abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71892376
Hoi

Ik overweeg om volgend jaar te beginnen aan een deeltijd-master aan de uva (MBA) Nu is het zo dat ik dan 28 jaar ben. Is dat niet te oud om dan nog eens met een master te beginnen? Ik heb ook overwogen om voltijd te gaan doen, maar om nu tot mijn 30e fulltime in de banken te gaan zitten lijkt me afschuwelijk. Mijn keus valt dus op deeltijd, zodat werk en studie gecombineerd kan worden. het beste van 2 werelden zeg maar.

iemand ervaring met het volgen van een master op hogere leeftijd?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:33:35 #2
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_71892557
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand enig negatief verband zou kunnen leggen tussen leeftijd en het behalen van een Master. Zoals het gezegde gaat: "je bent nooit te oud om te leren." Tijdens mijn studie heb ik vaak genoeg oudere mensen gezien die nog colleges volgden, en dan heb ik het zelfs over 50-plussers.

Het kan zelfs voor een potentiële werkgever een teken zijn dat je nog steeds leergierig bent en bereid om jezelf bij te scholen, en een goede indruk maken. De enige reden dat je leeftijd merkbaar zou kunnen zijn, is dat je waarschijnlijk wat ouder gaat zijn dan je studiegenoten, maar in jouw geval is 28 nog helemaal geen groot verschil, en ik neem aan dat je zelf al genoeg sociale contacten hebt om niet dikke maatjes te hoeven worden met je klasgenoten.

Gewoon doen, dus
pi_71892690
Als je 48 was geweest had je het ook gewoon moeten doen.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:41:22 #4
262333 chris10
Be yourself and fuck the world
pi_71892769
Ben op m'n 30ste begonnen aan m'n 2de studie en zit in de collegebanken met mensen van twintig, maar ook van 50... 28 jaar bij een deeltijd studie is absoluut niet raar; afhankelijk van de studierichting kan dat zelfs dus 'jong' zijn!
pi_71892783
Ik ben ook 28 en ga in september beginnen aan mijn master Criminologie in Rotterdam. Ik had de afgelopen jaren en komen jaar een voltijd inschrijving. Ik zie geen probleem. Als je daar zin in hebt, moet je het gewoon doen. Nu kan het makkelijker, hoe ouder je wordt, hoe hoger de drempel wordt. En ik denk dat je altijd het gevoel blijft houden dat je een kans hebt gemist als je het toch niet doet.

En verder natuurlijk wat Leshy zegt. Succes met de studie, leren is best leuk!
Spoilers!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:42:18 #6
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_71892799
Wacht ff, je bent nu al 28. En je wilt nog beginnen aan een master?

Gast, sommige dingen moet je gewoon niet meer proberen als je een bepaalde leeftijd gepasseerd bent. Ja tuurlijk, wettelijk gezien kan het wel, maar over het algemeen zul je wel een beetje scheef aangekeken worden ben ik bang - je krijgt toch een bepaalde stempel op je gedrukt.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_71892948
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:42 schreef HenryHill het volgende:

Gast, sommige dingen moet je gewoon niet meer proberen als je een bepaalde leeftijd gepasseerd bent. Ja tuurlijk, wettelijk gezien kan het wel, maar over het algemeen zul je wel een beetje scheef aangekeken worden ben ik bang - je krijgt toch een bepaalde stempel op je gedrukt.
Hij is echt niet te oud, wij hebben mensen van 20, 30 ,40 enz rondlopen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:50:58 #8
67978 HenryHill
pi_71893013
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Hij is echt niet te oud, wij hebben mensen van 20, 30 ,40 enz rondlopen.
Maar meer van 20 dan van 40, of niet?
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_71893400
en dan?

dus jij zou dan je master maar niet doen omdat je scheef aangekeken wordt? (wat ik overigens betwijfel, vooral op 28 jarige leeftijd! ik bedoel er zitten bij ons op de uni kalende veertigers/vijftigers savonds in de college banken so what)
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:18:40 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71893618
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:27 schreef Leonidas82 het volgende:
het beste van 2 werelden zeg maar.
In feite probeer jij dus van 2 walletjes te snoepen!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:23:12 #11
262333 chris10
Be yourself and fuck the world
pi_71893715
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:27 schreef Leonidas82 het volgende:
het beste van 2 werelden zeg maar.
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 01:18 schreef Rosbief het volgende:
In feite probeer jij dus van 2 walletjes te snoepen!
Haha, van twee walletjes eten?!! 't Is keihard werken en studeren... en tijdelijk 'dag' sociaal leven!
pi_71893972
dank voor de, over het algemeen, positieve reacties

Ik overweeg om volgend jaar september te starten met de master MITS ik toegelaten wordt. De enige beer op de weg zie ik vooralsnog wiskunde in het schakelprogramma. iemand tips om me hierop voor te bereiden zodat ik goed beslagen ten ijs kom in het schakelprogramma?

Zit zelf te denken om een wiskundecursus te gaan volgen op vwo-niveau.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:07:26 #13
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_71899019
quote:

Met alle respect, maar ik vraag het me toch af; heb je ooit een universiteit van binnen gezien? Als je op je 28ste aan een MBO begint is dat raar. Op een HBO bachelor beginnen is ook enigszins raar met die leeftijd. Maar op je 28ste beginnen aan een universitaire opleiding, en al helemaal een master, maakt echt geen moer uit en zal niemand op de collegebanken raar van opkijken - of zelfs maar überhaupt van opkijken. Kennis van mijn ouders besloot op z'n 30ste nog aan geneeskunde te beginnen nadat 'ie al doctorandus in de economie was en daar al redelijk carrière in had gemaakt. Geneeskunde was echter altijd zijn droom geweest, en hij is nu succesvol gynaecoloog.
pi_71899057
mijn pa is aan zijn 48ste begonnen met een masteropleiding, waarom zou je het niet doen? Als je het wil dan moet je gewoon proberen, dan kan je je in iedergeval de komende 30 jaar niet gaan afvragen van "wat als ik toch...". Als je probeert en het lukt mooi meegenomen; lukt het niet dan heeft het je toch geen euro gekost (want als je alles optelt wat je uitgeeft gedurende de uren dat je nu gaat zitten studeren ga je nog veel goedkoper uit zijn met studeren ook)

ervaring is dat de eerste week er even raar opgekeken gaat worden (het is dan ook niet alledaags), maar dat je daar helemaal niet scheef voor aangekeken gaat worden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Moderator zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:18:15 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71899277
quote:

! Sorry. Ik moest lachen.

Er zijn zat die later beginnen, of net zijn begonnen aan een bachelor. Lekker gaan beginnen TS
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_71899422
Het gaat hier toch niet om een bachelor, wat maak je druk om? Masterjaren zijn de meeste toch rond de 24-25, zo groot verschil is dat niet met 28.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:30:36 #17
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_71899502
Waarom niet, als je 30 bent mag je nog 35 jaar werken. Aangezien je met een master als het goed is je kansen op een goede en leuke baan aanzienlijk vergroot, is het de beste keuze die je kunt maken.
Mijn zus is 31 en begint aan een master, maar zij heeft wel ruim 11 jaar fulltime werkervaring en heeft ook carriere gemaakt.
Ik vraag trouwens wel af of je werkervaring hebt. Als je met 29,30 jaar nog eens voor het eerst de arbeidsmarkt opgaat, vind ik dat wel een beetje opmerkelijk. Als ik werkgever was zou ik me dan bv. afvragen of je de realiteit wel aankan (zo lang studeren komt op mij over als een vlucht uit de realiteit).
pi_71900595
quote:

Duidelijk een reactie van iemand die geen master doet / heeft gedaan.

Als het kan, gewoon doen. Vooral in deze tijden heeft een master zeker toegevoegde waarde.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:51:28 #19
67978 HenryHill
pi_71906830
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 01:08 schreef SOG het volgende:
en dan?

dus jij zou dan je master maar niet doen omdat je scheef aangekeken wordt? (wat ik overigens betwijfel, vooral op 28 jarige leeftijd! ik bedoel er zitten bij ons op de uni kalende veertigers/vijftigers savonds in de college banken so what)
Net wat ik zeg: 't kan wel, maar 't is een beetje als op je 26e nog naar de Costa Del Sol gaan: sommige mensen vinden je dan wel een beetje sneu.
Maar TS zal hier wel begrip voor hebben, vermoed ik

[ Bericht 4% gewijzigd door HenryHill op 15-08-2009 20:11:34 ]
pi_71907088
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 19:51 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Net wat ik zeg: 't kan wel, maar 't is een beetje als op je 26e nog naar de Costa Del Sol gaan: sommige mensen vinden je dan wel een beetje sneu.
Nee,

en klaarblijkelijk vindt jij het ook niet erg sneu gevonden te worden.
pi_71907252
quote:

[..]

Ah. Jij leeft dus voor andere mensen. Dat doen we allemaal wel es. Maar ga dat niet aanmoedigen zeg.
pi_71907285
Gewoon doen, maar hou er wel rekening mee dat 't tijd vreet .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_71907967
quote:

[..]

Maar TS zal hier wel begrip voor hebben, vermoed ik
Ik snap je gedachtegang, maar een master-titel vergelijken met een costa del sol vakantie Ja, het is heel beschamend als je op je 28ste of 26ste een master titel haalt. Seriously, ik zou het niet op me cv zetten.
pi_71908007
Een mastertitel op latere leeftijd getuigd juist van iemand die z'n dromen na durft te leven.
pi_71908102
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Dichtpiet. het volgende:
Een mastertitel op latere leeftijd getuigd juist van iemand die z'n dromen na durft te leven.
Dat
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')