abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71929085
De TT is mijn klacht in een notendop.

Mensen die bepaalde films, bands, muziek of boeken, etc. afkraken omdat het populair is (geworden).
Zo zijn er van die figuren die eerst bepaalde bands of boeken fantastisch vinden, vervolgens bereikt het de mainstream en is wordt het heel populair (inter)nationaal, en vinden ze het plots kut.

Zo ook met films.
Een film die filmtechnisch, qua verhaal, muziek, acteren helemaal goed is, slecht vinden omdat het een film is die door het gros van de mensen gewaardeerd wordt.
Net even een andere mening hebben, gewoon, om interessant te doen.

Toentertijd met de film "The Ring" hoorde je van die nerds roepen (ook hier op het forum) "nee man, die Japanse versie (Ringu) is veel beter/'enger', The Ring is tien keer niks". De Japanse versie was kut, niet beter en zeker niet "enger". Maar het werd enkel gezegd om interessant te doen.

Een veelvoorkomend verschijnsel.
Iets niet leuk vinden is natuurlijk helemaal zelf te bepalen, "leuk" is dan ook subjectief. Maar praatjes hebben enkel om interessant te doen is gewoon treurig.
pi_71929142
Ik vind dit:
quote:
Mensen die bepaalde films, bands, muziek of boeken, etc. afkraken omdat het populair is (geworden).
Zo zijn er van die figuren die eerst bepaalde bands of boeken fantastisch vinden, vervolgens bereikt het de mainstream en is wordt het heel populair (inter)nationaal, en vinden ze het plots kut.
... nogal een populaire mening. Iedereen vindt dit al, dus ik vind het maar een kutmening.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:25:56 #3
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_71929184
Eens, al zijn er nogal wat bands (Kuchkings of leonKuch) die ineens een half pop-album uitbrengen, waardoor veel mensen toch afhaken.
pi_71929187
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:23 schreef sinadO het volgende:
Ik vind dit:
[..]

... nogal een populaire mening. Iedereen vindt dit al, dus ik vind het maar een kutmening.
pi_71929209
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:26 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ja. Wat. Vechten?
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_71929234
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:25 schreef BoerBert het volgende:
Eens, al zijn er nogal wat bands (Kuchkings of leonKuch) die ineens een half pop-album uitbrengen, waardoor veel mensen toch afhaken.
Zo kende ik ook wat figuren die vóór de band Coldplay bekend werd, hen goed vonden. Hadden de eerste CD en hadden hen ook al eens live gezien. Toen werden ze populair en toen haakten ze af.
Ik vroeg of het aan de muziek lag (verandering misschien), maar dat was het niet.. het was omdat ze mainstream gingen.
pi_71929240
Het is eigenlijk een psychologisch iets: http://en.wikipedia.org/wiki/Reactance_%28psychology%29

m.a.w. mensen gaan iets juist niet leuk vinden omdat zoveel mensen het wel leuk vinden. Onbewust voelt dat als een soort dwang, peer pressure, waar je je dan weer tegen af gaat zetten.
En dat vind ik er dus van.
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:29:06 #8
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_71929264
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:27 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zo kende ik ook wat figuren die vóór de band Coldplay bekend werd, het goed vond. Hadden de eerste CD en hadden hen ook al eens live gezien. Toen werden ze populair en toen haakten ze af.
Ik vroeg of het aan de muziek lag (verandering misschien), maar dat was het niet.. het was omdat ze mainstream gingen.
Zulke gevallen zijn er inderdaad genoeg, ja. Maar vaak genoeg is dat niet de enige reden, maar telt ook de verandering in muziek mee.
pi_71929274
Ik houd niet van Lady Gaga, ondanks dat ze populariteit geniet binnen de mainstream.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_71929281
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:28 schreef AquaMaryn het volgende:
Het is eigenlijk een psychologisch iets: http://en.wikipedia.org/wiki/Reactance_%28psychology%29

m.a.w. mensen gaan iets juist niet leuk vinden omdat zoveel mensen het wel leuk vinden. Onbewust voelt dat als een soort dwang, peer pressure, waar je je dan weer tegen af gaat zetten.
Er gaat zelfs een hele theorie achter.
Volgens mij had ik ook eens gezien dat fans van bepaalde "underground" bands zich verraden voelde, omdat de betreffende band waar ze fan van waar mainstream ging.
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:30:56 #11
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_71929304
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:23 schreef sinadO het volgende:
Ik vind dit:
[..]

Onterechte klacht dus. Er zijn onderhand meer mensen die klagen over de puristen dan dat er puristen zelf zijn.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_71929306
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:29 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Zulke gevallen zijn er inderdaad genoeg, ja. Maar vaak genoeg is dat niet de enige reden, maar telt ook de verandering in muziek mee.
Klopt.
Als je een bepaalde artiest of een album van die artiest goed vindt, betekent het niet dat je al z'n muziek zal waarderen. Vaak veranderen ze inderdaad qua stijl op een gegeven moment, en dat spreekt niet iedereen aan.
pi_71929317
Ik vond Metallica vroeger geweldig, maar nu vind ik ze zwaar kut.
pi_71929339
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:27 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zo kende ik ook wat figuren die vóór de band Coldplay bekend werd, hen goed vonden. Hadden de eerste CD en hadden hen ook al eens live gezien. Toen werden ze populair en toen haakten ze af.
Ik vind dat het wel degelijk aan de muziek ligt.
De eerste cd is heel anders dan de laatste.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:32:37 #15
53267 TC03
pi_71929340
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:31 schreef Samcali het volgende:
Ik vond Metallica vroeger geweldig, maar nu vind ik ze zwaar kut.
En wat wil je hiermee zeggen? Hoe verhoudt jouw mening zich tot de OP?
pi_71929345
Eens, net als dat zogenaamd alle muziek te commercieel is, en daardoor kut.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:33:09 #17
260599 StefanoSanders
Glad en Stijlvol
pi_71929357
Zo werkt het met Johnny Depp ook.
De man was een cultheld een cultstatus donkere duistere films.
Veel al met Tim Burton was Depp voor veel gewoon een cult held.
En wat doet de bokke lul gaat ie in een Disney film spelen als piraat waardoor opeens iedereen hem geweldig vind.

Heb al ze films uit me cultbox maar vervangen voor Jason Statham
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:33:23 #18
53267 TC03
pi_71929367
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Coldplay was slechts een voorbeeld hè, de discussie gaat niet over de kwaliteit van de muziek van Coldplay zelf. Begrijpend lezen, altijd lastig.
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:34:13 #19
53267 TC03
pi_71929393
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:32 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Eens, net als dat zogenaamd alle muziek te commercieel is, en daardoor kut.
Er zijn misschien twee mensen op deze aardbol die zo denken, onterechte klacht dus.
pi_71929402
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:28 schreef AquaMaryn het volgende:

Of de heersende opinie binnen de eigen sociale groep wordt aangehangen, waardoor het afzetten zelf weer niet de oorzaak is.
pi_71929406
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

Coldplay was slechts een voorbeeld hè, de discussie gaat niet over de kwaliteit van de muziek van Coldplay zelf.

Begrijpend lezen, altijd lastig.
Ja, dus?
Het is mijn mening.

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:35:15 #22
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_71929415
quote:

[..]

Ik vind hun tweede album (heb de eerste eerlijk gezegd nooit gehoord, op 2 nummers na ) een stuk beter dan nummer 3 en 4. Maar sommige bands lijken wel een hele andere stroming te gaan volgen, dat vind ik bij Coldplay dan nog wel meevallen.
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:35:21 #23
53267 TC03
pi_71929416
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, dus?
Het is mijn mening.

Ja, ik vond Feyenoord ook slecht spelen vandaag. Begin ik daarover? Nee. Waarom niet? Omdat dit topic daar niet over gaat.
pi_71929424
quote:

[..]

Ja, dat kán zeker. Maar als je reden van afhaken is omdat ze commercieel zijn gegaan, dan is het een beetje vreemd.
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:33 schreef StefanoSanders het volgende:
Zo werkt het met Johnny Depp ook.
De man was een cultheld een cultstatus donkere duistere films.
Veel al met Tim Burton was Depp voor veel gewoon een cult held.
En wat doet de bokke lul gaat ie in een Disney film spelen als piraat waardoor opeens iedereen hem geweldig vind.

Heb al ze films uit me cultbox maar vervangen voor Jason Statham

Je kan de cultfilms toch in die box laten?
Is Jason Statham nog cult dan?
pi_71929425
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, dus?
Het is mijn mening.

Waar je 't ook op kon gooien was dat je verder ging met het voorbeeld.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')