abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71876698
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Volgens mij kiezen mensen toch echt zelf om te gaan studeren, wou je dat soms ontkennen?
Daarnaast kan je je als student in je eentje gerust wat warme maaltijden overslaan om geld uit te sparen, of je gaat lekker goedkoop met een groepje koken, of je gaat naar de mensa, totaal andere situatie dus dan kinderen in de groei die dagelijks gezond moeten eten .. of te wel, appels en peren

En ja, ik ken 2 dames die er als vrijwilligers werken, en ik ken meerdere moeders in de bijstand, zoals je misschien al begrepen hebt ben ik er ook eentje van, en nee, daar heb ik beslist niet voor gekozen, en de kans dat ik er ooit uit kom is gezien mijn lichamelijke conditie en leeftijd nihil ..
en nee, ik kom niet bij de voedselbank maar heb met al die almaar stijgende rekeningen steeds meer moeite om rond te komen .. het is bij god geen vetpot, zo'n uitkering. Ik kan wel rondkomen, nog, maar in het weekend even weg, bioscoopje, whatever, dat zit er niet in, en een vakantie, hoe goedkoop dan ook, al helemaal niet .. ik moet potverdorie zelfs nadenken of ik mij dat zakje chips wel kan veroorloven ..
Hoe dan ook, ik kom nog niet eens in aanmerking voor de voedselbank, ik hou teveel geld over .. kan je nagaan.

En voordat er weer iemand begint te piepen over 'luie reet', in onze gemeente worden mensen zoals ik verplicht om vrijwilligerswerk te verrichten, en over het algemeen is dat gewoon betaald werk waar geen geld meer voor is .. wat mij betreft mag hetgeen ik doe zo omgezet worden naar 'echt' werk, ben ik iig van dat gezeik af van al die gasten die op basis van wat aannames hun conclusies al klaar hebben
Moet ik dan maar voortaan eerst nadenken voordat ik op je post reageer?
En terecht dat er geen geld weggeven word, je moet er wel wat voor doen.
Net als ik!
Je bent niet de enige die niks overhoud hoor,
Ook genoeg werkenden houden niks over en komen voor geen enkele tegemoetkoming in aanmerking,
Dus piep niet zo, je bent niet de enige.
pi_71876768
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Een echtpaar in de bijstand krijgt ¤ 1295,07 (incluis toeslagen en vakantiegeld) .. en dat is dus ongeacht het aantal kinderen .. daar komt dan evtl huursubsidie bij, laten we zeggen ¤ 250, en eens in het jaar wat tegemoetkomingen, bij 3 kinderen alles bij elkaar hooguit ¤ 1000 .. dat is dus met al die vergoedingen erbij per maand ongeveer ¤ 1650 .. zo ongeveer het maandinkomen van 1 van jouw werkende ouders dus ..
Na het betalen van je vaste lasten heb je het als bijstandsgezin maar te doen met wat er overblijft. Het werkende gezin heeft daarnaast het tweede inkomen, daarvan verdwijnt een gedeelte in de kinderopvang maar de rest is vrij besteedbaar ..
¤1650 euro per maand en dan nog klagen???????????
Praat eens met een echte bijstandsmoeder/vader en herhaal dat nog eens.
pi_71876848
quote:

[..]

Een echtpaar in de bijstand krijgt ¤ 1295,07 (incluis toeslagen en vakantiegeld) .. en dat is dus ongeacht het aantal kinderen .. daar komt dan evtl huursubsidie bij, laten we zeggen ¤ 250, en eens in het jaar wat tegemoetkomingen, bij 3 kinderen alles bij elkaar hooguit ¤ 1000 .. dat is dus met al die vergoedingen erbij per maand ongeveer ¤ 1650 .. zo ongeveer het maandinkomen van 1 van jouw werkende ouders dus ..
Na het betalen van je vaste lasten heb je het als bijstandsgezin maar te doen met wat er overblijft. Het werkende gezin heeft daarnaast het tweede inkomen, daarvan verdwijnt een gedeelte in de kinderopvang maar de rest is vrij besteedbaar ..
Het eventuele geld wat een werkende moeder (part-time) bij kan verdienen staat in
schril contrast tot de subsidie's en kwijtscheldingen waar een werkend gezin geen recht op heeft of net
boven een grens zit waardoor het netto te besteden bedrag per maand meestal gelijk is.
Gemeentelijke belastingen en ozb en waterschapsbelastingen vergeet je gemakshalve maar even
bij de bijstandsuitkering te rekenen. Dan heb ik het ook nog niet over het potje bijzondere
bijstand waarmee bepaalde extra uitgaven voor oa electronica en meubels bekostigt worden.

