Ik ben hem voor de eerste keer aan het luisteren. Ik zeg per nummer wat ik ervan denk.

The Future is Now vond ik erg goed toen ik de eerste keer die live opname hoorde. Studioversie had ik eigenlijk wel wat beter verwacht. Ik hoor nu bijna geen gitaar en bass, had wat voller gemogen, maar kan ook aan mijn speakers liggen. Maar blijft een goed nummer.
Secrets Of The Underground. Intro begint goed. De rest is meer een mix gewone rock en nieuwere Offspring. Nummer komt me bekend voor verder, alsof ik het al eens eerder gehoord heb.
Days Go By kenden we al. Niet slecht ofzo, maar het klinkt zoals eerder gezegd als een flauw Foo Fighters nummer.
Turning Into You. Zoals al meer gezegd is. Ready To Fall van Rise Against, maar alleen is die toch wat beter. Verder ok nummer. Wel een stap verder weg van het eigen geluid dat The Offspring had. Maar dat had ik ook wel een beetje bij Secrets Of The Underground. Op het einde moest ik ook aan A Lot Like Me denken van de vorige plaat.
Hurting As One. Tot nu toe het beste dat ik gehoord heb. De whoa's doen me denken aan Something To Believe In van het album Smash. Erg vet dit. Het niveau van de betere nrs van Splinter en RAFRAG. Whoahoa's horen echt bij The Offspring, doen ze veel te weinig op de laatste albums helaas.
Cruising California. Als je hem vaak genoeg hoort is hij wel ok. Contrast met de rest van het album is niet echt super. Zoals dit soort nrs niet de standaard wordt voor een punkband moet het erbij kunnen.
All I Have Left Is You. Bij het begin ben ik niet echt overtuigd. Ze hebben meerdere rustige nummers die wel ok zijn. Denial Revisited bijvoorbeeld. Fix You van de vorige plaat was een mindere. Dit is een nummer dat wel dicht daarbij in de buurt komt. Zal wel moeten van de platenmaatschappij, vind het tot nu toe het minste nr van het album. En omdat het zo lang duurt, haalt het ook het hele tempo uit het album.
OC Guns. Dit nummer is net als Cruising California een beetje een oddball. Net als voor CC geldt zoals het niet de standaard wordt kan het wel. Past ook niet echt bij de rest van het album. Weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden.
Dirty Magic. Toch wel goed dat ze voor dit nr van Ignition gekozen hebben om opnieuw op te nemen. Het is wel een favoriet van veel fans. De tweede gitaar in de verse klinkt wel goed. Ik kan niet echt kiezen of ik deze nou beter vind of die van Ignition. Zoals ook al wordt gezegd klinkt het veel als Vultures van het album Conspiracy Of One.
I Wanna Secret Family With You. Heeft wel wat weg van Ramones soms. Lijkt ook wel op Spare Me The Details van het album Splinter. Best wel een redelijk nummer deze.
Dividing By Zero. Erg goed nummer dit. Echt The Offspring. Het is een beetje een mix van de eerste 2 albums, met Hammerhead van RAFRAG. Dat gitaar stuk vlak voor de laatste chorus klinkt ook wel als Pay The Man van Americana. Het beste tot nu toe, samen met Hurting As One.
Slim Pickens. Ook erg goed, weer The Offspring zoals we het willen horen. Bad Religion is wel een inspiratie geweest, main riff in het refrein klinkt ook wel als Gotta Get Away. Veel tekst stukken zijn gejat van andere bands, dat met die baseball bat bijvoorbeeld.
Algemeen. Goed album, zoals we van The Offspring hadden mogen verwachten. De "aparte" nummers zijn misschien wel de mindere nummers, maar eigenlijk mogen we van een oude band niet verwachten dat ze 30 jaar hetzelfde blijven doen.
De beste nummers:
- Dividing By Zero
- Hurting As One
- Slim Pickens
- The Future Is Now