En als ze niet aan de regels voldoen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:33 schreef Klaphark het volgende:
Roemenen etc mogen hier gewoon verblijven, dus die worden niet uitgezet.
Aparte keus om hier een voltooid deelwoord te gebruikenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=pm29qqk9_4
Ik vraag me af of dit in Nederland nu ook gebeurd
Speciaal voor de zielige mens onder ons zoals jijquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:57 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Aparte keus om hier een voltooid deelwoord te gebruiken
Jouw beschaving is in elk geval niet goed genoeg om superieur te spellen!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Speciaal voor de zielige mens onder ons zoals jij
Nu weer ontopic
Over 2009 zullen er nog niet veel cijfers zijn, denk ik.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=pm29qqk9_4
Ik vraag me af of dit in Nederland nu ook gebeurd en of er cijfers zijn van hoeveel ze er in 2009 ook daadwerkelijk gedropt hebben in het thuisland
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:33 schreef Klaphark het volgende:
Roemenen etc mogen hier gewoon verblijven, dus die worden niet uitgezet.
Klopt, maar daar gaat dat artikel niet over. Illegaal verblijf is in Nederland niet starfbaar in tegenstelling tot Belgie en ongeveer de rest vd wereld.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Roemenen kunnen best tot ongewenst vreemdeling worden verklaard en dan is het wenselijk als ze weg worden gestuurd.
België en Duitsland zien je aankomen!quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me dat je ze gewoon ongewenst vreemdeling moet verklaren als ze de papieren niet in orde hebben en de grens over moeten droppen
Kan wel zoals blijkt in Belgie en het gaat natuurlijk om de Roemeense grens slimmerikquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
België en Duitsland zien je aankomen!
Kan trouwens niet: Schengen, jeweetz.
Vind ik ook, maar de overheid vindt van nietquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me dat je ze gewoon ongewenst vreemdeling moet verklaren als ze de papieren niet in orde hebben en de grens over moeten droppen
Heb je daar cijfers of een verklaring voor?quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:23 schreef LXIV het volgende:
Sinds Albayrak is de uitstroom van allochtonen drastisch verminderd. (En de instroom drastisch verhoogd)
Het laatste onderzoek van het CBS, te vinden op hun site.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Heb je daar cijfers of een verklaring voor?
Recessie waardoor allochtonen blijven misschien?
Dat valt volgens mij wel mee. Ik sprak laatst iemand die geen verblijfsvergunning heeft. Een Soedanees, die al drie jaar in Utrecht op straat leeft. Hij vertelde me dat hij al menig maal een vergunning heeft proberen te bemachtigen, maar dat ze hem bij het aanmeldkantoor in Schiphol telkens een latere datum geven waarop hij zijn vergunning zal krijgen. Hij zegt een politieke vluchteling te zijn, maar blijkbaar kan hij dat niet overtuigend genoeg aantonen. Waarschijnlijk wil het IND er de handen niet aan branden en hopen ze door de datum telkens uit te stellen dat hij vanzelf weggaat naar een ander Europees land.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Illegalen die opgepakt worden, worden zo goed mogelijk uitgezet, voorzover ik weet.
Goedkope arbeid is goed voor de winst van bedrijven en dat kan weer leiden tot meer werkgelegenheid.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Helaas wel. Eigenlijk gek dat je zelfs met een oplopende werkeloosheid niet actief gaat uitzetten
Dat zal ook vast een rol spelen: ik verdenk de IND al lang van dat soort trucjes. Maar ik vermoed dat Soedanezen ook lastig terug te sturen zijn. Enerzijds omdat de regering een dissident niet graag terug zal nemen (behalve om te martelen of te vermoorden) en anderzijds omdat de IND niet graag beschuldigd wil worden van inhumaan uitzetten. En dan kan de Soedanees natuurlijk ook nog zijn paspoort weggegooid hebben.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:46 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Dat valt volgens mij wel mee. Ik sprak laatst iemand die geen verblijfsvergunning heeft. Een Soedanees, die al drie jaar in Utrecht op straat leeft. Hij vertelde me dat hij al menig maal een vergunning heeft proberen te bemachtigen, maar dat ze hem bij het aanmeldkantoor in Schiphol telkens een latere datum geven waarop hij zijn vergunning zal krijgen. Hij zegt een politieke vluchteling te zijn, maar blijkbaar kan hij dat niet overtuigend genoeg aantonen. Waarschijnlijk wil het IND er de handen niet aan branden en hopen ze door de datum telkens uit te stellen dat hij vanzelf weggaat naar een ander Europees land.
Dat kan er zeker mee te maken hebben, al kunnen veel mensen zich voordoen als Soedanees, Iraniër, Somaliër en ik vermoed dat de meesten van hen ook gewoon een vergunning krijgen. Ach ja, het is één geval, maar ik vind het wel typisch.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat zal ook vast een rol spelen: ik verdenk de IND al lang van dat soort trucjes. Maar ik vermoed dat Soedanezen ook lastig terug te sturen zijn. Enerzijds omdat de regering een dissident niet graag terug zal nemen (behalve om te martelen of te vermoorden) en anderzijds omdat de IND niet graag beschuldigd wil worden van inhumaan uitzetten. En dan kan de Soedanees natuurlijk ook nog zijn paspoort weggegooid hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |