Heb eigenlijk zelf nog nooit zon ding van dichtbij gezien. Wel in de lucht. Zijn ze groot? Heeft iemand hier wel es zon ding opgelaten of er iets mee zien gebeuren? Het ziet er idd wel 'simpel' uit en kan me voorstellen dat het problemen oplevert als het bij warm weer in de natuur terecht komt.quote:Brandweer wil af van geluksballonen
RIJSWIJK - De brandweer wil dat er een verbod komt op het oplaten van zogeheten brandende geluksballonnen, een soort kleine luchtballonnen. Ze vormen een gevaar voor gebouwen, de natuur en het verkeer. Een woordvoerder van de Nederlandse Vereniging voor Brandweerzorg en Rampenbestrijding (NVBR) bevestigde vrijdag een bericht hierover in De Telegraaf.
De brandende lampionnen worden vaak opgelaten bij huwelijken en verjaardagen. De NVBR wil dat er een verbod komt op de verkoop van de Thaise, Chinese en Vietnamese geluksballonnen. De brandweer adviseert volgens de woordvoerder al standaard negatief als particulieren of bedrijven een vergunning aanvragen bij gemeenten.
Hij zegt dat de ballonnen van kwetsbaar materiaal zijn gemaakt en een speelbal zijn van de weersomstandigheden. Ze leveren volgens hem vooral gevaar op in droge periodes. Bosbranden kunnen dan het gevolg zijn. Automobilisten halen risicovolle capriolen uit als ze zo'n wensballon zien. De NVBR heeft inmiddels contact opgenomen met de Voedsel en Waren Autoriteit over de gevaarlijke geluksballonnen.
Dat zit er dik in... bij de aankoop van wat wiet krijg je er straks een gratis wensballon bijquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:38 schreef Jarno het volgende:
Als we het verbieden gaat het vast weg.
Net als mobiel bellen in de auto, zwartrijden en paddo's. Goed idee dus!.
De stap naar vuurwerk is dan zeeer klein.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:38 schreef Jarno het volgende:
Als we het verbieden gaat het vast weg.
Net als mobiel bellen in de auto, zwartrijden en paddo's. Goed idee dus!.
Ik heb ze met oud&nieuw in thailand opgelaten. Vooral in combinatie met vuurpijlen heb ik er een boel fikkend neer zien storten, gelukkig voornamelijk in de rivier. Er drupt ook gesmolten (en soms brandende) was van het blokje dat de vlam veroorzaakt. Leuk om op te laten, mooi gezicht om er honderden tegelijk van weg te zien vliegen, maar onveiliger dan laaghangende kerstversiering in een kroeg.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb eigenlijk zelf nog nooit zon ding van dichtbij gezien. Wel in de lucht. Zijn ze groot? Heeft iemand hier wel es zon ding opgelaten of er iets mee zien gebeuren? Het ziet er idd wel 'simpel' uit en kan me voorstellen dat het problemen oplevert als het bij warm weer in de natuur terecht komt.
Er is een verschil tussen gevaar voor jezelf en gevaar voor anderen opleveren. Met deze dingen weet je niet waar ze heen vliegen, hoelang ze in de lucht blijven en of ze al gedoofd zijn als ze neerkomen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:45 schreef Loveless85 het volgende:
Misschien moeten ze het leven maar meteen verbieden, is ook niet geheel zonder gevaar.
De betutteling...
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:45 schreef Loveless85 het volgende:
Misschien moeten ze het leven maar meteen verbieden, is ook niet geheel zonder gevaar.
De betutteling...
Hoe vaak heeft de python vast gestaan of een kermis atractie?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:55 schreef SCH het volgende:
[..]Nee joh, laten we de gevaren opzoeken. Laten we onveilige speeltuinen bouwen
Veilige speeltuinen zijn voor homo's.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:55 schreef SCH het volgende:
[..]Nee joh, laten we de gevaren opzoeken. Laten we onveilige speeltuinen bouwen
Goed plan! En snelheidslimieten opheffen enzoquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:55 schreef SCH het volgende:
Maar we kunnen de gevaren ook overdrijven. Ik heb zulke ballonnen in thailand opgelaten en dat werkte goed, vlogen mooi, maar de wens is niet uitgekomen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:55 schreef SCH het volgende:
En vuurwerk dan, dat is ook zo fijn op een balkon en bij je rieten dak.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:57 schreef Loveless85 het volgende:
Leuk als je inderdaad mooi boederijtje met rieten dak heb en dat ding vliegt je dak in. Of je balkonnetje op, of de gortdroge Veluwe op.
Dat is tenminste een ingeburgerde westerse traditie, waar je je ruim op voor kan bereiden, dit niet. Als ze in een dorp naastje ineens omwille van een of ander Oosters feest een paar van die dingen de lucht in sturen weet je er waarschijnlijk niks van.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En vuurwerk dan, dat is ook zo fijn op een balkon en bij je rieten dak.
Is dit serieus?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is tenminste een ingeburgerde westerse traditie, waar je je ruim op voor kan bereiden, dit niet. Als ze in een dorp naastje ineens omwille van een of ander Oosters feest een paar van die dingen de lucht in sturen weet je er waarschijnlijk niks van.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Goed plan! En snelheidslimieten opheffen enzo![]()
Nee ok, wellicht was m'n eerste reactie wat overtrokken, een korte google-tocht leert me idd dat er wel de nodige gevaren aan het gebruik van die dingen hangen.Leuk als je inderdaad mooi boederijtje met rieten dak heb en dat ding vliegt je dak in. Of je balkonnetje op, of de gortdroge Veluwe op.
Ik ben een groot voorstander van een verbod op vuurwerk (particulier gebruik)quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En vuurwerk dan, dat is ook zo fijn op een balkon en bij je rieten dak.
Ik niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander van een verbod op vuurwerk (particulier gebruik)
Er is wat voor te zeggen om het enigszins te beperken, maar een algeheel verbod vind ik onzin.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander van een verbod op vuurwerk (particulier gebruik)
Geef een tokkie een romijnse kaars en je kan rennen voor je leven.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:14 schreef Montov het volgende:
Vuurwerk kan je erg gericht afschieten, deze ballonnen zijn ongeleide projectielen. Het onderscheid is makkelijk te maken.
Meestal lossen dat soort dingen zichzelf op, en is het voor de tokkies het jaar erna zeer lastig om met maar 3 ipv 10 vingers zo'n romeinse kaars vast te houdenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geef een tokkie een romijnse kaars en je kan rennen voor je leven.
Ja, laten we iedereen een wapen gevenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik niet.
Ik ben op een verbod voor verboden.
Ja, laten we alles in het absurde trekken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, laten we iedereen een wapen geven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |