abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71856957
quote:
maandag 29 juni 2009 13:38 Minister Plasterk wil dat studenten een tweede master en bachelor geheel zelf te laten betalen. A.s. dinsdag wordt er in de Tweede Kamer gestemd. Dit zou als gevolg kunnen hebben dat een collegejaar voor studenten meer dan ¤ 10.000,- gaat kosten. Samen met het CDJA heeft Perspectief hierover een petitie opgesteld. PerspectieF ondersteunt dit initiatief en vind de plannen van Plasterk ronduit belachelijk.
http://www.perspectief.nu(...)e-Stop-Plasterk.html

Wat was nou de uitslag?
pi_71856984
Wat een onzin.
Selecteer dan op kwaliteit, niet op wie het kan bekostigen.
pi_71857064
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:53 schreef Cahir het volgende:
Wat was nou de uitslag?
Wat denk je zelf met dit kabinet?
quote:
De Tweede Kamer heeft onlangs een nieuwe wet aangenomen die ervoor zorgt dat studenten voortaan een tweede studie zelf moeten bekostigen. De overheid betaalt voortaan nog maar voor één bachelor en één master per student.

Wil je tijdens of na je bachelor nog een tweede studie doen, dan betaal je hiervoor niet het wettelijk vastgestelde collegegeld (voor dit collegejaar ¤1620,-),maar een door de universiteit zelf bepaald bedrag. Dit instellingscollegegeld is niet aan een maximum gebonden.

De regeling geldt vanaf het moment dat een student zijn eerste bachelordiploma binnen heeft. Zodra je je eerste bachelor hebt, betaal je meer voor je tweede bachelor, ook als je daar al aan was begonnen tijdens je eerste bachelor.

Deze regel geldt ook voor masterprogramma’s. De maatregel gaat vanaf 1 september 2010 in.
Tja, dan ga ik wel werken na volgend jaar...
pi_71857083
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:57 schreef Trusten het volgende:

[..]

Wat denk je zelf met dit kabinet?
[..]

Tja, dan ga ik wel werken na volgend jaar...
Bron please.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 20:00:44 #6
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71857162
De Nederlandse universiteiten zijn al niet echt de plaats voor toptalent, alhoewel hier telkens op gehamerd wordt, dat dit aangetrokken moet worden. Een gedeelte van je verdieping kun je halen door als student een tweede studie ernaast te volgen. Het zijn meestal de betere studenten die dit doen. Ik kan me voorstellen dat je niet alle combinaties even vruchtbaar vindt, maar zeker in de technische hoek moet je dit juist niet ontmoedigen lijkt me.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71857170
http://www.cdja.nl/stopplasterk/
quote:
Ondanks de ruim 3800 jongeren die via de petitie op deze website lieten weten niet gecharmeerd te zijn van de plannen van minister Plasterk, is de wet rondom een tweede studie aangenomen. Een tweede master wordt duurder, veelal onbetaalbaar zelfs. Het CDJA is hier over teleurgesteld en laat het er niet bij zitten.
Het is aangenomen, dus.
pi_71857560
De eerste kamer kan er nog wat aan doen
pi_71857634
Daar gaat de kenniseconomie
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_71857654
Wat een vreselijk, tenenkrommend en oerstom plan. Hoogopgeleide werknemers zijn de forte van Nederland, maar Plasterk heeft daar als wannabe proletariër zijnde natuurlijk geen boodschap aan...
Sum es est, sumus estis sunt
pi_71857676
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:19 schreef Leevancleef het volgende:
Wat een vreselijk, tenenkrommend en oerstom plan. Hoogopgeleide werknemers zijn de forte van Nederland, maar Plasterk heeft daar als wannabe proletariër zijnde natuurlijk geen boodschap aan...
Bos moet zich anders ook z'n ogen uit z'n hoofd schamen
pi_71857688
Nou moet wel gezegd worden dat het Nederlandse hoger onderwijssysteem over het algemeen wel redelijk goed in elkaar zit. De kwaliteit is niet onaardig (alhoewel verre van vergelijkbaar met de kwaliteit van het onderzoek en onderwijs op Britse en Amerikaanse topuniversiteiten), het is vrij breed beschikbaar en aanbod weet redelijk bij te benen met vraag.

