abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71915472
Vraagje. Ik heb thuis de volgende problemen met mijn wi-fi netwerk:

• Beperkte ontvangst en af en toe wegvallend netwerk. Ik heb de modem nu in de huiskamer gezet, en daar heb ik probleemloos verbinding. Als ik nu echter in de slaapkamer ga heb ik dezelfde problemen die ik eerst in de woonkamer had.

• Haperend beeld bij streamen van films van mijn MacBook Pro naar de PS3.

Ik vermoed dus dat de reikwijdte en snelheid van mijn Speedtouch ST780 te wensen overlaat. Nu zat ik eraan te denken om dit te kopen:

AirPort Extreme Base Station

Als het goed is kan ik mijn huidige modem met een vaste kabel hierop aansluiten toch? Dit apparaat fungeert dan als Wi-Fi basisstation. de specs zien er in elk geval goed uit.

Als je andere suggesties heb hoor ik het graag!
  • "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_71915511
    Mooi ding. Wel duur, maar je krijgt wat je ervoor betaalt he. Voor een Linksys router met dualband betaal je ook hetzelfde volgens mij.
    Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
    Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
    pi_71915513
    Is de express niet wat goedkoper? http://store.apple.com/nl/product/MB321Z/A/AirPort-Express-AirTunes?fnode=MTY1NDA0Mg&mco=MjI2Njk5NQ De extreme lijkt me wat overkill eigenlijk

Ik heb zelf de extreme, maar dan ook als main router, het is een prima ding dat supereenvoudig te configureren is.
    Maar als je al een router hebt vind ik het een dure oplossing als extension
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      zondag 16 augustus 2009 @ 10:44:22 #4
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_71915516
    In principe zou dat moeten werken, maar kan het niet zijn dat door beton, dikke vloeren of andere invloeden het bereik in je huis gewoon lastig te regelen is?
      maandag 17 augustus 2009 @ 17:37:28 #5
    110163 koffiekoekje
    Mag ook bij de thee...
    pi_71954803
    Misschien helpt het om je modem op een ander kanaal te zetten (via modem config), kan zomaar zijn dat je last hebt van stoorsignalen

Ik neem aan dat je dat kan instellen op een speedtouch...
    pi_72104753
    Afgelopen zaterdag toch maar de Airport Extreme gehaald. Mijn Wi-Fi signaal is flink versterkt en ik kan eindelijk zonder stotterend beeld films streamen van mijn MacBook Pro naar de PS3.

Alleen een externe HD aansluiten heb ik nog niet voor elkaar. De airport extreme herkend hem wel, maar Time Machine niet. Ik vermoed dat ik de leesrechten anders moet instellen. Iemand tips?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_72104933
    Ik heb time machine via een netwerkschijf, maar dan een NAS. Maar even proberen uit mijn hoofd: Bij het aanklikken van TimeMachine heb je ook zoiets als "set up time capsule". Doet dat iets?
    pi_72105021
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 09:17 schreef Pheno het volgende:
    Ik heb time machine via een netwerkschijf, maar dan een NAS. Maar even proberen uit mijn hoofd: Bij het aanklikken van TimeMachine heb je ook zoiets als "set up time capsule". Doet dat iets?
    Dan start hij het setup programma van de airport extreme.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_72105057
    Ah, nuttig Daar zie je dus wel je hdd neem ik aan? Hoe is deze geformateerd?
      maandag 24 augustus 2009 @ 09:46:35 #10
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_72105410
    Een Airport Extreme ondersteunt dat officieel niet. Er zijn wel trucjes voor, ff Googlen.
    pi_72105449
    Volgens mij sinds 2008 wel, met een firmwareupdate is dat er toch bij gekomen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')