abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71876144
TS is aan het solliciteren naar een chille functie, want: bijna afgestudeerd. In deze tijd van recessie ben je blij als je überhaupt uitgenodigd wordt voor een gesprek, maar bij het zien van sommige vacatures zingt ( ) de moed in je schoenen.

Overal vragen ze voor beginnende functies 3-4 jaar ervaring

Bijvoorbeeld:

Sta je met je (bijna) afgeronde, relevante HBO/academische opleiding aan het begin van je carrière, maar heb je al wel ervaring?

Klacht: werkgevers die veel te veel eisen waardoor mijn kansen slinken
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:23:29 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71876177
Is normaal gedrag.
Gewoon op reageren.
Wanneer ze vragen hoeveel ervaring je hebt zeg je dat die bij hun wil op doen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71876180
Studentjes met een grote bek die er nu achter komen dat de wereld niet op hen zit te wachten..
pi_71876183
Ik las net ergens dat ze bij Hyves mensen zoeken.
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
pi_71876210
Terechte klacht.
pi_71876233
TS snapt niks van vacatures, in vacatures vragen ze toch meer dan dat de werklozenmarkt te bieden heeft
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:25:42 #7
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_71876236
Begin voor je eigen.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_71876304
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:23 schreef Schokbreker het volgende:
Ik las net ergens dat ze bij Hyves mensen zoeken.
Niet echt mijn richting, maar bedankt
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_71876305
Of dan nodigen ze je uit om achteraf te melden dat je te weinig ervaring hebt.

Volgens mij stond dat al in mijn CV, Sjaak.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:29:00 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71876333
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:25 schreef IJsblock het volgende:
Begin voor je eigen.
Goed advies voor iemand die aan het afstuderen is en totaal geen ervaring heeft.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71876335
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:28 schreef Picchia het volgende:

Ja ook zoiets, die smoezen om je af te wimpelen
pi_71876339
dat zijn gewoon de plekken die hun zaken niet goed voor elkara hebben!
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:29:14 #13
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_71876343
Welke studie?
Humans dont deserve to live...
pi_71876358
quote:
Begin voor je eigen.
pi_71876359
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:29 schreef L3IPO het volgende:
Welke studie?
Journalistiek.
pi_71876375
Lager instappen en inzien dat je niet meteen op je top kunt zitten. Jezelf eerst bewijzen.

Werkgevers hebben gelijk. Ik zie ze al jaren binnenkomen; de hoger opgeleiden die denken dat ze het al helemaal hebben gemaakt. In werkelijkheid weten ze nog niets. Twee, drie jaar werkervaring later zien ze dat zelf ook in.

Dat ligt overigens niet aan die jongens en meisjes, maar aan de opleidingen. Ze worden daar wijsgemaakt dat ze de Nieuwe Helden zijn. Maar kunnen vaak nog geen zin correct Nederlands op papier zetten. Laat staan dat ze enig analytisch inzicht hebben of dat hen politieke sensitiviteit (ja, ook in het bedrijfsleven) aangeleerd is.

Oftewel: lullig voor je, maar je bent niet de enige. Generaties gingen je al voor, maar zijn uiteindelijk toch goed terecht gekomen.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_71876385
quote:
Begin voor je eigen.
je eigen.
pi_71876424
Schijt aan wat ze willen. Gewoon solliciteren man, als je een beetje goed gebekt ben kom je overal doorheen. Teminste, dat is mijn ervaring. Ik ben nog nooit ergens afgewezen, ongeacht de onhaalbare eisen die ze stellen.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:32:56 #19
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_71876444
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:29 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Ja ook zoiets, die smoezen om je af te wimpelen
Of bedrijven die vacatures plaatsen, terwijl ze een "personeels stop" hebben

Beetje de schijn hoog houden voor concurrenten
pi_71876446
Jonge, dynamische bedrijven
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_71876452
Mja... stom is dat.

Net weer twee sollicitatiebrieven de deur uit gedaan.
pi_71876471
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:32 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Personeelszaken verveelde zich.
pi_71876516
quote:

[..]

Journalistiek.
Ah, nieuwe media, je doet hiet al bakken ervaring op. Maak ook even ergens een blogje aan en post wat cliché berichten, heb je die ook weer in tha pocketz!

* NiGeLaToR voor al uw carriere uitdagingen.
pi_71876517
Ik ken je probleem, zoek al 5 weken 1 keer uitgenodigd.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:36:03 #25
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_71876529
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:33 schreef Picchia het volgende:

[..]

Personeelszaken verveelde zich.
Oja... die willen natuurlijk niet ontslagen worden wegens gebrek aan werk
pi_71876533
Mijn voeten gaan altijd fluiten als m'n moed wegvalt...
Gewoon, omdat het kan.
pi_71876540
quote:

[..]

Journalistiek.
wehehe....hij zei " journalistiek" en "chille functie" in één topic

Gast, je zou er heel verstandig aan doen om serieus te overwegen om een andere studie te gaan doen. Er zijn namelijk genoeg studenten journalistiek die al tig relevante bijbaantjes hebben gehad. Jouw CV is wat dat betreft blijkbaar karig, en nu kom je op de koffie. zuur maar waar
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_71876551
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:28 schreef Picchia het volgende:

Niks mis mee om eens wat sollicitatiegesprekken te voeren. Leer je ook weer van.

Soms zie je in een cv toch kansen (ondanks de mindere ervaring) en nodig je iemand uit om eens te kijken of er een match op persoonlijkheid is. Ik ben leidinggevende (15 man/vrouw ICT) en doe mijn eigen sollicitatiegesprekken met kandidaten. Dat kost mij tijd die ik soms beter kan besteden, aangezien ik ook aandacht geef aan mijn mensen, daarvoor door NL reis, én zelf facturabel bij de klant zit. Ik hou geen gesprekken óm de gesprekken. Maar als ik er tien heb gesproken en daar één groeibriljantje uithaal, dan is het me de tijd wel waard. Jammer voor die negen anderen.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_71876580
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:36 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Gast, je zou er heel verstandig aan doen om serieus te overwegen om een andere studie te gaan doen. Er zijn namelijk genoeg studenten journalistiek die al tig relevante bijbaantjes hebben gehad. Jouw CV is wat dat betreft blijkbaar karig, en nu kom je op de koffie. zuur maar waar
Ik heb al wel redelijk wat ervaring en wellicht is mijn voorbeeld in de OP niet het beste, maar de markt voor journalisten is nogal treurig
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:38:43 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71876594
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:32 schreef Trannellius het volgende:
Jonge, dynamische bedrijven
Die je wel marktconform betalen.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:39:23 #31
262333 chris10
Be yourself and fuck the world
pi_71876616
Bij interessante vacatures gewoon reageren en verder open sollicitaties de deur uit sturen. Is er op je stage en/of afstudeerplek geen vacature? Desnoods een vacature onder je niveau, zodat je wel werkervaring op kan doen?

Overigens komen eigen variaties op spreekwoorden en gezegden die misschien als woordgrapje bedoeld zijn zoals 'de moed in de schoenen zingen' (?), meestal niet echt goed over als je gaat solliciteren...
pi_71876636
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:36 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Ik ben ook in een lastige periode aan het werk gegaan en had geen bijbaantjes in de richting gehad. Toch had ik na mijn studie journalistiek de keuze uit 2 banen, op basis van een leuk gesprek en een goed afgeronde stage.

Ik ben van mening dat je je niet moet laten afschrikken door vacatures, TS, en moet vertrouwen op je eigen krachten
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_71876660
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:38 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Ik heb al wel redelijk wat ervaring en wellicht is mijn voorbeeld in de OP niet het beste, maar de markt voor journalisten is nogal treurig
Misschien zie je je eigen markt wat te nauw - naar wat voor soort functies solliciteer je dan?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_71876671
elk bedrijf profileert zich tegenwoordig als jong en dynamisch, terwijl de vastgeroeste directeur al 20 jaar aan hetzelfde bureau zit
<hr>
pi_71876694
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:39 schreef chris10 het volgende:

Overigens komen eigen variaties op spreekwoorden en gezegden die misschien als woordgrapje bedoeld zijn zoals 'de moed in de schoenen zingen' (?), meestal niet echt goed over als je gaat solliciteren...
I know , maar op FOK! kan dat wel.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:43:04 #36
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_71876727
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:38 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

http://www.nationalevacaturebank.nl/zoek/vacatures/3272807-junior-journalist/?functiegroep=54&opl_niveau=79&page=1&page_size=10&postcode_center=7241&postcode_radius=50&zoek=invix

pi_71876769
quote:
Dat ziet er wel goed uit, maar dit bedoel ik:
quote:
Functie-eisen
- Die ongeveer 2 jaar ervaring hebben in de (bedrijfs)journalistiek
Maar misschien wel de moeite waard om voor te gaan
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:47:01 #38
262333 chris10
Be yourself and fuck the world
pi_71876819
Via www.villamedia.nl/vacatures zijn overigens zat interessante vacatures voor journalisten te vinden op een heel breed vlak...
pi_71876855
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:30 schreef mazeind het volgende:
Ze worden daar wijsgemaakt dat ze de Nieuwe Helden zijn.
Dat is wel waar, vaak genoeg van die praatjes tijdens hoorcolleges van 'jullie moeten het doen!', 'jullie gaan meer verdienen dan ons!', 'pak die dikke bak!' . En inderdaad zoals iemand anders al zei, als je een beetje vlot kan praten scheelt dat al enorm.
pi_71876911
Studenten die te lui zijn om een bijbaantje te nemen (uiteraard welke in het verlengde van hun studie ligt en niet het biertje tappen bij de lokale biertent), verdienen het imho niet eens om op gesprek te komen....

Het ergste is dat juist die studenten denken, hey ik heb mijn hbo/wo diploma en ben dus de man voor de job
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:02:06 #41
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_71877229
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:47 schreef chris10 het volgende:
Via www.villamedia.nl/vacatures zijn overigens zat interessante vacatures voor journalisten te vinden op een heel breed vlak...
En http://www.mediavacature.nl/

Begin bijvoorbeeld op de redactie
pi_71877404
quote:

[..]

Journalistiek.
Wat ben ik blij dat ik die studie na het 1e jaar heb afgebroken..
pi_71877425
Werkgevers vragen vaak om ervaring, terwijl dat in de praktijk niet nodig is en een nevenfunctie bij een studenten- of sportvereniging vaak volstaat.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:13:59 #44
265449 rechtsom
En anders gaan we linksom!
pi_71877523
Als TS gewoon had gewerkt tijdens zijn studie en niet bezig geweest met zuipen en tjikkie's hosselen.. dan had TS nu gewoon werkervaring gehad
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
pi_71877804
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:13 schreef rechtsom het volgende:
Als TS gewoon had gewerkt tijdens zijn studie en niet bezig geweest met zuipen en tjikkie's hosselen.. dan had TS nu gewoon werkervaring gehad
En waar staat dat ik dat heb gedaan
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:35:58 #46
144213 Adidah
Het was wraak
pi_71878152
quote:
...zingt ( ) de moed in je schoenen.
Ik zing .
Hij zingt .
Wij zingen .
pi_71878281
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:22 schreef Hetiszover het volgende:
maar bij het zien van sommige vacatures zingt ( ) de moed in je schoenen.

moet je niet te veel naar triest roelvink luisteren.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:45:52 #48
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_71878445
Je moet niet naar de eisen kijken. Ze vragen altijd veel meer dan dat ze daadwerkelijk nodig hebben. En dan gaan ze kijken wat er op af komt. Dit doen ze zodat jij niet boven de functie uitsteekt en ze dat punt kunnen binden aan je salaris zodat die lekker laag kan.

Ik krijg vaak via monsterboard aanbiedingen voor werk. Vaak voldoe ik niet aan de eisen die er in de vacature gevraagd worden. Sommige zijn ook gewoon ronduit belachelijk.. Die mensen bestaan gewoon niet.

Als het zo doorgaat komt er nog is een vacature met de volgende functie eisen.

-Kan over water lopen.
-Kan water in wijn veranderen.

Ik ben wel is afgewezen bij een baan waar ,als ik zou worden gebeld voor een 2de gesprek, Ik nee zou zeggen. Simpelweg omdat ze God zochten.

Lompe arbeidsmarkt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_71878554
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:45 schreef Goofisch het volgende:

Als het zo doorgaat komt er nog is een vacature met de volgende functie eisen.

-Kan over water lopen.
-Kan water in wijn veranderen.

Ik ben wel is afgewezen bij een baan waar ,als ik zou worden gebeld voor een 2de gesprek, Ik nee zou zeggen. Simpelweg omdat ze God zochten.
Zover ik weet staat m'n baan niet op de tocht, dus de plaats is reeds vervuld.
quote:
Lompe arbeidsmarkt.
Slecht onderwijs.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:23:47 #50
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_71879496
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:32 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Serieus doen ze dat?

De vuilaks
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')