abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71909289
quote:
‘We hadden nooit problemen’
Door KEVIN GROENEWEG, MARIANNE DEKKER

UTRECHT - De auto van Shirley Lamboo werd deze week voor haar deur in brand gestoken in de wijk Zuilen in Utrecht. Volgens buurtbewoners met een molotovcocktail.

Het was even flink schrikken voor Shirley Lamboo, 32 jaar oud en wonend aan de Vreelanthof. Even na negen uur s avonds was ze aan het stofzuigen en had muziek aanstaan. Motown. Terwijl ze bezig was, riep haar buurvrouw. ,,Ik dacht dat de muziek misschien te hard stond,’’ zegt Shirley. Maar er was iets anders: Lamboos auto, die op een parkeerplek op het hof stond, stond in brand.

Volgens verschillende buren, die niet met hun naam in de krant willen, werd de brand veroorzaakt door een molotovcocktail, een fles gevuld met brandbare stof die vervolgens met een lont of doek wordt aangestoken. Twee Marokkaanse jongens gooiden de fles, beweren zij. ,,Ik ging naar buiten en zag mijn auto in brand staan. Op zo’n moment schiet er veel door je heen. Je hebt woede en je vraagt je af waarom iemand dat doet. Ik stond helemaal perplex,’’ zegt Lamboo.

De auto, een blauwe Volkswagen Polo, werd later naar de sloop gebracht. ,,De auto is negen jaar oud, maar vijf weken geleden heeft hij nog een beurt gehad. Toen was ik zeshonderd euro kwijt.’’

Hoewel sommige buurtbewoners zeggen dat een woordenwisseling tussen Lamboo en een aantal jongeren een paar weken geleden de aanleiding was voor deze daad, beweert ze zelf dat het niet een op haar gerichte actie was.

,,Ik heb wel een woordenwisseling gehad, maar dat was niet hier in de wijk. Ik was toen ook met een andere auto,’’ zegt ze. ,,Ik denk dat ze gewoon willekeurig een auto pakten. Een paar maanden geleden werden ook willekeurig een aantal autoruiten ingetikt.’’ Lamboo woont nu ongeveer een jaar aan de Vreelanthof. Of ze in de toekomst een auto nog in een parkeerplek op het hof neerzet, weet ze niet. Ze heeft een andere kijk gekregen op de wijk. ,,Ik was diegene, die altijd riep dat we hier op het hof nooit problemen hebben. Dan gebeurt dit, dan krab je je toch even achter je oren. Ik vraag me af of ik het eerder wel bij het goede eind had.’’
http://www.ad.nl/utrecht/(...)_problemenrsquo.html

Ik zou echt zo boos zijn, wat denken die kutjochies wel niet?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:50:14 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_71909316
Bashtopic.. Alvast een tvp
Lang leve mij! *O*
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:51:48 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_71909339
Gewoon een incident van baldadige jongeren, nothing to see, move on....
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_71909392
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:51 schreef Adelante het volgende:
Ja leuk als het jouw auto is. Baldadige jongeren vind ik je spiegels er af schoppen of over je dak rennen, niet dit.
pi_71909409
Hoe hypocriet en onnozel.. Wanneer het haar betreft krijgt ze ineens een hele andere kijk op de wijk.. Alsof dit incident echt noemenswaardig is.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:55:35 #6
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_71909435
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja leuk als het jouw auto is. Baldadige jongeren vind ik je spiegels er af schoppen of over je dak rennen, niet dit.
Als je dat baldadig vindt...

Vandalen zijn het !
Lang leve mij! *O*
pi_71909451
Het werk van varkens.
pi_71909480
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:51 schreef Adelante het volgende:
Gewoon blijven ontkennen, bagatelliseren het voorval
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_71909504
Geert Wilders gaat hier in iedergeval niets aan doen want hij doet niet mee aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Wat een faalhaas is het toch ook he.
pi_71909526
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:59 schreef MaGNeT het volgende:
Geert Wilders gaat hier in iedergeval niets aan doen want hij doet niet mee aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Jammer, want hij had er wel raad mee geweten.
pi_71909534
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:59 schreef MaGNeT het volgende:

Nee idd, als Geert toch eens mee zou doen aan die verkiezingen dan zouden er nooit meer 2 Marokkaanse jongens een wagentje in brand zetten..
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:02:26 #12
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_71909555
Heeft Geert al kamervragen gesteld?

³
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_71909558
Geert z'n tijd komt wel
Gewoon niet de linkse schreeuwers een 2e LPF gunnen.
pi_71909577
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:00 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Nee idd, als Geert toch eens mee zou doen aan die verkiezingen dan zouden er nooit meer 2 Marokkaanse jongens een wagentje in brand zetten..
Met Wilders maak je iig een kleine kans dat ze het hierna niet gewoon nog 10x doen

Tja, waar Marokkanen zijn, daar zijn problemen.. Zoals ze zelf al zegt, er hoeft helemaal niks te gebeuren willen ze je terroriseren.. En dan wordt het door medelanders nog afgedaan als "een beetje baldadigheid" ook
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:06:55 #15
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_71909635
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:02 schreef Het_hupt het volgende:
Geert z'n tijd komt wel
Gewoon niet de linkse schreeuwers een 2e LPF gunnen.
Afstel is uitstel
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_71909662
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:06 schreef Gewoonik het volgende:

[..]

Afstel is uitstel
De wens is de vader van de gedachte
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:09:22 #17
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_71909676
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:00 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Nee maar dat is ook niet zo moeilijk he als je alle marrokanen het land uitzet
Heul erg anti-heul!
pi_71909684
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Hier zal dan ook wel meer aan de hand zijn dan mevrouw ons doet geloven. Buurtbewoners spreken ook al over eerdere woordenwisselingen die de oorzaak zouden zijn. Er zal daar wel het één en ander aan vooraf gegaan zijn.

Dit topic gaat helemaal nergens over.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:10:41 #19
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_71909702
Gaat er nou elke keer dat er ergens wat vernield wordt in een of andere buitenwijk een topic over geopend worden? Komkommertijd
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:10:57 #20
pi_71909704
Oh, en Motown:
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:11:48 #21
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_71909719
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:03 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Met Wilders maak je iig een kleine kans dat ze het hierna niet gewoon nog 10x doen

Tja, waar Marokkanen zijn, daar zijn problemen.. Zoals ze zelf al zegt, er hoeft helemaal niks te gebeuren willen ze je terroriseren.. En dan wordt het door medelanders nog afgedaan als "een beetje baldadigheid" ook
Je kunt dit inderdaad niet afdoen als baldadigheid nee.
maar wat lul je nou over 'terroriseren' dan?
Terroriseren heeft toch als doel een persoon/groep bang te maken?
Heul erg anti-heul!
pi_71909724
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:10 schreef Karammel het volgende:

[..]

Hier zal dan ook wel meer aan de hand zijn dan mevrouw ons doet geloven. Buurtbewoners spreken ook al over eerdere woordenwisselingen die de oorzaak zouden zijn. Er zal daar wel het één en ander aan vooraf gegaan zijn.

Was bij die taxi chauffeur ook zo, zeiden "omstanders van Marokkaanse afkomst" ook dat het zo'n rustige jongen was
pi_71909729
quote:

[..]

Hoezo niet? Alsof een kleine woordenwisseling reden is om een molotovcocktail in iemands auto te gooien Daarnaast is de kans dat die vrouw zelf de oorzaak is geweest van die woordenwisseling ook niet beister hoog, gezien de reactie.
pi_71909750
True, True. Beetje hypokriet, niet?
De schuld wordt weer gegeven aan allochtonen. (Ik ben er zelf geen, en heb geen haat aan ze. Alleen aan de jongeren (Nu ben ik hypokriet)).
King of the Forums!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:13:33 #25
13462 BansheeBoy
pi_71909752
En altijd maar dat gezeur over Marokkanen, maar ze weten niet hoe lief ze moeten zijn als ze weer eens boodschappen gaan doen bij de (goedkopere) Marokkaanse slager (hopend op een extra stukje gekruide worst, gratis wel te verstaan).

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_71909794
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:13 schreef BansheeBoy het volgende:
En altijd maar dat gezeur over Marokkanen, maar ze weten niet hoe lief ze moeten zijn als ze weer eens boodschappen gaan doen bij de (goedkopere) Marokkaanse slager.

²
Veroordeel jij nu die "kwajongenstreek", of las ik dat verkeerd?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:16:15 #27
13462 BansheeBoy
pi_71909818
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:15 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Veroordeel jij nu die "kwajongenstreek", of las ik dat verkeerd?
Dat veroordeel ik zeker, hoe zou je zoiets goed kunnen praten zonder zelf een Tokkie te zijn?

²
pi_71909838
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:13 schreef BansheeBoy het volgende:
En altijd maar dat gezeur over Marokkanen, maar ze weten niet hoe lief ze moeten zijn als ze weer eens boodschappen gaan doen bij de (goedkopere) Marokkaanse slager (hopend op een extra stukje gekruide worst, gratis wel te verstaan).

²
Dat is idd hypocriet, daarom zul je mij daar niet vinden.
pi_71909879
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat veroordeel ik zeker, hoe zou je zoiets goed kunnen praten zonder zelf een Tokkie te zijn?

²
dank je, dat wou ik ff horen

Het gaat over het uitschot onder de Marokkaanse gemeenschap wat zulks een ellende veroorzaakt.
die 2% mag van mij naar Marokko geschopt worden.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:19:15 #30
pi_71909882
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Jij bent niet bereid gebruik te maken van de voordelen van de moderne maatschappij?
Heeft de Marokkaanse slager jouw auto in de fik gestoken?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:21:00 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71909909
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Als de Marokkaanse slager of groenteboer betere producten heeft dan ga ik daar zeker kopen. Deze mensen zijn toch het probleem niet? Het gaat om de terreurbendes die feitelijk bezig zijn wijken ethnisch te zuiveren door de laatste niet-islamieten daar weg te pesten. Dat moeten we aanpakken.

En geen links gelul van "zulke acties zijn ook een vorm van cultuurverrijking, want dat gebeurt in de banlieu's van Parijs ook. Parijs, die geweldige stad"
The End Times are wild
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:23:04 #32
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71909949
quote:

[..]

En dan is het logisch dat dan je auto in de fik wordt gestoken.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_71909954
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:19 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

dank je, dat wou ik ff horen

Het gaat over het uitschot onder de Marokkaanse gemeenschap wat zulks een ellende veroorzaakt.
die 2% mag van mij naar Marokko geschopt worden.
Van mij ook, al denk ik dat ze in Marokko niet op dat gajes zitten te wachten.
pi_71909955
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Jij bent niet bereid gebruik te maken van de voordelen van de moderne maatschappij?
Heeft de Marokkaanse slager jouw auto in de fik gestoken?
Nouja je hebt van die mensen die op Turken staan te kankeren met een Turkse pizza in hand, vind ik persoonlijk een beetje raar.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:23:54 #35
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_71909963
Aleid, kopje thee alvast zetten.....
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:24:38 #36
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_71909976
Teeeering hee, kunnen we in dit land nou echt niet een paar van die hufterige kutkinderen onder controle houden? Wat een ontzettende faal.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_71909994
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

En geen links gelul van "zulke acties zijn ook een vorm van cultuurverrijking, want dat gebeurt in de banlieu's van Parijs ook. Parijs, die geweldige stad"
Welke "linkse" politicus heb jij dat ooit horen zeggen?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:26:49 #38
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71910013
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:23 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nouja je hebt van die mensen die op Turken staan te kankeren met een Turkse pizza in hand, vind ik persoonlijk een beetje raar.
Turken kan je niet vergelijken met Marokkanen. Dat is een heel ander soort volk dat over het algemeen hard werkt.
pi_71910019
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:23 schreef cheqy het volgende:

[..]

En dan is het logisch dat dan je auto in de fik wordt gestoken.
Het bagatelliseren van zulke problemen is standaard voor den linkschen kerk
pi_71910032
Waar is Pim als je hem nodig hebt
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:29:02 #41
pi_71910048
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:23 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja oké, maar dan zou ik gewoon kankeren op bepaalde Turken en dus niet op Turken in het algemeen, zodat ik mijn pizza niet hoef te missen
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:29:09 #42
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_71910049
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:27 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Het bagatelliseren van zulke problemen is standaard voor den linkschen kerk
Ik weet het maar ik krijg er nog altijd spontaan jeuk van.
pi_71910091
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:29 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik weet het maar ik krijg er nog altijd spontaan jeuk van.
Dan moet je maar niet in POL gaan kijken, daar zitten een paar van die linkschen helden
Blijf je aan het krabben
pi_71910263
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:12 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Hoezo niet? Alsof een kleine woordenwisseling reden is om een molotovcocktail in iemands auto te gooien Daarnaast is de kans dat die vrouw zelf de oorzaak is geweest van die woordenwisseling ook niet beister hoog, gezien de reactie.
Het blijft vooralsnog gissen. Je spreekt over een kleine woordenwisseling terwijl er wellicht veel meer aan de hand is geweest dan dat. Niet dat ik het goedkeur dat er auto's af worden gebrand, maar om er gelijk weer een Marokkanen bash topic van te maken vind ik wat makkelijk. De vrouw uit de OP doet voorkomen alsof haar auto door pure willekeur afgebrand is door onbeholpen Marokkanen. Dat lijkt me sterk.

Voor de beeldvorming doet het er behoorlijk veel toe of het echt om willekeur zou gaan of dat er al veel langer iets speelt tussen beide partijen.

Of de vrouw wel of niet oorzaak is geweest van 'de woordewisseling' kunnen we ook niet weten. Wel erg makkelijk om er vanuit te gaan dat het om een brave huisvrouw gaat die lastig wordt gevallen door boosaardige kleurlingen die tot alles in staat zijn.

Dat die Marokkanen tuig zijn staat vast, maar de kans dat de vrouw ook tuig is lijkt me ook aanzienlijk. Ik weet het niet. Er is gewoon ontzettend veel tuig hier in Nederland. Ik sta er steeds weer van te kijken dat dit soort kleine dingetjes het nieuws halen. Al blijft het natuurlijk komkommertijd en regionaal nieuws.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_71910324
linksch
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:44:40 #46
181657 LordNemephis
computer says no
pi_71910360
Laffe acties, dit soort dingen. Ze hebben dit weekend een auto bij een vriend van me in de fik gestoken. Daardoor die auto, andere auto, motor, carport, garage helemaal afgebrand...
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_71910385
Ik zou ook met een molotov cocktail een Volkswagen Golf in de hens willen steken, zeker als ie van een Shirley is.

En dan is die shit wel persoonlijk.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_71910396
en het_hupt, kun jij niet weer erbarmelijk slechte onz-topics openen in plaats van een mening te hebben?

kusje, dank je.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_71910424
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:44 schreef LordNemephis het volgende:
Laffe acties, dit soort dingen. Ze hebben dit weekend een auto bij een vriend van me in de fik gestoken. Daardoor die auto, andere auto, motor, carport, garage helemaal afgebrand...
Er is eigenlijk maar één probleem: de daders komen er, ongeacht hun afkomst, iedere keer weer mee weg en lachen de slachtoffers gewoon uit.
pi_71910465
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:44 schreef LordNemephis het volgende:

Ik woon tegen Arnhem aan. Ik begrijp dus niet dat dit niet op het nieuws vermeld wordt. Ik heb dus totaal geen benul dat dit soort dingen aan de lopende band gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')