abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71898017
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:08 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk kost het veel tijd, als 1 persoon hoogstpersoonlijk alle mensen moet gaan keuren. . Kan hij het echt niet delegeren? Kan hij in al die jaren dat hij nu politicus / ambtenaar is (zijn hele werkzame leven), zijn hele tijd dat hij al als Groep Wilders in de kamer zit niet organiseren?

Groep Wilders bestaat al sinds september 2004. Dat is al bijna vijf jaar. Dat lijkt me tijd genoeg om mensen te vinden voor meer dan 2 gemeenten. Ergens tussen 2004 en nu heeft ie een naamsverandering gehad, maar meer ook niet.

Vijf jaar.

Vijf, en hij krijgt niet de mensen bij elkaar voor meer dan 2 gemeenten.
Verstandig besluit
..en de mensen die zijn partij niet zo mogen kunnen tevreden zijn.
De PvdA zal zo minder verliezen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71898028
quote:

[..]

Ja, natuurlijk kost het veel tijd, als 1 persoon hoogstpersoonlijk alle mensen moet gaan keuren. . Kan hij het echt niet delegeren? Kan hij in al die jaren dat hij nu politicus / ambtenaar is (zijn hele werkzame leven), zijn hele tijd dat hij al als Groep Wilders in de kamer zit niet organiseren?

Groep Wilders bestaat al sinds september 2004. Dat is al bijna vijf jaar. Dat lijkt me tijd genoeg om mensen te vinden voor meer dan 2 gemeenten. Ergens tussen 2004 en nu heeft ie een naamsverandering gehad, maar meer ook niet.

Vijf jaar.

Ja, want toen hij 5 jaar geleden uit de VVD stapte was de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 voorbereiden natuurlijk het eerste wat hij had moeten doen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_71898029
quote:

[..]

Aan wie moet hij het dan delegeren? Het lijkt me aannemelijk dat er wat beoordelingen gedaan worden door zijn secondanten in de kamer, maar dat zijn er ook maar 9... En ze moeten ook zoeken naar veel extra mensen voor in de TK.
quote:
Groep Wilders bestaat al sinds september 2004. Dat is al bijna vijf jaar. Dat lijkt me tijd genoeg om mensen te vinden voor meer dan 2 gemeenten.
Wilders heeft natuurlijk zijn Kamerwerk waar veel tijd in gaat zitten, en heeft ook flink wat werk moeten steken in het vinden van de juiste mensen voor de TK. Gezien hoe het de LPF vergaan is, is dat nog niet zo makkelijk.
quote:
Ergens tussen 2004 en nu heeft ie een naamsverandering gehad, maar meer ook niet.

Vijf jaar.

Zo gek vind ik dat niet. Hij vindt vast wel mensen voor de posities, maar heeft geen tijd om te beoordelen of die mensen goed zijn. Zelfs een gearriveerde partij als bv de Pvda rijdt daarin vaak nog een scheve schaats, kun je nagaan hoe dat is bij een jonge partij zonder staande organisatie.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  Donald Duck held zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:18:18 #29
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71898046
quote:

[..]

Vijf jaar.

Zo lang is 5 jaar niet voor een partij. Ze moeten prioriteiten stellen en hebben voor het belangrijkste gekozen. Alles landelijk goed in orde hebben is veel belangrijker dan in wat gemeenteraden zitten om kleine lokale politiek te bedrijven
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71898063
Tja, hij was een paar maanden gelden al hier in 'ons dorp', hier wou hij ook meedoen .. op 'wijkbezoek' en 's avonds een babbeltje met genode gasten ..

Dat wijkbezoek was een potje snelwandelen en voor die ene wethouder met de wat kortere pootjes langzaam rennen. Kans om vragen te stellen, toelichtingen te geven of welke vorm van gesprek dan ook was zo goed als onmogelijk. Nou ja, niet overdrijven, hij is 1 minuut blijven staan om met een Antilliaanse bewoonster te gaan praten, maar die had niets te klagen jammer genoeg.
Bij de voorlichtingsavond kwam de plaatselijke politiek nog niet eens de zaal binnen, wel mensen uit het land, en er moest wel de bezem door gehaald worden werd er stellig gezegd, zowel door de gemeente als door de raad, maar over locale/regionale politiek werd niet gesproken, opties/visie op, nada.

Ik had toen al het idee dat het meer een show is om in het nieuws te komen .. je eigen publiek meenemen om vragen te stellen en zo
pleased to meet you
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:22:11 #31
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71898111
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zo lang is 5 jaar niet voor een partij. Ze moeten prioriteiten stellen en hebben voor het belangrijkste gekozen. Alles landelijk goed in orde hebben is veel belangrijker dan in wat gemeenteraden zitten om kleine lokale politiek te bedrijven
Zo lang is vijf jaar niet? Pardon? Zelfs een langzame student krijgt het in 5 jaar voor elkaar om vanaf niks zijn Master te halen, en dan wil je zeggen dat dat een te korte periode is om een aantal mensen bij elkaar te zoeken? Hij zat voor de 5 jaar ook al jaren bij de VVD, het lijkt me dat je dan als politicus gewoon een netwerk hebt opgebouwd.

Hoe is dat organisatietalent? Hoe is dat leiderschap?

Nee, Wilders wil gewoon niet regeren omdat hij bang is dat gemeenteraadsleden als gemeenteraadsleden zullen gaan functioneren. Inclusief hun vergaderingen en overleggen. Bah, dat linkse gepraat altijd, hè?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71898118
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:59 schreef Bowlingbal het volgende:

Hoe is dat een competente partij? Kan Wilders dat niet delegeren? Zou Wilders soms hoogst persoonlijk de interviews moeten doen? Oh, wacht, dat zou zomaar kunnen, bestuurlijk gezien heeft geen enkel lid ook maar enige inspraak in de Partij Geert Wilders / PVV.
Sterker nog, zoals ik al zei, Wilders heeft helemaal geen leden. De PVV heeft maar één lid; en dat is Wilders zelf.
pi_71898145
quote:

[..]

Vijf jaar.

maarja, hij heeft natuurlijk hartstikke veel tijd besteedt aan het "meesterwerk" FITNA. En de hoge kwaliteit van de personen die hen omringen, die vind je ook niet overal hoor!!!
(Zouden ze al nekblessures hebben van het permanent ja-knikken??)
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:23:34 #34
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71898146
Dit zegt natuurlijk alles over de PVV-'achterban'. Het type sociaal onbewogen figuur, dat vanachter zijn krant/barbecue/pc precies weet wat er allemaal mis in ons land.

Maar zelf daarmee iets doen, nee ho maar.

De PVV'er:
quote:
Veel mannen met een modaal inkomen en een MBO-opleiding
− 61% van de PVV-achterban is man
− 41% heeft MBO als hoogst voltooide opleiding genoten (tegen 30% in de
totale bevolking), 46% heeft een lagere opleiding en 13% een hogere (tegen
30% in de totale bevolking)
− Het meest voorkomende netto huishoudinkomen ligt tussen 1.000 en 1.500
euro per maand (dus het niveau van een modaal inkomen)

Sterke focus op het eigen leven
− Uit een analyse van sociaal-culturele oriëntaties binnen de PVV-achterban
blijkt dat deze groep veel meer dan de rest van de bevolking gericht is op het
eigen leven.1 Dit blijkt onder andere uit de volgende kenmerken:
Geringe betrokkenheid bij de wereld
− Weinig interesse in andere culturen en gebruiken
− Lage tolerantie ten opzichte van allochtonen
Lager verantwoordelijkheidsgevoel ten opzichte van anderen
− Sterke roep om law and order
− Bepalen vooral zelf hoe men leeft
− Staan graag in het middelpunt van de belangstelling
− Minder gericht op soberheid
Bron: http://www.motivaction.nl(...)il2009-Factsheet.pdf pagina 4

Erg voorspelbaar dus, dat het voor Wilders moeilijk zou worden om in elke gemeente capabele personen te vinden.
pi_71898169
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:23 schreef Pool het volgende:
Dit zegt natuurlijk alles over de PVV-'achterban'. Het type sociaal onbewogen figuur, dat vanachter zijn krant/barbecue/pc precies weet wat er allemaal mis in ons land.

De PVV'er:
[..]

Erg voorspelbaar dus, dat het voor Wilders moeilijk zou worden om in elke gemeente capabele personen te vinden.

wat miep je dan
  Donald Duck held zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:25:11 #36
46149 __Saviour__
pi_71898173
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:22 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Zo lang is vijf jaar niet? Pardon? Zelfs een langzame student krijgt het in 5 jaar voor elkaar om vanaf niks zijn Master te halen, en dan wil je zeggen dat dat een te korte periode is om een aantal mensen bij elkaar te zoeken? Hij zat voor de 5 jaar ook al jaren bij de VVD, het lijkt me dat je dan als politicus gewoon een netwerk hebt opgebouwd.

Hoe is dat organisatietalent? Hoe is dat leiderschap?

Nee, Wilders wil gewoon niet regeren omdat hij bang is dat gemeenteraadsleden als gemeenteraadsleden zullen gaan functioneren. Inclusief hun vergaderingen en overleggen. Bah, dat linkse gepraat altijd, hè?
Zoals ik zei, hij heeft gewoon prioriteiten gesteld. Landelijk een sterke positie veroveren is vele malen belangrijker.
In een gemeenteraad zitten past sowieso al niet bij de problemen van grote schaal waarop de PVV zich voornamelijk richt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:29:09 #37
248844 Bowlingbal
pi_71898230
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:25 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zoals ik zei, hij heeft gewoon prioriteiten gesteld. Landelijk een sterke positie veroveren is vele malen belangrijker.
In een gemeenteraad zitten past sowieso al niet bij de problemen van grote schaal waarop de PVV zich voornamelijk richt.
De grote problemen van hoe je een F-16 boven een bus in Gouda laat vliegen bedoel je?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71898257
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:25 schreef __Saviour__ het volgende:

Nonsens. Het gaat voor een groot gedeelte om grootstedelijke politiek; hij wil echt wel graag een paar burgemeesters in grote steden hebben. De provincie kun je wel laten zitten, maar de gemeentes niet.
pi_71898272
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:30 schreef Alcatraz het volgende:

[..]

Nonsens. Het gaat voor een groot gedeelte om grootstedelijke politiek; hij wil echt wel graag een paar burgemeesters in grote steden hebben. De provincie kun je wel laten zitten, maar de gemeentes niet.
De gemeenten kun je dus wel laten zitten, zal blijken.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:33:44 #40
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71898318
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:31 schreef qonmann het volgende:

[..]

De gemeenten kun je dus wel laten zitten, zal blijken.
Waar zal dat precies uit blijken Of zijn gemeentes opeens niet meer belangrijk sinds de PVV niet meer meedoet?
pi_71898373
Het argument dat Wilders niet genoeg mensen kiesbaar kan stellen omdat het nog een jonge partij is kan ik niet geloven, met zo veel mensen die op hem hebben gestemd.

Ben trouwens wel heel benieuwd hoe groot de PVV gaat worden in Den Haag, zeker met de onvrede die er leeft over de multiculturele samenleving.
  Donald Duck held zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:36:07 #42
46149 __Saviour__
pi_71898374
quote:

[..]

Goed, dan zijn er wellicht 2 of 3 'grote' steden waar ze wat te vertellen willen hebben. Dan nog heeft de landelijke politiek prioriteit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:37:39 #43
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71898406
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:25 schreef qonmann het volgende:

[..]

wat miep je dan
Oh, ik miep niet. Ik grinnikte juist meer bij dit bericht.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:38:48 #44
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71898433
Marco Pastors, vlak nadat hij het nieuws hoorde:

Goede beslissing, Geert
pi_71898457
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Toch wel verrassend en merkwaardig. Als je zoveel steun hebt van potentiele kiezers, waarom laat je die dan nu in de kou staan?

Aan de andere kant laat dit wel weer zien dat politiek geen hobby is. Dat het moeilijk is om goede mensen te vinden en dat je niet zomaar even een partijtje uit de grond stampt.
Ik vind het een slimme zet van Wilders, als je nog niet de juiste mensen hebt moet je het niet doen.
pi_71898466
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:23 schreef Pool het volgende:

De PVV'er:
[..]

Is het niet veel aannemelijker dat Wilders genoeg figuren kan vinden die politiek willen bedrijven onder de PVV naam, maar dat hij gewoon niet de tijd heeft ze allemaal grondig te screenen? Wilders zal wel doodsbang zijn dat hij allerlei vreemd volk binnenhaalt als hij niet goed screent.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:48:24 #47
248844 Bowlingbal
pi_71898622
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik vind het een slimme zet van Wilders, als je nog niet de juiste mensen hebt moet je het niet doen.
Als je al je hele leven in de politiek zit, en je kunt dan nog niet de juiste mensen vinden... Is dat een politicus waar mensen zo graag op willen stemmen?
- Donald Love
pi_71898651
quote:

[..]

De provincies wil hij niet laten zitten omdat dat ook trapsgewijze verkiezningen voor de 1te Kamer zijn.
pi_71898693
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Op dat zelfde argument had hij ook niet aan de 2de Kamerverkiezingen mee moeten doen.
pi_71898756
Grappig hoe de Wilders-fans hier dit klakkeloos accepteren. Ik zou het nou eens zo leuk vinden als er uit de achterban eens wat kritiek is. Dat maakt het allemaal wat geloofwaardiger en serieuzer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')