Het vervelende is dan wel weer dat de grootste makke ligt bij het faciliteren van studenten op topniveau, en juist die groep wordt bepaald geen goede dienst bewezen met deze ingreep. Weliswaar was het voorheen ook niet op en top, en zijn er veel structureler hervormingen nodig, maar dit is bepaald niet het juiste signaal. Voor structurele hervormingen is er meer nodig dan enkel het meer gebruik gaan maken van selectie aan de poort; dat kan nu al bij instroom van de master, maar je ziet vervolgens dat de kwaliteit van het onderwijs in de betreffende topmasters toch weer tegenvalt, omdat er per HBO-er - zover ik weet - nog meer geld beschikbaar is dan voor zulke masterstudenten. Je zal een beperkt aantal elite-masters, verspreid over verschillende vakgebieden, moeten toelaten, waar serieuze instroomcriteria voor gelden (bij voorkeur meer dan een uitstekende cijferlijst, bijvoorbeeld een bijzonder creatieve bachelorthesis, of uitzonderlijk talent op een specifiek vak); vervolgens krijgen universiteiten per student in deze masters een stuk meer middelen (gezien het beperkte aantal toelatingen zal dat niet enorm in de papieren lopen). Daar tegenover krijgen ze dan wel weer de verplichting ook werkelijk te leveren, bijvoorbeeld door bijzonder getalenteerde alumni te leveren voor het bedrijfsleven, of voortreffelijke Phd-studenten die bij wijze van spreke bij elk internationaal elite-instituut toegelaten worden.
pi_71857892
Pff, wat een tegenslagen voor de Nederlandse economie gaan dit worden. Eerst het prutswerk van Rutte, en nu het volstrekte gebrek aan visie van Plasterk. Bah.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_71860091
Wat is het voordeel van dit systeem???

Nu gaan er nog meer Nederlanders naar het buitenland. Brain drain ftw!
pi_71860157
Wat slecht.
pi_71860568
Nu vallen de werkelijke implicaties van dit voorstel nog wel mee; ten eerste omdat het wettelijke collegegeld gehandhaafd blijft zolang de student uberhaupt nog geen mastertitel heeft, en ten tweede omdat in een eerder gesloten bestuursakkoord tussen onder andere VSNU en LSVB afgesproken is het wettelijke collegegeld na afronding van een opleidingsfase (bachelor of master) voor een eventuele tweede opleiding in ieder geval nog tot het einde van het lopende collegejaar te handhaven.

Opvallend is ook de claim dat de ingreep budgetneutraal is zover het de Rijksbegroting betreft; dat betekent dat ergens anders de extra baten - alhoewel minimaal - weer zouden moeten opduiken, alhoewel die natuurlijk makkelijk verdwijnen op een universitaire begroting. Desalniettemin al bij al een slecht omen.
pi_71860809
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:57 schreef Reya het volgende:
Nu vallen de werkelijke implicaties van dit voorstel nog wel mee; ten eerste omdat het wettelijke collegegeld gehandhaafd blijft zolang de student uberhaupt nog geen mastertitel heeft, en ten tweede omdat in een eerder gesloten bestuursakkoord tussen onder andere VSNU en LSVB afgesproken is het wettelijke collegegeld na afronding van een opleidingsfase (bachelor of master) voor een eventuele tweede opleiding in ieder geval nog tot het einde van het lopende collegejaar te handhaven.

Opvallend is ook de claim dat de ingreep budgetneutraal is zover het de Rijksbegroting betreft; dat betekent dat ergens anders de extra baten - alhoewel minimaal - weer zouden moeten opduiken, alhoewel die natuurlijk makkelijk verdwijnen op een universitaire begroting. Desalniettemin al bij al een slecht omen.
Je krijgt maar EEN bachelor en EEN master toch?
pi_71860921
Ja, maar er wordt enkel gekeken naar wanneer je die afrondt; je kunt dus wel twee bacheloropleidingen of twee masteropleidingen tegelijk volgen zonder dat dat financiële gevolgen heeft. Je zal dan wel je afstuderen zodanig moeten timen dat beide opleidingen ongeveer tegelijk worden afgerond, anders zal je alsnog - in ieder geval op termijn - meer gaan betalen.
pi_71861169
Maar maar.... Nederland is toch voor stimuleren van een kennis economie!? Ohw wacht, ze bedoelen vast pauper economie want in de kennis economie wordt al jaren niet meer geinvesteerd.
pi_71861242
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:09 schreef Reya het volgende:
Ja, maar er wordt enkel gekeken naar wanneer je die afrondt; je kunt dus wel twee bacheloropleidingen of twee masteropleidingen tegelijk volgen zonder dat dat financiële gevolgen heeft. Je zal dan wel je afstuderen zodanig moeten timen dat beide opleidingen ongeveer tegelijk worden afgerond, anders zal je alsnog - in ieder geval op termijn - meer gaan betalen.
Ik heb even mijn idee in een schema gedaan om zo een onbegrijpelijk verhaal te voorkomen:

Werkt dit plan met de nieuwe regeling van Plassterk?
pi_71862210
Dat zou in theorie moeten kunnen. Waarom ben je geënt op het behalen van een drievoudige bal, als ik het vragen mag?
pi_71862306
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:53 schreef Reya het volgende:
Dat zou in theorie moeten kunnen. Waarom ben je geënt op het behalen van een drievoudige bal, als ik het vragen mag?
drievoudige bal?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 23:03:14 #23
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71862495
Geldt dit ook voor een associate degree?
Intelligent, but fucked up.
pi_71862558
Als ik wikipedia erop nalees staat nergens dat dit Bachelor opleiding is, gok van niet.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 23:06:49 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71862606
Nou ja, maar eens navragen dan. Kan wel eens een probleempje worden.
pi_71862654
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:57 schreef Cahir het volgende:

[..]

drievoudige bal?
Bul, dus
pi_71862820
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:08 schreef Reya het volgende:

[..]

Bul, dus
Het plan was eerste dat het 'vierde' jaar fiscaal Recht de master was, en dat ik daarna nog Financieel recht zou gaan doen (was vrij simpel werd mij verteld), dus ik had iets van, laat ik maar nog een titel erbij nemen, staat goed op CV enzo. En nu denk ik ook nier 123 om hem te laten vallen. Is het zo'n optimistisch idee?

2 masters tegelijk lijkt me wel lastig, ik denk dat ik over Fiscale Economie master wel 2 jaar moet doen
pi_71863189
Dit is niet het eerste voorstel tegen de kenniseconomie van Plasterk. Eerst kwam hij nog met de harde knip. En hij wilde ook studenten meer laten lenen door de studiefinanciering af te schaffen, om vervolgens te waarschuwen dat studenten niet teveel moeten lenen. Hypocriet.
pi_71863673
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:24 schreef Picchia het volgende:
Dit is niet het eerste voorstel tegen de kenniseconomie van Plasterk. Eerst kwam hij nog met de harde knip. En hij wilde ook studenten meer laten lenen door de studiefinanciering af te schaffen, om vervolgens te waarschuwen dat studenten niet teveel moeten lenen. Hypocriet.
Ja.. Het wordt al spannend voor ons, ik heb nog een jaar of 3 te gaan. Hopelijk kan ik tijdig afstuderen, voor onderwijs onder het gedoogbeleid is komen te vallen
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:29:06 #30
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_71868269
Waardeloos.. een tweede master kan juist een geweldige aanvulling zijn. Denk bijvoorbeeld aan een willekeurige "inhoudelijke" studie aangevuld met bijvoorbeeld it, bedrijfskunde, of rechten.

Wat betreft het argument dat je het geld altijd kunt lenen "want dat moet je in het buitenland ook". Dat is wel zo, maar de salarisverschillen binnen Nederland zijn relatief klein en dat maakt het minder snel lonend om zo'n lening om je nek te hangen. Ook al omdat een groot deel van het extra inkomen direct opgeslokt wordt door hogere woonlasten.
Vampire Romance O+
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:32:47 #31
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_71868357
Na die fout in de TT zou ik de opleiding toch maar afmaken vrind

Wou?
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:13:23 #32
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71869274
Mijn god, de overheid wordt met de dag waardelozer. Nouja, dan studeer ik toch pas over een paar jaar af. Tussendoor dan gewoon nog een andere master doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ethiraseth op 14-08-2009 10:18:50 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:24:44 #33
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_71869581
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:20 schreef Reya het volgende:
Het vervelende is dan wel weer dat de grootste makke ligt bij het faciliteren van studenten op topniveau, en juist die groep wordt bepaald geen goede dienst bewezen met deze ingreep. Weliswaar was het voorheen ook niet op en top, en zijn er veel structureler hervormingen nodig, maar dit is bepaald niet het juiste signaal. Voor structurele hervormingen is er meer nodig dan enkel het meer gebruik gaan maken van selectie aan de poort; dat kan nu al bij instroom van de master, maar je ziet vervolgens dat de kwaliteit van het onderwijs in de betreffende topmasters toch weer tegenvalt, omdat er per HBO-er - zover ik weet - nog meer geld beschikbaar is dan voor zulke masterstudenten. Je zal een beperkt aantal elite-masters, verspreid over verschillende vakgebieden, moeten toelaten, waar serieuze instroomcriteria voor gelden (bij voorkeur meer dan een uitstekende cijferlijst, bijvoorbeeld een bijzonder creatieve bachelorthesis, of uitzonderlijk talent op een specifiek vak); vervolgens krijgen universiteiten per student in deze masters een stuk meer middelen (gezien het beperkte aantal toelatingen zal dat niet enorm in de papieren lopen). Daar tegenover krijgen ze dan wel weer de verplichting ook werkelijk te leveren, bijvoorbeeld door bijzonder getalenteerde alumni te leveren voor het bedrijfsleven, of voortreffelijke Phd-studenten die bij wijze van spreke bij elk internationaal elite-instituut toegelaten worden.

Een mooi idee, maar de hele opzet van het huidige systeem laat dat niet toe. Dat is er op ingericht om studenten zo snel mogelijk het traject te laten doorlopen door ze een voorgekauwd programma af te laten draaien (waar het onderwerp in de OP natuurlijk bewijs van is). Juist getalenteerde studenten zal je ook de ruimte moeten geven om nog voor hun master een tijd (laten voor't gemak zeggen een jaar) lang andere dingen te doen, of naast het gangbare pad andere paden te kiezen die zij zelf als nuttig beschouwen. Zolang dat al niet kan..

Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid plekken voor Phd studenten, de toegankelijkheid ván die plekken en niet in de laatste plaats de bezoldiging.

NB: Mag die "wou" uit de TT svp... het doet pijn aan mijn hoofd.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:47:36 #34
3542 Gia
User under construction
pi_71870260
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:32 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Na die fout in de TT zou ik de opleiding toch maar afmaken vrind

Wou?
Inderdaad.......wou!!

Edit: Het mag nog ook.

Volgens het groene boekje: willen, wilde, wou, wilden, wouden.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:51:13 #35
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71870352
Echt, babyboomers + de generatie net erna zijn de ergste mensen. Halve kabinet heeft 2 studies gedaan (en daarbji nog hele ruime studiefinanciering gekregen) en nu gaan ze lekker voorkomen dat anderen dat ook doen. Nee, de nieuwe generatie moet zo snel mogelijk werken, want het mag allemaal niet te veel kosten, de wensen van de oude generatie moeten tenslotte vervuld worden.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_71871372
Drie stokpaardjes van de Nederlandse politiek in één:
- Lang leve de middelmaat
- Diploma's zijn wel meetbaar, dús inhoud is niet belangrijk. Hoe meer afgestudeerden, hoe hoger opgeleid wij zijn.
- Gij zult zich zwaar in de schulden steken en braaf aflossen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:52:02 #37
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71873501
en maar zeiken op paars... kabinet Balkenende is de grootste ramp sinds '53
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:18:41 #38
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71881909
Paars was een geweldige tijd en alle zeikerds erop zijn zuurpruimen die niet meer weten hoe goed Nederland het toen had.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:51:47 #39
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_71882472
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad.......wou!!

Edit: Het mag nog ook.

Volgens het groene boekje: willen, wilde, wou, wilden, wouden.
Dan staat er bij deze een fout in het groene boekje!

Wou... Ik kreeg klappen als ik wou zei vroeger hahaha
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:52:14 #40
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_71882480
Hey deTT is wel aangepast wie wou dat dan
pi_71882506
Inschrijven bij www.stopplasterk.nl
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:03:09 #42
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71882673
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:53 schreef Cahir het volgende:
Inschrijven bij www.stopplasterk.nl
Ik ben geschockeerd!!! Het CDJA heeft zowaar een keer iets zinnigs gedaan!!!!

Wellicht bestaat er dus TOCH een God
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:30:18 #43
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_71883222
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:18 schreef EricT het volgende:
Daar gaat de kenniseconomie
dat is al jaren zoek
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_71916963
1 studie is voldoende, mensen die meer studies doen hebben vaak geen leven en weten niet precies wat ze willen, dat zijn dus de welbekende windvanen.

Overigens is studeren zwaar overrated.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71917181
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:13 schreef Cahir het volgende:

[..]

Het plan was eerste dat het 'vierde' jaar fiscaal Recht de master was, en dat ik daarna nog Financieel recht zou gaan doen (was vrij simpel werd mij verteld), dus ik had iets van, laat ik maar nog een titel erbij nemen, staat goed op CV enzo. En nu denk ik ook nier 123 om hem te laten vallen. Is het zo'n optimistisch idee?

2 masters tegelijk lijkt me wel lastig, ik denk dat ik over Fiscale Economie master wel 2 jaar moet doen
Ik wil net zeggen. Fiscale economie lijkt me een stuk moeilijker dan fiscaal recht (hoewel fiscale economen wel een beetje moeite hebben met formeel belastingrecht). Ambitieus, drie masters. Ik twijfel ook over twee masters tegelijk, maar ik denk dat ik kwaliteit toch voor kwantiteit laat gaan (in mijn geval dan).

Let je er trouwens wel op dat je maar vier jaar studiefinanciering krijgt. Zoals jouw schema nu, ontvang je in je masterjaren geen studiefinanciering meer, voor zover van belang. Maar goed. Als je echt toptalent bent kan je heus wel een bijbaantje fixxen tussen drie masters door.
pi_71918319
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:24 schreef Picchia het volgende:
oh ja dat was ook een pareltje, beide campagnes tegelijkertijd uitzenden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_71918412
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 12:09 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Ik wil net zeggen. Fiscale economie lijkt me een stuk moeilijker dan fiscaal recht (hoewel fiscale economen wel een beetje moeite hebben met formeel belastingrecht). Ambitieus, drie masters. Ik twijfel ook over twee masters tegelijk, maar ik denk dat ik kwaliteit toch voor kwantiteit laat gaan (in mijn geval dan).

Let je er trouwens wel op dat je maar vier jaar studiefinanciering krijgt. Zoals jouw schema nu, ontvang je in je masterjaren geen studiefinanciering meer, voor zover van belang. Maar goed. Als je echt toptalent bent kan je heus wel een bijbaantje fixxen tussen drie masters door.
Masters kosten toch max 2000 euro per jaar (excl boeken)? Ik heb nu al een aardig zakcentje opgespaard en dat zal mij in die tijden wel redden.
pi_71918439
Overigens valt er ergens ook wel iets voor te zeggen om de 2de master duurder te maken, maar hang daar dan ook een limiet aan vast of regel beurzen voor topstudenten.

Overigens lijkt het erop dat in dit voorstel behoorlijk wat gaten zitten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_71918723
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 12:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens valt er ergens ook wel iets voor te zeggen om de 2de master duurder te maken, maar hang daar dan ook een limiet aan vast of regel beurzen voor topstudenten.
1 Master is meer dan voldoende. Het echte leren doe je uiteindelijk toch in het (bedrijfs)leven.

Verder zouden mensen ook gewoon een keer een boek kunnen lezen ipv dat ze alles laten voorkauwen door 1 of andere professor.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71920537
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 12:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

1 Master is meer dan voldoende. Het echte leren doe je uiteindelijk toch in het (bedrijfs)leven.

Verder zouden mensen ook gewoon een keer een boek kunnen lezen ipv dat ze alles laten voorkauwen door 1 of andere professor.
Ik ga sowieso minstens voor 2 masters, puur omdat ik 2 bachelors doe en het dan heel zonde vind om ze niet af te maken. Financieel Recht is gewoon een leuk extraatje, geen moeilijke master, staat leuk op je CV e.d.
pi_71920955
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:46 schreef Cahir het volgende:

[..]

Ik ga sowieso minstens voor 2 masters, puur omdat ik 2 bachelors doe en het dan heel zonde vind om ze niet af te maken. Financieel Recht is gewoon een leuk extraatje, geen moeilijke master, staat leuk op je CV e.d.
De meeste mensen die rechten studeren, weten eigenlijk niet wat ze willen, dus gaan ze maar rechten doen.
pi_71921053
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De meeste mensen die rechten studeren, weten eigenlijk niet wat ze willen, dus gaan ze maar rechten doen.
Ja want Fiscaal Recht is ook een totaal Rechten geörienteerde opleiding. En jou opvatting omvat natuurlijk alle mensen die zich aanmelden, ook mensen die open dagen hebben bezocht, meeloopdagen en tot slot nog een proefstudie willen gaan doen.

Maar goed, laten we het topic niet wenden en erop houden dat ik mij goed heb voorbereid op mijn studiekeuze en dat ik nog een heel jaar heb te gaan.
pi_71921398
Volgens mij gaat men hier er een beetje aan voorbij waarom deze maatregel is doorgevoerd: veel mensen hebben het idee om de economische crisis in college uit te zingen; een tweede studie totdat de banenmarkt weer op pijl is. Klaarblijkelijk is dat onwenselijk en dus deze maatregel. Studenten die twee bachelors willen, kunnen dit nog steeds door inderdaad de boel goed te timen.
Dat Nederland al een tijd lang de "kenniseconomie" de grond in aan het boren is staat vast, maar deze maatregel heeft daar vrij weinig mee te maken. Vooralsnog ben ik het niet met Reya eens; onderzoek staat juist (nu nog tenminste) wel in een zeer goede internationale positie qua kwaliteit, ondanks de continue bezuinigingen van de afgelopen jaren. Het onderwijs, daarentegen, heeft al veel ingeleverd qua kwaliteit en aan de neergang zit nog steeds geen einde te komen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')