Het stuit mij zeer tegen de borst dat vakantie als een recht gezien wordt.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_71876881
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:44 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Ik ken werkende mensen met een gezin die dat niet verdienen.
pi_71876974
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:49 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Nee ik ook, daarom mijn verbaasde commentaar hierop.
pi_71877199
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:03 schreef Fastmatti het volgende:
Werd er bij de voedselbank geen ongesneden brood geweigerd? Werd er bij diezelfde voedselbank geen B-merken geweigerd omdat dit oneerlijke concurrentie is? Logisch dat niemand ze meer wat wil geven.
Idd, eerst allemaal dingen weigeren omdat het te min was (wat is er zo slecht aan ongesneden brood en B-merken?) en nu gaan klagen dat ze te weinig hebben Stel dan gewoon wat minder hoge eisen aan het voedsel.
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Wie er recht heeft op hulp van de voedselbank en waarom is een heel andere discussie.

Het gaat er hier om dat supermarkten nog steeds heel veel, nog goede producten gewoon vernietigen, i.p.v. ze aan de voedselbank te geven.
En daar mag inderdaad wel wat vaker de aandacht op gevestigd worden.
De supermarkten (en voedselproducenten) zullen zelf ook niet blij zijn als ze een keer wat moeten weggooien, dat kost hun namelijk ook geld. Maar het vervolgens gratis weggeven kost mogelijk nog wel meer, aangezien mensen die het gratis krijgen het niet ook nog eens in de winkel kopen.

Maar ik ben benieuwd wat de voedselbank tegenwoordig doet met B- en huismerken en ongesneden brood, als ze daarin niet veranderd zijn dan kan ik geen medelijden met ze hebben
pi_71877242
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:44 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Dat is voor een echtpaar met kinderen, en incluis alle toeslagen zoals tegemoetkoming ziekenfonds en kindgebonden budget, huursubsidie, vakantiegeld en jaarlijks vaststaande bijzondere bijstandskosten voor de kids .. dat heb ik erbij opgeteld omdat je anders weer de discussie krijgt van al die tegemoetkomingen die je dan krijgt .. nou, zoveel is dat dus met al die tegemoetkomingen erbij per maand .. geen vakantiegeld ernaast, zit er al bij, geen kindgebonden budget, zit er ook al bij, zelfs die ¤ 50 voor de kerst zitten erbij

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 15:49:31 ]
pleased to meet you
pi_71877245
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Idd, eerst allemaal dingen weigeren omdat het te min was (wat is er zo slecht aan ongesneden brood en B-merken?) en nu gaan klagen dat ze te weinig hebben Stel dan gewoon wat minder hoge eisen aan het voedsel.
[..]

De supermarkten (en voedselproducenten) zullen zelf ook niet blij zijn als ze een keer wat moeten weggooien, dat kost hun namelijk ook geld. Maar het vervolgens gratis weggeven kost mogelijk nog wel meer, aangezien mensen die het gratis krijgen het niet ook nog eens in de winkel kopen.

Maar ik ben benieuwd wat de voedselbank tegenwoordig doet met B- en huismerken en ongesneden brood, als ze daarin niet veranderd zijn dan kan ik geen medelijden met ze hebben
Vraag het moussie en je weet het...
pi_71877280
quote:

[..]

En een echtpaar in de bijstand krijgt zo'n bedrag gewoon cadeau, ik zou er niet over durven te klagen hoor
quote:
Na het betalen van je vaste lasten heb je het als bijstandsgezin maar te doen met wat er overblijft.
Dat is bij iedereen zo natuurlijk
pi_71877320
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Kan je lezen? Dat is voor een echtpaar met kinderen, en incluis alle toeslagen zoals tegemoetkoming ziekenfonds en kindgebonden budget, huursubsidie, vakantiegeld en jaarlijks vaststaande bijzondere bijstandskosten voor de kids .. dat heb ik erbij opgeteld omdat je anders weer de discussie krijgt van al die tegemoetkomingen die je dan krijgt .. nou, zoveel is dat dus met al die tegemoetkomingen erbij per maand .. geen vakantiegeld ernaast, zit er al bij, geen kindgebonden budget, zit er ook al bij, zelfs die ¤ 50 voor de kerst zitten erbij
Als je boven een bepaald inkomen zit kom je voor NIKS in aanmerking.
Ook al zit je er een euro boven.
Dus iemand die zich uit de naad werkt word meer gestraft dan iemand die zijn handje ophoud.
Dus hou je zielige en wijze praat voor je.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 15:49:52 ]
pi_71877347
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:49 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

En, ontvangen die daarnaast huursubsidie, vakantiegeld, toeslagen .. die had ik er namelijk bij opgeteld ?
pleased to meet you
pi_71877378
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:06 schreef moussie het volgende:

[..]

