abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71887226
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Haha nee, we wonen samen. Alles gaat op een gezamenlijke rekening,
Meen je dat nou? Een gezamelijke rekening voor de vaste lasten en de boodschappen is logisch maar ik moet er toch niet aan denken om alles te delen
pi_71887641
k heb niets met die auditieprogramma's maar er was niets op.. dus jah.... popstars erop staan maar die kerel die Jim deed.... met die tanden
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_71887652
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Een gezamelijke rekening voor de vaste lasten en de boodschappen is logisch maar ik moet er toch niet aan denken om alles te delen
Ja, we delen alles. Ik begrijp niet zo goed waarom je dat niet zou doen?

We hebben toen we gingen samenwonen het spaargeld van beiden gebruikt om onze flat mee in te richten e.d., en hebben daarna gewoon een gezamenlijke rekening geopend waar alle inkomsten op komen en alle uitgaven weer vanaf gaan, en een gezamenlijke spaarrekening. Daar doen we alles van.
pi_71887677
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:13 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ja, we delen alles. Ik begrijp niet zo goed waarom je dat niet zou doen?

We hebben toen we gingen samenwonen het spaargeld van beiden gebruikt om onze flat mee in te richten e.d., en hebben daarna gewoon een gezamenlijke rekening geopend waar alle inkomsten op komen en alle uitgaven weer vanaf gaan, en een gezamenlijke spaarrekening. Daar doen we alles van.
en wat nu als het uit gaat.... is het dan niet lastig?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:14:32 #155
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71887701
Wij delen ook alles. Waarom niet. Helemaal omdat we ook kinderen hebben. Moet er niet aan denken om nog met mijn man te moeten overleggen wie wat betaalt En grote aankopen doen we in overleg.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:15:09 #156
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71887727
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:13 schreef Californium het volgende:

[..]

Waarom zou je daar van uit gaan?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_71887738
Later nemen mijn vriend en ik ook samen een rekening, zie het probleem niet zo....
Je doet toch ook alles samen
pi_71887751
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:13 schreef Californium het volgende:

[..]

Als je gaat samenwonen, ga je er niet vanuit dat het ooit nog uit gaat . We zijn gaan samenwonen met het idee dat we de rest van ons leven bij elkaar blijven, dus is het logisch om alles te delen.

We zijn wel verstandig geweest, we hebben een samenlevingscontract opgesteld - mocht het toch uit gaan, dan wordt alles 50/50 gedeeld.
pi_71887816
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom zou je daar van uit gaan?
je gaat er niet van uit... maar het kan toch? ik denk ook altijd halfleeg ipv halfvol enzo dusse
pi_71887861
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Als je gaat samenwonen, ga je er niet vanuit dat het ooit nog uit gaat . We zijn gaan samenwonen met het idee dat we de rest van ons leven bij elkaar blijven, dus is het logisch om alles te delen.

We zijn wel verstandig geweest, we hebben een samenlevingscontract opgesteld - mocht het toch uit gaan, dan wordt alles 50/50 gedeeld.
ah oke... dat is wel altijd handig
pi_71887863
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:18 schreef Californium het volgende:

[..]

je gaat er niet van uit... maar het kan toch? ik denk ook altijd halfleeg ipv halfvol enzo dusse
Vandaar dus het samenlevingscontract. Maar dat is echt opgesteld in het volste geloof dat we het niet nodig zullen hebben, alleen gedaan omdat je nu eenmaal nooit weet wat de toekomst brengt.
pi_71887887
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Vandaar dus het samenlevingscontract. Maar dat is echt opgesteld in het volste geloof dat we het niet nodig zullen hebben, alleen gedaan omdat je nu eenmaal nooit weet wat de toekomst brengt.
zo denk ik ook altijd...
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:20:59 #163
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71887906
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

nou ja, ik vind het niet heel raar om financiën gescheiden te houden.... hebben mijn ouders ook altijd gedaan, en niet omdat ze er vanuit gingen dat ze niet bij elkaar zouden blijven.

mijn vader heeft een rekening waar zijn salaris op komt, waar de hypotheek en de meeste vaste lasten afgaan. mijn moeder krijgt huishoudgeld (voor de vorm, beetje achterhaald) en haar salaris en daar heeft ze ons collegegeld mee betaald en boeken en alles voor school bijna. daar doet ze de boodschappen van, en extraatjes.

mn vader doet van zijn rekening ook extraatjes als t zo uit komt...

kleding betalen ze elk zelf, uit eten gaan maar net wie de portemonnee bij zich heeft etc...

ik vidn dat niet heel gek ofzo
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_71887973
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:20 schreef kwakveense het volgende:

Het is denk ik maar net wat je gewend bent
Ik vind het wel raar want je bent toch samen en zeker als je een gezin hebt...
pi_71888037
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:20 schreef kwakveense het volgende:

[..]

nou ja, ik vind het niet heel raar om financiën gescheiden te houden.... hebben mijn ouders ook altijd gedaan, en niet omdat ze er vanuit gingen dat ze niet bij elkaar zouden blijven.

mijn vader heeft een rekening waar zijn salaris op komt, waar de hypotheek en de meeste vaste lasten afgaan. mijn moeder krijgt huishoudgeld (voor de vorm, beetje achterhaald) en haar salaris en daar heeft ze ons collegegeld mee betaald en boeken en alles voor school bijna. daar doet ze de boodschappen van, en extraatjes.

mn vader doet van zijn rekening ook extraatjes als t zo uit komt...

kleding betalen ze elk zelf, uit eten gaan maar net wie de portemonnee bij zich heeft etc...

Maar waarom? Uiteindelijk komt alles toch uit dezelfde bron.. en het wordt uitgegeven aan dingen voor henzelf of de kinderen, daar hebben ze toch allebei baat bij?

Ik vind dat zo gek bij de ouders van mijn vriend: zijn moeder wilde nieuwe gordijnen (wat ook echt nodig is, de huidige zijn al 30 jaar oud), maar zijn vader vond het nog niet nodig. Als ze het toch wilde, moest ze het maar van haar eigen spaargeld betalen.
pi_71888156
mijn ouders hadden een gezamelijke rekening maar volgens mij ook beiden een eigen rekening... maar mijn ouders zijn al 15 jaar gescheiden dus... of dat echt zo was
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:31:57 #167
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71888282
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:23 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Het is denk ik maar net wat je gewend bent
Ik vind het wel raar want je bent toch samen en zeker als je een gezin hebt...
mijn ouders doen ook alles samen, ook financieel. als mijn moeder iets wil kopen voor zichzelf en ze heeft niks over die maand dan betaalt mijn vader het, en andersom.

het is gewoon zo gegeroeid: toen ze net kinderen hadden werkte mijn moeder niet, dus betaalde mijn vader alle lasten en kreeg mijn moeder hishoudgeld voor de boodschappen. als ze iets wilde dan kwam het er ook gewoon.

toen ging mijn moeder erbij werken, en werd haar salaris voor de extraatjes die er anders niet in gezeten hadden - ten bate van het hele gezin.

naar mae wij ouder werden ging z meer werken en kwamen veel van de extra kosten uit die periode: schoolgeld, excursies, boeken, collegegeld, en vaak zakgeld, ook uit haar "extra" potje.

maar dat het gedl uti twee potjes komt betekent niet dat mijn ouders gaan zitten uitrekenen of ze wel allebei genoeg uitgeven aan het gezin ofzo...

grotere uitgaven komen vaak toch bij mijn vader vandaan omdat dat makkelijker gaat enzovoorts. er zit niks ideëels achter de scheiding van inkomens. belastingtechnisch is t wel samen geregeld.
pi_71888317
M'n vriend en ik wonen nog niet officieel samen, maar we hebben een gezamenlijke rekening voor de boodschappen, dingen voor het huis, terrasjes/uit eten samen, zulk soort dingen. Daarnaast hebben we gewoon onze eigen rekeningen. Ik ben niet van plan mee te betalen aan zijn verslaving (cd's ) en ik verwacht niet dat hij dat doet aan mijn kookboeken of zo.

We hebben trouwens meer dan een uur geleden 2 van die pilletjes genomen en merken geen fuck. Dus tot zover ons avontuur. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_71888333
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:31 schreef kwakveense het volgende:

[..]

mijn ouders doen ook alles samen, ook financieel. als mijn moeder iets wil kopen voor zichzelf en ze heeft niks over die maand dan betaalt mijn vader het, en andersom.

het is gewoon zo gegeroeid: toen ze net kinderen hadden werkte mijn moeder niet, dus betaalde mijn vader alle lasten en kreeg mijn moeder hishoudgeld voor de boodschappen. als ze iets wilde dan kwam het er ook gewoon.

toen ging mijn moeder erbij werken, en werd haar salaris voor de extraatjes die er anders niet in gezeten hadden - ten bate van het hele gezin.

naar mae wij ouder werden ging z meer werken en kwamen veel van de extra kosten uit die periode: schoolgeld, excursies, boeken, collegegeld, en vaak zakgeld, ook uit haar "extra" potje.

maar dat het gedl uti twee potjes komt betekent niet dat mijn ouders gaan zitten uitrekenen of ze wel allebei genoeg uitgeven aan het gezin ofzo...

grotere uitgaven komen vaak toch bij mijn vader vandaan omdat dat makkelijker gaat enzovoorts. er zit niks ideëels achter de scheiding van inkomens. belastingtechnisch is t wel samen geregeld.
Ja, maar dan is het dus niet echt anders dan wanneer het van een gezamenlijke rekening komt . Ik vind het wel gek wanneer mensen alles gaan zitten uitrekenen e.d..
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:33:23 #170
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71888343
quote:
Maar waarom? Uiteindelijk komt alles toch uit dezelfde bron.. en het wordt uitgegeven aan dingen voor henzelf of de kinderen, daar hebben ze toch allebei baat bij?
ja, maar dat is juist het idee: ze kijken niet naar "heb je al dit betaald, oh dan betaal ik dat" het is maar ne thoe t uitkomt, wie er die maand meer over heeft om iets te betalen ofzo. en de vaste lasten/overige kosten scheiding is traditioneel zo gegroeid.

in principe ís t gewoon één grote pot...
pi_71888405
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:33 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ja, maar dan is het dus niet echt anders dan wanneer het van een gezamenlijke rekening komt . Ik vind het wel gek wanneer mensen alles gaan zitten uitrekenen e.d..
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:40:34 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_71888581
hahahaha, dat filmpje ja, nou, toevallig sta ik aardig afgeschermd en het enige wat ze hadden was mijn voornaam en Nederland en mijn profielfoto.
stormy waters...
sailin'
pi_71892228
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:37 schreef Syrena het volgende:
En net heb ik glas en andere carnavalsresten van mijn zwarte sportschoenen staan boenen, want morgenvroeg om 9 uur ga ik naar Zumba Proefles. Wurgh.

En donderdag naar de Hypotheker! Om 14 uur! Op de enige dag in de week dat het f*kking 33 graden wordt! Om te horen dat ik in een doos onder de brug kan wonen met mijn loon!

Optimisme, een overschatte karaktertrek.
Wordt het 33 graden donderdag. Ik geloof dat ik dan vrij ben.

*Hypert richting agenda!!

Mijn D was uiteindelijk: lamsrack met gegrilde wortel. rucola en zelfgemaakte frieten met mayo. (Niet door mij zelfgemaakt, maar door het resto.) En een glas witte wijn.
pi_71892497
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n vriend en ik wonen nog niet officieel samen, maar we hebben een gezamenlijke rekening voor de boodschappen, dingen voor het huis, terrasjes/uit eten samen, zulk soort dingen. Daarnaast hebben we gewoon onze eigen rekeningen. Ik ben niet van plan mee te betalen aan zijn verslaving (cd's ) en ik verwacht niet dat hij dat doet aan mijn kookboeken of zo.

We hebben trouwens meer dan een uur geleden 2 van die pilletjes genomen en merken geen fuck. Dus tot zover ons avontuur. .
Zo wil ik het later ook gaan doen eerlijk gezegd . Kan ik mooi teveel geld uit blijven geven aan mijn hobby's en hij aan zijn pc .

Wat zijn jullie trouwens stil vanavond .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_71895215
Goeiemorgen!

Ik heb gister bij thuiskomst bramen geplukt, ruim 2 kilo. en dat zit nu in de pan om jam van te maken.
Daarna nog een portie sleedoormpruimen.
En rennen, en twee zuurkoolpotten kopen, en dan alle bonen plukken, en dan bonen malen, en dan gemalen bonen inzouten in een zuurkoolpot. Maar dat zal wel ergens morgen worden dan.

Wat betreft geld: wij storten alles op een gezamelijke rekening, waar ik verder weinig mee doe, lief doet de boekhouding. We krijgen beide een gelijke hoeveelheid zakgeld op een eigen rekening, daarvan koop ik kleren en andere persoonlijke benodigdheden. Ik doe alle boodschappen, en heb daarvoor een vast bedrag dat ik contant apart houd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')