abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71984228
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Met lekkere vergelijkingen kom je als het gaat om illegalen

Lekker discussieren ook zo, wanneer kom je met de Hitler vergelijking?
Wat heeft hij er nou weer mee te maken?

Er is niets mis met mijn vergelijking. Illegalen heb je in elk westers land, dat hou je simpelweg niet tegen, gezien de vele mogelijkheden de grens over te komen. Alleen als je je grens op een extreme manier dichtgooit, of het leven in je eigen land minder aantrekkelijk maakt dan waar men vandaan komt, voorkom je illegaliteit. Aangezien beide oplossingen in een vrije westerse samenleving niet passen, blijft het dweilen met de kraan open. Het enige wat je kan doen is niet meer dweilen, maar die kraan blijft open. Het is nu eenmaal onderdeel van onze vrije, westerse samenleving.
pi_71984294
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder staat er al een soort muur om Europa/Nederland.

Nu wordt het zaak om de luchtvaartmaatschapijen te verplichten niet meer mensen zonder geldige verblijfspapieren in te checken
Oh? Ik heb nog geen muur gezien bij de Europese buitengrenzen. Daar is wel grensbewaking, maar stukken genoeg waar je zo, zonder enige controle naar binnen wandelt. Er zijn natuurlijk ook nog legio mogelijkheden tot smokkel, waar men volop gebruik van maakt.

Luchtvaartmaatschappijen krijgen al boetes als ze mensen zonder geldige reisdocumenten toelaten. Verder komt het overgrote deel aan illegalen echt niet per vliegtuig de grens over.
pi_71984319
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:06 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wat heeft hij er nou weer mee te maken?

Er is niets mis met mijn vergelijking. Illegalen heb je in elk westers land, dat hou je simpelweg niet tegen, gezien de vele mogelijkheden de grens over te komen. Alleen als je je grens op een extreme manier dichtgooit, of het leven in je eigen land minder aantrekkelijk maakt dan waar men vandaan komt, voorkom je illegaliteit. Aangezien beide oplossingen in een vrije westerse samenleving niet passen, blijft het dweilen met de kraan open. Het enige wat je kan doen is niet meer dweilen, maar die kraan blijft open. Het is nu eenmaal onderdeel van onze vrije, westerse samenleving.
Bullshit, legale immigratie is onderdeel van onze vrije Westerse samenleving

Maar vertel eens op welke manier een niet EU buitenlander uit een crisisgebied in Nederland kan komen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71984341
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Oh? Ik heb nog geen muur gezien bij de Europese buitengrenzen. Daar is wel grensbewaking, maar stukken genoeg waar je zo, zonder enige controle naar binnen wandelt. Er zijn natuurlijk ook nog legio mogelijkheden tot smokkel, waar men volop gebruik van maakt.

Luchtvaartmaatschappijen krijgen al boetes als ze mensen zonder geldige reisdocumenten toelaten. Verder komt het overgrote deel aan illegalen echt niet per vliegtuig de grens over.
Hoe komen ze dan in Nederland terecht?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71984456
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Probeer het eens met woorden, misschien wordt je dan serieus genomen
Hoe zie je dat precies voor je dan? Als ik het vliegtuig neem naar Marokko, dan kan ik toch gewoon opgeven dat ik kom voor vakantie? Wat kan de luchtvaartmaatschappij dan nog zeggen?
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_71984482
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:16 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Hoe zie je dat precies voor je dan? Als ik het vliegtuig neem naar Marokko, dan kan ik toch gewoon opgeven dat ik kom voor vakantie? Wat kan de luchtvaartmaatschappij dan nog zeggen?
Geen visum en/of geen paspoort, geen ticket. Is echt niet zo moeilijk

Of denk jij dat je zonder paspoort wel Marokko binnenkomt
pi_71984499
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:06 schreef Vhiper het volgende:

Het is nu eenmaal onderdeel van onze vrije, westerse samenleving.
Exactly.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_71984522
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:18 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Exactly.
Legalen zijn dat inderdaad.
pi_71984539
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat wordt toch al gedaan? Ik bedoel, als ik een paspoort en een visum heb, maar asiel ga zoeken in een land, zeg Zweden, dan kan de luchtvaartmaatschappij toch niet controleren of ik voor vakantie kom of voor immigratie?
pi_71984563
Je moet een visum hebben
pi_71984653
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet een visum hebben
Ja, dus neem je een reisvisum.
pi_71984667
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Bullshit, legale immigratie is onderdeel van onze vrije Westerse samenleving
Geweldig, die oneliners die nergens op slaan
quote:
Maar vertel eens op welke manier een niet EU buitenlander uit een crisisgebied in Nederland kan komen?
Kan je dat niet zelf verzinnen?

Per auto/vrachtwagen over de oostgrenzen, per boot als verstekeling of per vlot van de Afrikaanse Noordkust naar Spanje en Italie, met of zonder eventuele vervalste papieren, verzin het maar, manieren genoeg.
pi_71984721
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja hoor, makkelijk, gewoon naar Gibraltar gaan, daar een vlot bouwen en varen maar. Kan je gelijk zwaaien naar de horden Afrikanen die de andere kant op varen
pi_71984758
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ja hoor, makkelijk, gewoon naar Gibraltar gaan, daar een vlot bouwen en varen maar. Kan je gelijk zwaaien naar de horden Afrikanen die de andere kant op varen
Hoeveel illegalen neemt Gibraltar per jaar op?

Ik weet het antwoord al
pi_71984800
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoeveel illegalen neemt Gibraltar per jaar op?

Ik weet het antwoord al
Zeg het eens. Ik kan me voorstellen dat de Spaanse regering benieuwd is naar je onderzoek. Hoe wou jij niet-geregistreerde mensen gaan tellen?
pi_71984819
Gibraltar is geen Spanje Sherlock
pi_71984828
Of denk je serieus dat alle illegalen hier in Europa netjes in asielzoekerscentra zitten?
pi_71984850
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gibraltar is geen Spanje Sherlock
Nee, maar ze gaan van daar wel naar Spanje, Dr. Watson
pi_71984976
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:34 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Nee, maar ze gaan van daar wel naar Spanje, Dr. Watson
Sherlock in de bocht
pi_71984997
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:33 schreef lightbearer het volgende:
Of denk je serieus dat alle illegalen hier in Europa netjes in asielzoekerscentra zitten?
Geen idee, ik heb het niet over Europa
pi_71985077
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Sherlock in de bocht
Okay, wat hebben we vandaag nou geleerd? Dat uitzetten niet zo makkelijk is als het klinkt, dat het niet altijd even duidelijk is wanneer mensen wel of niet recht hebben op een verblijfsvergunning en dat immigratie en illegaliteit verschijnselen zijn die het gevolg zijn van de ideale omstandigheden hier?
pi_71985103
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:46 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Okay, wat hebben we vandaag nou geleerd? Dat uitzetten niet zo makkelijk is als het klinkt, dat het niet altijd even duidelijk is wanneer mensen wel of niet recht hebben op een verblijfsvergunning en dat immigratie en illegaliteit verschijnselen zijn die het gevolg zijn van de ideale omstandigheden hier?
Volgens mij leidt je aan waanideeen
pi_71985130
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Volgens mij leidt je aan waanideeen
U vermijdt de inhoud, meneer Maradona.
pi_71985165
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:48 schreef lightbearer het volgende:

[..]

U vermijdt de inhoud, meneer Maradona.
Nee hoor, maar aangezien je posting lijkt me die conclusie rechtvaardig

Het is heel makkelijk, of je bent legaal of je bent illegaal en als je het 2e bent moet je retour afzender
pi_71985224
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee hoor, maar aangezien je posting lijkt me die conclusie rechtvaardig

Het is heel makkelijk, of je bent legaal of je bent illegaal en als je het 2e bent moet je retour afzender
Nou, leg het me eens uit dan: wat maakt iemand tot een legale immigrant?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')