En, ontvangen die daarnaast huursubsidie, vakantiegeld, toeslagen .. die had ik er namelijk bij opgeteld ?
Lees je alleen wat je wilt lezen en uitkomt?
pi_71877413
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:05 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Luister wijsneus.
Als je boven een bepaald inkomen zit kom je voor NIKS in aanmerking.
Ook al zit je er een euro boven.
Dus iemand die zich uit de naad werkt word meer gestraft dan iemand die zijn handje ophoud.
Dus hou je zielige en wijze praat voor je.
vandaar dat ik de huursubsidie bij het maandbedrag op heb geteld ..
pleased to meet you
pi_71877465
quote:

[..]

Nee, die ontvangen niks, omdat zij in tegenstelling tot anderen wel afgeknepen worden voor het harde werken wat ze moeten doen, en geen kadotjes krijgen en de hele dag op Fok rondhangen. Hoor je hun klagen? Neen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2009 15:12:30 ]
pi_71877500
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:09 schreef moussie het volgende:

[..]

vandaar dat ik de huursubsidie bij het maandbedrag op heb geteld ..
Ja en?
De kosten voor iemand die geen huursubsiedie krijgen of tegemoetkomingen?
Wees blij ermee!
Een ander die net boven die grens zit kan alles zelf betalen!
Wel eens aan gedacht?
pi_71877502
quote:

[..]

Zoals Bommelegger en ikzelf al aangegeven hebben, als je 1 euro te veel hebt val je voor
elke tegemoetkoming en/of subsidie buiten de boot waardoor je per saldo met hard
werken net zoveel overhoud als een bijstandsgezin.

En, om maar on topic te blijven, die werkenden kunnen(mogen) niet naar de voedselbank of
komen niet in aanmerking voor gratis vakantie juist omdat ze werken.
pi_71877612
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:07 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Lees je alleen wat je wilt lezen en uitkomt?

pff, een echtpaar in de bijstand krijgt 1295 euro .. daarvan wordt een percentage opzij gezet voor vakantiegeld .. de toeslagen die je evtl van de belastingsdienst ontvangt worden met die 1295 verrekend, dus die zitten er ook al in .. enig voordeel haal je uit de huursubsidie en wat je evtl krijgt aan bijzondere bijstand (waar trouwens 'gewone' minima ook recht op hebben) .. dus die bedragen heb ik bij het maandinkomen opgeteld als 'inkomen'.

en dat algeheel dan in de context van een gezin met 2 werkende mensen die niet rond kunnen komen en daarom niet op vakantie kunnen .. daar geef ik antwoord op

Voor de rest ben ik bekend met de armoede-val .. dank u
pleased to meet you
pi_71877625
Hoe harder je werkt(belasting je betaald) hoe harder je gestraft word.
pi_71877743
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:13 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Zoals Bommelegger en ikzelf al aangegeven hebben, als je 1 euro te veel hebt val je voor
elke tegemoetkoming en/of subsidie buiten de boot waardoor je per saldo met hard
werken net zoveel overhoud als een bijstandsgezin.

En, om maar on topic te blijven, die werkenden kunnen(mogen) niet naar de voedselbank of
komen niet in aanmerking voor gratis vakantie juist omdat ze werken.
En dat is dus een verkeerde veronderstelling .. er zijn een boel mensen die in aanmerking komen voor bvb die cultuurbijdrage voor kinderen, of andere bijzondere bijstand, je salaris kan dan net te hoog zijn voor huursubsidie of je krijgt een paar honderd euro minder aan kindgebonden budget, dat betekent niet automatisch dat je ook teveel verdient daarvoor .. er lopen ook mensen die werken bij de voedselbank!!
pleased to meet you
pi_71877779
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:17 schreef moussie het volgende:

[..]

pff, een echtpaar in de bijstand krijgt 1295 euro .. daarvan wordt een percentage opzij gezet voor vakantiegeld .. de toeslagen die je evtl van de belastingsdienst ontvangt worden met die 1295 verrekend, dus die zitten er ook al in .. enig voordeel haal je uit de huursubsidie en wat je evtl krijgt aan bijzondere bijstand (waar trouwens 'gewone' minima ook recht op hebben) .. dus die bedragen heb ik bij het maandinkomen opgeteld als 'inkomen'.

en dat algeheel dan in de context van een gezin met 2 werkende mensen die niet rond kunnen komen en daarom niet op vakantie kunnen .. daar geef ik antwoord op

Voor de rest ben ik bekend met de armoede-val .. dank u
Ten eerste heb je geen recht op wat dan ook.
Je voorbeelden slaan dus nergens op.
Ik en het overgrote bevolking werken voor onze centen en vakantiegeld.
Over huursubsidie heb ik het niet eens.
Dus zie het niet als een cadeau en zeker niet als iets waar je recht op heb.
Verder zou het fijn zijn als je over je eigen situatie praat en niet zoals jij denkt over iedereen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 15:49:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')