... nogal een populaire mening. Iedereen vindt dit al, dus ik vind het maar een kutmening.quote:Mensen die bepaalde films, bands, muziek of boeken, etc. afkraken omdat het populair is (geworden).
Zo zijn er van die figuren die eerst bepaalde bands of boeken fantastisch vinden, vervolgens bereikt het de mainstream en is wordt het heel populair (inter)nationaal, en vinden ze het plots kut.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:23 schreef sinadO het volgende:
Ik vind dit:
[..]
... nogal een populaire mening. Iedereen vindt dit al, dus ik vind het maar een kutmening.
Ja. Wat. Vechten?quote:
Zo kende ik ook wat figuren die vóór de band Coldplay bekend werd, hen goed vonden. Hadden de eerste CD en hadden hen ook al eens live gezien. Toen werden ze populair en toen haakten ze af.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:25 schreef BoerBert het volgende:
Eens, al zijn er nogal wat bands (Kuchkings of leonKuch) die ineens een half pop-album uitbrengen, waardoor veel mensen toch afhaken.
Zulke gevallen zijn er inderdaad genoeg, ja. Maar vaak genoeg is dat niet de enige reden, maar telt ook de verandering in muziek mee.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zo kende ik ook wat figuren die vóór de band Coldplay bekend werd, het goed vond. Hadden de eerste CD en hadden hen ook al eens live gezien. Toen werden ze populair en toen haakten ze af.
Ik vroeg of het aan de muziek lag (verandering misschien), maar dat was het niet.. het was omdat ze mainstream gingen.
Er gaat zelfs een hele theorie achter.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:28 schreef AquaMaryn het volgende:
Het is eigenlijk een psychologisch iets: http://en.wikipedia.org/wiki/Reactance_%28psychology%29
m.a.w. mensen gaan iets juist niet leuk vinden omdat zoveel mensen het wel leuk vinden. Onbewust voelt dat als een soort dwang, peer pressure, waar je je dan weer tegen af gaat zetten.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:23 schreef sinadO het volgende:
Ik vind dit:
[..]
... nogal een populaire mening. Iedereen vindt dit al, dus ik vind het maar een kutmening.
Klopt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:29 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Zulke gevallen zijn er inderdaad genoeg, ja. Maar vaak genoeg is dat niet de enige reden, maar telt ook de verandering in muziek mee.
Ik vind dat het wel degelijk aan de muziek ligt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zo kende ik ook wat figuren die vóór de band Coldplay bekend werd, hen goed vonden. Hadden de eerste CD en hadden hen ook al eens live gezien. Toen werden ze populair en toen haakten ze af.
Ik vroeg of het aan de muziek lag (verandering misschien), maar dat was het niet.. het was omdat ze mainstream gingen.
En wat wil je hiermee zeggen? Hoe verhoudt jouw mening zich tot de OP?quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:31 schreef Samcali het volgende:
Ik vond Metallica vroeger geweldig, maar nu vind ik ze zwaar kut.
Coldplay was slechts een voorbeeld hè, de discussie gaat niet over de kwaliteit van de muziek van Coldplay zelf. Begrijpend lezen, altijd lastig.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vind dat het wel degelijk aan de muziek ligt.
De eerste cd is heel anders dan de laatste.
Er zijn misschien twee mensen op deze aardbol die zo denken, onterechte klacht dus.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:32 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Eens, net als dat zogenaamd alle muziek te commercieel is, en daardoor kut.
Of de heersende opinie binnen de eigen sociale groep wordt aangehangen, waardoor het afzetten zelf weer niet de oorzaak is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:28 schreef AquaMaryn het volgende:
Het is eigenlijk een psychologisch iets: http://en.wikipedia.org/wiki/Reactance_%28psychology%29
m.a.w. mensen gaan iets juist niet leuk vinden omdat zoveel mensen het wel leuk vinden. Onbewust voelt dat als een soort dwang, peer pressure, waar je je dan weer tegen af gaat zetten.
Ja, dus?quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Coldplay was slechts een voorbeeld hè, de discussie gaat niet over de kwaliteit van de muziek van Coldplay zelf.![]()
Begrijpend lezen, altijd lastig.
Ik vind hun tweede album (heb de eerste eerlijk gezegd nooit gehoord, op 2 nummers naquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik vond Feyenoord ook slecht spelen vandaag. Begin ik daarover? Nee. Waarom niet? Omdat dit topic daar niet over gaat.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dus?
Het is mijn mening.
Ja, dat kán zeker. Maar als je reden van afhaken is omdat ze commercieel zijn gegaan, dan is het een beetje vreemd.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:33 schreef StefanoSanders het volgende:
Zo werkt het met Johnny Depp ook.
De man was een cultheld een cultstatus donkere duistere films.
Veel al met Tim Burton was Depp voor veel gewoon een cult held.
En wat doet de bokke lul gaat ie in een Disney film spelen als piraat waardoor opeens iedereen hem geweldig vind.
Heb al ze films uit me cultbox maar vervangen voor Jason Statham
Waar je 't ook op kon gooien was dat je verder ging met het voorbeeld.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dus?
Het is mijn mening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |