abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:24:58 #201
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_72140374
KP (huh, je was toch K_P ooit??), wat jammer zeg!
Iets te veel spannende indrukken misschien?
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:30:06 #202
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72140521
Da's wel jammer zeg KP. Hopelijk gaat het de volgende keer beter en kun jij ook genieten van het genieten van je meisjes.

Evenstar. Cool!

Met grotere groepen afspreken bij een pretpark is voor ons meer van samen koffiedrinken en daarna iedereen zijn eigen weg en evt. tussendoor elkaar treffen voor lunch enzo. Maar dat is bij iedereen anders natuurlijk. Komt wrs. ook omdat er bij ons in de familie grote verschillen zijn in leeftijd dus dat de jonge gezinnen naar andere dingen gaan dan de gezinnen met puberende kinderen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:07:57 #203
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72141756
heb nieuw account aangemaakt, na het gereset...mijn eigen deed het niet enzo etc...dus geen onderliggend streepje meer..maar gewoon KP, hoor, no worries.

Heel veel indrukken inderdaad. En sprookjes zijn ook doodeng, je wordt gewoon met huid en haar
opgegeten
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:14:16 #204
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_72141991
We hebben hier praktisch alle Eftelingsprookjes-cd's (hoezo fan? ) en die worden regelmatig geluisterd door de jongens hier. Dan is de Wolf ineens een stuk minder eng, omdat het liedje erna zingt hij bijv. dat hij helemaal niet zo is. Maar omdat iedereen het verwacht doet hij zo. Eigenlijk is het gewoon nun toffe zoals de Belgen dat zo mooi zeggen.
Maar idd, de spiegel van Sneeuwitje is best eng, Spookhuis ook nog nooit geweest met L. Villa Volta ook niet (bokkenrijders) en Vogelrock alleen met een heldhaftig nichtje van 6 die toch wel heel dicht tegen me aan kroop. Als het mijn dochter was geweest had ze toen nog niet gemogen, maar ze was ook al eens met papa geweest.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:15:58 #205
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72142054
Ik vind villa volta het verhaal zo mooi, en ze wou mee, ja prima, is niet alsof er wat kan gebeuren althans niet meer als met bijv, dat walvissending
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72142980
Draaimolen is eng, spookhuis niet. Trouwens veel kinderen van Kims leeftijd en wel jonger ook.
Djeez was alleen en toen wilde Kim ook. ik uitleggen dat er veel spoken zijn, donker en eng. Ze wilde toch. Toen we in de (korte) rij stonden nogmaals gezegd en nog een keer. Ze wilde nog steeds. Toen naar binnen, wel wat donker, beetje bang. Maar als ik haar ging vasthouden komt het goed zei ze. Toen begon het en kwam er iets meer licht, was het goed. Nog meegedanst op de muziek. Ze keek best vaak achterom om het te zien.

Carnaval Festival was ook leuk. Minder leuk dat we stil stonden ineens. Warm!
En Droomvlucht Kim is gek op de elfen. En het hele sprookjesbos is leuk, behalve die stomme spiegel bij Sneeuwwitje.

[ Bericht 49% gewijzigd door _Ingrid_ op 25-08-2009 15:50:21 ]
pi_72156866
efteling

Pepijn gaat regelmatig met oma (mijn moeder). Die woont vlak bij de efteling en heeft een abonnement.
Hij vind het allemaal geweldig en totaal niet eng.

Een paar weken terug zijn we op zo'n zaterdagavond naar de efteling geweest tot 's avonds laat. Pepijn vond het prachtig met al die extra figuren en lichtjes enzo.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:25:22 #208
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72158123
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:49 schreef p_iglet het volgende:
Hij vind het allemaal geweldig en totaal niet eng.
Ik weet niet of het voor alle kinderen geldt, maar ik merk bij Thies wel dat het verandert. Dingen al dan niet eng vinden. Zo heeft hij een DVD van Dribbel waarin een bal in de vijver rolt. Nou, drámá. het was maar goed dat de eend de bal terug bracht, maar hij heeft nog best lang nagesnikt. En bij de Teletubbies vindt hij dat stofzuigerding ineens (sinds een week ofzo) eng.

Speaking of which, laatst stond hij met zijn neus op de TV naar de Teletubbies te kijken. Er was een filmpje over een boom die de seizoenen doorliep. Met een beetje melancholische muziek eronder. Toen het was afgelopen slaakte hij een heel diepe zucht en daarna begon hij zachtjes te huilen. Ik vroeg hem waarom hij moest huilen. "Muziek, mooi!"
Eíndelijk bewijs dat het kind ook iets van míjn genen heeft!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72160132
thies!

en inderdaad, dat soort kleine dingen in verhalen kunnen al heel beangstigend zijn. hier ook lange tijd een enorm drama gehad over het verhaal van de opholslaande tubbietoastmachine. pfff.
pi_72161963
Aaaah Thies
Zo gevoelig joh?

Hier een meneer die ook vaak uitroept dat hij dingen "mooooooooi!!!" vindt: een nieuw kledingstuk van mama (kan zijn papa nog wat van leren ), een op straat gevonden tak, een winkelwagentje en toen we van de week de thuiszorgwinkel inliepen en hij al die geweldige spullen zag staan riep hij het ook keihard. Tot groot vermaak van de aanwezige rollatoruitzoekende bejaarden

En die angsten die ze ineens kunnen hebben, ik vind het schattig
Devin had die angst met de TikTak DVD, dat stukje met die vliegende vogel en de knappende ballon. Hij kroop dan altijd in sneltreinvaart op schoot en wilde echt even niet meer kijken. Toevallig van de week na 2 maanden ofzo weer die DVD gezien en het is nog steeds zo.
En als Nijntje van d'r fiets valt en de bloemen die ze geplukt heeft kapot gaan, vindt íe elke keer ook zo erg.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 06:39:12 #211
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_72162033
Kersjes, hoe is het ? 04.41 ... wat dacht je ??
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:04:32 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72162415
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 06:39 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
dat dus! Jij vroege vogel!
pi_72162671
hmm, en ik vind 6.30 al vroeg.. Een uur eerder dan normaal
Maar mams was om onverklaarbare reden al om 6.15 klaarwakker. Dus Chris was lekker vroeg op het KDV..

Chris begint echt steeds meer te praten. Hij pakt woordjes echt snel op. En ook af en toe 2 woorden achterelkaar. Werd wel eens tijd..
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:01:40 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72163071
Fuente ng gefeliciteerd met Saartje, je meisje een echte heuze kleuter al tot over een paar maandjes !

Thies
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72163644
Jeetje, tijdje niet geweest hier.
Anna jarig geweest, Sara jarig....gefeliciteerd allen!
(misschien waren er nog meer jarigen, maar ik heb het bijlezen gestaakt sorry)

Jeetje Thies, dat hij al emoties krijgt bij muziek, bijzonder vind ik dat!

Meike is deze week voor het eerst naar de peuterspeelzaal. En waar wij drama's hadden verwacht blijven die tot nu toe helemaal uit! Echt geweldig!
Mijn vriend heeft haar deze week gebracht, omdat ze van mij wat moeilijker loskomt, leek ons dat voor haar (en voor mij ook natuurlijk) prettiger.
Ze huilt niet bij het afscheid, zwaait papa vrolijk uit. Ze is wel wat timide, maar dat is de aard van het beestje, kan ook wel even duren voor ze zich geeft.
maandag was ze thuis al liedjes van school aan het zingen, echt leuk hoe snel ze dat oppakt.
Ze is nu dus weer heen, ben benieuwd hoe het gaat.

Ach en als ik dan toch weer eens hier ben, dan kan ik er ook wel even een fotootje tegenaan knallen:
Mijn knutselmiepje:

wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_72163667
Die tong! . Geweldig!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72164856
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 06:39 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Ach, er zijn wel gekkere dingen te doen als je in afwachting bent van het moment dat je eindelijk eens mag bevallen

Meike aan de knutsel! Wat fijn dat het haar zo bevalt op de psz. Heb je gelukkig voor niks zo lopen stressen vooraf.

Hier vanmorgen voor het eerst tranen bij het afscheid
Mijn moeder was ook mee, zij gaat hem straks als ik weer ga werken altijd brengen en halen op woensdag, en hij snapte niet dat we hem achterlieten. Nou moet ik er wel bijzeggen dat meneer wakker was geworden met een ochtendhumeur waar je U tegen zegt hoor!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:40:48 #218
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72166681
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik weet niet of het voor alle kinderen geldt, maar ik merk bij Thies wel dat het verandert. Dingen al dan niet eng vinden. Zo heeft hij een DVD van Dribbel waarin een bal in de vijver rolt. Nou, drámá. het was maar goed dat de eend de bal terug bracht, maar hij heeft nog best lang nagesnikt. En bij de Teletubbies vindt hij dat stofzuigerding ineens (sinds een week ofzo) eng.

Speaking of which, laatst stond hij met zijn neus op de TV naar de Teletubbies te kijken. Er was een filmpje over een boom die de seizoenen doorliep. Met een beetje melancholische muziek eronder. Toen het was afgelopen slaakte hij een heel diepe zucht en daarna begon hij zachtjes te huilen. Ik vroeg hem waarom hij moest huilen. "Muziek, mooi!"
Eíndelijk bewijs dat het kind ook iets van míjn genen heeft!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:14:59 #219
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72167571
Thies toch Moonah toch

En Meike met der tongetje <3 Kun je zo naast B zetten, 1 pot nat!

Kersjes, hier is het sinds een tijdje weer elke keer janken geblazen als ik B afzet bij het KDV.
Op de fiets zeurt ie al dat ie naar huis wil en dat hij niet naar de kindjes wil en als we er zijn blijft ie met zijn gezicht in mijn kont hangen (en ik kan daar niet tegen!!!)

Vandaag ben ik wat sneller weggegaan en toen zag ik hem dus onder de tafel kruipen (met een juf achter hem aan ). Hij wil eerst gewoon echt niet. Nu is het ook wel zo dat er elke week wel een nieuwe invalkracht is. Daar heeft ie niks mee. Uiteindelijk is het wel ok maar hij moet telkens weer wennen aan iemand anders die hem verteld wat ie moet doen en daar is hij niet zo van gediend, geloof ik (ikzelf heb daar ook last van).
Als ik hem straks weer op haal is hij de vrolijke frans met een hele hoop verhalen, liedjes en weet ik veel wat, hoor. Dus ik denk niet dat het schadelijk is voor hem. Daarbij vraagt hij ook vaak zelf wel wanneer we weer naar de kindjes gaan. Hij vindt het wel leuk maar heeft wat acclimatiseringsproblemen 's ochtends vroeg ofzo
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:32:22 #220
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72167952
Erg herkenbaar Rocka.... zowel de reactie van B. als jouw gevoel erbij. Hier ook de hele weg: - hoef niet, - wil niet. - mama niet werk. - Maud ,mama blijf. En ga zo maar door. En inderdaad als je ze dan 's middags komt halen is het een zonnetje dat zich verstopt onder de tafel en hele verhalen vertelt op weg naar huis. En vraagt: morgen weer?
pi_72168148
Effe terug gelezen..

Wat lief van Thies, nu al een muziekgevoelig jochie

En meike met haar tongetje

Hier is het KDV brengen ook met wisselend succes. De laatste 2 maanden gaat het wat minder, maar er zijn veranderingen geweest qua leidsters, en in de vakantie was het wat chaotisch (verschillende leidsters, verschillende lokalen etc).
De ene keer laten we hem huilend achter, maar is dan wel binnen een paar minuten stil.
Vanochtend wilde hij niet lopen in het KDV, maar op de groep zag hij ze met blokjes spelen. En toen was het "zittuh".. nou duidelijk. Ik kreeg nog 1 zwaai en daarna was het wel goed. Maar 's middags horen we altijd dat hij lief heeft gespeeld, goed gegeten, goed geslapen, en verder geen problemen. Dus hoe erg het 's ochtends soms is, het zijn max een paar minuten..
Gewoon opstartproblemen. Maar ik ga vrijdag op Chris zijn peutervolggesprek wel even aankaarten of ze in toch 's ochtends kunnen starten op hun eigen groep, ipv met de grote peuters. Want dat is voor Chris eigenlijk teveel.
pi_72169802
Je hoort ook weleens dat kinderen denken dat het erbij hoort he, dat ze gaan huilen als mama weggaat. Toen ik stage liep op een psz was er zelfs een kindje dat vantevoren zei: "mama ik ga zo nog even huilen hoor!" en op de vraag waarom ze dat dan deed antwoordde ze:" nou dat hoort toch zo!"

Meike is vanmo voor de 2e keer naar de psz geweest, ze had tussendoor wel even gehuild vertelde de juf, en ze had ook wel laten horen dat ze echt verdrietig was.....aaaahw
Maar het had gelukkig niet zo lang geduurd voor ze weer was afgeleid.
Toen ik haar kwam halen zaten ze nog liedjes te zingen, en ik zag mijn kleine aapie mooi de handbeweginkjes meedoen, smelt!
Toen ik haar vroeg hoe het was vandaag vertelde ze: " leuk mama, kindjes gingen niet slaan!"
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:52:58 #223
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72169963
Nou, da's toch fijn om te weten dat ze niet slaan

Waar komt dat vandaan Karin? Of is dat voor jou ook een raadsel?
pi_72170175
dat slaan bedoel je?
geen idee, Meike is nog wel heel kwetsbaar, die schrikt van het kleinste duwtje en lawaaitje. Misschien daarom? En maandag is ze ws door een kindje gekrabt, volgens de juffen had ze die schram onder haar oog al, maar wij weten allebei zeker dat dat niet zo was. Dus misschien heeft het daarmee te maken.
Tsja, welkom in de wereld die peuterspeelzaal heet, het is voor Meike niet verkeerd om wat weerbaarder te worden.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:11:00 #225
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72170514
Dan zal dat het inderdaad wel zijn. Dat ze vandaag niemand 'tegen' zich heeft gehad. Wel leuk dat ze al mee aan het doen is met liedjes.

Hier moet ik nog steeds een filmpje maken van Maud. Probeer het zelfs maar es: Zing slaap kindje slaap op de melodie van schaapje, schaapje heb je witte wol. Da's best moeilijk. Maar goed het zijn wel allemaal schapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')