36 schreef Adelante het volgende:
Wel effectief tegen duiven en eventuele kinderen of katten kunnen ook niet van vier hoog naar beneden lazeren.
Oplossing, slotjequote:Op zondag 16 augustus 2009 22:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Kinderen en katten lijkt me niet echt relevant hier. Bovendien, als TS een kat had, had ie geen last van vliegende ratten.
TS wil duiven lokken met kaas en een muizenval.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:45 schreef RedFever007 het volgende:
Wat heeft de TT met duiven te maken![]()
Hmmm ik heb hetzelfde probleem... Hele balkon is smerig, en als je niet oppast heb je nog een nest jongen ook. Die dan weer opgevreten worden door grote wilde vogels, zodat je heerlijk allemaal bloed op het balkon hebt...quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:01 schreef AyrtonSenna het volgende:
[..]
Ik heb erg veel last van duiven die constant terugkomen om zo'n kutnest op mijn balkon te bouwen, maar mag van justitie daar niks tegen doen behalve constant die nesten opruimen (wat een erg goor karwei is en waarbij je ook nog eens risico loopt op een besmetting).![]()
Het werkt wel. Niet vergeten het een paar broedseizoenen vol te houden, totdat de duiven aan een andere nestplek gewend zijn. Vervolgens heb je er geen last meer van.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, dat ziet er gezellig uit.
Gewoon van het balkon afschoppen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:44 schreef AyrtonSenna het volgende:
Zonet lag er een dooie duif op het balkon.
Vies karweitje duif opruimen.![]()
Huismuizen vallen niet onder de Flora- en Faunawet, en zijn dus niet beschermd. Letterlijk staat in de Flora- en Faunawet (artikel 4, lid 1) het volgende.quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:01 schreef AyrtonSenna het volgende:
Maar hoe kan het dan legaal zijn om een muizenval neer te zetten met een blokje kaas?![]()
Onder b. zie je dat alle vogels in principe beschermd zijn, dus ook patatduiven.quote:Als beschermde inheemse diersoort worden aangemerkt:
a. alle van nature in Nederland voorkomende soorten zoogdieren, met uitzondering van gedomesticeerde dieren behorende tot bij algemene maatregel van bestuur aangewezen soorten en met uitzondering van de zwarte rat, de bruine rat en de huismuis;
b. alle van nature op het Europese grondgebied van de Lid-Staten van de Europese Unie voorkomende soorten vogels met uitzondering van gedomesticeerde vogels behorende tot bij algemene maatregel van bestuur aangewezen soorten;
[..]
Haha, niet te pruimen alleen zo'n stadsduif.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:17 schreef SeLang het volgende:
Ik had vroeger Indonesische studenten als buren en die pakten af en toe zo'n duif en vraten hem op
Leuk voor m'n onderburen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:39 schreef HarryP het volgende:
[..]
Gewoon van het balkon afschoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |