abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71903986
Ze geven "At The Apollo" trouwens een tweede kans in de Melkweg Cinema, kost wel 5 ballen:
http://melkweg.nl/artikelpagina.jsp?artikelid=149611&disciplineid=muziek
pi_71904122
Tof! DVD is overal afgeprijsd naar 9 euro, en de boxset zal ik bij de Mediamarkt liggen voor iets meer dan 3 tientjes.
pi_71906011
Vrijdag
En is er nou nog steeds geen goede rip :\

[ Bericht 18% gewijzigd door Xrenity op 15-08-2009 19:53:55 ]
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:01:40 #29
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_71907034
Zat zojuist op mijn fiets met Humbug op mijn iPodje natuurlijk, en toen bedachte ik me iets. Als My Propeller daadwerkelijk door James Ford is geproduceerd, dan zijn een paar weken terug als eerst zijn 3 tracks uitgelekt, terwijl die van Josh Homme later kwamen. Toeval?
pi_71907414
Haha, goed bedacht! Het is sowieso geen toeval dat de complete plaat song voor song uitlekt, vlak voordat de tournee begon. Kan niet wachten om 'em de dinsdag na Lowlands EINDELIJK in volle glorie te horen. Jammer dat de LP binnenkomt als ik vrijdagochtend wakker wordt in Biddinghuizen. Nou ja, Lowlands is ook best leuk .
pi_71910242
ze hebben er alweer 2 festivals opzitten. nog geen setlist gevonden, ben benieuwd of er nog iets is veranderd ten opzichte van de eerdere festivals
  zondag 16 augustus 2009 @ 02:00:24 #32
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_71913361
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:39 schreef TC03 het volgende:
Ik vind Red Right Hand toch wel een heerlijk nummertje hoor.

Om de één of andere reden moet ik wel steeds lachen om de manier waarop Alex 'guru' zingt.
Hier zou ik aan willen toevoegen dat 'buddy' mij ook niet echt een woord lijkt wat in het Sheffieldse Van Dale staat.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_71916657
Nog maar een week!
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_71924788
"I Haven't Got My Strange" . Niet echt briljant, gewoon een lekker licht nummer . De single in zijn geheel (artwork, A-kant en B-kant) vind ik niet echt een geweldige 'comeback' na anderhalf jaar afwezigheid. Dat was "Brianstorm" wel .

Heeft iemand de single al? Is er weer iets gegraveerd in het vinyl?
Stay on my arm, you little charmer
pi_71927963
quote:
Arctic Monkeys: Humbug

Gareth Grundy
The Observer, Sunday 16 August 2009

Kids grow up so quickly these days. In 2005, Arctic Monkeys were a supernaturally talented teenage quartet from Sheffield, detailing youthful high jinks with a sarcastic wit and cocky insight as tartly evocative of time and place as the Smiths in 80s Manchester or the Jam in 70s Woking. Now, three albums in, they're sporting long hair and Black Sabbath T-shirts, the interview chat moving from in-jokes to Jimi Hendrix's impressive musicianship. The pitch for Humbug couldn't scream "maturity" any more loudly if the record came with free pipe and slippers.

Evolution has been in the air since last year, when singer Alex Turner unveiled his side-project, 60s pastiche the Last Shadow Puppets. Some of its extravagant armoury - strings, galloping rhythms - lingers here, but other changes are more fundamental. With seven of the 10 tracks produced by Queens of the Stone Age's Josh Homme, the transition is from pop to rock, snap and vigour weighed down by a preoccupation with muscle and heft.

Cream have been name-checked alongside Hendrix and alighting on the disorienting end of vintage rock makes sense, at least in principle. It's in keeping with the surreal side of Turner's word play, as well as their tendency to wig out (see 2007 single "Brianstorm"). "All the pretty visitors came and waved their arms/ and cast the shadow of a snake pit on the wall," croons Turner on "Pretty Visitors", the circling keyboards suggesting a malevolent carnival.

The problem is that, for the first time, Turner's words are more memorable than the tunes. It's jewels such as: "Puffed your chest out like you've never lost a war" ("Crying Lightning") that stick in the mind, not those tracks that sound like the Coral have splashed out on bigger amplifiers.

There's still plenty to enjoy, not least Turner's Sid James-quality double-entendres on "My Propeller" ("I just can't get it started on my own!"), but, in the end, Humbug feels like a great band nervously feeling their way forward, like baby steps towards something bigger. The next one should be a cracker.
Zo denk ik er ook (nog) over.
Stay on my arm, you little charmer
pi_71928115
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:02 schreef tim. het volgende:
"I Haven't Got My Strange" . Niet echt briljant, gewoon een lekker licht nummer . De single in zijn geheel (artwork, A-kant en B-kant) vind ik niet echt een geweldige 'comeback' na anderhalf jaar afwezigheid. Dat was "Brianstorm" wel .

Nope, niet eens besteld. Import is duur, dus wacht op een Nederlandse persing, of een voordelige eBay-aanbieding. En de komende maand is een dure muziek-maand, de Beatles remasters komen eindelijk uit .
pi_71928315
Het begint te wennen. En Fire and Thud is eigenlijk best sexy. En dan niet in de zin van Paris Hilton die alles 'that's hot' noemt, maar écht sexy.
I would go along with someone like you
pi_71928386
Eh, ok...

Ik blijf er bij dat de productie totaal 'overdone' is voor een liedje zo goed als Fire And The Thud eerst was. Skip 'em elke luisterbeurt.
pi_71928512
Ik vind hem vet.

Let ook op de verschillende zanglijnen die Moshart heeft ingezongen. Links heel erg rauw, rechts 'gewoon' gezongen.

Een van de hoogtepunten van het album voor mij.
pi_71929384
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:47 schreef Aisumasen het volgende:
Eh, ok...

Ik blijf er bij dat de productie totaal 'overdone' is voor een liedje zo goed als Fire And The Thud eerst was. Skip 'em elke luisterbeurt.
De akoestische versie is echt een juweeltje, iets om in een doosje te stoppen en eens in de zoveel tijd eruit te halen en even in je handen te koesteren, te aaien en te bewonderen. Als ik die versie hoor word ik ook altijd een beetje sip. De nieuwe versie is totaal anders en haalt het 'mooie' eruit, wat overblijft is gewoon een sexy, GEIL nummer.

Bij 'alle' vorige albums was het luisteren en verliefd worden, maar dit album kan me niet altijd boeien. Alleen als ik in de stemming ben luister ik het helemaal af, meestal schakel ik bij The Jeweller's Hand over naar Paparazzi omdat het me daar aan doet denken en Lady GaGa, werkelijk waar, minder saai is dan dit mindere werkje van Alex en kornuiten. Ik ga het album niet filosofisch ontleden (ze zijn zoekende naar een nieuwe identiteit e.d. ) maar ik ben wel een klein beetje teleurgesteld. Anderzijds: ze hebben altijd aan onze hooggespannen verwachtingen voldaan, die vele jokers geven nu recht op een iets minder product.

Tot zover mijn hersenspinselen!

Ps: Ik ben lid geworden van de Alex Turner Hyves
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:40:41 #41
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_71929553
Hyves is niet indie!

Persoonlijk skip ik alleen Pretty Visitors en Crying Lightning af en toe.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_71937550
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:40 schreef TC03 het volgende:
Hyves is niet indie!

Persoonlijk skip ik alleen Pretty Visitors en Crying Lightning af en toe.
Ik heb het dan ook pas sinds de 13e !!!

Crying Lightning vind ik vettttt. Binnenkort maar eens de B-kantjes bij elkaar scharrelen.
pi_71938384
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:02 schreef tim. het volgende:
Met een beetje geluk heb ik de 7" en 10" morgen in huis
  maandag 17 augustus 2009 @ 01:49:50 #44
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71940107
Vind Red Right Hand toch best vet eigenlijk. Het is alleen even wennen omdat het niet echt in AM-stijl gezongen wordt.

Het einde dat begeleid wordt door de gitaren vind ik erg tof gedaan . Dit stukje dus:
quote:
You're one microscopic cog
in his catastrophic plan
Designed and directed by
his red right hand
2000 light years from home
pi_71940120
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:38 schreef Jacobuspower het volgende:
ze hebben er alweer 2 festivals opzitten. nog geen setlist gevonden, ben benieuwd of er nog iets is veranderd ten opzichte van de eerdere festivals
Setlist van het Oya Festival in Oslo, afgelopen donderdag:
quote:
1. Pretty Visitors
2. This House Is A Circus
3. Brianstorm
4. Still Take You Home
5. Crying Lightning
6. Fluorescent Adolescent / Only You Know
7. Cornerstone
8. The View From The Afternoon
9. I Bet You Look Good On The Dancefloor
10. Potion Approaching
11. If You Were There, Beware
12. Red Right Hand
13. My Propeller
14. Do Me A Favour
15. Secret Door
16. 505
Waarschijnlijk ook de Lowlands-setlist. Ik zal er in ieder geval héél erg blij mee zijn, 8.5 nummers die we nog nooit eerder hebben gehoord. Alleen wat die matige cover van "Red Right Hand" er tussen doet... Ze hebben zelf zo veel betere nummers. "What If You Were Right First Time" past perfect op die plaats, al was de live-uitvoering in de Melkweg niet erg goed.

Oh wacht... Waar is DaFrame2R . Oh, en "Only Ones Who Know"! "Leave Before The Lights Come On" is ook verdwenen, en "When The Sun Goes Down" voorgoed verloren ?

[ Bericht 4% gewijzigd door Aisumasen op 17-08-2009 01:58:43 ]
pi_71940201
Denk dat Only You Know staat voor Only Ones Who Know, lijkt me logisch in ieder geval
pi_71940647
Hehe, erg fijn dan!
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:03:32 #49
192683 AMDB
Visionair.
pi_71945643
Hmm, geen Dangerous Animals dus. Die hadden ze van mij wel mogen spelen ipv Secret Door. En liever When the Sun goes Down dan 'I bet..'

Maarja, toch een erg fijne setlist hoor!
pi_71945808
vind het vooral erg jammer dat da frame 2R is verdwenen . en spelen ze op lowlands niet nog een kwartiertje langer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')