Natuurlijk is het juist in zulke tijden logisch dat mensen dromen van zo'n klapper om nooit meer financiele problemen te hebben, maar 25 miljoen per dag is echt een absurd bedrag.quote:Record jackpot omhoog naar 135,9 miljoen
Uitgegeven: 14 augustus 2009 06:15
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2009 06:14
ROME - De hoogste jackpot ooit in Europa is donderdag opnieuw niet gewonnen. Niemand had alle zes getallen goed in de Italiaanse lotto en dus won niemand de felbegeerde 131,5 miljoen euro.
© ANP Door de massale deelname aan de lotto, in Italië en vanuit het buitenland, en het doorschuiven van de jackpot van donderdag wordt het maximaal te winnen bedrag nog hoger: bij de volgende trekking is de jackpot 135,9 miljoen euro, zo meldt het Italiaanse persbureau ANSA.
De volgende trekking is maandag; de trekking zaterdag valt uit in verband met Maria Tenhemelopneming.
Combinatie
Sinds 31 januari heeft niemand meer alle zes getallen goed gehad in de Italiaanse lotto. De winnende combinatie donderdag was 11 - 29 - 56 - 63 - 88 - 90.
In Italië is veel kritiek op het exorbitante bedrag dat in de lotto gewonnen kan worden, met name van de kant van de Rooms-Katholieke Kerk. De hoge jackpot zou immoreel zijn.
Dit weerhoudt de Italianen er niet van elke dag meer dan 25 miljoen euro aan de lotto te besteden. Dat is een stijging van meer dan 81 procent ten opzichte van het gemiddelde van de maand juli, zo berekende de krant Corriere della Sera.
[...]
Hoezo weglekt. Het geld verdwijnt niet. Dat komt heus wel op een andere manier terug in de economie. Salarissen medewerkers van de lotto, reclame uitgaven van de lotto, goede doelen enzovoorts. De winsten van een dergelijk bedrijf komen ook weer ergens terecht (overheid?!) en die worden dus daarna ook weer uitgegeven.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:51 schreef Molluck het volgende:
Van nu.nl:
[..]
Natuurlijk is het juist in zulke tijden logisch dat mensen dromen van zo'n klapper om nooit meer financiele problemen te hebben, maar 25 miljoen per dag is echt een absurd bedrag.
Wie ontvangt dit en is het niet gigantisch slecht voor de economie dat dit geld als het ware weglekt?
Dit komt allemaal bij één bedrijf terecht, die waarschijnlijk ook maar een klein deel ervan weer uitkeert.
Als iedereen een pak melk en een brood extra per dag zou kopen, om maar een kleine uitgave te noemen, kom je ook aan die 25 miljoen maar dan komt dat wel weer in het bedrijfsleven terecht.
Heb ik gelijk of zie ik iets over het hoofd? En hoe groot is de invloed van een bedrag van 25 miljoen op de economie?
Klopt, besides het geeft de mensen het gevoel dat ze dicht bij een overwinning zitten, ook al is de kans kleiner dan klein. Overigens leuk interessant filmpjequote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:01 schreef HarryP het volgende:
Een loterij is niks meer dan "Stupidity Tax":
http://www.ted.com/index.(...)rches_happiness.html
131,5 miljoen??? Bij welke website kan ik me aanmelden???quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:51 schreef Molluck het volgende:
Van nu.nl:
[..]
Natuurlijk is het juist in zulke tijden logisch dat mensen dromen van zo'n klapper om nooit meer financiele problemen te hebben, maar 25 miljoen per dag is echt een absurd bedrag.
Wie ontvangt dit en is het niet gigantisch slecht voor de economie dat dit geld als het ware weglekt?
Dit komt allemaal bij één bedrijf terecht, die waarschijnlijk ook maar een klein deel ervan weer uitkeert.
Als iedereen een pak melk en een brood extra per dag zou kopen, om maar een kleine uitgave te noemen, kom je ook aan die 25 miljoen maar dan komt dat wel weer in het bedrijfsleven terecht.
Heb ik gelijk of zie ik iets over het hoofd? En hoe groot is de invloed van een bedrag van 25 miljoen op de economie?
135,9 miljoen euro zelfs, goed lezen is ook een kunstquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:15 schreef janvks het volgende:
[..]
131,5 miljoen??? Bij welke website kan ik me aanmelden???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |